![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noeste vlamingen liepen destijds over naar het Nazi Regime en gingen aan hun zijde meevechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze N-VA regering zo verder doet kunnen de Eminenties binnenkort op de markt van Bruxelles boterhammen gaan smeren en uitdelen aan de Nieuwe Vlaamse Armen.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 29 juli 2015 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er waren evenveel noeste walen die hetzelfde deden
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mensen zullen daar hun redenen voor gehad hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Gouverneur
|
![]() Ik stel voor een BTW verhoging naar 35% op luxe artikelen zoals water, electriciteit, enz... Uitgezonderd voor inwoners met meerdere nationaliteiten. Hiervoor kunnen we dan een lastenverlaging doorvoeren ( het zijn per slot van rekening toch allemaal sukkelaars nietwaar?) . Een belasting op het aantal zonnepanelen op uw dak, maar ook een belasting voor diegenen die geen zonnepanelen hebben ( hierbij kan men aan de hand van het dakoppervlakte bepalen hoeveel lasten je moet dragen) . Een belasting op wifi en bekabeld internetverbruik ( gemeten bij de providor). Belasting op regen ( dit in verhouding met het totale grondoppervlakte van uw (huur) eigendom. Wederom een uitzondering voor deze bovengenoemde partijen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet toch maar niet dat noeste Franstaligen hetzelfde deden. Zij hadden nochtans veel minder reden dan de Vlamingen. Belgique had zelfs een noeste roi die op de koffie ging bij Hitler. Van hoeveel Vlamingen kan dat gezegd worden?
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat zijn Franstaligen. Die kunnen niets verkeerd doen voor Hans.
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De parlementariërs in het Europees parlement laten betalen voor hun eten, hun drinken en hun sigaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#233 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan me niet schelen of hij een Waal of "maar" een Franstalige Brusselaar was of is.
Wat ik wel weet, is dat hij en zijn voorgangers geen ongedwongen gesprekje kunnen voeren in het Vlaams, zoals dat gesproken wordt door gewone simpele Vlamingen die niet gestudeerd hebben, en dus iets of wat een tongval van hun streek hebben. (en dan heb ik het niet over plat West-Vlaams, oer-Aalsters of Limburgs van langs de Maaskant, maar wel wat sommigen smalend verkavelingsVlaams noemen). Hij is dus geen Vlaming. Het is wel een slimme zet geweest om dat jonge meisje naar een Vlaamse school te sturen. De kroonprinses zal wel kunnen claimen van Vlaams te zijn. Helaas voor haar, maar tegelijk gelukkig voor haar, zal dat te laat zijn. En zal ze een iets of wat normaal leven kunnen leiden. Tenzij de Franstaligen toch zouden opteren voor een onafhankelijk koninkrijk tegenover de republiek Vlaanderen; en tenzij zijzelf daar niet voor zou bedanken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees mijn tekstje: een staatshoofd met manieren moet kunnen converseren met mensen die niet gestudeerd hebben en dus geen perfect "Hollands"-nederlands praten, op dezelfde wijze als iedere Vlaming dat kan. Maar lang niet iedere Franstalige b. dat kan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke inventieve nieuwe belasting nog mogelijk zou zijn ?
Dat weet ik niet zo direct. Maar wat ik wel weet: mocht men nu pas belastingen uitvinden, er zou niemand, maar dan ook niemand akkoord gaan om belastingen te heffen op het gegeven dat iemand werkt. Dat is toch economisch gezien een doodzonde: iemand die werkt, ontmoedigen. .
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat misschien de reden dat de NVA kopstukken zo dikwijls verkeerd begrepen zijn, volgens hun "eigen uitleg", door goed opgeleide journalisten en andere politieke kenners, waaronder vele forumleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 augustus 2015 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister-President
|
![]() civiel Vlaams-nationalisme, als aanvulling op etnisch Vlaams nationalisme, heet dat:
Vlaamse identiteit niet enkel door afkomst verkregen maar door het zich eigen maken van Nederlands, van gangbare normen en waarden, en de wil erbij te willen horen. |
![]() |
![]() |