![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder invloed van de franstalige kultuur, die toch zo alles inbegrepend doorgedrongen is in de Vlaamse kultuur, neem ik mij, waar de franstalige zo goed in zijn, de litteraire vrijheid om franstalig met een kleine letter te beginnen en wat kultuur betreft, het naar mijn Vlaams inborst en gevoeligheid met een k te schrijven; dichterlijke vrijheid zou u dat ook kunnen noemen. Het is in ieder geval duidelijke taal voor iedereen en ik geloof toch dat dat de voornaamste reden is waarom men taal gebruikt. Of moet ik taal eerder zien, volgens de franstalige diplomatie, als een dekmantel om de waarheid te verbloemen en/of een verschoningsmiddel om hun regelrechte leugens en/of slechte intenties te cammoufleren? Wat Limburg betreft is het duidelijk dat het meer dan tijd is dat men de desastreuze invloed van la Belgique uitschakelt. Uw opmerking geeft duidelijk aan dat het zo niet verder kan. Ik heb op uw opmerkingen geantwoord; nu aan u. Bis. Nu ter zake. Of gaan we het maar weer onder de mat vegen? Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 maart 2014 om 10:24. Reden: iets vergeten |
|
![]() |
![]() |
#222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Kijk maar eens naar Italië, Griekenland of Duitsland.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wouw, is het Nederlands nu ineens een taal, en wel een taal met een Taalunie zonder weerga. Waarschijnlijk omdat het Nederlands zo goed gedefinieerd is dat ze niet tegen de intrinsieke leugenachtigheid, dubbelzinnigheid en camouflagetechnieken van de franse taal opkan. Die kulturele invloed speelt zich duidelijk ook af in de gedachtenwereld van de Vlamingen die hun tegenstanders zien als goede, goed gedefinieerde en goed werkende burgers zoals zijzelf; terwijl de francofonie de Vlamingen zien zoals zijzelf zijn, nl totaal onbetrouwbaar en voor de rest is hun beschrijving van de Vlamingen genoeg Bekend. |
|
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gij hebt totaal niet geantwoord op het feit dat Nederlandstaligen uw Limburgse taal (en cultuur ) op enkele decennia meer verdrongen hebben dan dat dit tijdens de eeuwenlange onderhorigheid aan het Franstalige bisdom Luik het geval was. |
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde doel heeft de Taalunie: Volksverheffing. Het is niet omdat de Franse taal deel uitmaakt van de Vlaamse Cultuur ( en ook van de Nederlandse) dat Vlamingen of Nederlanders onder de voogdij staan van de Franse cultuur. In tegendeel. De Franse cultuur is veel meer chauvinistisch. Kijk maar hoe ze alle Hollywood filmen dubben in hun eigen taal. Wie vormt voor jou de "francofonie" ?
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() [quote=s.w.t.p.;7052081]
Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 maart 2014 om 11:13. Reden: 2x hetzelfde |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ook betekent dat ik mij boven die schoolbanken, waar het alleen op aan komt om braaf te luisteren en na te apen heb geplaatst. Alles heeft zijn tijd, de school was er om te leren; hier zijn we om zo goed mogelijk de belgische waarheid te doorgronden. U vindt mijn gedrag infantiel en u vindt mij een slecht voorbeeld voor de Vlaamse identiteit. Weet dat ik dat uw goed recht vindt om zo te denken en ik protesteer ook niet tegen uw mening. Weet ook dat die Vlaamse identiteit zoals u die ziet al jarenlang de ene na de andere nederlaag lijdt in dit onland Belgique, waar alles draait om de franstalige identiteit en waar de Vlamingen worden uitgemaakt voor alle rotte vis indien ze zelfs nog maar durven opperen dat zijzelf ook rechten zouden moeten hebben. Vlaanderen kan nog honderd jaar op alle mogelijke en onmogelijke wijze aantonen (en geloof mij ze hebben overal meer dan dik gelijk) dat zij het juist zien, dat zij het goed voorhebben met de andere, dat zij niet zo zijn zoals de francofonie hen afschrijft; de francofonie lacht hen uit in hun gezicht en gaat zijn eigen weg omdat het in de grond voor hen niet gaat om het gelijk of om het ongelijk maar enkel om consolidering en verdere uitbreiding van hun eigen macht en invloed; om het inhalen van zoveel mogelijk rijkdom, om het even door wie verzameld. Het gaat hen zelfs niet zo zeer om de franstalige kultuur, die alleen gebruikt wordt om van de onderdanen een gewillige en dienstbare eenheidsworst te maken, die