![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij mag iedereen komen die Nederlands spreekt.
Voor de hoofdbedekking eis ik echter ofwel blootshoofds poetsen, ofwel onze "marie" poetshoofddoek: ![]() dit kan nog net: ![]() Enige andere vorm van hoofddoek (qua kleur, qua witte bollekes, qua manier van draperen) stuur ik terug naar huis. Me dunkt dat ik daar het recht toe heb.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 maart 2015 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U betaald aan een bedrijf, u bent dus niet de werkgever maar het bedrijf, zij en niet u betalen die mevrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer er problemen zijn mag u iemand anders vragen.Maar stellen dat " iemand niet goed kan werken als thuishulp omdat het een moslim(a) is, is een vooroordeel hoor. Evengoed is het een vooroordeel dat er met Poolse, Belgische of andere werknemers dan nooit problemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou, dan ben ik klant bij dat bedrijf. De klant is koning. Ik mag als klant bepalen welke dienst ik koop en door wie ik die laat leveren. Als bedrijf x-y-z mij niet voldoet, dan gaat de overeenkomst niet door. En dan hoef ik me niet te verantwoorden voor de beweegredenen van mijn beslissing. Niet voor de overheid, niet voor het bedrijf, niet voor politiek correcte kloothommels, niet voor een centrum van gedachtenpolitie, en neen: ook niet voor u. Ik bepaal waar mijn geld naartoe gaat, en waarom. Dat is de essentie, en niet uw scherpslijperij over wie al dan niet de werkgever, de betaler of de klant is. Zonder klanten kan een bedrijf trouwens bitter weinig werk geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wouter heeft ingezien dat hij een kemel heeft geschoten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werk is een product, of liever een dienst, die gekocht wordt, in vrije overeenkomst. De klant bepaalt aan wie hij de gunst verleent om het werk en dienst te leveren. Dat heeft geen hol te maken met 'recht op werk' Immers: stel dat ik als werkloze, ongevraagd bij u kom kuisen, koken, of uw tuin omspitten. Is dat dan mijn recht, en ben jij dan verplicht om poen op te hoesten om me te betalen? Ik dacht het niet, want dat is gewoon zuivere afpersing. Zou dat anders liggen mocht ik een islamiet zijn? Heb ik dan wél recht om ongevraagd bij jou te komen werken? Moet het minderhedenforum jou dan dwingen om te betalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u daar niet tevreden mee, dan mag het bedrijf u weigeren als klant. Zo eenvoudig is het. Niet u maar het bedrijf is werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bepaald helemaal niets, wel het bedrijf.Blijkbaar vindt u dat begrijpen erg moeilijk, Wanneer u niet tevreden bent kunt u dat motiveren en krijgt u indien het over kwaliteit werk of attitude gaat iemand anders, maar niet omdat de kleur u niet bevalt! Voor de rest is uw betoog lachwekkend hoor, niemand mag discrimineren, niet de klant en niet de werknemer.U verleent evenmin een "gunst" wie er wel of niet mag komen werken, u sluit een contract met een bedrijf! Zij en niemand anders bepalen dan, wie ze sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat het belangrijkste is dat het huis goed gepoetst is, en bijkomend dat het niet zo verschrikkelijk veel mag kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben baas in eigen huis. Als ik een kuishulp niet lust, dan gaat die eruit, samen met het bedrijf als dat bedrijf mij geen valabel alternatief naar mijn wens kan bezorgen. En idealiter zou ik daarbij aan niemand moeten verantwoording afleggen. Jammer dat onnozele politiek correcte wetten, en politiek correcte goodiegoodies dat proberen te veranderen, maar dat is geen probleem: je kent het verhaal van de hond en de stok toch? Citaat:
De vrije overeenkomst in een klant-bedrijf-relatie snijdt langs de twee kanten. Een bedrijf hoeft mij niet als klant te nemen, maar ik hoef als klant een bedrijf geen werk te bezorgen als het mij niet aanstaat. Citaat:
Wie is dus de uiteindelijke feitelijke werkgever? Juist: de betalende klant.
