![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarlijke meesters-oplichters. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De plaatsvervanger van Christus op aarde zijn autoriteit zomaar in vraag stellen.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2015 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent echt wel razend, hè? Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2015 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel alsof je de paus wil ridiculiseren... Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2015 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Iets wat ik mij altijd afvraag, misschien weet Jan er het antwoord op:
De vele miljarden mensen die VOOR de komst van de monotheistische godsdiensten leefden en stierven, zitten die allemaal in hel volgens u ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het voorgeborchte. Dat weten goed geïnformeerde atheïsten ook. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2015 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() Ik lees liever harry potter dan de bijbel. Ik vind de schrijfstijl, de setting en de moraal beter. De auteurs van de bijbel waren volgens mij zat toen ze het schreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier weer sterke overeenkomsten met die andere woestijngodsdienst. Alleen de totaal onwetenden _ maar doe zijn er natuurlijk niet meer héhé _ krijgen nog even gratie Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2015 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ons 'slechte' atheïsten kennende geloven we pas iets als we het met ons eigen ogen kunnen zien en dan worden we plots de beste leerlingen. Wie weet mogen we zelfs Jan voorsteken in de rij ![]() ...en wie weet is het zaakje dan 'overvol' en nemen ze er geen immigranten meer bij ![]() ![]() Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2015 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goed geïnformeerde atheïsten weten dan ook dat het limbus patrorum nog steeds ter discussie ligt. Het is nooit echt 'ingevoerd' door Gregorius I en kon derhalve later ook nooit officieel worden 'afgeschaft' door Benedictus XVI (viel niet eens binnen het buitengewoon onfeilbaar leergezag van de paus ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ik de tekst begrijp stelt de paus helemaal geen extra condities om in de hemel te geraken buiten een goed mens zijn. 'Het oordeel van God' is in deze zaak ook geen extra conditie te noemen maar een vanzelfsprekendheid vanuit de christelijke visie die op iedereen, gelovige en 'on'gelovige, in gelijke mate van toepassing is voor zover we kunnen veronderstellen. Het lijkt eerder op een rookscherm dan op een argument. Wat is er mischien volgens u nog meer nodig om in de hemel te geraken dan? Gedoopt zijn? Naar de kerk gaan? De bijbel lezen? In God geloven? Ik vermoed dat vooral dat laatste u dwars zit. Maar het is juist die poort die de paus expliciet open zet door te stellen dat ook atheisten in de hemel kunnen komen. Het geloof in God kan dus geen voorwaarde genoemd worden voor de toegang tot de hemel! Dat is hier de essentie die sommigen niet graag horen. En ik denk niet dat de paus hier woordspelletjes aan het spelen is. U daarentegen? Daar ben ik niet zo zeker van. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 december 2015 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat engelen al op mensen hun tong gepist hebben, brengt ons ook geen stap vooruit. De smaken van de ontvangers van dergelijke obediënties verschillen op hun beurt ook, zodat er niets conclusiefs aan is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |