Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2014, 21:13   #221
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Als je drugs gebruikt, kan je hoogstens jezelf iets aandoen bij een overdosis of met slechte producten, meestal zal die persoon gewoon een hoop lol hebben.

Zie je het verschil?
Ja, zeg dat eens tegen de familie van de vier verongelukte mensen die van de weg gereden werden door een chauffeur onder invloed van xtc.

Of de kleine kinderen die verhongeren omdat de ouders van de wereld zijn. Of tegen de mensen in wiens huis ingebroken werd door junkies op zoek naar snel geld of medicatie. Ooit al eens van crack baby's gehoord trouwens ?

De lijst is eindeloos...

Maar ik hoor het je graag zeggen, dat als je drugs gebruikt, je hoogstens jezelf iets aandoet. Hoe wereldvreemd kun je zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 21:22   #222
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Natuurlijk, idioten en zwakkelingen zullen altijd bestaan.

Maar het feit dat drugs al eeuwenlang bestaan is wel een heel mager argument om drugs te verdedigen. Zo kun je alles verdedigen.
Het gaat niet over drugs verdedigen dan wel over het al dan niet legaliseren of decriminaliseren ervan en zodoende te komen tot een wereld waar drugs in het algemeen zo weinig mogelijk leiden tot criminele feiten alsook de schade en overlast die ze kunnen meebrengen zo veel mogelijk te beperken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 21:28   #223
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
ISIS haalt net als Al Qaida een groot deel van zijn inkomsten uit de Illegale Drugshandel.
De grootste criminele organisaties halen hun werkingsmiddelen uit de Illegale Drugshandel.
Serieus? U hebt inzage in de boekhouding van ISIS? Kan u dat efkes doorsturen als pdf file naar mijn inbox? k Zou dat wel eens willen bekijken.

Indien uw twijfelachtige beweringen waar zijn. So what? Wat is uw argument?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 21:31   #224
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Serieus? U hebt inzage in de boekhouding van ISIS? Kan u dat efkes doorsturen als pdf file naar mijn inbox? k Zou dat wel eens willen bekijken.

Indien uw twijfelachtige beweringen waar zijn. So what? Wat is uw argument?
Maar neen gij ..ik was wat aan het zeveren....de opbrengsten uit de Drugshandel gaan immers naar goede doelen...
Oud 21 oktober 2014, 21:35   #225
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon Bekijk bericht
je kan het ook vervangen door alcohol waardoor er weer eindeloos geluld kan worden met of voor of tegenargumenten,
feit is dat het gewoon hypocriet is om het ene toe te laten en het andere te verbieden
Ja, altijd weer het alcohol argument.

Het is zoals een keukenmes en een knipmes. Het ene is toegelaten, het andere verboden. Ge kunt met beide evengoed iemand doodsteken. Is dat ook hypocriet? Nee, dat is een keuze die we maken als maatschappij.
Oud 21 oktober 2014, 21:36   #226
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar neen gij ..ik was wat aan het zeveren....de opbrengsten uit de Drugshandel gaan immers naar goede doelen...
Gij antwoord nooit op vragen.

Ik zal de vraag nog eens herhalen: wat is uw argument?
Oud 21 oktober 2014, 21:38   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, altijd weer het alcohol argument.

Het is zoals een keukenmes en een knipmes. Het ene is toegelaten, het andere verboden. Ge kunt met beide evengoed iemand doodsteken. Is dat ook hypocriet? Nee, dat is een keuze die we maken als maatschappij.
Hypocriete keuze dan maar.
Het gaat er dan ook over of die keuze de juiste is of niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 21:58.
Oud 21 oktober 2014, 21:44   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij antwoord nooit op vragen.

Ik zal de vraag nog eens herhalen: wat is uw argument?
Isis geschiedenis :
Ondanks dat ISIS strenge Islamitische waarden propageert zijn hun daden en middelen niet in overeenstemming met hun ideologie.Mede door diefstal wapenhandel ontvoering en drugshandel wordt hun strijd gefinancierd.

Wat dan het argument is om drugs uit de criminele sfeer te halen moet je zelf maar invullen.Ik heb mijn argument en mening al te kennen gegeven.

Trouwens wat is nu uiteindelijk uw mening....Hoe wil jij het drugs (probleem) aanpakken ?
Alles laten zoals het nu is ? Meer repressie ? Strengere straffen ?
The War on Drugs nog opdrijven ? Laat ons jouw argumenten eens weten ? Reik eens wat oplossingen aan ....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 22:08.
Oud 21 oktober 2014, 21:57   #229
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zeg dat eens tegen de familie van de vier verongelukte mensen die van de weg gereden werden door een chauffeur onder invloed van xtc.

Of de kleine kinderen die verhongeren omdat de ouders van de wereld zijn. Of tegen de mensen in wiens huis ingebroken werd door junkies op zoek naar snel geld of medicatie. Ooit al eens van crack baby's gehoord trouwens ?

De lijst is eindeloos...

Maar ik hoor het je graag zeggen, dat als je drugs gebruikt, je hoogstens jezelf iets aandoet. Hoe wereldvreemd kun je zijn.
En wat zie jij dan als oplossing ?
Oud 21 oktober 2014, 22:06   #230
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De lijst is eindeloos...

Legaliseren wil nog niet zeggen dat je het toelaat in het verkeer.

Die kinderen moeten worden geplaatst, of dat nu slachtoffers zijn van legale of illegale drugs.
Wanneer verslaafden hun drugs legaal zouden kunnen krijgen (ja, krijgen) en deftig zouden worden geholpen, zouden ze niet moeten inbreken.

Ons huidig beleid, dat werkt dan wel of zo? Heroïne-verslaafden in den bak steken, waar ze lustig verder gebruiken en met nog aan wat meer criminelen worden voorgesteld, om ze na een tijd terug vrij te laten zodat ze lustig in hun oude patroon kunnen hervallen.

In Portugal is na de decriminalisatie van alle drugs het aantal verslaafden verminderd, en kost het de staat minder geld. Misschien dat eens proberen ipv ons non-beleid te blijven aanhangen.
http://healthland.time.com/2010/11/2...was-a-success/
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 22:24   #231
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, idioten en zwakkelingen zullen altijd bestaan.

Maar het feit dat drugs al eeuwenlang bestaan is wel een heel mager argument om drugs te verdedigen. Zo kun je alles verdedigen.
Het loopt hier vol idioten.
Op de nieuwjaarsreceptie van't werk zie ik genoeg dronken chirurgen en dokters lallen tegen hun secretaresse om ze in hunne nest te krijgen.
Op familiefeestjes hoor ik het ook genoeg, "Allez jong, pakt u nog een duvelken. Nog enen, da kan toch geen kwaad."
Spijtig genoeg is wiet, mijn drug naar keuze, illegaal en dat terwijl het minder schadelijk is dan de legale.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 22:51   #232
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De lijst is eindeloos...

De lijst is net eindeloos door de criminalisatie
Oud 21 oktober 2014, 23:01   #233
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hypocriete keuze dan maar.
Het gaat er dan ook over of die keuze de juiste is of niet.
Of dat hypocriet is, is een waardeoordeel. De ene vindt dat hypocriet, de andere niet. De ene vindt geel een mooie kleur, de andere niet.

Die keuzes worden gemaakt door de maatschappij, en de politiek. Dat is democratie.
Oud 21 oktober 2014, 23:06   #234
geertvdb

Standaard

Citaat:
Isis geschiedenis :
Ondanks dat ISIS strenge Islamitische waarden propageert zijn hun daden en middelen niet in overeenstemming met hun ideologie.Mede door diefstal wapenhandel ontvoering en drugshandel wordt hun strijd gefinancierd.

Wat dan het argument is om drugs uit de criminele sfeer te halen moet je zelf maar invullen.Ik heb mijn argument en mening al te kennen gegeven.

Trouwens wat is nu uiteindelijk uw mening....Hoe wil jij het drugs (probleem) aanpakken ?
Alles laten zoals het nu is ? Meer repressie ? Strengere straffen ?
The War on Drugs nog opdrijven ? Laat ons jouw argumenten eens weten ? Reik eens wat oplossingen aan ....
Ik heb geen mening. Ik ben niet alwetend. Het beste zou zijn dat iedereen stopt met drugs. Zonder drugs leven is perfect mogelijk. Ik snap niet dat iemand een artificiële roes nodig heeft. Maar soit.

