Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2014, 23:17   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
indien je dat niet begrijpt of weet, dan kan ik je enkel verwijzen naar de Molinari-lezing van professor Matthias Storme.

your google is as good as mine, ik twijfel trouwens of U de tekst van Storme wel zou kunnen begrijpen.
ach ja goeroe Matthias Storme, de man die zich verzet tegen de antidiscriminatiewetgeving, de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor koppels van hetzelfde geslacht nog probeerde ongedaan te maken via het arbirtragehof en veel meer fraais.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 23:18   #222
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ach, laat ze die hoofddoek maar ophouden.
Als er weer een of andere zot een 'Van Temsche'ken' of een 'Breivick'sken doet, dan lopen wij minder risico...
Oud 26 mei 2014, 23:19   #223
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik vermoed omdat een diverse samenleving voor sommigen nu net wél een probleem is en ze er zo weinig mogelijk mee geconfronteerd willen worden?
idd
alvast een duidelijke uiting van niet-neutraliteit van die bezoekers.
Maar ja volgens Storme is dat geen enkele probleem want het 'recht' ( hij spreekt liever over 'vrijheid' )om te discrimineren van de burger moet ten alle tijde gevrijwaard blijven.

Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2014 om 23:22.
Oud 26 mei 2014, 23:22   #224
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ach, laat ze die hoofddoek maar ophouden.
Als er weer een of andere zot een 'Van Temsche'ken' of een 'Breivick'sken doet, dan lopen wij minder risico...
Misschien kan Storme ons op de hoogte houden via zijn mailverkeer ?
Oud 27 mei 2014, 00:04   #225
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
NB: ik lig dus niet wakker van de hoofddoeken-kwestie, maar de ommezwaai die SPa hier maakt, duidelijk enkel bedoeld om nog zoveel mogelijk moslim-kiezers terug te winnen, vind ik van een bedenkelijk niveau. Puur paniekvoetbal.
Het is meer dan gewoon een hoofddoeken-kwestie. Het wel of niet dragen van een hoofddoek heeft al lang niets meer met de islamreligie te maken. Er is een tijd geweest dat ook het VB geen graad in het dragen van een hoofddoek zag. Die achterlijke moslims dragen hun eigen soort Davidsster, niet meer niet minder; en ze zijn er dan nog fier op ook. Hebt ge nog niet gezien dat die hoofddoek zelfs gedragen word samen met de meest schreeuwerige kleding ? De dag is niet ver dat de moslima's halfnaakt rondlopen, maar met een hoofddoek op.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 00:30   #226
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is meer dan gewoon een hoofddoeken-kwestie. Het wel of niet dragen van een hoofddoek heeft al lang niets meer met de islamreligie te maken. Er is een tijd geweest dat ook het VB geen graad in het dragen van een hoofddoek zag. Die achterlijke moslims dragen hun eigen soort Davidsster, niet meer niet minder; en ze zijn er dan nog fier op ook. Hebt ge nog niet gezien dat die hoofddoek zelfs gedragen word samen met de meest schreeuwerige kleding ? De dag is niet ver dat de moslima's halfnaakt rondlopen, maar met een hoofddoek op.
Je bedoelt dat ze zich met die hoofddoek willen identificeren als behorende tot een bepaalde gemeenschap? Waarschijnlijk in veel gevallen wel, ja, maar wat is er mis met het uitdrukken van je persoonlijkheid en identiteit? Zeker voor jonge meisjes die nog met hun zelfbeeld worstelen en a fortiori voor hen die qua "identiteit" soms letterlijk tussen 2 culturen in zitten. Dat 2-ledige zie je dan ook in hun kleding: westerse kledij, maar mét hoofddoek. Ik wil ook best geloven dat sommige meisjes door hun ouders of echtgenoot gedwongen worden die hoofddoek te dragen, en dat is erg, dat zou niet meer mogen in de 21e eeuw. Maar door de Islam te demoniseren en moslims als achterlijk te bestempelen, dring je hen in het defensief en ga je hen zeker niet tot assertiviteit of rebellie kunnen aansporen om die hoofddoek af te werpen. Het VB is zogezegd zo begaan met die "onderdrukte" moslima's, maar ik heb het VB nog nooit één positief initiatief weten te ondernemen om die "arme meisjes" te helpen, te sensibiliseren, of wat dan ook. Maar nogmaals: hoe meer je hun godsdienst en hun hoofddoek demoniseert, en hoe meer je hen die hoofddoek wil afpakken, hoe meer ze zich eraan zullen vastklampen. Ik denk dat ze hem het snelst zullen afleggen als niemand er nog over zeurt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 01:16   #227
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Daarbij: zou het eigenlijk iets uithalen als ze die hoofddoek niét meer droegen? Vandaag nog schreef iemand hier dat NVA een aantal "kopvodden" op hun lijst heeft staan. Zowel Zuhal Demir, Nabilla Ait Daoud en Nadia Sminate heb ik nog nooit met een "kopvod" gezien, maar toch volstaat hun afkomst voor sommigen blijkbaar om hen "kopvodden" te noemen.
Oud 27 mei 2014, 05:18   #228
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarbij: zou het eigenlijk iets uithalen als ze die hoofddoek niét meer droegen? Vandaag nog schreef iemand hier dat NVA een aantal "kopvodden" op hun lijst heeft staan. Zowel Zuhal Demir, Nabilla Ait Daoud en Nadia Sminate heb ik nog nooit met een "kopvod" gezien, maar toch volstaat hun afkomst voor sommigen blijkbaar om hen "kopvodden" te noemen.
Taalkundig vind ik "voddenkoppen" een betere omschrijving als vrije vertaling naar het Engelse "Towelheads". Alhoewel dat dan weer meer met de mannelijke inhoud (of inhoudloze echokamer) van voorgenoemde vod heeft te maken.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 mei 2014 om 05:25. Reden: sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 06:00   #229
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat ze zich met die hoofddoek willen identificeren als behorende tot een bepaalde gemeenschap? Waarschijnlijk in veel gevallen wel, ja, maar wat is er mis met het uitdrukken van je persoonlijkheid en identiteit? Zeker voor jonge meisjes die nog met hun zelfbeeld worstelen en a fortiori voor hen die qua "identiteit" soms letterlijk tussen 2 culturen in zitten. Dat 2-ledige zie je dan ook in hun kleding: westerse kledij, maar mét hoofddoek. Ik wil ook best geloven dat sommige meisjes door hun ouders of echtgenoot gedwongen worden die hoofddoek te dragen, en dat is erg, dat zou niet meer mogen in de 21e eeuw. Maar door de Islam te demoniseren en moslims als achterlijk te bestempelen, dring je hen in het defensief en ga je hen zeker niet tot assertiviteit of rebellie kunnen aansporen om die hoofddoek af te werpen. Het VB is zogezegd zo begaan met die "onderdrukte" moslima's, maar ik heb het VB nog nooit één positief initiatief weten te ondernemen om die "arme meisjes" te helpen, te sensibiliseren, of wat dan ook. Maar nogmaals: hoe meer je hun godsdienst en hun hoofddoek demoniseert, en hoe meer je hen die hoofddoek wil afpakken, hoe meer ze zich eraan zullen vastklampen. Ik denk dat ze hem het snelst zullen afleggen als niemand er nog over zeurt.
Ergens heb je gelijk maar ondertussen waren we hier zo ver gevorderd dat het moreel niet aanvaardbaarder is om je religie of politieke voorkeur op een opzichtige manier tentoon te stellen, zeker in beroepen waar je contact hebt met een groot publiek. Regeltjes waren niet nodig want iedereen begreep dit.

Dan komen opeens die moslims lastig doen met hun hoofddoeken, de stilzwijgende overeenkomst werd gebroken. Als reactie op de doeken hebben andere religieuze groepen nu ook de neiging om hun symbolen meer openbaar te moeten tonen als een soort van opbod.

Gevolg is dan dat we moeten verbieden, er is geen andere keuze.

Laatst gewijzigd door Doge : 27 mei 2014 om 06:02.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 06:53   #230
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
SPa Antwerpen die het hoofddoekenverbod zelf had ingevoerd is van mening veranderd, volgens hen is een hoofddoek (of ander godsdienstige en politieke kledij) bij de gemeente geen probleem meer.

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/V...od-loket.dhtml

Binnenkort gaan we die gedrochten dus bij de gemeente zien, je zal maar een lesbische koppel zijn die papieren nodig heeft. Gaan we moslim extremisten ook laten beslissen wie een verblijfsvergunning krijgt?

