![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel schromelijk.
![]() |
![]() |
#222 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U, die een uitstekend kennis hebt van de Nederlandse taal, zal het wel opgevallen zijn, dat hetgeen door het kabinet Sleurs blijkbaar in het Nederlands geproduceerd is geworden vol taalfouten en verkeerde zinsconstructies staat. Een benedenmaats gedrocht dus, dat hoogstens als aanzet of voorlopig werkdocument kan beschouwd worden.
De vertaling in het Frans lijkt van een machinale makelij en bepaalde zinnen hebben kop noch staart. In het Engels zegt men vaak: "Garbage in, garbage out". Dat lijkt hier ook het geval. Interessanter is te weten wat hiervan de oorzaak is. Daarbij kan ook de "Cui bono?" vraagstelling gebruikt worden. Anderzijds vind ik het persoonlijk wel goed, dat mijn anderstalige medeburgers zo reageren op een schabouwelijk taalgebruik. Mijn ervaring is, dat als iets gelijkaardigs geopperd wordt aan deze zijde van de taalgrens i.v.m. overheidsteksten in een verkracht 'Nederlands', men dit gewoonlijk afdoet als kleinzerigheid en stelt dat de inhoud belangrijker is dan de vorm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het eerste zicht lijkt het verwonderlijk dat een onverbeterlijke N-VA-hater vergevingsgezind is voor Sleurs, maar jouw afkeer voor Gwylan, volgens je eigen zeggen nochtans ook een N-VA-partijslaafje, is duidelijk nog groter. Wat scheelt eraan, HO? Heeft ze jou op je selectief gevoelige tenen getrapt? Of ben je ergens stikjaloers op?
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen.
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb noch de Franstalige, noch de "Vlaamse" media ooit zo horen vitten op een volmaakt Nederlandsonkundige Franstalige minister als op deze Vlaamse staatssecretaris.
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat laatste ook bewijzen?
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan?
Nooit van mijn leven heb ik een dergelijk gevit in de media meegemaakt. (bladzijde per bladzijde). Voor wie is dit het meest beschamend, voor Sleurs, of voor de media?
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die binnenpretjes betreft ben ik het met je eens. Het is hoe dan ook leuk om te zien dat er eens een koekje van eigen deeg wordt gebakken.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schromend is het voltooid deelwoord van schromen en heeft een andere betekenis dan schromelijk.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw vergevingsgezindheid ten overstaan van je aarsvijand is ontroerend....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2014 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is er meer aan de hand dan een gebrek aan taalkennis Frans.
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen is héél het land er belabberd aan toe, en dit zonder dat een "nationalistische partij" daar verantwoordelijk voor kan geacht worden. Zo belabberd dat niemand nog kan garanderen dat het nog ooit goed komt met de royaume Belgique. Wat je laatste zin betreft. Daar geef ik je 100% gelijk in. Ik heb nog geen moment geloofd dat de N-VA Vlaanderen een dienst bewijst door deel te nemen aan het Belgisch bestuursniveau.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zou het kunnen dat het koekje van eigen deeg als een zware steen is aangekomen? Of zit de kritiek van een Française er voor iets tussen? ![]()
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wou dat de realiteit aanleiding ware om het met uw stelling “U, die een uitstekend kennis hebt van de Nederlandse taal” eens te zijn, maar de harde werkelijkheid, véél meer dan enige bescheidenheid, gebiedt mij om vast te stellen dat mijn kennis van uw taal alsmaar verder afkalft. Jammer, maar het is niet anders, al mag het feit dat het om een in mijn dagelijks leven in wezen quasi ongebruikte en dus onnuttige taal gaat daarbij misschien voor een héél klein deeltje als verzachtende omstandigheid gelden. Ik heb de Nederlandse tekst van mevrouw Sleurs inderdaad (snel) gelezen, en mijn mening desbetreffend – voor zover ik over een Nederlandse tekst kan en mag oordelen – is dat deze bijwijlen mij wat vreemd voorkomende zinsconstructies bevat. Uw voorlopig werkdocument argumentering lijkt mij derhalve aannemelijk of minstens te overwegen. Dat neemt evenwel niet weg dat het onaanvaardbaar (mijn goed hart deed mij bijna “onverklaarbaar” schrijven) is dat die “voorlopige werktekst” in beide talen aldus aan de Kamer werd verstrekt. En het neemt evenmin de taalonkunde van Sleurs weg : ik zie geen enkele reden waarom iemand die werkelijk een taal beheerst zo slordig zou omgaan met bedoelde taal in eender welke tekst, zelfs in “voorlopige” vorm. Ik wil wel aannemen dat Sleurs de tekst niet zelf heeft geschreven, maar ze heeft hem logischerwijze minstens gelezen, en ze had hem derhalve meteen moeten (doen) verbeteren, eventueel nadat ze de opsteller een flinke schop onder de kont had gegeven. Mocht het evenwel zo zijn dat ze de tekst, in welke taal ook, niet eens zelf gelezen had vooraleer deze aan de Kamer werd verstrekt, dan zal geen enkel argument mij kunnen overtuigen van mevrouw Sleurs voorgehouden bekwaamheid. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 november 2014 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() t'is hier weer moeilijk voor bepaalde forummers, ergens moet dat lastig zijn om een gespleten persoonlijkheid te hebben.
je zou compassie krijgen met degene die jij onder hetzelfde dak wonen. nu ze kunnen het altijd aanscharten als het te erg word.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien kap ik niet op taal-tik of grammaticafouten op een forum, maar deze draad gaat daar nu eenmaal over. Schromen betekent in het Nederlands: vrezen of aarzelen. Geef toe dat geen van beide woorden in jouw zin past. Schromelijk wél. En dat bedoelde je ook. Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 november 2014 om 00:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |