Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 12 maart 2016, 02:28   #221
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ja he Wat is Duitsland zonder inheemse OER Duitsers???

Een Duitsland met 60 miljoen vieszwarte, indiase koelie apen is absoluut GEEN DUITSLAND meer, en dit is geen racisme maar de harde biologische realiteit van het Blank HOOGDuits zijn.

Elke Auslander die Duits grondgebied betreed moet allereerst respect betonen jegens het OER Duitse ras, volk en vlag, en niet teveel eisen stellen of verwachten dat men hem/haar zal respecteren en pamperen.

Buitenlanders moeten respect verdienen door zich respectabel op te stellen.

Rechtvaardigheid is een groot goed.

Vol is Vol. Sluit de grenzen van duitsland voor alle arabische halal ratten.

------------- Saga heeft gelijk, toepasselijk liedje:

Saga - Europe Awake
majestic1690
majestic1690
707
110.657
Geüpload op 22 jun. 2009

Categorie
Muziek
Licentie
Standaard YouTube-licentie

https://www.youtube.com/watch?v=JJ8E24HuXj8

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 12 maart 2016, 08:49   #222
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat er meerdere stromingen zijn in de islam worden ze verontschuldigd voor al het bloedvergieten over de wereld waar ze nu nog voor in aanmerking komen?
Nee, de genen die de moorden plegen zijn verantwoordelijk, en niet een geloof! Een islamiet in werelddeel A is niet verantwoordelijk voor de moorden van de islamiet in werelddeel B, hun geloof is hierbij zelfs irrelevant.

Wat betreft het bloedvergieten over de wereld zijn er niet- islamieten die nog erger zijn.

Citaat:
Het is altijd een ander zijn schuld, maar toch...
Dat er hier maar 5-6 procent moslims rondlopen...die dan zoveel keren negatief in het nieuws komen...hoe doen ze het toch?
Jullie zijn het zelf die elke negatieve gebeurtenis met moslims in elk willekeurig EU land (500.000.000 inwoners) onder de loep leggen. Jullie volgen de specifieke internet media die zich gericht hebben op die negatieve berichtgeving. Al deze berichtgeving word op één hoop gegooid onder de noemer islam zonder naar de specifieke achtergronden te kijken .
En ja , grote groepen immigranten veroorzaken meer problemen dan de autochtone bevolking.

Citaat:
En vooral: ER IS GEEN ENKEL LAND DAT POSITIEF STAAT TEGENOVER DE MOSLIMS IN ZIJN MAATSCHAPPIJ!
Waar komt dat idee eigenlijk vandaan??
Bovendien zijn de meningen binnen landen verdeeld.
De komst van grote groepen migranten zal altijd voor veel protest zorgen , ongeacht de geloofsvorm.

Citaat:
Moslims horen niet thuis op dit deel van de planeet.
Ook niet wanneer zij niets verkeerd doen ??
die zijn er ook genoeg namelijk .
U wil bv turken die hier al hun hele leven wonen ook wegsturen, simpelweg omdat zij het verkeerde geloof aanhangen ?? En iedere niet westerse allochtoon die dat verkeerde geloof niet aanhangt mag blijven ?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 12 maart 2016 om 08:57.
atmosphere is offline  
Oud 12 maart 2016, 09:35   #223
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zolang dat niet gebeurt kunnen ze het zich permitteren om hier de seculiere uit te hangen, maar zelfs zo iemand zul je hier nooit de haatteksten uit de koran openbaar zien verwerpen.
Degenen die dat wel doen, worden dan zelfs door de ‘gematigden’ als afvalligen beschouwd en dan komt hun leven in gevaar.
Ik eigen mij het recht toe niet te antwoorden op infantiele vragen zoals het verwerpen van teksten. Waarom zou ik doodbrave gelovigen (Christenen, Moslims e.a.) moeten schofferen omwille het wangedrag van enkelen? Het is nu eenmaal des mensens voor een deel van de bevolking heil te zoeken in het zweverige. Leef en laat leven.
Het grootste gedeelte van jouw betogen zijn samenzweerderige hersenspinsels. Gevolgtrekkingen geïnspireerd door paranoia verdoezelen de wereldlijke oorzaken van conflicten. En dat komt de aanstichters van het geweld zeer goed uit.
Maar goed, jij bent net als die fanatieke fundamentalisten overtuigd van je zwart-witdenken. Het zij zo, met zo een mensen is het zinloos om te discussiëren. Bij mensen die het licht aan de deur brengen, doe ik ook altijd de deur dicht na ze een prettige dag gewenst te hebben.
Ke Nan is offline  
Oud 12 maart 2016, 09:46   #224
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik eigen mij het recht toe niet te antwoorden op infantiele vragen zoals het verwerpen van teksten.
Citaat:
Waarom zou ik doodbrave gelovigen (Christenen, Moslims e.a.) moeten schofferen omwille het wangedrag van enkelen?
Het is nu eenmaal des mensens voor een deel van de bevolking heil te zoeken in het zweverige. Leef en laat leven.
Het grootste gedeelte van jouw betogen zijn samenzweerderige hersenspinsels. Gevolgtrekkingen geïnspireerd door paranoia verdoezelen de wereldlijke oorzaken van conflicten. En dat komt de aanstichters van het geweld zeer goed uit.
Maar goed, jij bent net als die fanatieke fundamentalisten overtuigd van je zwart-witdenken. Het zij zo, met zo een mensen is het zinloos om te discussiëren. Bij mensen die het licht aan de deur brengen, doe ik ook altijd de deur dicht na ze een prettige dag gewenst te hebben.
Waarom worden brave mensen opgezadeld en geschoffeerd met een vloed mensen die op de vlucht naar het rijke Westen zogezegd, das juist het zelfde maar den andere kant van het verhaal ... ( ik haat het fenomeen het tast de kwaliteit van mijn eigen leven aan ),,,,, altijd die opgedrongen ellende van een bende mensen uit een ander werelddeel dan nog ...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 12 maart 2016, 13:03   #225
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

