![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze weigeren pertinent kennis te nemen van objectieve feiten die ze afdoen als onwaar enkel en alleen omdat het niet pas met wat ze geloven. Ja, dan houdt alle discussie op natuurlijk. Dan zitten we in de situatie waarin Galilei in moest gaan tegen het algemeen aanvaarde geloof dat de aarde plat was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of we doen het zo: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een zieke wordt niet uit vrije wil ziek. Elke verslaafde was in een bepaalde periode niet verslaafd. Als iemand uit vrije wil drugs begint te nemen, wel dan moet hij maar de consequenties dragen. Ik het Chinees bestaat er een geweldig spreekwoord: Zhi zuo, zhi shou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof gewoon niets van die sprookjes dat alles beter zal zijn na legalisering. Ik geloof ook niet in uw 'goede bedoelingen'. Het enige wat de voorstanders van legalisering willen is goedkopere drugs. Jullie willen jullie geperverteerde hobby gesubsidieerd zien. Op kosten van de belasting betaler. Pure hebzucht. DAT is de objectieve waarheid. Wel, ik ga daar niet mee akkoord. Bekostig uw hobby zelf. Zorg zelf voor kwaliteits controle. Of beter: stop met drugs nemen. Ga naar een afkick centrum, naar een zelfhulpgroep. Doe iets. De maatschappij zal uw dankbaar zijn, maar vraag niet aan de overheid om u te bepamperen.De overheid is er om de zwakkeren te beschermen, niet de slappelingen te subsidiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Gouverneur
|
![]() Ontkenning
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nu heeft de overheid nauwelijks greep op de prijs, via accijnzen kan ze dat wel. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
En ZELFS al is legalisatie goedkoper, dan nog ben ik tegen omdat ik vind dat een overheid de bevolking moet beschermen tegen ongezonde producten. Ik ben dus een groot voorstander van elke verstrenging van de tabaks wetgeving, waarom zou ik voorstander zijn van de omgekeerde beweging voor cannabis? Als een overheid een product illegaal verklaart, dan is dat een sterk signaal voor de bevolking om eraf te blijven. Als er toch idioten zijn die dat product 'cool' vinden, tja ... Trek uw plan. Dat u cannabis ongevaarlijk vindt is UW mening. Alleen al het feit dat het wordt geconsumeerd door rook in te ademen zegt al genoeg. Welke persoon bij zijn volle verstand ademt er nu graag lucht van verbrande bladeren in? Ge krijgt er ook longkanker van, hé! Of is dat 'gezonde' rook? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() Dus geertvdb, u zou eigenlijk voorstander moeten zijn, want illegale cannabis kost geld aan de belastingbetaler: al die gederfde inkomsten en toch moeten opdraaien voor de gevolgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Gouverneur
|
![]() Daar hebben we die religieuze inslag weer: ik geloof...
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Als het u niet aanstaat wat ik schrijf, ga discussiëren met mensen die u altijd gelijk geven. Maar ik aanvaard geen persoonlijke aanvallen. Afgesproken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kweken doe ik zelf, heb ik direct kwaliteitscontrole. Het kost de belastingbetaler niks. Alleen pure winst voor de maatschappij. De wereld heeft je al cijfertjes gegeven. Hier nog een artikeltje om te negeren: Six months after marijuana legalization: Colorado tax revenue skyrockets as crime falls Citaat:
Drinkt u wel eens alcohol? Stopt dan eerst zelf met drugs nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Met gelovigen valt dan ook niet te discutieren
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze willen ons terug doen geloven dat de aarde plat zou zijn. Met verslaafden ga je best niet in discussie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |