![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een asielaanvraag kan je richten naar de Universal Star Convention.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Parlementslid
|
![]() 20.24 Waarlijk, de gelijkenis van het tegenwoordige leven is niet anders dan water, dat wij van den hemel nederzenden, en waarmede de voortbrengselen der aarde zijn vermengd, waarvan de menschen eten en het vee, tot de aarde, na het opslorpen er van, haar kleed ontvangt en met verschillende planten wordt bedekt. Hare bewoners verbeelden zich, dat zij er de macht over hebben; maar ons bevel komt des nachts of bij dag, en dadelijk is het met den oogst, alsof er den vorigen dag nog niets ware geweest. Zoo leggen wij onze teekens uit, voor hen die overwegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel heeft u in uw theorie oplossingen daarvoor maar anders denk ik dat de mens zich pas kan uitspreiden over het heelal nadat hij als mens in een veel verder gevorderd stadium is gekomen en waarschijnlijk veel meer geëvolueerd is naar een geestelijke toestand. In hoeverre we dan nog van mensen kunnen spreken en in hoeverre het heelal als materiele werkelijkheid ons dan nog interesseert is natuurlijk een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tja, interesse word gewekt naar aanleiding van in hoeverre iets op werkelijkheid gebasserd is. Stel dat er ander leven is, waarom zoude deze dan in de mens geinterreseert zijn, de mens die zichzelf zelfgenoegzaam acht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toen ging hij over tot het welbekende gewauwel:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Parlementslid
|
![]() Neemt dat hetgeen weg wat ik bevestig.
Het is ter bescherming voor woorden zoals, lekker, heerlijk, prettig, fijn, etc etc. Dan vlucht ik naar het gebed om gefocused te blijven ipv dat ik word overgeleverd aan lust, begeerte of verlangen. En ik heb op het moment geen vrouw naar wie ik me kan wenden, zodoende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn we er al. Voor de verovering van het heelal hebben we bovendien miljarden jaren de tijd. Citaat:
Ik zeg niet dat het stel op sprong geschieden zal. Ook zal het zeker niet gemakkelijk zijn. Het is geen kleinigheid. Maar dat was de groei van het leven op aarde evenmin. Ook dat heeft een lange tijd geduurd. Citaat:
Want het is een niet te negeren werkelijkheid. De materie behoort bij de Geest en is niet minderwaardig. En ook al is het lager, daarom heeft het wel zijn bestaansrecht en noodzakelijkheid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, dat lukt niet en ik wil niet dwalen. Voor de een komt het over als zwak en de ander ziet er begeleiding in. Een ander zou door dit argument kunnen denken dat iemand afhankelijk is, en inderdaad afhankelijk van kennis zijn is geen schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is de vrees van alle zwakke afhankelijke personen.
Citaat:
Ik moet steeds lachen om die beelden waar schapen, schapen slachten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En de grote Anton is niet afhankelijk, probeert U maar eens enkele dagen niet te eten of te drinken en dan spreken we elkaar weer. Misschien dat U dan een beter beeld heeft van afhankelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als enig schaap tussen de wolven.....dat vereist heldenmoed.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 december 2013 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het kan ook gewoon zo zijn dat het een primitief woestijnvolk was en zich daardoor niet verder heeft kunnen ontwikkelen. Even heeft het een glorieuze periode beleefd en is toen blijven staan en niet verder gekomen. |
|
![]() |
![]() |