![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: er is geen enkele reden waarom we loon uitbetaald in de vorm van een wagen, of een maaltijdcheque, of een ecocheque, anders moeten belasten dan een loon uitbetaald in centen. We hebben een wildgroei aan fiscale achterpoorten die de belastingen voor de zwakkere profielen zwaarder maken dan voor degenen die wel kunnen "genieten" van al deze voordelen. In feite kost de bedrijfswagen zelfs jobs: het belastingsvoordeel dat ze hiermee genieten leidt direct tot een hogere belasting voor degenen die ze niet krijgen: arbeiders en lagere bedienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of moet die vrouw/man die niet werkt extra zwaar belast worden op haar inkomensdeel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ik een salariswagen heb, dat ik geen belastingen betaal he (ik betaal er heel wsl nog steeds meer dan jouw arbeiders en lagere bediendes tenzij ze al veel ancieniteit hebben - en dus hoger loon op basis van leeftijd). Ik ken trouwens maar weinig mensen die alle voordelen genieten. Maaltijdcheques heb ik bvb dan weer niet (wat ook heel voordelig is). Net zoals met alles zal een voordeel voor de ene betaald worden door de andere. Dat noemt men een samenleving. Ik betaal graag voor zieke mensen, voor kinderen, voor mensen in armoede en dergelijke meer. Afschaffing van de bedrijfswagen zal ook jobs kosten in garages. Bovendien zal het voordeel (indien taxshift) minimaal zijn want procentueel tov de werkende personen zijn er niet zo veel wagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() Omdat die vuilnisman 45k krijgt. Geef die 35k en bedrijfswagen en die wordt hetzelfde belast. Easy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat wil concreet zeggen dat als die persoon vandaag 4000€ bruto heeft en 1000€ aan kost voor een leasewagen, dat ie dan netto 1000€ meer zou moeten overhouden als die 1000€ als extra bruto wordt toegevoegd. Door van 50% naar 48% te gaan, ga je er niet komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijf je thuis uit eigen keuze, dan hoef je anderen daarvoor niet te discrimineren of te laten opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() (kwestie van met even grote paltitudes te reageren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() Ik beschouw firma wagens op dezelfde lijn als zwart geld: gemiste inkomsten voor de staatskas. Helaas perfect legaal, tot nu toe. Echter, gemakkelijk ook te corrigeren, in tegenstelling tot zwart geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want zij/hij heeft wel degelijk een inkomen, ook al werkt zij in feite niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook voor bedrijven die veel met tijdelijke contracten werken is een firma wagen niet mogelijk (lease contracten zijn voor 3 a 4 jaar en er zitten boetes op het verbreken er van). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() toon het maar eens aan, met harde cijfers
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister
|
![]() Dat is dan toch nieuw voor mij hoor. Ik ken meerdere bedrijven die een x-tal auto's op de parking hebben staan. Wordt die eens een maand niet gebruikt, tjah, pech zeker. Anders aan tijdelijke contracten voor x-maand (6 maand, een jaar, etc.) tot de 4 jaar om zijn. Zijn meestal wel vrij standaard wagens, niet al te groot (geen A6, Passat of dergelijke ook vaker goedkopere merken). Is voor het bedrijf voordeliger om die een maand of meerdere te laten staan dan meer loon uit te betalen aan tijdelijke contracten (als je ze anders al kan aanwerven indien geen zelfstandigen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat maakt nog niet dat er discriminatie is. De situatie is niet dezelfde, dus hoort de uitkomst ook niet dezelfde te zijn eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je er ook niet meer over klagen dat bijvoorbeeld politiemensen op 59 op pensioen gaan Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 juni 2015 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() Schaf gewoon de schaal van 45% af en verhoog die van 50% naar echt hoge lonen ipv 37 330 wat neer komt op -> 2670 belastbaar per maand oftewel 3070 euro bruto. Verleg die grens naar 4000-4500 euro bruto ofzo.
|
![]() |
![]() |