![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht op jouw nattevinger-bron.
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen onzin. Rij maar eens door West-Vlaanderen. In zo goed als alle gemeenten worden wegen aan de zijkanten opgevuld met grint, met vermalen bouwafval, met grasdallen... iets wat vroeger niet het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? U gaf onmiddellijk zelf aan dat er een verschil is tussen Wallonië en Vlaanderen. Hierdoor zijn cijfers op Belgisch niveau weinig bruikbaar. Of wel inzetbaar naargelang het idee dat men wil verdedigen. Ofte: de wijze woorden van mijn leraar wiskunde zaliger gedachtenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, door bijvoorbeeld een ander vervoermiddel te nemen. Fiets, bromfiets, motor, OV... Niet door nog meer auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort gaan ze dat grind daar weer wat bijvullen. Als in dezelfde flauwe bocht twee auto´s kruisen blijven ze netjes op de rijbaan, zelfs netjes binnen de markeringen die de rijbaanrand aanduiden. Dat is in Limburg. Men moet de wegen aanpassen aan de breedste motorvoertuigen niet aan de smalste. Ook de grootste schade (of de diepste putten) wordt vooral veroorzaakt door de zwaarste voertuigen, en dat is niet de auto.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Argumenten op ?
![]()
![]() |
#229 |
Burger
|
![]() Ik zie niet wat er zo verkeerd is met veel in de auto zitten.
Probleem van vervuiling moet inderdaad opgelost worden, zijn we mee bezig. En ivm de fileproblematiek, er moet maar wat extra infrastructuur bijgemaakt worden en wanneer dit niet mogelijk is zullen files vanzelf verkeer ontmoedigen. Ik snap ook niet wie dagelijks 2 uur in de file gaat staan , verhuis dan naar u werk of neem werk bij u in de buurt. Ik ben met mijn 3de job bezig, heb steeds rekening gehouden met mobiliteit door te verhuizen of werk in de buurt te kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel, Antwerpen, Kortrijk, Brugge... hebben we een probleem. Dagdagelijks. 's Ochtends en 's avonds kilometers auto's die bumper aan bumper staan. Of is ons denken als zo vervormd - zoals dat van Micele - dat we dit zelfs niet meer als een probleem onderkennen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat blijkt niet te kloppen. De files rond Brussel nemen niet af. Jaar na jaar nemen ze toe. Files blijken niets te ontmoedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel van de 5,5 miljoen personenwagens in Be zou er dagelijks 2 uur in de files staan ? Staan andere brede motorvoertuigen zoals vrachtwagens en bussen dan niet mee in de file ? Raar toen ik onlangs in een file stond op de R1-Antwerpen zag ik bijna meer vrachtwagens en grote bestelwagens als auto´s in de file. Zeker als je rekening neemt met de plaats die ze innemen, bij een langzaamrijdende file moeten die zware vrachtwagens (+7,5 T) zelfs 50 m tussenafstand onderling respecteren wat natuurlijk utopie is, en daarom zelden gebeurd. Het zou de file wie weet 1,5-maal zolang maken. Ik snap dat echt niet waarom die vrachtwagens daar staan, soms staan er ook redelijk wat reisbussen tussen, waarom doen die dat ? ![]() Denk je nu echt dat die dat vrijwillig doen of vee eerder uit gebrek aan alternatief ?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar 20 minuten verloren en was op weg naar de kust, ik had die 20 minuten ingecalculeerd, want via Brussel was het eerder 45 minuten verlies op weg naar de kust. Tja hoe zou men anders naar de kust geraken vanuit Noord-Limburg op pakweg 2,5 uur autorijden via de snelste weg. Er is geen alternatief als via de R1 of R0. Trouwens nog zeer schoon weer gehad die dag aan de kust, op die 20 minuten steekt het dan niet. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me geen erg woord.
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() File van 1955, Nederland Citaat:
![]() Veel files of de meeste zelfs onstaan ook door ongevallen (ook ongevallen in het fileverkeer), en door de gebruikelijke wegenwerken, als er dan geen alternatieven zijn zoals in BE (in het buitenland zijn die meestal wel) tja. Een goede GPS en snelle TMC(pro) helpt dan enorm. Natuurlijk heeft het sterk toegenomen internationaal transitverkeer via de weg met de just in time (snelle) leveringen = rijdende logistiek/en opslagplaats geen goed gedaan aan de lengte van sommige files. De uitbreiding van de EU heeft daar ook nog een steentje aan bijgedragen. En natuurlijk de bevolkingsaangroei. Moesten de rijstrook-kms doorstroomwegen evenredig stijgen met het aantal inwoners was er al veel aan verholpen. Het OV geraakt hier ook niet van de grond met amper 5 % aandeel...
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 23:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat schat je ? ![]() Hoeveel schat je voor de gemiddelde auto binnen het Hfst-Gewest Brussel ? meer of minder als Vlaanderen ? In Vlaanderen is het 1,349 per personenauto cijfer 2010. Probeer eens: Wallonie: ... Brussel: ... Belgie : ..... in 2010 , Belgie in 1970 was : 1,7 inzittende per personenwagen gemiddeld. Natuurlijk zijn die gemeten cijfers bruikbaar en is de realiteit. Ze worden gebruikt in alle mogelijke studies over de evolutie in het personenverkeer waar de auto de allergrootste brok van uitmaakt (2/3)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |