![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Maan dialect is wor maan hat lee, en dees pakt niemand van maa af. Lot da bekakt Nederlands mor oever on de vukke keizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik probeer te vertalen maar dat lukt niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad verschrikkelijk.
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 7 augustus 2012 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En terecht. Mensen leren een vreemde taal doorgaans uit rationele overwegingen. Daarom is het belangrijk dat ze met hun schoolkennis van die taal terecht kunnen in een zo groot mogelijk gebied. Het probleem is dat het in bepaalde delen van Vlaanderen voor buitenlanders moeilijk is de plaatselijke inwoners te begrijpen, zeker als ze al wat ouder zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 7 augustus 2012 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel probleem. Ik weet niet meer welke taal hij koos maar hij heeft zonder geen enkel probleem naar die andere taal geschakeld. Hij zag dat ik Nederlands kon spreken en kon totaal begrijpen dat ik zijn dialect niet kon verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar in Oost-Vlaanderen woon je? Mijn West-Vlaamse ouders zeggen dat ook vaak.
Ik denk dat het ergens normaal is dat men alle regiolecten buiten de zijne nogal irritant vindt. Ik heb dat ook, ik kan er niets aan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Alle regiolecten', dat is nu ook niet waar. Gents bijvoorbeeld - hoewel het totaal mijn dialect niet is - vind ik gewoon prachtig on horen. Of Zeeuws-Vlaams, met die mix van West-Vlaams met een Noord-Nederlandse tongval.
Laatst gewijzigd door SDG : 7 augustus 2012 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wederom niet geheel akkoord. Ik vind het Tess Goossens bijvoorbeeld niet karakterloos klinken in haar toch wel uitstekend Nederlands. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 augustus 2012 om 23:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik na een paar maanden Brussel terug in Brugge kom en de mensen daar hoor spreken en/of zelf met hen praat, word ik helemaal week van binnen ![]() Het effect is iets kleiner als ik minder lang uit Brugge weg ben gebleven. Vorige week was ik in de Périgord, en het Frans zoals het ginder wordt gesproken vind ik toch wel mooier dan het Frans dat ik hier in Brussel doorgaans hoor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Gouverneur
|
![]() Nee hoor, ik vind Brabants wel iets hebben, vooral langs Nederlandse zijde, Antwerps vind ik ook wel iets hebben, Oost-Vlaams ken ik eerlijk gezegd niet zo goed. Maar ook bij andere, vooral verwante, talen vind ik dat zoals Nedersaksich (Achterhoeks e.d.), Fries...
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 9 augustus 2012 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |