![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat ik zo vasthang in het Franse wereldje ![]() Zelf ben ik een Belgisch produkt en zou niet graag in twee gesplitst worden. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hieronder mijn favoriete vredeslied " le Déserteur " van Boris Vian. In het Frans, sorry vond geen vertaling. Monsieur le Président Je vous fais une lettre Que vous lirez peut-être Si vous avez le temps Je viens de recevoir Mes papiers militaires Pour partir �* la guerre Avant mercredi soir Monsieur le Président Je ne veux pas la faire Je ne suis pas sur terre Pour tuer des pauvres gens C'est pas pour vous fâcher Il faut que je vous dise Ma décision est prise Je m'en vais déserter Depuis que je suis né J'ai vu mourir mon père J'ai vu partir mes frères Et pleurer mes enfants Ma mère a tant souffert Elle est dedans sa tombe Et se moque des bombes Et se moque des vers Quand j'étais prisonnier On m'a volé ma femme On m'a volé mon âme Et tout mon cher passé Demain de bon matin Je fermerai ma porte Au nez des années mortes J'irai sur les chemins Je mendierai ma vie Sur les routes de France De Bretagne en Provence Et je dirai aux gens: Refusez d'obéir Refusez de la faire N'allez pas �* la guerre Refusez de partir S'il faut donner son sang Allez donner le vôtre Vous êtes bon apôtre Monsieur le Président Si vous me poursuivez Prévenez vos gendarmes Que je n'aurai pas d'armes Et qu'ils pourront tirer "Le Déserteur" is geen lafaard, hij wil alleen geen onschuldigen doden.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 augustus 2004 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mogelijk wordt de 'nationalistisch strijd' in België overbodig als de Vlamingen naar eigen inzicht hun mooie steden kunnen verzorgen, en de Walen hun mooie bomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is altijd centen..... Money makes the world go round ![]() Wat als Vlaanderen centjes zou krijgen van Wallonië, zou Vlaanderen dan nog strijd voeren? Zou de Vlaamse Leeuw nog klauwen ? Soms is het gemakkelijker van te geven dan van te krijgen. Ooit hieraan gedacht. Als je geeft is het teken dat je iets hebt om te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://roosdaal.vlaamsblokhallevilvo...uxverhaal.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 augustus 2004 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De spiraal van oorlog en geweld doorbreken, daar gaat het om. Je volk verdedigen is natuurlijk niet zinloos maar alleen als het ook daadwerkelijk aangevallen wordt.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 augustus 2004 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom annemanneke niet werd gepubliceerd weet ik niet ik weet wel dat alles wordt gepubliceerd zolang er geld mee kan verdiend worden dus mijn conclusie is dat er geen geld mee kon verdiend worden (of dat er althans zo over gedacht werd) waarom dit zo was? niet goed? gewoon veel te saai? who knows? ik niet ik had trouwens nog nooit gehoord dat annemanneke wilde publiceren??? kan iemand mij een neutrale link daarover posten?
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 augustus 2004 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind zeker: geld is niet het belangrijkste. Toch zegt men in het Frans: 'de bons contes font de bons amis' (hopelijk zonder foutjes). Moest Vlaanderen ooit door eigen nalatigheid leven op andermans kosten, zou ik diep beschaamd zijn en maken dat daar zo vlug mogelijk een eind aan komt. Ik heb persoonlijk al veel meer gegeven dan je zou denken, zeker moest je weten aan wie. En ik ben in de bevoorrechte positie om dat te doen omdat ik heel mijn leven veel en stipt gewerkt heb en steeds eenvoudig geleefd. Dus maak je maar geen zorgen, ik heb 'Ooit hieraan gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
afgewisseld met de "Valeureux Liégeois", ofschoon ik het lied van Tchantjès prefereer. Thantchès een pop �* la Toone te Broekzele, zeer populair in het gezellige centrum van "La République Libre d'Outre-Meuse, waar eigenlijk de ware Luikse volksaard heerst. Maar je weet, dat is nodig voor een Limburgse Luikenaar of is't een Luikse Limburger. Van een Eurregio lied heb ik nog geen kaas gegeten. ![]() Alle gekheid op een stokje: voor dergelijke liederen was er ooit een aanleiding en die aanleiding kan van velerlei aard zijn uiteraard. Strijdliederen werden misschien wel gecomponeerd om de gemoederen van de doelgroep op te zwepen om van hen een grotere inzet te krijgen, of ten minste ze wat krachtdadiger tot aktie aan te zetten. Jan weet waarschijnlijk nog meer daar over. Hij weet altijd passende teksten op te diepen.
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 20 augustus 2004 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Conte is een vertelling of verhaal. Ofschoon het verhaal van de niet kloppende rekeningen hier.... de waarheid klinkt anders naarmate de bron van die "waarheid" of dat "verhaal".
![]() |