![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of de kleine kinderen die verhongeren omdat de ouders van de wereld zijn. Of tegen de mensen in wiens huis ingebroken werd door junkies op zoek naar snel geld of medicatie. Ooit al eens van crack baby's gehoord trouwens ? De lijst is eindeloos... Maar ik hoor het je graag zeggen, dat als je drugs gebruikt, je hoogstens jezelf iets aandoet. Hoe wereldvreemd kun je zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over drugs verdedigen dan wel over het al dan niet legaliseren of decriminaliseren ervan en zodoende te komen tot een wereld waar drugs in het algemeen zo weinig mogelijk leiden tot criminele feiten alsook de schade en overlast die ze kunnen meebrengen zo veel mogelijk te beperken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
Indien uw twijfelachtige beweringen waar zijn. So what? Wat is uw argument? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar neen gij ..ik was wat aan het zeveren....de opbrengsten uit de Drugshandel gaan immers naar goede doelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Het is zoals een keukenmes en een knipmes. Het ene is toegelaten, het andere verboden. Ge kunt met beide evengoed iemand doodsteken. Is dat ook hypocriet? Nee, dat is een keuze die we maken als maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er dan ook over of die keuze de juiste is of niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks dat ISIS strenge Islamitische waarden propageert zijn hun daden en middelen niet in overeenstemming met hun ideologie.Mede door diefstal wapenhandel ontvoering en drugshandel wordt hun strijd gefinancierd. Wat dan het argument is om drugs uit de criminele sfeer te halen moet je zelf maar invullen.Ik heb mijn argument en mening al te kennen gegeven. Trouwens wat is nu uiteindelijk uw mening....Hoe wil jij het drugs (probleem) aanpakken ? Alles laten zoals het nu is ? Meer repressie ? Strengere straffen ? The War on Drugs nog opdrijven ? Laat ons jouw argumenten eens weten ? Reik eens wat oplossingen aan .... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die kinderen moeten worden geplaatst, of dat nu slachtoffers zijn van legale of illegale drugs. Wanneer verslaafden hun drugs legaal zouden kunnen krijgen (ja, krijgen) en deftig zouden worden geholpen, zouden ze niet moeten inbreken. Ons huidig beleid, dat werkt dan wel of zo? Heroïne-verslaafden in den bak steken, waar ze lustig verder gebruiken en met nog aan wat meer criminelen worden voorgesteld, om ze na een tijd terug vrij te laten zodat ze lustig in hun oude patroon kunnen hervallen. In Portugal is na de decriminalisatie van alle drugs het aantal verslaafden verminderd, en kost het de staat minder geld. Misschien dat eens proberen ipv ons non-beleid te blijven aanhangen. http://healthland.time.com/2010/11/2...was-a-success/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de nieuwjaarsreceptie van't werk zie ik genoeg dronken chirurgen en dokters lallen tegen hun secretaresse om ze in hunne nest te krijgen. Op familiefeestjes hoor ik het ook genoeg, "Allez jong, pakt u nog een duvelken. Nog enen, da kan toch geen kwaad." Spijtig genoeg is wiet, mijn drug naar keuze, illegaal en dat terwijl het minder schadelijk is dan de legale. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Die keuzes worden gemaakt door de maatschappij, en de politiek. Dat is democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Maar als er iemand onzin begint te spuien, zoals cannabis magische eigenschappen toe te eigenen (geneesmiddel voor kanker), dan word ik kwaad. Ik heb namelijk een bloedhekel aan oplichters en fantasten. ps sorry voor mijn dt fout in de vorige post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad is leven zonder drugs perfect mogelijk..leven met drugs is ook perfect mogelijk. Inderdaad zijn er (veel) mensen die geen nood hebben aan een roes maar blijkbaar hebben miljoenen anderen dat wel.En eerlijk gezegd denk ik niet dat daar ooit verandering in zal komen. U hebt wel een punt dat men beter niet te veel magische eigenschappen toe eigent zonder dat daar echt wetenschappelijk bewijs over is.Laten we het houden bij de stelling dat Cannabis een paar medische aandoeningen kan verlichten. Uw dt fout is u bij deze vergeven ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar.Maar om over die keuzes te redetwisten dienen Forums als deze.Politiek is ook dingen proberen te weerleggen en of dingen proberen te veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over cannabis. En tot op heden blijft het volledig onbewezen dat cannabis kanker, om het even welke kanker, geneest, alle wonderdokters ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Effe laten uitschijnen dat hij of zij niet bij het onderwerp blijft, lekker kort en kordaat. Goed geprobeerd jongen...
Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 oktober 2014 om 05:51. |
![]() |
![]() |