![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat onze planeet nog steeds NIET overbevolkt raakt: hoeveel mensen kan onze planeet voeden dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. De aarde is zo rijk en de menselijke geest dermate inventief, dat er ongetwijfeld heel wat mogelijk is. Alleen: rechtvaardigheid is de vereiste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ene artikel gaat onder andere over de sterk afnemende hoeveelheid fosfaten die nodig zijn voor de productie en kunstmest en dus voor de intensieve voedselproductie in de westerse landen. Is Nederland geen westers land? ![]() Het andere artikel heeft als titel: 'Maatregelen om de overpopulatie in Nederland terug te dringen.' Moet ik aannemen dat dit artikel dan NIET van toepassing is op Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Gouverneur
|
![]() Opnieuw akkoord wat betreft die rechtvaardigheid maar ook al is veel mogelijk: je gaat toch niet beweren dat de aarde 100 miljard mensen kan dragen om zomaar iets te zeggen?
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 10 november 2013 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Soms heeft het geen zin te discussieren met mensen die zodanig blind zijn dat het de moeite niet waard is. Voor onze Jan gelden enkel zieltjes, niet de daaraan gekoppelde lichamen die moeten gevoed worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan denkt wel anders dan u hier beschrijft. Er zijn inderdaad soms mensen waarmee je niet kan praten, juist omdat ze niet uitgaan van wat de ander te zeggen heeft maar wel wat ze menen dat die ander zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() De Jan zou nog ja antwoorden op die vraag ook. Ik ben het volledig met u eens in al uw posts, vrind. De overbevolking op deze planeet is een dreigend probleem. Daarom ben ik van mening dat meer landen een één kind politiek zouden moeten invoeren gelijk in China. Vooral die landen waar het geboortecijfer nu razendsnel aan het stijgen is. De mens is als een parasiet voor deze planeet. Hij zuigt ze leeg en geeft amper iets terug aan moeder natuur. Daarom heb ik ook niets tegen natuurrampen en oorlogen. Die zij juist noodzakelijk om ons aantal wat in te perken. Die oorlog in Syrie mag van mij gerust nog wat langer duren. Klinkt dit grof, onmenselijk? Welja, dat is omdat ik hier een zuiver rationeel en minimalistisch standpunt inneem. Maar ze is noodzakelijk willen we onze kinderen nog een groene toekomst bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() 100 miljard lijkt mij niet ondenkbaar. Hetgeen daarvoor nodig is, is een doorgedreven technologisering en een VEEL grotere toevoer van energie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() U nam zelfs de moeite niet om die artikels die gelinkt werden, door te nemen. U voegt dan ook niets van waarde toe aan de discussie behalve dan het feit dat u impliceert uw eigen visie blind door te drukken. Proficiat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Waar gaan wij die energie vandaan halen zonder niet ALWEER terug te vallen op moedertje natuur? Tegen dan is alle olie op, hoor. Vooral als al die 100 miljard mensen met een karretje willen rondrijden. 't zal rap gedaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Je kan moeilijk in de hoogte blijven bouwen om de boompjes te sparen, jongen... Zo worden die gebouwen toch maar onstabieler en risicovoller om in te wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() Doe de oogklepkens eens af en scroll wat posts terug naar boven, waar er een duidelijke korte samenvatting van beide artikels wordt gegeven en hoe ze betrekking hebben op Nederland. Jongens toch, moest ik met zo iemand debatteren... 't is geen wonder dat dit land politiek een ramp is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe gaan wij die energie produceren? Er zijn andere middelen dan olie, sommige (kernfissie) zijn tijdelijk, andere zijn in een verdere toekomst beschikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de turf kwam de steenkool. Na de steenkool de olie. Na de olie zal de creatieve geest van de mens al lang een alternatief hebben.
|
![]() |
![]() |