Maar als er iemand onzin begint te spuien, zoals cannabis magische eigenschappen toe te eigenen (geneesmiddel voor kanker), dan word ik kwaad. Ik heb namelijk een bloedhekel aan oplichters en fantasten.

ps sorry voor mijn dt fout in de vorige post.
Oud 21 oktober 2014, 23:17   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen mening. Ik ben niet alwetend. Het beste zou zijn dat iedereen stopt met drugs. Zonder drugs leven is perfect mogelijk. Ik snap niet dat iemand een artificiële roes nodig heeft. Maar soit.

Maar als er iemand onzin begint te spuien, zoals cannabis magische eigenschappen toe te eigenen (geneesmiddel voor kanker), dan word ik kwaad. Ik heb namelijk een bloedhekel aan oplichters en fantasten.

ps sorry voor mijn dt fout in de vorige post.
Met andere woorden u droomt van een drugsvrije wereld ? En net jij had toch een hekel aan fantasten ?
Inderdaad is leven zonder drugs perfect mogelijk..leven met drugs is ook perfect mogelijk.
Inderdaad zijn er (veel) mensen die geen nood hebben aan een roes maar blijkbaar hebben miljoenen anderen dat wel.En eerlijk gezegd denk ik niet dat daar ooit verandering in zal komen.
U hebt wel een punt dat men beter niet te veel magische eigenschappen toe eigent zonder dat daar echt wetenschappelijk bewijs over is.Laten we het houden bij de stelling dat Cannabis een paar medische aandoeningen kan verlichten.

Uw dt fout is u bij deze vergeven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 23:25.
Oud 21 oktober 2014, 23:23   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dat hypocriet is, is een waardeoordeel. De ene vindt dat hypocriet, de andere niet. De ene vindt geel een mooie kleur, de andere niet.

Die keuzes worden gemaakt door de maatschappij, en de politiek. Dat is democratie.
Dat is waar.Maar om over die keuzes te redetwisten dienen Forums als deze.Politiek is ook dingen proberen te weerleggen en of dingen proberen te veranderen.
Oud 21 oktober 2014, 23:32   #237
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan het ook vervangen door alcohol waardoor er weer eindeloos geluld kan worden met of voor of tegenargumenten,
feit is dat het gewoon hypocriet is om het ene toe te laten en het andere te verbieden
Altijd die alcohol zever. Net alsof druggebruikers geen alcohol gebruiken, integendeel.

Hier gaat het over cannabis. En tot op heden blijft het volledig onbewezen dat cannabis kanker, om het even welke kanker, geneest, alle wonderdokters ten spijt.
Oud 21 oktober 2014, 23:45   #238
geertvdb

Standaard

Citaat:
Met andere woorden u droomt van een drugsvrije wereld ? En net jij had toch een hekel aan fantasten ?
Inderdaad is leven zonder drugs perfect mogelijk..leven met drugs is ook perfect mogelijk.
Inderdaad zijn er (veel) mensen die geen nood hebben aan een roes maar blijkbaar hebben miljoenen anderen dat wel.En eerlijk gezegd denk ik niet dat daar ooit verandering in zal komen.
U hebt wel een punt dat men beter niet te veel magische eigenschappen toe eigent zonder dat daar echt wetenschappelijk bewijs over is.Laten we het houden bij de stelling dat Cannabis een paar medische aandoeningen kan verlichten.

Uw dt fout is u bij deze vergeven
het enige waar ik van droom is belgië wereldkampioen voetbal.
Oud 22 oktober 2014, 05:32   #239
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht jou om alcohol te drinken of in je armen te spuiten
Fijn.

En nu terug naar het onderwerp.
Oud 22 oktober 2014, 05:50   #240
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn.

En nu terug naar het onderwerp.
Effe laten uitschijnen dat hij of zij niet bij het onderwerp blijft, lekker kort en kordaat. Goed geprobeerd jongen...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 oktober 2014 om 05:51.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be