![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij draagt alvast de menselijkheid in het hart die je zo verplicht aan anderen?
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
De baby die Smets vermoord heeft, was 100 pct. onschuldig. Je zult al vermoeden bij wie mijn sympathie ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wordt rechtvaardigheid bepaald door sympathie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het trouwens over schuldig als het om dingen gaat die niet eens een persoonlijkheid hebben? Dan gaat het toch over gewenstheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Of moet ik me verantwoorden dat ik meer sympathie voel voor een onschuldig, vermoord kind dan voor een moordenares ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan er gewoon niet bij dat je een zwangerschap doelbewust verzwijgt en zelfs ontkent en valselijk bewijst dat je NIET zwanger bent als er expliciet naar gevraagd wordt. Is eigenlijk bekend wanneer ze zelf wist dat ze zwanger was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik je vroeg wat men verstond onder het begrip "pasgeboren" - nog zo'n fameus criterium - kon je trouwens niet eens antwoorden. Persoonlijkheid en bewustzijn zijn twee zeer beladen, ingewikkelde en vage termen waar iedereen een ander idee over heeft. Om dan nog maar te zwijgen over de vraag of je iemand mag doden omdat deze voorlopig nog geen persoonlijkheid of bewustzijn heeft, zeer goed wetende dat dit zonder enige twijfel een kwestie van tijd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 11 maart 2012 om 22:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vonnis was zéér verschillend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Dus ? Wat wil je dat ik eraan doe ? Als het van mij afhing, werd Smets veel harder gestraft dan nu het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat een kind te vondeling leggen OOK strafbaar is. En dat is wat ik ook wou zeggen: het lijkt me beter om een kind te vondeling te leggen dan het te vermoorden - alleen zouden er manieren moeten zijn om een kind anoniem maar wel legaal te vondeling te leggen. Citaat:
Het zou me trouwens niet verbazen mocht ze haar leugens op bepaalde momenten ook zelf geloofd hebben. En waarom deed ze dat? Weet ze het zelf wel? Mensen doen soms heel rare dingen. Ik heb ooit iemand gekend die erin geslaagd is om 2 jaar lang voor de omgeving, inclusief de ouders, verborgen te houden dat hij gestopt was met studeren. Er was tevens niemand die wist dat hij een ferm alcoholprobleem had ontwikkeld en nauwelijks nog buiten durfde. Goed, daar is geen kind bij betrokken, maar misschien speelt daar wel hetzelfde mechanisme: na de eerste leugen moet je blijven liegen. Alleen kun je helaas niet levenslang blijven liegen, en bovendien gaat het na de eerste leugen alleen maar slechter met je. Tot je in een kluwen zit waar je niet meer uitgeraakt. In het geval van die kennis viel hij door de mand toen hij het moment bereikte van 'afstuderen'. Ik had die persoon 2 jaar lang meerdere keren per maand gezien, en had gewoon nooit doorgehad wat er gaande was geweest - niemand niet! Komt trouwens ook uit een gezin met tal van "geheimen" - hoogopgeleide succesvolle ouders, kinderen mogen niet falen, alles wat op falen wijst moet verborgen worden. Waarom zoiets verzwijgen? Sja... Citaat:
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze nam al drugs van haar 14de. Ze ging nog naar een fuif na het breken van de vliezen en de geboorte. Wie zou zijn kinderen aan haar toevertrouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei, de straf staat haaks op het vonnis.
Schuldig aan kindermoord mét voorbedachte rade! Naar mijn mening wel dé zwaarste misdaad die men kan plegen. Laatst gewijzigd door daiwa : 12 maart 2012 om 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nadat hij buikpijn heeft van teveel chocolade, gaat hij toch bij zijn mama uithuilen.
![]() |
![]() |