(foto De Morgen)
Lol 2 dagen voor de verkiezingen
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 07:14   #231
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Vroeger had je 'De Pest' nu heet dat Islam.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2014 om 07:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 07:25   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werken �*lle moslima's als ambtenaar aan de balie ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2014 om 07:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 07:55   #233
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw!
Je bedoelt dat ze zich met die hoofddoek willen identificeren als behorende tot een bepaalde gemeenschap? Waarschijnlijk in veel gevallen wel, ja, maar wat is er mis met het uitdrukken van je persoonlijkheid en identiteit?
Wat een giller. Persoonlijkheid uitdrukken door zich als onherkenbare kloon te vermommen. Tjonge, tjonge toch, als er iets is dat hoofddoek uitdrukt dan is het de totale afwezigheid van persoonlijkheid.

De hoofddoek is verworden tot het uniform van islam, net zoals de nazis ook hun uniformen hadden. De hoofddoek is daarom ook het opvallende symbool van islamitische agressiviteit en veroveringszucht. Niet verwonderlijk dat het de meeste mensen afstoot.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 09:14   #234
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Werken �*lle moslima's als ambtenaar aan de balie ?
Nee, natuurlijk niet, en zoals ik al eerder zei: ik vind dat neutraliteitsprincipe aan de loketten terecht. En dat men het op scholen verbiedt als blijkt dat sommige meisjes die hoofddoek dragen omwille van "peer pressure", is dat ook meer dan terecht. Meisjes die hem niét (willen) dragen verdienen alle steun en aanmoediging om dat niet te hoeven doen.
Maar het is wel een feit dat de "islamhaters" �*lle moslima's met hoofddoek (en zelfs zonder) viseren. Je kan er niet omheen dat extreemrechts van die hoofddoeken echt een "issue" heeft gemaakt. En dat is nu net niét de manier om van die hoofddoeken af te raken.
Oud 27 mei 2014, 09:19   #235
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Wat een giller. Persoonlijkheid uitdrukken door zich als onherkenbare kloon te vermommen. Tjonge, tjonge toch, als er iets is dat hoofddoek uitdrukt dan is het de totale afwezigheid van persoonlijkheid.

De hoofddoek is verworden tot het uniform van islam, net zoals de nazis ook hun uniformen hadden. De hoofddoek is daarom ook het opvallende symbool van islamitische agressiviteit en veroveringszucht. Niet verwonderlijk dat het de meeste mensen afstoot.
Onherkenbare kloon? Door een sjaaltje op je hoofd te dragen? Waren onze (groot)moeders in de jaren 60-70 dan ook "onherkenbare klonen"?

En wat dat "uniform" betreft: tja, er zijn wel meer religies die zo'n "uniform" hebben, en zelfs nog strenger, opvallender en/of idioter dan de hoofddoek van moslima's. Ik verwonder me dan ook altijd over de hypocrisie dat men bij de enen ok lijkt te vinden wat men bij de anderen wil bestrijden.
Tot slot: als die hoofddoek een symbool is van agressiviteit en veroveringszucht (en dus blijkbaar niets met religie, cultuur en traditie te maken heeft), zouden we dan niet best beginnen met al "onze" Mariabeeldjes van hun sluier te ontdoen?
Oud 27 mei 2014, 09:26   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet, en zoals ik al eerder zei: ik vind dat neutraliteitsprincipe aan de loketten terecht. En dat men het op scholen verbiedt als blijkt dat sommige meisjes die hoofddoek dragen omwille van "peer pressure", is dat ook meer dan terecht. Meisjes die hem niét (willen) dragen verdienen alle steun en aanmoediging om dat niet te hoeven doen.
Maar het is wel een feit dat de "islamhaters" �*lle moslima's met hoofddoek (en zelfs zonder) viseren. Je kan er niet omheen dat extreemrechts van die hoofddoeken echt een "issue" heeft gemaakt. En dat is nu net niét de manier om van die hoofddoeken af te raken.
WAAR heeft extreem rechts geëist dat ze op straat geen hoofddoek meer mogen dragen? U maakt er een grapje van. Het enige wat rechts eiste was dat op het werk, op school en zeker als ambtenaar geen hoofddoeken (vlag van islam) worden gedragen. Wie maakte daar een probleem van? wie stapte naar de rechter? wie hield er betogingen? wie lopen met lampekappen over straat om toch maar aan te tonen hoe vrij ze willen zijn? Extreem rechts? of extreem links?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2014, 09:44   #237
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ergens heb je gelijk maar ondertussen waren we hier zo ver gevorderd dat het moreel niet aanvaardbaarder is om je religie of politieke voorkeur op een opzichtige manier tentoon te stellen, zeker in beroepen waar je contact hebt met een groot publiek. Regeltjes waren niet nodig want iedereen begreep dit.
Dat klopt maar deels hé
1) regeltjes waren er al wel... maar eerder locaal ipv algemeen
2) 'opzichtig' is relatief.
Er waren er genoeg die een kruisje hadden dat duidelijk zichtbaar was.
Dat we ons er niet aan stoorden en aan de hoofddoeken wel lag dan eerder op het vlak van onze subjectieve visie
3) Dat ge al de term 'moreel niet aanvaardbaarder' in de mond dient te nemen bevestigt dat het een zuiver subjectieve beoordeling is.

