![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Investeerders en rijken zijn nu eenmaal synoniemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid heeft nu al grote tekorten, ik stel vast dat jij die tekorten nog wil groter maken. Typisch sossen mentaliteit, schuif het probleem maar naar de kinderen van onze kinderen, die gaan daar blij mee zijn. Het is nog steeds u die alles op een hoopje gooit, trouwens uw besparing op het ambtenaren apparaat, kom nou. Ga je ambtenaren buitengooien ? De rekening is zoals ze is. De pensioenen van statutaire ambtenaren vormen een zeer groot deel van de pensioenlast zoals demonen hier al heeft aangetoond. Ik gun best een ambtenaar zijn pensioen. Ik gun best een ambtenaar een hoger pensioen als er sprake is van uitgesteld loon. Ik gun hem dat niet als er geen sprake is van uitgesteld loon. Ik betaal voldoende sociale bijdragen om recht te hebben op een fatsoenlijk pensioen. Al reken ik er niet op, daar niet van. Als de privé alternatieven heeft uitgewerkt, dan is dat uit pure noodzaak. Normaal gezien is het niet meer dan normaal dat een wedde in de privé hoger is dan bij de overheid, omdat de werknemer blootgesteld is aan meer risico. Een statutair ambtenaar kan niet buitengegooid worden, en ergo zou in feite minder moeten verdienen wegens minder risico. Wat vandaag simpelweg niet meer zo is. Goed als dat zo is, dan moet die pensioenberekening ook niet meer in hun voordeel zijn, maar op DEZELFDE manier zoals in de privé. Ik ontken derhalve niemand meer of minder rechten en streef gelijkheid na. Maar daar heeft u blijkbaar een groot probleem mee. Met andere woorden, voor u zijn statutaire amtenaren meerderwaardig en een privé gepensioneerde is voor u minderwaardig. En hou aub op met over VTM te zeveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen kunnen ook nog altijd levenslang doppen, zelfs schoolverlaters. Voor die laatsten heeft de PS namelijk een oplossing uitgedokterd: na 1,5 jaar wachttijd krijgen ze een inhoudsloze stageplaats voor 6 maanden bij een of ander overheidsbedrijf, en daarna zijn ze volwaardig dopper.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nieuw. Maar aangezien hij geen ENArk is komt hij er in Frankrijk niet aan te pas, ongeacht zijn ervaring bij NMBS en andere postbedrijven ![]() Sinds wanneer hebben belastingsverlaging en Ø-VLD ergens een link met elkaar?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() ja, dat is dan ook weer waar,moeilijke materie
![]() |
#228 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar jij blijft maar stellen dat het sossen-uitleg is, dat is het helemaal niet, jij schuift facturen door naar kinderen en OCMW's, het grootste gedeelte van de statutaire ambtenaren die de komende jaren op pensioen zullen gaan, hebben gerekend op dat pensioen, jij wil hen dat nu ontzeggen, maar dat de factuur doorgeschoven wordt naar de kinderen en de OCMW's is maar een detail, dat de sociale zekerheid meer kosten gaat hebben doordat ze over 10-15 jaar sneller aan de maximumfactuur gaan zitten, allemaal details voor jou. Maar goed, als het niet de Walen zijn, dan zijn het de werklozen en nu zijn het de statutaire ambtenaren, terwijl zij nooit verandwoordelijk kunnen gesteld worden voor het gebrek aan beleid. En dat de factuur er is en moet betaald worden is inderdaad een politiek keuze, maar jij wil de factuur afschuiven op de bejaarden en de werkende vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Doe wat zeg, doe niet wat ik doe..." ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 februari 2014 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Mea culpa, lieve forumvrienden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met uw prachtig open systeem. Het is immers slechts een politieke keuze om de rekening niet te laten kloppen. En het is net nu, dat de rekening wordt gepresenteerd aan de werkende vlaming uit de privé. Maar die is voor u minderwaardig. Die klopt nu al aan bij het ocmw tenzij zijn vorige werkgever een van de extra peilers gebruikte, wat lang niet overal het geval is. U wil het bevoordelen van statutaire ambtenaren bestendigen, zonder daar argumenten voor aan te dienen. Puur uit eigenbelang lijkt me. Statutaire ambtenaren slagen er doorgaans niet echt in om hun zaak te verdedigen. Omdat het onverdedigbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat er vroeger wel degelijk een probleem was van uitgesteld loon, en dat is er nu niet meer. Integendeel. Moet ik het stukje misschien in het bold voor u zetten of zal het lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je interesse hebt in economie raad ik je Econoshock van Geert Noels aan. Geen enkele sector die jij opsomt maakt deel uit van de maak-industrie. Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan niet tegelijk kakken op statutaire ambtenaren en zelf in de rij staan om benoemd te worden. Dat is gewoon niet geloofwaardig. Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 februari 2014 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |