Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2015, 16:23   #201
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Omdat ze anders geen IT'ers zouden vinden die bereid zijn om voor hen te komen werken, tiens. Ongeacht de ligging van het bedrijf of de nabijheid van openbaar vervoer. Volgens het (intussen helaas maar al te ingeburgerde) principe "Een IT-job = inclusief salariswagen".
Hier zit de grootste fout. Een IT'er is niet beter dan iemand achter de vuilkar. Ik heb zelfs 1000 maal meer respect voor die man die mijn en uw vuil komt ophalen. Een IT'er zou zeggen dat hij zich daar te goed voor voelt. Dus enige oplossing is bedrijfswagens of salariswagen of dienstwagen veel hoger belasten. En dat meen ik. De huidige belastingregel en VAA zijn gewoon een lachertje. Pas de voorwaarden voor een werkwagen (bedrijfswagens of salariswagen of dienstwagen) aan zoals ik hierboven al zei (25000 euro en max 99 gram uitstoot) of doe die VAA een factor maal drie-vier-vijf tot zelfs tien!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 17:37   #202
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Als die mannen van de kar VAA aangerekend krijgen op hunne camion gaan ze daar ook niet veel volk meer vinden ze
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 17:48   #203
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Naast de sossen hebben ook de liberalen en de kaloten mee aan de macht gezeten beste schoofzak.

En nu de nationalisten. En wat blijkt: ze doen het geen haar beter. Het is gewoon een continuiteit van Di Rupo.
Maar nee Tavek, ze gaan die 'pestbelasting van Di Rupo', die alle ondernemers uit België heeft weggejaagd, zo snel mogelijk terugdraaien!

Of wacht, we betonneren de pestbelasting

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 07:41   #204
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Hier zit de grootste fout. Een IT'er is niet beter dan iemand achter de vuilkar.
Dat mag dan wel een fout zijn, het is nou eenmaal een realiteit in de arbeidsmarkt van vandaag. En wat doe je dan als zaakvoerder van een IT-bedrijf, die op zoek is naar werknemers, en die vaststelt dat alle sollicitanten die hij/zij over de vloer krijgt hun neus ophalen van zodra ze horen dat er geen wagen in het aangeboden pakket steekt?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 07:58   #205
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Hier zit de grootste fout. Een IT'er is niet beter dan iemand achter de vuilkar.
Kom kom, nu gaan we communistische toer op, en dat voor iemand met een porsche
Iedereen verdient even veel respect, of hij vuilnisman, IT'r, arts of politicus is.
Elke job heeft wel zijn eigen karakteristieken, met een moeilijkheidsgraad en verantwoordelijkheden.
Wanneer een job veel voorwaarden vraagt (zoals meer kennis of meer vaardigheden dan 'de gewone mens', wat bewezen kan worden adhv bv. een diploma), gaat men de werknemer harder belonen.
Verder kan een job makkelijk of moeilijk zijn en veel of weinig verantwoordelijkheid hebben.
Stel nu, een vuilnisman doet heel de tijd hetzelfde: hangt achter een camion, pakt een vuilniszak op en smijt deze erin. Er zijn weinig verantwoordelijkheden behalve geen vuilniszak achterlaten
Een IT'r die bijvoorbeeld netwerken voor een bedrijf opstelt, heeft geen vast schema, hij moet constant nieuwe oplossingen bedenken voor nieuwe problemen. Verder kan het bedrijf staan of vallen met het netwerk (stel u voor dat alle communicatie één dag plat ligt... gigantische schade voor het bedrijf).
En ten slotte speelt ook nog de factor marktaanbod mee. Als er zéér veel (mogelijke) kandidaten zijn, is het loon lager. Hoe minder kandidaten (dus hoe moeilijkere criteria OF arbeidsvoorwaarden), hoe hoger het loon doorgaans ligt.
Behalve dan voor de vuilnismannen in New York, die door te staken gigantisch goede voorwaarden hebben kunnen afdwingen: er wordt jaarlijks een examen georganiseerd om een selectie te maken tussen de duizenden kandidaten.