't Wangedrag van enkelen komt rechtstreeks uit 't boek dat al die andere, doodbrave menskes ook aanhangen, als ultieme woord van hun god zien, waar geen letter aan veranderd mag worden en zo dat wangedrag van die enkeken nooit zullen veroordelen, noch zich tegen verzetten, want 't is nu eenmaal de wil van hun god.

Die "enkelen" met "wangedrag" zijn daarom niet 't grootste gevaar, want dat "wangedrag kan en lag bestreden worden (alhoewel), maar die grote meerderheid zwijgende "doodbrave menskes" zijn dat wel.
SDX is offline  
Oud 12 maart 2016, 16:39   #226
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee, de genen die de moorden plegen zijn verantwoordelijk, en niet een geloof! Een islamiet in werelddeel A is niet verantwoordelijk voor de moorden van de islamiet in werelddeel B, hun geloof is hierbij zelfs irrelevant.

Wat betreft het bloedvergieten over de wereld zijn er niet- islamieten die nog erger zijn.

Jullie zijn het zelf die elke negatieve gebeurtenis met moslims in elk willekeurig EU land (500.000.000 inwoners) onder de loep leggen. Jullie volgen de specifieke internet media die zich gericht hebben op die negatieve berichtgeving. Al deze berichtgeving word op één hoop gegooid onder de noemer islam zonder naar de specifieke achtergronden te kijken .
En ja , grote groepen immigranten veroorzaken meer problemen dan de autochtone bevolking.

Waar komt dat idee eigenlijk vandaan??
Bovendien zijn de meningen binnen landen verdeeld.
De komst van grote groepen migranten zal altijd voor veel protest zorgen , ongeacht de geloofsvorm.

Ook niet wanneer zij niets verkeerd doen ??
die zijn er ook genoeg namelijk .
U wil bv turken die hier al hun hele leven wonen ook wegsturen, simpelweg omdat zij het verkeerde geloof aanhangen ?? En iedere niet westerse allochtoon die dat verkeerde geloof niet aanhangt mag blijven ?
Degenen die moorden uit wereldeel A zijn verantwoordelijk, daarom nietdiegenen die in deel B wonen...
Juist, maar waarom komen sommigen steeds af met de wandaden van Leopold II, het gedoe van de nazi's enz : wat hebben wij daarmee te maken?

Het bloedvergieten door moslims gebeurt zowat overal ter wereld via aanslagen om het even waar die om het even wie treffen met "Allah is Groot" als toemaatje. Ze moorden ondersteund door hun geloof!
Kan niet gezegd worden van de meeste andere groepen mensen! En zeker niet in naam van een of andere "god"!

