Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 12:13   #221
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Vinden de babyboomers zichzelf nu "O zo belangrijk", dat zij denken of willen dat hun nageslacht dient verder gezet te worden ? Wat een egotripperij ! En wat een nederigheid ! Nee, misschien gewoon een kindje bij omdat ik het zo lief vind, omdat ik mijn huwelijk nog wil redden, omdat ik zin wil geven aan mijn bestaan, omdat mijn vrouw het wil, omdat iedereen in mijn familie kinderen heeft. Alles draait rond henzelf als motief om kinderen te maken.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:22   #222
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Vinden de babyboomers zichzelf nu "O zo belangrijk", dat zij denken of willen dat hun nageslacht dient verder gezet te worden ? Wat een egotripperij ! En wat een nederigheid ! Nee, misschien gewoon een kindje bij omdat ik het zo lief vind, omdat ik mijn huwelijk nog wil redden, omdat ik zin wil geven aan mijn bestaan, omdat mijn vrouw het wil, omdat iedereen in mijn familie kinderen heeft. Alles draait rond henzelf als motief om kinderen te maken.
dat is nu eenmaal het systeem dat de natuur heeft georganizeerd om ervoor te zorgen dat en reproductie ontstond.
Als sex een saaie bezigheid was met evenveel leute als het invullen van je belastingbrief, dan zou er geen overbevolkingsprobleem zijn.
Als het reproduceren van kinderen omgekeerd zou plaatsvinden en de geboorteweeën plaatshadden bij elk orgasme, dan vrees ik dat je ook op je kin zou kunnen kloppen.

Maar nee, mother nature heeft dat lekker goed in mekaar gestoken zeg ik je!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 14:36   #223
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge hebt natuurlijk een punt, maar ik vrees dat mother nature op een bepaald ogenblik zelfregulerend zal worden, enkel en alleen omdat 7 miljard en meer te veel gaat worden. Ik vind ook dat de mens overbodig is en geloof in een variatie van het "intelligent design" type. Maar hier begeef ik me op zeer glad ijs denk ik.
Oud 8 juni 2012, 18:58   #224
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt natuurlijk een punt, maar ik vrees dat mother nature op een bepaald ogenblik zelfregulerend zal worden, enkel en alleen omdat 7 miljard en meer te veel gaat worden. Ik vind ook dat de mens overbodig is en geloof in een variatie van het "intelligent design" type. Maar hier begeef ik me op zeer glad ijs denk ik.

Leg eens uit en kijk ook eens naar :
http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6883
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:44   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan verkeerd? Is een zekere portie eigenliefde misplaatst?

Bij mijn weten is dat heel gezond en ook noodzakelijk. Wie zichzelf immers niet graag ziet, kan ook anderen niet graag zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:44   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij mijn weten is dat heel gezond en ook noodzakelijk. Wie zichzelf immers niet graag ziet, kan ook anderen niet graag zien.
Oud 8 juni 2012, 21:51   #227
-Jo-
Banneling

Standaard

Pro kinderrijkdom bij etnische Europeanen.

Mensen die nakomelingen / kinderen in een slecht daglicht stellen en kinderen als een last beschouwen, worden best opgenomen in instellingen om hun asociaal gedrag bij te sturen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:55   #228
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Maar dat doe ik niet
Dat is een beetje dom eh?
Oud 9 juni 2012, 01:40   #229
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat dan verkeerd? Is een zekere portie eigenliefde misplaatst? Bij mijn weten is dat heel gezond en ook noodzakelijk. Wie zichzelf immers niet graag ziet, kan ook anderen niet graag zien.
Een beetje eigenliefde is niet verkeerd in principe, maar we zitten nu wel met 7 miljard door al die egotripperij. Wanner denk jij dan dat het echt moet gedaan zijn. Trouwens als ik mij herinner (shoot me if I'm wrong) zitten wij gewoonlijk zo'n beetje op de dezelfde lijn als het op die andere soort opaan komt die ook blijkbaar wat begint oververtegenwoordigd te worden hier in Belgie en W-Europa
Oud 9 juni 2012, 14:36   #230
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iemand tot zelfmoord aanmoedigen vind ik gewoon niet zo netjes, maar doe wat je niet laten kunt.

