Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2012, 09:42   #221
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zonder grootschalige opslag is zelfs een mix niet voldoende om de door mij gewenste levensstandaard te voorzien. Dus welke opslag voorziet U mr de Ir?
U begrijpt precies niet goed hoe het in zijn werk gaat. Er is niet letterlijk een grote hoeveelheid opslagcapaciteit nodig.
De energiemix vormt een dynamisch geheel over grote gebieden.
Maar het lijkt er meer op dat u gewoon niet wil weten van een duurzame oplossing.
Lees anders gewoon die pagina nog eens...
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:44   #222
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ja daar zijn goede argumenten voor (wetenschappelijke zelfs) kijk wat de stralingswaarden zijn in de lucht, de grond, het water,... en vergelijk met andere plaatsen. Radioactiviteit treft je namelijk globaal aan, en dit uit natuurlijke bronnen. Straling is niet iets dat de mens uitgevonden heeft.
Daar ben ik mij van bewust, want ik denk dat ze zeiden dat een trip naar tsjernobyl evenveel straling oplevert dan een vlucht van Brussel naar Tokio.
Maar we zijn ondertussen wel meer dan 25 jaar later, het eerste jaar zal het toch wel anders geweest zijn daar.
Vroeger dacht men zelfs dat straling gezond was, men verkocht zelfs producten die radioactief waren.
Teveel straling gedurende langere tijd kan toch niet gezond hé, daar zijn toch ook wel genoeg studies over of niet?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:46   #223
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
U begrijpt precies niet goed hoe het in zijn werk gaat. Er is niet letterlijk een grote hoeveelheid opslagcapaciteit nodig.
Maar het lijkt er meer op dat u gewoon niet wil weten van een duurzame oplossing.
Lees anders gewoon die pagina nog eens...
Kijk, jij beweert dat we naar 80% duurzaam kunnen gaan. Wij vragen ons af hoe je op een windstille donkere winterochtend of avond gaat voldoen aan de vraag. Een beetje in het vage lullen over een dynamisch geheel over grote gebieden zal je daarbij niet helpen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:47   #224
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat ze maar kerncentrales sluiten in Vlaanderen.
Da's een stimulans om een ultra-moderne grote gascentrale te bouwen in Zeebrugge.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:50   #225
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zonder grootschalige opslag is zelfs een mix niet voldoende om de door mij gewenste levensstandaard te voorzien. Dus welke opslag voorziet U mr de Ir?
Leg het probleem eens uit aan mijn collega's: http://www.desertec.org/organization/supervisory-board/

U vraagt zich dingen af die algemeen gekend zijn in de sector...
Oud 5 juli 2012, 09:51   #226
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ze maar kerncentrales sluiten in Vlaanderen.
Da's een stimulans om een ultra-moderne grote gascentrale te bouwen in Zeebrugge.
En om 5 miljoen ton extra CO2 uit te stoten
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:54   #227
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, jij beweert dat we naar 80% duurzaam kunnen gaan. Wij vragen ons af hoe je op een windstille donkere winterochtend of avond gaat voldoen aan de vraag. Een beetje in het vage lullen over een dynamisch geheel over grote gebieden zal je daarbij niet helpen.
Het ontbreekt je aan allerlei basiskennis over complexe systemen. Informeer je gewoon beter...

Dynamisch is niet alleen een vage lul term die u heeft geleerd uit de management cursussen, in ons wereldje heeft het nog een andere betekenis.

Je gaat altijd uit van extremen:
100% pv: wat in de nacht?
100% wind: wat als er geen wind in mijn tuin is?

Laatst gewijzigd door tomlyb : 5 juli 2012 om 09:57.
Oud 5 juli 2012, 09:55   #228
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het probleem eens uit aan mijn collega's: http://www.desertec.org/organization/supervisory-board/

U vraagt zich dingen af die algemeen gekend zijn in de sector...
Vergis ik me als ik zeg dat bij jou uiteenzettingen hier vooral eigen "economische" belangen een rol spelen, gezien de link die je doorgaf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 09:56   #229
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En om 5 miljoen ton extra CO2 uit te stoten
Pfff...
Ben jij opeens een groene ?
In de VS & China lachen ze daarmee.

Oud 5 juli 2012, 09:57   #230
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Het ontbreekt je aan allerlei basiskennis over complexe systemen. Informeer je gewoon beter...

Denk toch dat het normaal is dat er 's nachts nooit pv-werking kan zijn? En dan hebben het nog niet over druilerige herfstdagen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 juli 2012, 09:59   #231
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Denk toch dat het normaal is dat er 's nachts nooit pv-werking kan zijn? En dan hebben het nog niet over druilerige herfstdagen.
Toch is de toekomst voor alternatieve energie: kijk naar de VS.