Die negatieve berichten over moslims die oa onze gevangenissen grotendeels vullen ook al zijn ze hier maar een minderheid, die komen niet vanzelf in de krant! Ook hier komt de islam om het hoekje kijken, een islam die die gasten leert dat ongelovigen mogen belogen, bestolen en geminacht worden en zelfs omgebracht of als slaven behandeld zodra ze de kans zouden zien !
Probeer de islam weg te denken uit de wereld en moslims zouden zich heel anders gedragen, nietwaar?

Op de vraag: noem één land dat...: daar ben je de zoveelste die geen antwoord geeft! Raar nietwaar...
Meningen binnen de landen verdeeld? Leg eens uit...

Nog eens: overal waar grote groepen moslims samenhokken is er ambras.
Ze vallen nog geen beetje op tussen al de andere "vreemdelingengroepen"!
En neen, we willen geen Turken of anderen wegsturen "vanwege hun geloof" maar sommigen onder hen vanwege hun gedrag en daden of omdat ze teveel denken dat wij het OCMW van de wereld zijn en ze zonder een klop te hoeven doen zich hier mogen installeren en bediend moeten worden! We moeten hier de gangsters en schorremorrie en profiteurs uit andere landen en culturen niet levenslang onderhouden op onze kosten! Ook al denken die dat ze met het roepen van het woordje "racist" het alllemaal gezegd en uitgelegd hebben!
Diegenen onder de vreemdelingen die zich aan onze wetten en levenswijze houden, daarvan merken we niet eens meer dat het "vreemdelingen" zouden zijn! We leven gewoon met en naast en door elkaar zonder verdere problemen! Iedereen zal wel zo een paar mensen kennen...

Laatst gewijzigd door andev : 12 maart 2016 om 16:44.
andev is offline  
Oud 13 maart 2016, 22:30   #227
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En vandaag? Want het verleden is zeker interessant, het heden is het nog meer.
Afwachten dus wat de toekomst zal brengen.
Citaat:
Je bent serieus selectief doof en blind, maar soit...
Maar wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen? Mijn punt? Dat de meeste Moslims absoluut geen "vragende partij" zijn voor terrorisme, oorlog en moordpartijen, maar dat zij gedwongen worden door de fanatiekelingen?
De grondregels van de islam staan uitgespeld in de koran.
Om ’n ‘goede’ moslim te zijn dien je de inhoud volledig na te leven, als de daarin beschreven omstandigheden zich voordoen mbt niet-moslims.
Een moslim kan het zich dus niet permitteren om het op te nemen voor niet-moslims, tenzij ‘m de kwalijke én voorgeschreven gevolgen daarvan wil dragen, net zoals destijds geen enkele Duitser het in het openbaar kon opnemen voor joden, zonder daarvan de kwalijke gevolgen te dragen.
Citaat:
Dat zij dus geen keuze hebben? En dat de Islam er dus eigenlijk niks mee te maken heeft, enkel een welbepaalde interpretatie van wat de Islam is/zou zijn/kan zijn?
Hoeveel interpretaties heeft/had het nazisme tov niet-nazi’s ?
Citaat:
OK, dit had ik van jou niet verwacht...
Daar ga ik nu van wakker liggen, zie.
Citaat:
Pas: nogmaals loopt uw vergelijking compleet mank omdat je geen verschil maakt tussen de Moslims die inderdaad in autoritaire, lees dictatoriale, landen leven, en de Moslims die hier zitten.
Zolang er geen enkele moslim in het openbaar de inhoud van de koran – die dus discriminatie, geweld en ongelijkheid tov niet-moslims voorschrijft – afkeurt, is er idd geen verschil te maken tussen hen die hier en ginder leven.

Alsof nazi’s, waar dan ook in de wereld, ‘gematigder’ zouden zijn dan de originele in Duitsland…
Oud 13 maart 2016, 22:40   #228
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Waarom zouden zij dat moeten doen?
Ik ga u zelfs zeggen, indien de hel echt zou uitbreken, zouden zij niet kiezen, de fanatici in beide kampen zouden voor hen kiezen.
Wel, het is net de zwijgende meerderheid die de fanatiekelingen vrij baan geven, net door er niet tegen in te gaan.
Citaat:
Net als de migranten van de openingspost niet gekozen hebben om het asielcentrum in brand te steken.
Idem voor de christenen in het M-O, die er niet voor kozen om hun kerken en kloosters in brand te steken of weggezjost te worden…
En er waren hier of ginder ook geen moslims te zien die daartegen protesteerden.
Citaat:
Waarom zouden zij dat moeten doen? Ik ken nu toevallig een paar mensen die jij als "seculiere Moslims" bestempeld (ja ja, bestempeld). Waarom zouden die uperhaupt over godsdienst praten?
Zoiets als; ‘Waarom zouden ‘gematigde’ nazi’s uberhaupt over het nazisme zoals beschreven in Mijn Kamp moeten praten ?
Citaat:
Praat jij dan iedere dag over de Bijbel (mijn vooroordelen zeggen mij dat je Christen bent) en over hoeveel haatteksten er wel in het Oud Testament zitten?
Vraagje; hoeveel niet-christenen worden er dagelijks gemolesteerd door christenen ?
Zolang zich dat niet voordoet is er voor mij geen probleem wie er in wat geloofd.