Om samen te vatten, iedereen verdient evenveel respect, maar op het loonbriefje is er logischerwijs een verschil aan te merken.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 08:32   #206
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dat mag dan wel een fout zijn, het is nou eenmaal een realiteit in de arbeidsmarkt van vandaag. En wat doe je dan als zaakvoerder van een IT-bedrijf, die op zoek is naar werknemers, en die vaststelt dat alle sollicitanten die hij/zij over de vloer krijgt hun neus ophalen van zodra ze horen dat er geen wagen in het aangeboden pakket steekt?
Dat is nu eenmaal het gevolg van het beleid van de regering die er voor zorgt dat de belastingvrije som wordt verhoogd voor mensen die een bedrijfswagen krijgen. Het is een stuk inkomen waar ze nauwelijks iets over betalen.

Mijn inziens is dat in de tijd beslist om de auto industrie/verkoop in Belgie een beetje aan te zwengelen. Helaas ze ze alsnog bijna allemaal met de noorderzon vertrokken (ford, renault, opel).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 08:33   #207
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Kom kom, nu gaan we communistische toer op, en dat voor iemand met een porsche
Iedereen verdient even veel respect, of hij vuilnisman, IT'r, arts of politicus is.
Elke job heeft wel zijn eigen karakteristieken, met een moeilijkheidsgraad en verantwoordelijkheden.
Wanneer een job veel voorwaarden vraagt (zoals meer kennis of meer vaardigheden dan 'de gewone mens', wat bewezen kan worden adhv bv. een diploma), gaat men de werknemer harder belonen.
Verder kan een job makkelijk of moeilijk zijn en veel of weinig verantwoordelijkheid hebben.
Stel nu, een vuilnisman doet heel de tijd hetzelfde: hangt achter een camion, pakt een vuilniszak op en smijt deze erin. Er zijn weinig verantwoordelijkheden behalve geen vuilniszak achterlaten
Een IT'r die bijvoorbeeld netwerken voor een bedrijf opstelt, heeft geen vast schema, hij moet constant nieuwe oplossingen bedenken voor nieuwe problemen. Verder kan het bedrijf staan of vallen met het netwerk (stel u voor dat alle communicatie één dag plat ligt... gigantische schade voor het bedrijf).
En ten slotte speelt ook nog de factor marktaanbod mee. Als er zéér veel (mogelijke) kandidaten zijn, is het loon lager. Hoe minder kandidaten (dus hoe moeilijkere criteria OF arbeidsvoorwaarden), hoe hoger het loon doorgaans ligt.
Behalve dan voor de vuilnismannen in New York, die door te staken gigantisch goede voorwaarden hebben kunnen afdwingen: er wordt jaarlijks een examen georganiseerd om een selectie te maken tussen de duizenden kandidaten.



Om samen te vatten, iedereen verdient evenveel respect, maar op het loonbriefje is er logischerwijs een verschil aan te merken.
Dat heeft niks te maken met de bedrijfswagen. Iemand met een sterk profiel betaal je meer. Maar die moet geen belastingsvordeel krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 09:09   #208
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Kom kom, nu gaan we communistische toer op, en dat voor iemand met een porsche
Iedereen verdient even veel respect, of hij vuilnisman, IT'r, arts of politicus is.
Elke job heeft wel zijn eigen karakteristieken, met een moeilijkheidsgraad en verantwoordelijkheden.
Wanneer een job veel voorwaarden vraagt (zoals meer kennis of meer vaardigheden dan 'de gewone mens', wat bewezen kan worden adhv bv. een diploma), gaat men de werknemer harder belonen.
Verder kan een job makkelijk of moeilijk zijn en veel of weinig verantwoordelijkheid hebben.
Stel nu, een vuilnisman doet heel de tijd hetzelfde: hangt achter een camion, pakt een vuilniszak op en smijt deze erin. Er zijn weinig verantwoordelijkheden behalve geen vuilniszak achterlaten
Een IT'r die bijvoorbeeld netwerken voor een bedrijf opstelt, heeft geen vast schema, hij moet constant nieuwe oplossingen bedenken voor nieuwe problemen. Verder kan het bedrijf staan of vallen met het netwerk (stel u voor dat alle communicatie één dag plat ligt... gigantische schade voor het bedrijf).
En ten slotte speelt ook nog de factor marktaanbod mee. Als er zéér veel (mogelijke) kandidaten zijn, is het loon lager. Hoe minder kandidaten (dus hoe moeilijkere criteria OF arbeidsvoorwaarden), hoe hoger het loon doorgaans ligt.
Behalve dan voor de vuilnismannen in New York, die door te staken gigantisch goede voorwaarden hebben kunnen afdwingen: er wordt jaarlijks een examen georganiseerd om een selectie te maken tussen de duizenden kandidaten.