Ik heb geen lange teentjes, mij kwetsen doe je toch niet.
Gelukkig maar, want dat was niet de bedoeling.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 16:22   #231
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is nu eenmaal het systeem dat de natuur heeft georganizeerd om ervoor te zorgen dat en reproductie ontstond.
Als sex een saaie bezigheid was met evenveel leute als het invullen van je belastingbrief, dan zou er geen overbevolkingsprobleem zijn.
Als het reproduceren van kinderen omgekeerd zou plaatsvinden en de geboorteweeën plaatshadden bij elk orgasme, dan vrees ik dat je ook op je kin zou kunnen kloppen.

U bedoelt dus God.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 16:33   #232
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pro kinderrijkdom bij etnische Europeanen.

Mensen die nakomelingen / kinderen in een slecht daglicht stellen en kinderen als een last beschouwen, worden best opgenomen in instellingen om hun asociaal gedrag bij te sturen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 16:55   #233
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bedoelt dus God.

is moeder natuur god? ik zou denken godin, maar dat moet ik eerst even aan de Heilige Theepot vragen.

Ik weet in ieder geval dat moeder natuur nog honderden ontwerpen had, maar die zijn allemaal uitgestorven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 17:28   #234
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is moeder natuur god? ik zou denken godin, maar dat moet ik eerst even aan de Heilige Theepot vragen.

Ik weet in ieder geval dat moeder natuur nog honderden ontwerpen had, maar die zijn allemaal uitgestorven.
Graag je stem voor het goede doel
http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6883
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 19:08   #235
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Etnisch Europese koppels met vier kinderen of meer zouden volledig vrijgesteld moeten worden van belastingen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 22:02   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje eigenliefde is niet verkeerd in principe, maar we zitten nu wel met 7 miljard door al die egotripperij. Wanner denk jij dan dat het echt moet gedaan zijn. Trouwens als ik mij herinner (shoot me if I'm wrong) zitten wij gewoonlijk zo'n beetje op de dezelfde lijn als het op die andere soort opaan komt die ook blijkbaar wat begint oververtegenwoordigd te worden hier in Belgie en W-Europa
In het Westen hebben de Europeanen een laag geboortecijfer, te laag zelfs. Kinderen worden vaak als last gezien, wat volgens mij een uiting is van levensmoeheid. Europa is moe. Europa dreigt dan ook louter door demografische evoluties op lange termijn een heel ander continent te worden. Als we onze cultuur willen bestendigen en ervan overtuigd zijn dat die het waard is om aan komende generaties door te geven, zullen we ook moeten beseffen dat cultuur gedragen wordt door mensen.
Oud 11 juni 2012, 22:06   #237
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenliefde is okay, maar daarvoor een ander mens tot levenslang op aarde veroordelen, is er over.
Oud 11 juni 2012, 22:06   #238
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het Westen hebben de Europeanen een laag geboortecijfer, te laag zelfs.
Wat een onzin.
We zijn met veel te veel.
Oud 11 juni 2012, 22:07   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eigenliefde is okay, maar daarvoor een ander mens tot levenslang op aarde veroordelen, is er over.
Waarom "daarvoor"? Kinderwens kan heus gedragen worden door andere zaken dan eigenliefde.
Oud 11 juni 2012, 22:10   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een onzin.
We zijn met veel te veel.
Helemaal niet. Vooreerst zijn we nog nauwelijks in staat de bestaande generaties te hernieuwen. Daarnaast zien we een evolutie waarbij allochtonen een hoger geboortecijfer hebben ten opzichte van autochtonen. Dit kan op termijn tot een culturele ommekeer leiden. Een eenvoudige blik op een aantal gemeenten van de Brusselse agglomeratie leert genoegzaam wat de gevolgen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be