En btw, ik ben niet-gelovig en had je dat al in een eerdere post gemeld. Kort van geheugen, mss ?

Citaat:
Begrijp jij dan niet dat de modale "seculiere Moslim" uw bijna ziekelijke obsessie voor de Islam gewoonweg niet deelt?
Goeike, dat ‘m er dan mee stopt zich moslim te noemen, eh.
Citaat:
Weer eens, jij kent de realiteit duidelijk niet. Een Turkse collega van mij eet regelmatig eens varkensvlees. Ik denk niet dat hij voor leven vreest, hoor...
Zolang z’n minder gematigde geloofsbroeders daar geen weet van hebben, zal ‘m daar idd geen last van hebben.
Durft ‘m dat ook zeggen tegen z’n imam ?
Citaat:
Dat zijn geen feiten, maar gissingen die jij vanuit uw vooroordelen als feiten beschouwt. Normaal, zo gaat het nu eenmaal met vooroordelen.
Hierdoor neem jij bepaalde zaken die wel degelijk bestaan, maar ga je ze veralgemenen naar een heterogene groep dat jij wel als homogeen beschouwt.
Ik ga nog eens herhalen wat ik schreef:

“Ik wilde aantonen dat zelfs ‘seculiere’ moslims kop of munt moeten kiezen als de hel hier of elders uitbreekt.
Zolang dat niet gebeurt kunnen ze het zich permitteren om hier de seculiere uit te hangen, maar zelfs zo iemand zul je hier nooit de haatteksten uit de koran openbaar zien verwerpen.
Degenen die dat wel doen, worden dan zelfs door de ‘gematigden’ als afvalligen beschouwd en dan komt hun leven in gevaar.”

Moeilijk te ontkennen, geen vooroordelen, dus, wel beenharde realiteit.

Anderzijds mag je hier openbaar kakken op de bijbel, geen kat die je wat zal aandoen.
Vanwaar dat verschil in aanpak tov moslims ?
Zou het mss iets met de levenswijze van hun respectievelijke profeten te maken kunnen hebben ?

Citaat:
En? Het Christendom laat het ook niet toe.
Waw, wat een argumentatie, hé?
Hoeveel uittredende christenen worden er gemolesteerd voor hun kritiek op de bijbel of hun afvalligheid ?
Kan je daar iets concreter over zijn, dan je vooroordeel daarover spuien ?
Oud 13 maart 2016, 22:42   #229
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Kort na 11 september 2001 vond er in Iran een bijeenkomst plaats waarbij 60.000 mensen een minuut stilte hielden voor de slachtoffers en de aanslagen veroordeelde. En waren er in Parijs/Frankrijk helemaal geen moslims die zich uitspraken tegen de aanslagen daar ? Of in andere delen van Europa ? wel degelijk, ook hier in Nederland trouwens op tv.
Hoe denk je dat de wereld zou gereageerd hebben, moesten ze dat niet gedaan hebben ?
Citaat:
Dus u bepaald aan de hand van het wel of niet op straat demonstreren dat men het wel of niet eens is met het extremistische gedachtegoed. Moeten christenen overal ter wereld ook de straat op wanneer Israel met haar gruweldaden bezig is ?
http://www.wildolive.co.uk/christian...nst_israel.htm
Citaat:
Hetgeen altijd is met grote groepen immigranten overal ter wereld , denk bv aan Mexicanen in de VS .
Tijd dan om de smurrie binnen hun eigen gelederen op te kuisen, net om te voorkomen dat ook de goeden over dezelfde kam geschoren worden.
Citaat:
Hetzelfde verhaal als hierboven .
Vertel eens, hoeveel Amerikanen vinden de toevloed van miljoenen Mexicanen ’n verrijking ?
Ook voor jou dus nog ’s een herhaling van wat ik je eerder vroeg:

“Noem ook anders eens ‘n Europees land of stad waar ze het goed doen en waar de autochtonen hen een verrijking vinden.”