met het verstand op nul hun doctrines aanvaardt en uitvoert. Welke normale mens weerstaat lang aan alle siroop die de grote franstalige kultuur waar zij zo gezegd in gevallen zijn en toe behoren hen toeschrijft (99% van hun tijd besteden de francophone media aan het ophemelen van hun eigen zogezegde franstalige grootheid) en dat zelfs zonder dat ze hun gat oplichten. Indien ze van 'ja' naar 'oui' geëvolueerd zijn zouden ze ineens honderd trappen hoger op de maatschappelijke ladder staan, zelfs als ze in de donkerste armoede onder de trap moeten slapen. Denk daar eens over na alvorens andere hier van infantiel gedrag te komen beschuldigen. Heel die Belgische comedie heeft niets te maken met kulturele tegenstellingen; heel die Belgische comedie heeft alles te maken met een elite aan de macht die van de de regel 'verdeel en heers' zijn werktuig heeft gemaakt en die dat zonder de minste empathie met de mensen, het plebs, en met al het leed dat zij hen zo berokkent toepast. Hoeveel wereldoorlogen zijn er al uitgevoerd om zulke elites te spijzen? |
|
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weer een basisregel van goede samenleving die in la Belgique niet van toepassing is; ga uw wijsheid dan ook eerder aan onze zuiderburen meedelen; of beter niet want dan gaan ze weer eisen dat zij als numerieke minderheid in belgië nog meer voorrechten moeten krijgen en dat de Vlamingen zich nog meer aan hen moeten aanpassen. Wat de kultuur en taal betreft die in alle onderhorigheid aan de francofonie van Luik totaal van geen tel was en dus ook als zodanig niet erg kon beinvloed worden heeft u gelijk, maar ik heb u wel geantwoord door te zeggen dat het meer dan hoog tijd was dat La Belgique afgeschaft werd zodat de mensen kunnen reageren op wat verkeerd loopt bij hen zonder dat het ene niveau het andere van de pijnpunten beschuldigt en zichzelf van alle schuld kan blijven vrijpleiten. Het zal nogthans heel normaal blijven dat de Limburgse kultuur en taal meer beinvloed gaat worden door een Vlaamse overheid dan door een franstalige die zich enkel inlaat met de franstalige grootheid. We kunnen alleen maar hopen dat de dag dat Vlaanderen niet constant moet bewijzen dat ze het recht heeft om het Nederlands als taal altijd en overal te gebruiken dat de rotte appels, die nu voor een mengtaal pleiten uit de mand gaan geworpen worden. |
|
![]() |
![]() |
#234 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat België Vlaanderen zou onderdrukt hebben is te zot voor argumentatie. Ik hoop van harte dat jij ooit afraakt van jouw ingebeelde trauma's en jij je politieke verwachtingen leert te relativeren. De politiek gaat jouw problemen niet aanpakken. Citaat:
Als je wil dat men jouw uitlacht ga je dat ook zo ervaren. Daarom dat het onderwijs en onze opvoeding ons mondig maakt. Zo kunnen wij opkomen voor ons zelf. Citaat:
Denk daar eens over na alvorens andere hier van infantiel gedrag te komen beschuldigen. Citaat:
Dat surrealisme is niet eigen aan de Belgische politiek.
||||
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Ter zak:
57,5% Belgen wonen in het Vlaamse gewest. en 10,3% in Brussel. Samen is dat 67,8%. Om een absolute democratische meerderheid te hebben, en dus zonder enige discussie of sluiten van akkoorden te mogen regeren, moet NVA dus 50%+1 stemmen halen. Dat is ongeveer 74% van de stemmen in het Vlaamse en Brussels gewest samen. Of 87% van de stemmen in het Vlaamse gewest allen. Ziet gij dat gebeuren? Dan blijft er niks anders over dan dat verschillende partijen akkoorden sluiten. Als de meeste partijen niet willen samenwerken met NVA is dat hun keuze. De kiezers beslissen of ze dat een goede beslissing vinden of niet. |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Je kan niet warm en koud blazen tegelijkertijd. |
|
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar o wee als ze hun zin niet krijgen, dan is het weer van 'ondemocratisch België', 'cordon sanitaire' van hier en daar, enz. En, én maar janken, janken, janken. Zo zijn ze nu eenmaal: puberale jankers. Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan volgt er opnieuw een periode van "regeringsvorming" die wel eens het vorig rekord kan breken. Ondertussen zullen de deelregeringen gevormd zijn. In Vlaanderen zal de NVA in deze deelregering veruit de grootste partij zijn . ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |