Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 19:03   #221
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is nu een schoolvoorbeeld van 'ziekelijke overdrijvingen en platte propaganda'
Dat is helemaal geen ziekelijke overdrijving.
Dat konden we met eigen ogen vaststellen toen Abou Jahjah keet wilde schoppen in Antwerpen. Meteen kwamen zijn geloofsgenoten in drommen de straten in om de politie aan te vallen.

Dat zagen we toen de VRT wilde filmen in een verrijkte kalashnikwijk en de cameraploeg onmiddellijk de benen mocht nemen voor de aanzwellende meute
die er in een wip stond.

Hetzelfde met ontsnapte criminelen : die kunnen moeiteloos onderduiken en beschermd worden bij hun "eigen volk".
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 22:26   #222
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar heb ik jouw 'ervaringen', telkens je 'n korte anekdote van je wedervaren meegaf; 'ziekelijke overdrijvingen en/of platte propaganda' genoemd, of 'ziekelijke minimalisering en/of platte propaganda'?
Heb niet veel zin om te gaan zoeken, dus het kan dat gij dat persoonlijk nog niet hebt gedaan, maar er zijn er anderen op dit forum genoeg die dat met de regelmaat van de klok doen.

Citaat:
Van hetgeen jij vertelt, jouw 'waarnemingen' moeten we ook maar op je woord geloven.
Klopt, en ik van u ook, so?

Citaat:
Jij ervaart dingen anders dan 'n ander, betekent 't dan dat jij of die ander de absolute waarheid verkondigt? Ieder bepaalt dat voor zich.
Klopt, maar hetzelfde geldt ook voor u, niet?

Citaat:
't Enige wat jij kan 'ervaren' is dat je dit niet ziet als bedreigend, als teken van oprukkende islamisering, 'n ander 'ervaart' dit misschien wel zo.
Nee, wat ik ervaar is dat het niet zo erg is als sommigen, waaronder gij, hier stellen.
Ik leef niet onder de kerktoren.
Ik kom minder in het platteland, maar vooral in de steden.
Brussel, Antwerpen, Gent, ... maar ook Paris, London, Madrid, ...

Ik kom ook in andere landen zoals Kroatië, Turkije, Marokko, Tunesië, ... en ik zie dat we het hier verdomd goed hebben in vergelijking met vele van die landen.

Ja er zijn problemen en ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik vooraan sta met de vraag die probleemgevallen harder aan te pakken.
Radicalisering, extremisme, fundamentalisme is geen goede zaak.
Maar ik heb ook geen pasklare oplossing.

Het enige dat ik weet is dat als ge wilt tegenhouden dat onze waarden weggedrukt worden, dat ge niet moet beginnen met zelf onze waarden zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst, scheiding van kerk en staat onder de mat te vegen.

En dat is wat ik hier dikwijls aanklaag, want dat is wat velen hier doen, en dat vind ik hypocriet en dom.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 maart 2012 om 22:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 22:28   #223
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een "vaststelling" is een vaststelling. Punt.
Vaststellingen die niet in het multiculplaatje passen zijn ziekelijke enz propaganda?
En dat we daar nu en dan onze indrukken over geven is toch vanzelfsprekend!
Dat is afhankelijk van hoe die vaststelling ziekelijk overdreven wordt bij de weergave.
Citaat:
Trouwens, niets belet jullie om die te weerleggen met bewijs erbij.
Aan bepaalde vragen die steeds maar zonder antwoorden blijven hebben jullie het daar precies moeilijk mee...
Dat doe ik veelvuldig.
Die van "1 dag is voldoende", hoe dikwijls heb ik die al weerlegd.

Daarom vraag ik ook zo dikwijls bron met link. Daar kan je dikwijls veel feiten uit halen die anders worden voorgesteld.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 maart 2012 om 22:30.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 22:31   #224
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een "vaststelling" is een vaststelling. Punt.
Klopt, en ik stel vast dat velen hier zitten te overdrijven.
Oud 9 maart 2012, 23:03   #225
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Enige wat jij kan 'ervaren' is dat je dit niet ziet als bedreigend, als teken van oprukkende islamisering, 'n ander 'ervaart' dit misschien wel zo.

en volkomen subjectief, terwijl de meesten hier dat of het tegenovergestelde (dwz wel als bedreigend(waaronder jij) ) als een objectief gegeven wilt voorstellen.

en een subjectief argument heeft 0 argumentswaarde

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2012 om 23:04.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 23:05   #226
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Het enige dat ik weet is dat als ge wilt tegenhouden dat onze waarden weggedrukt worden, dat ge niet moet beginnen met zelf onze waarden zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst, scheiding van kerk en staat onder de mat te vegen.

En dat is wat ik hier dikwijls aanklaag, want dat is wat velen hier doen, en dat vind ik hypocriet en dom.
een dikke vette 2

Oud 9 maart 2012, 23:06   #227
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en volkomen subjectief, terwijl de meesten hier dat of het tegenovergestelde (dwz wel als bedreigend(waaronder jij) ) als een objectief gegeven wilt voorstellen.

en een subjectief argument heeft 0 argumentswaarde
Wat jij ervaart is net zo subjectief, dus ook van 0 en generlei 'argumentswaarde'!

...en nu ga je even fijntjes aantonen door middel van 'n link, waar IK dat als bedreigend ervaar!

Belachelijk ja, totaal van de pot gerukt, hilarisch, maar bedreigend? Nog niet misschien...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 23:08   #228
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is afhankelijk van hoe die vaststelling ziekelijk overdreven wordt bij de weergave.

Dat doe ik veelvuldig.
Die van "1 dag is voldoende", hoe dikwijls heb ik die al weerlegd.

Daarom vraag ik ook zo dikwijls bron met link. Daar kan je dikwijls veel feiten uit halen die anders worden voorgesteld.
1 Dag werken IN Blg. is ook voldoende, begrijp niet dat je daarover blijft liegen.
Oud 9 maart 2012, 23:12   #229
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij ervaart is net zo subjectief, dus ook van 0 en generlei 'argumentswaarde'!
ik heb dan ook nergens dat als een argument gebruikt.
Citaat:
...en nu ga je even fijntjes aantonen door middel van 'n link, waar IK dat als bedreigend ervaar!

Belachelijk ja, totaal van de pot gerukt, hilarisch, maar bedreigend? Nog niet misschien...

uit deze bewoordingen lijkt het me duidelijk dat je het als bedreigend ervaart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
De realiteit van 't aantal allochtonen in bepaalde wijken, waar zelfs politie niets meer, of nauwelijks nog wat te vertellen heeft, kan je niet ontkennen, die ìs.
De problemen die zich blijven opstapelen, kan je niet ontkennen, die ìs.
De hoge criminaliteitsgraad kan je niet ontkennen, die ìs.
Dat er steeds meer geradicaliseerd wordt, kan je niet ontkennen, die ìs.
hilariteit zie ik daar niet in, ik vind dit totaal niet grappig. jij wel?

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2012 om 23:13.
Oud 9 maart 2012, 23:16   #230
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Dag werken IN Blg. is ook voldoende, begrijp niet dat je daarover blijft liegen.
Xenophon heeft daar een verklaring voor.
Toevallig ging het ook over sjok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon

Dat is de natuurlijke gang van zaken.
mensen beginnen over iets te liegen vanuit hun politiek standpunt bijvoorbeeld, en na verloop van tijd compenseren ze hun eigen twijfel daar over naar fanatisme, zodat ze in wezen hun eigen leugens beginnen te geloven.

En hoe meer je hen daarop wijst, hoe fanatieker ze zullen reageren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 23:23   #231
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar gebeurt dat ? Bron? Bewijzen? Links?
Vrijheid van gidsdienst IS NIET GELIJK aan vrijheid van eredienst overal en altijd wanneer men het wil.

Waarom blijven de meelopers van de artisjokiaanse logica die begrippen bewust verkeerd interpreteren? Slechte wil? Slecht karakter? Verzuurdheid?
Oud 9 maart 2012, 23:28   #232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb niet veel zin om te gaan zoeken, dus het kan dat gij dat persoonlijk nog niet hebt gedaan, maar er zijn er anderen op dit forum genoeg die dat met de regelmaat van de klok doen.
Dat zijn dan hun ervaringen.