Oud 5 juli 2012, 10:00   #232
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Telkens weer diezelfde argumenten die terugkomen over dat als de zon ondergaat ook het licht uitvalt... , dat ben ik zo moe gehoord he
Met een mix kan je --makkelijk-- tot 80% gaan.

Eens en vooral altijd:
http://www.nrel.gov/analysis/re_futures/

Laat het technische maar over aan de ir's...
En het regeren aan de politici, die weten ook best
/sarcasme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:02   #233
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Helaas, slecht risk assessment en nog veel slechter risk management.
Dus maw een design fout, misschien had men dat ding wel helemaal niet gebouwd moest men rekening hebben gehouden met een betere fouten marge.
Denk toch niet dat hevige aardbevingen abnormaal zijn als je op 2 tectonische platen zit.
Dat is muggeziften eh, ik beschouw dat als een menselijke fout en geen design fout. Maar eigenlijk doet het er niet toe, wat telt is de impact van het incident en hoe men het oplost.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 5 juli 2012, 10:03   #234
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dynamisch is niet alleen een vage lul term die u heeft geleerd uit de management cursussen, in ons wereldje heeft het nog een andere betekenis.

Hoe zou jij nu in godsnaam weten dat het mij aan basiskennis over "complexe systemen" ontbreekt. Over welke "complexe systemen" heb je het dan eigenlijk?

In uw wereld mag het dan nog een andere betekenis hebben, in de wereld van energie snap ik de betekenis heel goed. Wat ik ook weet is dat op een windstille wintermorgen je je 80% hernieuwbare energie alvast niet zal halen uit pv en wind. Uw "dynamisch" systeem zal het dus mogen gaan halen uit biomassa of waterkracht. Tenzij je natuurlijk je dure gasgestookte CO2 uitstotende backupcentrales inschakelt.

En als je je echt eens wil bewijzen dan mag je je kennis eens etaleren over de kostprijs van uw saharaverhaaltje en dan vooral op het vlak van

- energie opslag (ja, ook daar wordt het wel eens donker)
- energie transport
- beveiliging van het stroomnet richting Europa
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:04   #235
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dat is muggeziften eh, ik beschouw dat als een menselijke fout en geen design fout. Maar eigenlijk doet het er niet toe, wat telt is de impact van het incident en hoe men het oplost.
Rapport zonet uit Japan. Fukushima is menselijke fout.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120705_016

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juli 2012 om 10:08.
Oud 5 juli 2012, 10:05   #236
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat ineens muggeziften? Wel een menselijk fout tijdens de design fase.
De mensen die daar wonen gaan dat toch even anders bezien vrees ik.

Laatst gewijzigd door santos : 5 juli 2012 om 10:05.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:06   #237
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
... Telkens weer diezelfde argumenten die terugkomen over dat als de zon ondergaat ook het licht uitvalt... , dat ben ik zo moe gehoord he
Met een mix kan je --makkelijk-- tot 80% gaan.

Eens en vooral altijd:
http://www.nrel.gov/analysis/re_futures/
Los van het feit dat het over een studie voor de US gaat, 't is maar wat je eenvoudig noemt.

"Electric sector modeling shows that a more flexible system is needed to accommodate increasing levels of renewable generation. System flexibility can be increased using a broad portfolio of supply- and demand-side options, and will likely require technology advances, new operating procedures, evolved business models, and new market rules."

Jouw eigenste studie geeft zelf al aan dat iedereen zich zal moeten aanpassen aan de inherente nadelen van de variabiliteit die een markt met 80% renewables waarvan 50% wind en solar, met zich meebrengt. Maar als een Maddox je dan wijst op diezelfde bemerking, dan snapt ie het niet helemaal?

Tip: lees je eigen bronnen eens, al is het maar de executive summary.

Citaat:
Laat het technische maar over aan de ir's...
Wanneer begin je er dan mee?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:06   #238
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En is die straling meer dan pakweg 10 km van fukushima?
"In Guarapari, Brazil, a city of 80 000 inhabitants built on the seaside, peak measurements made by EFN on the thorium-rich beach were as high as 40 microSv/hour (about 200 times higher than the average natural background radiation in other areas of the world)."

http://www.ecolo.org/documents/docum...ty/ramsar.html

Oud 5 juli 2012, 10:06   #239
Another Jack
Banneling

Standaard

Als we mensen in kerncentrales vervangen door chimpansees zal alles veilig zijn.
Is dat het verhaal, Bokkenreyder?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:08   #240
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dit ga je toch eens moeten hard maken, want dit is het meest lachwekkende dat ik deze week gelezen heb

Citaat:
U overschat het rendement van uw 'energiemix'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be