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het bedrijf mij niet levert wat ik vraag, dan kunnen ze ophoepelen, samen met al het personeel, dat mij om een of andere reden niet bevalt. Citaat:
Citaat:
Wie mij niet aanstaat, gaat er uit. Als ik niemand anders krijg gaat het bedrijf er ook uit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zou een mensenrecht behoren te zijn. Citaat:
In de praktijk ben ik dat ook hoor: al moest ik er voor liegen. Citaat:
Behoeft dat uitleg? Citaat:
Als ze niemand naar mijn gedacht sturen, dan gaan ze er uit. Ik bepaal dus finaal wie ik werk verschaf. Denk daar maar eens over na als ge bij uw volgende klant de ramen zeemt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 9 maart 2015 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De klant is koning. Hoe meer allochtonen aan de slag gaan, hoe liever ik het heb, want hoe minder ze profiteren van mijn belastinggeld. Maar moslims komen er bij mij niet meer in. Citaat:
Ik word als klant weldegelijk bedankt, maar niet op de manier die jij je voorstelt. Ik word door het bedrijf bedankt omdat ik een goede betaler ben die weinig voorwaarden stelt (behalve religieuze) Voor de bedrijven is kleur immers ook belangrijk hoor. De kleur van mijn geld, welteverstaan.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 maart 2015 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geloof best dat je geen kuisvrouw bent. De meeste van hen proberen niet zo krampachtig voor anti-racist door te gaan. Maar ik geloof evenmin dat jij klant bent van een poetsbedrijf, noch dat je op een andere manier werk verschaft aan een poetshulp, want je bent absoluut niet op de hoogte van de gang van zaken. Zit ik er ver naast? Neem rustig uw tijd om te antwoorden, want nu ga ik mijn atheïstische Kongolese poetshulp een borrel uitgieten. Dat verdient ze na een namiddag en avond zwartwerk bovenop haar uurtjes met officiële cheques. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 2014 hadden 42% van de Limburgse immobiliënkantoren er geen probleem om aan de vraag van de klant om geen allochtone kandidaten te selecteren (klantvriendelijkheid) te voldoen. De resultaten van een test door dezelfde krant met mystery shoppers (kandidaat huurders) leerde dat in Limburg racisme op de immobiliënmarkt vrijwel nihil is. M.a.w. er is in Limburg geen vraag van klanten om allochtonen te weigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Vreemdeling
|
![]() Ik lees hier toch veel onzin. Kijk iedereen de wereld is een klein dorp aan het worden, is het al. Onze maatschappij bestaat nu ( of je het leuk vind of niet) uit verschillende culturen en geloofsovertuigingen. Ik denk toch dat de meeste onder ons het leuk vinden om in een democratie te leven. Wel als er in onze maatschappij voor sommige geen plaats is kan men dan nog spreken van een democratie, van een vrije wereld waarin iedereen zijn eigen kan zijn zonder dat hij of zij daarvoor scheef wordt aangekeken.
Ikzelf ben Vlaming mijn echtgenote Marokkaanse van afkomst, zij werkt in een dienstencheque bedrijf met hoofddoek trouwens. Nederlands kan zij spreken (niet perfect maar ze kan goede conversaties aan), doet het werk perfect en veel van haar klanten willen haar houden (iedereen) zelfs als zij iemand anders gaat vervangen vraagt de klant aan het bureau om haar direct terug te hebben. Is natuurlijk een werker. Hebben wij met racisme te maken gehad, ja jammer genoeg wel. Sommige Vlamingen denken ook een loopje te nemen met de regels als er een allochtone komt schoonmaken en proberen zij dingen te vragen die niet bij de job beschrijving horen of haar naar buiten te sturen om de ramen te kuizen als het koud is. Dit zullen zij niet doen bij een Vlaamse schoonmaak madam. Tevens kan ik mij ook voorstellen dat er allochtone zijn die er hun voeten aanvegen evenals Vlaamse schoonmaaksters. Dus iemand weigeren omwille van zijn afkomst vind ik laag bij de grond en getuigt van een beperkte intelligentie (ongeveer de gemiddelde schoenmaat). Evenals allochtonen die willen profiteren vind ik crimineel. Maar al dit kan men wel over zowat iedereen zeggen. Mijn echtgenote is ook niet trots op wat sommige Marokkanen hier doen in België en vind zij ook jammer want die zorgen voor een slechte naam voor de rest van de groep. Maar er is zowel slecht tussen de Vlamingen als tussen de Marokkanen. En eerlijk gezegd ik vind dat het woord racisme veel te vlug in de mond word genomen langs de kant van de allochtonen ( er zijn ook allochtonen die racistisch zijn en hier maar zijn om te profiteren en zich niet willen aanpassen). Aanpassen is voor mij de wet kennen (basis), de regels kennen en zeker de taal leren. Als je dit niet wilt dan mag je het afbollen voor mij. En de Vlamingen zouden beter aanvaarden dan de volkeren gemengd zijn en aannemen dat diversiteit een pluspunt is. Ik kan nog zoveel verder gaan maar ik denk dat jullie nu wel een beeld hebben wat ik allemaal bedoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals jij het recht hebt om de huidige diversiteit aan culturen en geloofsovertuigingen leuk te vinden heeft iemand anders het recht om dat niet leuk te vinden. Heeft iedereen het recht al dan niet met deze anderen contact te zoeken/willen. Maar laat ons even veralgemenen. Niemand klaagt over de sporadische vreemde. Als de autochtoon in zijn straat, wijk of stad de Vlaamse Aboriginal is geworden dan is er een probleem. Men stelt dat tegen 2050 België met 15 miljoen inwoners zal zijn waarvan de helft allochtoon. Het ziet er leuk uit voor de autochtone bewoner welke hier al generaties lang heeft gebouwd aan de huidige samenleving en het nu ten onder ziet gaan. Over islamieten nog gezwegen, die zijn buiten categorie, ook uw marrokkaanse.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 mei 2015 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meer dan huidskleur of al dan niet hoofddoek is het voor de klanten toch in de eerste plaats belangrijk dat er goed gepoetst wordt en dat het een vriendelijk persoon betreft die niet te vaak afwezig is. Wat helaas wel regelmatig voorkomt zijn poetsvrouwen die lastig gevallen worden door de man des huizes. |
|
![]() |
![]() |