Om samen te vatten, iedereen verdient evenveel respect, maar op het loonbriefje is er logischerwijs een verschil aan te merken.
Met alle respect, maar ik denk dat U de capaciteiten van een IT'er overschat
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 09:34   #209
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met de bedrijfswagen. Iemand met een sterk profiel betaal je meer. Maar die moet geen belastingsvordeel krijgen.
Het belastingvoordeel is er niet voor IT'ers, het is er voor bedrijfswagens.

Men zou een vuilnisman ook met een wagen kunnen verlonen, alleen wordt dit niet courant gedaan.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 09:37   #210
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Het belastingvoordeel is er niet voor IT'ers, het is er voor bedrijfswagens.

Men zou een vuilnisman ook met een wagen kunnen verlonen, alleen wordt dit niet courant gedaan.
Kortom een ervaren vuilnisman met 45k bruto op jaarbasis zal meer belastingen betalen dan een beginnende IT'er met 35k + 10k aan bedrijfswagenvoordeel

In princiepe worden ze gelijk verloond, maar absoluut niet gelijk belast.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 09:44   #211
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met alle respect, maar ik denk dat U de capaciteiten van een IT'er overschat
IT'er is een veel te brede term om zo algemeen over te praten. Lage IT profielen zijn dik bezaaid en die profielen krijgen vaak geen auto. Hogere profielen zijn veel meer waard (project leiders, business analisten, technische analisten, 3rd line support experten, ...). Deze groep is heel belangrijk binnen een bedrijf en kunnen een grote invloed hebben binnen een bedrijf. Evident dat ze een auto hebben want ze worden net als elke belg met een hoog loon, kapot belast.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 09:48   #212
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom een ervaren vuilnisman met 45k bruto op jaarbasis zal meer belastingen betalen dan een beginnende IT'er met 35k + 10k aan bedrijfswagenvoordeel

In princiepe worden ze gelijk verloond, maar absoluut niet gelijk belast.
Neen, ze worden wel gelijk belast. Ze zijn onderhevig aan dezelfde spelregels. Ze krijgen gewoon niet hetzelfde loonpakket.

Waarom IT'ers trouwens? Ik ken nog genoeg andere profielen -> alle ingenieurs (handel/burgerlijk/bio/industrieel)... - die ook niet komen werken zonder een auto te krijgen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:02   #213
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn inziens is dat in de tijd beslist om de auto industrie/verkoop in Belgie een beetje aan te zwengelen. Helaas ze ze alsnog bijna allemaal met de noorderzon vertrokken (ford, renault, opel).
Dat is integendeel beslist om de een oplossing te vinden voor de toen al torenhoge lasten op hogere (en midden) verloningen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:03   #214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
IT'er is een veel te brede term om zo algemeen over te praten. Lage IT profielen zijn dik bezaaid en die profielen krijgen vaak geen auto. Hogere profielen zijn veel meer waard (project leiders, business analisten, technische analisten, 3rd line support experten, ...). Deze groep is heel belangrijk binnen een bedrijf en kunnen een grote invloed hebben binnen een bedrijf. Evident dat ze een auto hebben want ze worden net als elke belg met een hoog loon, kapot belast.
Maar is het dan niet simpeler en eerlijker om bijvoorbeeld de belasting op de hoogste schijf algemeen te verlagen van 50% naar bijvoorbeeld 48%?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:05   #215
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met de bedrijfswagen. Iemand met een sterk profiel betaal je meer. Maar die moet geen belastingsvordeel krijgen.
Je kan je afvragen wie wel een belastingvoordeel dient te krijgen. Salariswagens zijn hoegenaamd niet de enige fiscaal gunstige voordelen. Maaltijdcheques, gsm abbo, inet abbo, openbaar vervoer, fiscaal aftrekken van vanalles, ...