Citaat:
Klopt, en ik van u ook, so?
Vanzelfsprekend, maar telkens er hier iets neergepend wordt over allochtone misdaden, kom ìk niet bij wijze van vergoelijking af met 'n anekdote uit m'n leven gegrepen dat ìk overvallen ben door autochtonen, of van m'n fiets of was't motor, geduwd werd door; alweer 'n autochtoon (iederéén weet trouwens dat criminaliteit universeel is en geen enkel volk er van gevrijwaard is, overbodige anekdote dus, met welk doel eigenlijk?)

Citaat:
Klopt, maar hetzelfde geldt ook voor u, niet?
Wat geldt ook voor mij, ik schrijf toch net dat ieder dat voor zichzelf bepaalt, wat begreep je daar niet aan?

Citaat:
Nee, wat ik ervaar is dat het niet zo erg is als sommigen, waaronder gij, hier stellen.
Wat stel ik dan?
Citaat:
Ik leef niet onder de kerktoren.
Ya could've fooled me, je gaat naar Brussel, hebt 'manneke pis' gezien en dat is Brussel, je hebt geen weet van no go zones, was je er al eens?
Citaat:
Ik kom minder in het platteland, maar vooral in de steden.
Brussel, Antwerpen, Gent, ... maar ook Paris, London, Madrid, ...
Jongen, ik wóón in 'n grootstad, groter dan Brussel, Antwerpen...
Citaat:
Ik kom ook in andere landen zoals Kroatië, Turkije, Marokko, Tunesië, ... en ik zie dat we het hier verdomd goed hebben in vergelijking met vele van die landen.
Dat betwist niemand.
Citaat:
Ja er zijn problemen en ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik vooraan sta met de vraag die probleemgevallen harder aan te pakken.
Radicalisering, extremisme, fundamentalisme is geen goede zaak.
Maar ik heb ook geen pasklare oplossing.
Niemand lijkt 'n pasklare oplossing te hebben, normaal gezien hebben we politici die ervoor zouden moeten zorgen dat problemen tot 'n minimum beperkt blijven, en 't niet op zulke grote schaal uit de hand laten lopen.
Citaat:
Die verworven vrijheden wil niemand onder de mat schuiven, maar vrijwaren voor lui die ze misbruiken om ze zèlf onder de mat te schuiven.

Vrijheid van godsdienst, weet je wel wat 't betekent, waarvoor 't oorspronkelijk opgesteld werd?
In ieder geval niet voor hetgeen die wet nu misbruikt wordt.
Citaat:
Je blaft tegen de verkeerde boom, preekt bij de verkeerde parochie, trek van leer tegen degenen bij wie 't nog niet is doorgedrongen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn, dat homo's rechten hebben en niet als boksbal dienen, dat onbedekte vrouwen geen 'hoeren' zijn die verkracht mogen worden, dat de wetten voor iedereen gelden, zonder uitzonderingsmaatregelen voor bepaalde ideologieën etc etc...
Oud 9 maart 2012, 23:33   #233
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb dan ook nergens dat als een argument gebruikt.
Ik wel dacht je?

Citaat:
uit deze bewoordingen lijkt het me duidelijk dat je het als bedreigend ervaart.
Ik woon er niet eens en hoef er nooit te komen, waarom zou ik me bedreigd voelen?

Citaat:
hilariteit zie ik daar niet in, ik vind dit totaal niet grappig. jij wel?
In die dingen zie ik ook geen hilariteit, intriest zou ik 't noemen, je ontkent niet dat hetgeen ik schreef realiteit is?