Citaat:
Dan komen opeens die moslims lastig doen met hun hoofddoeken, de stilzwijgende overeenkomst werd gebroken. Als reactie op de doeken hebben andere religieuze groepen nu ook de neiging om hun symbolen meer openbaar te moeten tonen als een soort van opbod.
... met 'lastig doen' bedoelt ge dan dat ze gewoon dezelfde behandeling wilden krijgen ?

Citaat:
Gevolg is dan dat we moeten verbieden, er is geen andere keuze.
keuze ten overvloed zolang je niet zwart/wit denkt

En als we het toch wenselijk achtten dat te verbieden en te blijven verbieden ...
tjah dan schieten we in eigen voet hé ( maar dat wist ge al ) en wordt het eens tijd dat we ons ernstig bezinnen over de hele problematiek en hoe men dat kan rijmen met fundamentele grondbeginselen.

Één ding staat vast er moet duidelijkheid komen.
Oud 27 mei 2014, 09:51   #238
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
WAAR heeft extreem rechts geëist dat ze op straat geen hoofddoek meer mogen dragen? U maakt er een grapje van. Het enige wat rechts eiste was dat op het werk, op school en zeker als ambtenaar geen hoofddoeken (vlag van islam) worden gedragen. Wie maakte daar een probleem van? wie stapte naar de rechter? wie hield er betogingen? wie lopen met lampekappen over straat om toch maar aan te tonen hoe vrij ze willen zijn? Extreem rechts? of extreem links?
Ik zeg niet dat het VB dat letterlijk eist, die zijn wel slim genoeg om dat niet te doen; maar veel van hun aanhangers zouden alle hoofddoeken liever vandaag dan morgen zien verdwijnen, getuige de vele giftige reacties over "kopvodden" en de steun voor het idee van een "kopvoddentaks" �* la Wilders.
Trouwens, FDW heeft toch ooit eens zelf in een interview gezegd dat iemand met een hoofddoek er bij hem thuis niet in komt?
En verder: je gaat nu toch niet beweren dat moslima's (of moslims tout court) extreem links zijn??? Progressief en breeddenkend kan je ze alvast niet noemen!
Oud 27 mei 2014, 09:52   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren er genoeg die een kruisje hadden dat duidelijk zichtbaar was.
ik ken meer atheisten die een juweel in de vorm van een kruisje dragen, dan katholieken die een kruisje dragen.

Zelf heb ik een antiek spaans kruisje in filigraangoud. Ik vind het gewoon een mooi juweel. Heeft niks met het uitdragen, opleggen en veruiterlijken van mijn privé overtuiging te maken;

maar als ik me met puntmuts en wijde mantel ga aanbieden op mijn sollicitatie, dan vrees ik toch dat ik niet zal weerhouden worden, tenzij ik die karnavalskledij uitlaat als ik ga werken.

Oud 27 mei 2014, 09:53   #240
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het VB dat letterlijk eist, die zijn wel slim genoeg om dat niet te doen; maar veel van hun aanhangers zouden alle hoofddoeken liever vandaag dan morgen zien verdwijnen, getuige de vele giftige reacties over "kopvodden" en de steun voor het idee van een "kopvoddentaks" �* la Wilders.
Trouwens, FDW heeft toch ooit eens zelf in een interview gezegd dat iemand met een hoofddoek er bij hem thuis niet in komt?
En verder: je gaat nu toch niet beweren dat moslima's (of moslims tout court) extreem links zijn??? Progressief en breeddenkend kan je ze alvast niet noemen!
Groen! PVDA+ socialisten?.... kweenie

Stemmen muzelmensen op de NVA dan?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be