"Bovendien kan wie samenwoont tot 30% van zijn inkomen doorschuiven naar de belastingbrief van zijn minder verdienende partner en zo in een lagere belastingschijf terechtkomen. Dat voordeel heeft de single niet."

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...-nadelen.dhtml

Face it: Belgen worden belast naar hun situatie, niet naar loon alleen. Feit is dat salariswagens mensen de ogen uitsteken. Keer op keer duidelijk als een kontje. Andere voordelen wordt zedig over gezwegen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:08   #216
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar is het dan niet simpeler en eerlijker om bijvoorbeeld de belasting op de hoogste schijf algemeen te verlagen van 50% naar bijvoorbeeld 48%?
Neen, dat krijg je bij die stijfkoppen er niet in.

Of de schalen wat te verhogen dat je niet zo snel meer in de hoogste schaal zit.

Hun auto is heilig. Statussymbool me dunkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:10   #217
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Je kan je afvragen wie wel een belastingvoordeel dient te krijgen. Salariswagens zijn hoegenaamd niet de enige fiscaal gunstige voordelen. Maaltijdcheques, gsm abbo, inet abbo, openbaar vervoer, fiscaal aftrekken van vanalles, ...


"Bovendien kan wie samenwoont tot 30% van zijn inkomen doorschuiven naar de belastingbrief van zijn minder verdienende partner en zo in een lagere belastingschijf terechtkomen. Dat voordeel heeft de single niet."

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...-nadelen.dhtml

Face it: Belgen worden belast naar hun situatie, niet naar loon alleen. Feit is dat salariswagens mensen de ogen uitsteken. Keer op keer duidelijk als een kontje. Andere voordelen wordt zedig over gezwegen.
Die andere voordelen mogen er voor mij ook aan.

Gewoon simpel en eerlijk belasten, dat moet de doelstelling zijn.

En in een huwelijk is het maar normaal dat je de belastingen kunt spreiden over twee partners. Of moeten die gediscrimineerd worden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:21   #218
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar is het dan niet simpeler en eerlijker om bijvoorbeeld de belasting op de hoogste schijf algemeen te verlagen van 50% naar bijvoorbeeld 48%?
2% naar beneden? En wat lost dat op?

Stel 100 euro opslag. Je baas betaalt 133 fyi.

13% eraf voor sociale zekerheid. 87 over. Daar gaat dan op dit moment 50% + 1.1% vanaf. -> 42.5 euro houdt je over.

Met die 2% minder, houdt je dus 44.283 over per 100 euro.

Vind jij het eerlijk dan dat voor elke 133 euro die je baas betaalt, je er 42.5 zou van over houden? Dat is minder dan een derde. Er is een reden dat er bedrijfswagens zijn en vele, vele andere voordelen en fiscale aftrekkingen.

Maar een afschaffing van alles + flattaks: ik ben 100% voor als single hoor. Kan er met moeite op achteruit gaan. Gezinnetjes gaan veel pijn hebben.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:25   #219
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En in een huwelijk is het maar normaal dat je de belastingen kunt spreiden over twee partners. Of moeten die gediscrimineerd worden ?
Ah. Leg eens uit dan. Hoe zou dit discriminatie zijn als iedereen gelijk belast wordt?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 10:27   #220
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, dat krijg je bij die stijfkoppen er niet in.

Of de schalen wat te verhogen dat je niet zo snel meer in de hoogste schaal zit.

Hun auto is heilig. Statussymbool me dunkt.
Neen, een auto is VEEEEEEL voordeliger dan eender welk ander voorstel, heeft niets met status te maken. Eender welk ander voorstel komt neer op een enorme loonlastverhoging (belasting). Heilig? Neen. Een ander gelijkwaardig voordeel is voor mij ook goed.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be