Wat wel hilarisch is, de verkleedpartijtjes alsof 't elke dag karnaval is, of je jezelf moet beschermen tegen woestijnstormen, die kleding zal haar nut wel hebben in bepaalde streken, tegen bepaalde weersomstandigheden, in ons klimaat is 't enkel maar lachwekkend, temeer daar vrouwen bij wet beschermd worden, verkrachting is in onze contreien 'n misdaad die bestraft dient te worden, 'n vrouw hoeft zich niet extra te beschermen tegen verkrachting door zich volledig in te pakken.
Oud 9 maart 2012, 23:39   #234
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wat wel hilarisch is, de verkleedpartijtjes alsof 't elke dag karnaval is, of je jezelf moet beschermen tegen woestijnstormen, die kleding zal haar nut wel hebben in bepaalde streken, tegen bepaalde weersomstandigheden, in ons klimaat is 't enkel maar lachwekkend,
Moeten we de Sywens anno 2012 nog altijd overtuigen van het feit dat er in de Hema geen zandstormen zijn, noch een huidverschroeiende
woestijnzon?
Oud 9 maart 2012, 23:40   #235
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Elbow;6022915]
Citaat:

Moeten we de Sywens anno 2012 nog altijd overtuigen van het feit dat er in de Hema geen zandstormen zijn, noch een huidverschroeiende
woestijnzon?
Oud 9 maart 2012, 23:47   #236
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel dacht je?

Ik woon er niet eens en hoef er nooit te komen, waarom zou ik me bedreigd voelen?
er zijn er genoeg hier, waaronder onder andere je beste vriend circe/cynara die je zo met hand en tand verdedigt

Citaat:
In die dingen zie ik ook geen hilariteit, intriest zou ik 't noemen, je ontkent niet dat hetgeen ik schreef realiteit is?
ik ontken dat dit door alleen maar allochtonen komt zoals je duidelijk laat uitschijnen. (stigmatiseren)

De realiteit van 't aantal Vlamingen in bepaalde wijken, waar zelfs politie niets meer, of nauwelijks nog wat te vertellen heeft, kan je niet ontkennen, die ìs.
De problemen door Vlamingen die zich blijven opstapelen, kan je niet ontkennen, die ìs.
De hoge criminaliteitsgraad door Vlamingen kan je niet ontkennen, die ìs.
Dat er steeds meer geradicaliseerd wordt door Vlamingen , kan je niet ontkennen, die ìs.

dit is even juist

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2012 om 23:50.
Oud 9 maart 2012, 23:49   #237
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Xenophon heeft daar een verklaring voor.
Toevallig ging het ook over sjok.
Xenophon is 'n wijs man!
Oud 9 maart 2012, 23:52   #238
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn er genoeg hier, waaronder onder andere je beste vriend circe die je zo met hand en tand verdedigt
Wat loop je toch te kwijlen kind, maak maar eerst eens hard wat je allemaal beweert!

Citaat:
ik ontken dat dit door alleen maar allochtonen komt zoals je duidelijk laat uitschijnen. (stigmatiseren)

De realiteit van 't aantal Vlamingen in bepaalde wijken, waar zelfs politie niets meer, of nauwelijks nog wat te vertellen heeft, kan je niet ontkennen, die ìs.
De problemen door Vlamingen die zich blijven opstapelen, kan je niet ontkennen, die ìs.
De hoge criminaliteitsgraad door Vlamingen kan je niet ontkennen, die ìs.
Dat er steeds meer geradicaliseerd wordt door Vlamingen , kan je niet ontkennen, die ìs.

dit is even juist
Maak d�*t ook maar eerst eens hard met bewijzen ipv uit je duim te zuigen.

Leg de criminaliteitscijfers procentueel anders eens naast mekaar, of krijg je pas hoofdrekenen volgend schooljaar?
Oud 9 maart 2012, 23:58   #239
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat loop je toch te kwijlen kind, maak maar eerst eens hard wat je allemaal beweert!

Maak d�*t ook maar eerst eens hard met bewijzen ipv uit je duim te zuigen.

Leg de criminaliteitscijfers procentueel anders eens naast mekaar, of krijg je pas hoofdrekenen volgend schooljaar?
eerst zelf maar bewijzen geven, bewijslast niet omdraaien.

en weeral komen de beledegingen/ persoonlijke aanvallen, duidelijk dat je er geen argumenten voor hebt.

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 00:01.
Oud 10 maart 2012, 00:01   #240
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerst zelf maar bewijzen geven, bewijslast niet omdraaien.
Bewijzen waren onlangs nog te lezen in de media.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be