![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Als die mannen van de kar VAA aangerekend krijgen op hunne camion gaan ze daar ook niet veel volk meer vinden ze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Of wacht, we betonneren de pestbelasting ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Dat mag dan wel een fout zijn, het is nou eenmaal een realiteit in de arbeidsmarkt van vandaag. En wat doe je dan als zaakvoerder van een IT-bedrijf, die op zoek is naar werknemers, en die vaststelt dat alle sollicitanten die hij/zij over de vloer krijgt hun neus ophalen van zodra ze horen dat er geen wagen in het aangeboden pakket steekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen verdient even veel respect, of hij vuilnisman, IT'r, arts of politicus is. Elke job heeft wel zijn eigen karakteristieken, met een moeilijkheidsgraad en verantwoordelijkheden. Wanneer een job veel voorwaarden vraagt (zoals meer kennis of meer vaardigheden dan 'de gewone mens', wat bewezen kan worden adhv bv. een diploma), gaat men de werknemer harder belonen. Verder kan een job makkelijk of moeilijk zijn en veel of weinig verantwoordelijkheid hebben. Stel nu, een vuilnisman doet heel de tijd hetzelfde: hangt achter een camion, pakt een vuilniszak op en smijt deze erin. Er zijn weinig verantwoordelijkheden behalve geen vuilniszak achterlaten Een IT'r die bijvoorbeeld netwerken voor een bedrijf opstelt, heeft geen vast schema, hij moet constant nieuwe oplossingen bedenken voor nieuwe problemen. Verder kan het bedrijf staan of vallen met het netwerk (stel u voor dat alle communicatie één dag plat ligt... gigantische schade voor het bedrijf). En ten slotte speelt ook nog de factor marktaanbod mee. Als er zéér veel (mogelijke) kandidaten zijn, is het loon lager. Hoe minder kandidaten (dus hoe moeilijkere criteria OF arbeidsvoorwaarden), hoe hoger het loon doorgaans ligt. Behalve dan voor de vuilnismannen in New York, die door te staken gigantisch goede voorwaarden hebben kunnen afdwingen: er wordt jaarlijks een examen georganiseerd om een selectie te maken tussen de duizenden kandidaten. Om samen te vatten, iedereen verdient evenveel respect, maar op het loonbriefje is er logischerwijs een verschil aan te merken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Mijn inziens is dat in de tijd beslist om de auto industrie/verkoop in Belgie een beetje aan te zwengelen. Helaas ze ze alsnog bijna allemaal met de noorderzon vertrokken (ford, renault, opel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.680
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
|
![]() Citaat:
Men zou een vuilnisman ook met een wagen kunnen verlonen, alleen wordt dit niet courant gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
In princiepe worden ze gelijk verloond, maar absoluut niet gelijk belast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() IT'er is een veel te brede term om zo algemeen over te praten. Lage IT profielen zijn dik bezaaid en die profielen krijgen vaak geen auto. Hogere profielen zijn veel meer waard (project leiders, business analisten, technische analisten, 3rd line support experten, ...). Deze groep is heel belangrijk binnen een bedrijf en kunnen een grote invloed hebben binnen een bedrijf. Evident dat ze een auto hebben want ze worden net als elke belg met een hoog loon, kapot belast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
Waarom IT'ers trouwens? Ik ken nog genoeg andere profielen -> alle ingenieurs (handel/burgerlijk/bio/industrieel)... - die ook niet komen werken zonder een auto te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
![]() Dat is integendeel beslist om de een oplossing te vinden voor de toen al torenhoge lasten op hogere (en midden) verloningen.
__________________
Fortuna favet fortibus |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.680
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
"Bovendien kan wie samenwoont tot 30% van zijn inkomen doorschuiven naar de belastingbrief van zijn minder verdienende partner en zo in een lagere belastingschijf terechtkomen. Dat voordeel heeft de single niet." http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...-nadelen.dhtml Face it: Belgen worden belast naar hun situatie, niet naar loon alleen. Feit is dat salariswagens mensen de ogen uitsteken. Keer op keer duidelijk als een kontje. Andere voordelen wordt zedig over gezwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Of de schalen wat te verhogen dat je niet zo snel meer in de hoogste schaal zit. Hun auto is heilig. Statussymbool me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Gewoon simpel en eerlijk belasten, dat moet de doelstelling zijn. En in een huwelijk is het maar normaal dat je de belastingen kunt spreiden over twee partners. Of moeten die gediscrimineerd worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
Stel 100 euro opslag. Je baas betaalt 133 fyi. 13% eraf voor sociale zekerheid. 87 over. Daar gaat dan op dit moment 50% + 1.1% vanaf. -> 42.5 euro houdt je over. Met die 2% minder, houdt je dus 44.283 over per 100 euro. Vind jij het eerlijk dan dat voor elke 133 euro die je baas betaalt, je er 42.5 zou van over houden? Dat is minder dan een derde. Er is een reden dat er bedrijfswagens zijn en vele, vele andere voordelen en fiscale aftrekkingen. Maar een afschaffing van alles + flattaks: ik ben 100% voor als single hoor. Kan er met moeite op achteruit gaan. Gezinnetjes gaan veel pijn hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Neen, een auto is VEEEEEEL voordeliger dan eender welk ander voorstel, heeft niets met status te maken. Eender welk ander voorstel komt neer op een enorme loonlastverhoging (belasting). Heilig? Neen. Een ander gelijkwaardig voordeel is voor mij ook goed.
|
![]() |
![]() |