Eéntje maar…
Oud 13 maart 2016, 22:48   #230
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik eigen mij het recht toe niet te antwoorden op infantiele vragen zoals het verwerpen van teksten. Waarom zou ik doodbrave gelovigen (Christenen, Moslims e.a.) moeten schofferen omwille het wangedrag van enkelen? Het is nu eenmaal des mensens voor een deel van de bevolking heil te zoeken in het zweverige. Leef en laat leven.
Ja, waarom zouden de doodbrave ‘gematigde’ nazi’s �*lle nazi’s moeten schofferen ?
Toch niet omwille van het gedrag van die enkele extremisten, zeker… ?
Citaat:
Hoeveel procent ‘gematigde’ moslims in Europa hebben begrip voor IS ?
Alvast veel te veel, maar er is nog een oorzaak vanwege de zwijgende meerderheid die er zgz een afkeer van zou hebben:

Waarom nemen gematigde moslims zelden stelling tegen het islamisme?

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...het-islamisme/

Schizofrenie komt er wel héél dicht bij.
Citaat:
Benieuwd of je er ook zo gemakkelijk vanaf zou (blijven) komen, als je ’n paar IS-sympathisanten aan je deur zou hebben, ipv ’n koppel jehovah-adepten.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 maart 2016 om 22:53.
Diego Raga is offline  
Oud 13 maart 2016, 22:52   #231
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bloedvergieten door moslims gebeurt zowat overal ter wereld via aanslagen om het even waar die om het even wie treffen met "Allah is Groot" als toemaatje. Ze moorden ondersteund door hun geloof!
Kan niet gezegd worden van de meeste andere groepen mensen! En zeker niet in naam van een of andere "god"!
Geloof is niet de hoofdreden voor hun geweld! In het westen zijn wij doof voor die andere redenen. In naam van een godsdienst iets doen betekend niet dat die godsdienst ook de reden is !
De 9/11 aanslagen bv hadden heel duidelijke redenen, welke zowel door de US veiligheidsagenten als door de daders zelf zijn onderstreept.
De reden was niet islam.

Citaat:
Die negatieve berichten over moslims die oa onze gevangenissen grotendeels vullen ook al zijn ze hier maar een minderheid, die komen niet vanzelf in de krant! Ook hier komt de islam om het hoekje kijken, een islam die die gasten leert dat ongelovigen mogen belogen, bestolen en geminacht worden en zelfs omgebracht of als slaven behandeld zodra ze de kans zouden zien !
Probeer de islam weg te denken uit de wereld en moslims zouden zich heel anders gedragen, nietwaar?
Uw praatje over Islam is totaal niet waar vele moslims in geloven. Het is weer een onderdeel uit de zelf geïnterpreteerde verzameling koran teksten die islamofoben zo graag rondstrooien.
Ik ben het totaal niet eens met het idee dat alleen de islam een rol speelt in al die problematiek, dat is extreem kortzichtig.

Het ontstaan van IS bv heeft het westen volledig aan zichzelf te danken

Citaat:
Op de vraag: noem één land dat...: daar ben je de zoveelste die geen antwoord geeft! Raar nietwaar...
niet raar! Het idee achter die stelling is dat ze in geen enkel land welkom zijn. Hoe bepalen we zoiets dan ??
Citaat:
Meningen binnen de landen verdeeld? Leg eens uit...
Voor sommigen vormen ze geen probleem , voor anderen wel

Citaat:
Nog eens: overal waar grote groepen moslims samenhokken is er ambras.
Precies hetzelfde gaat op voor andere grote goepen immigranten !! niet alleen voor moslims. Hier in Nederland waren Antillianen eerst de meest criminele groep, er waren problemen met Ambonezen ( treinkaping met doden)
Allemaal niets nieuws.

Citaat:
Ze vallen nog geen beetje op tussen al de andere "vreemdelingengroepen"!
En neen, we willen geen Turken of anderen wegsturen "vanwege hun geloof" maar sommigen onder hen vanwege hun gedrag en daden of omdat ze teveel denken dat wij het OCMW van de wereld zijn en ze zonder een klop te hoeven doen zich hier mogen installeren en bediend moeten worden! We moeten hier de gangsters en schorremorrie en profiteurs uit andere landen en culturen niet levenslang onderhouden op onze kosten! Ook al denken die dat ze met het roepen van het woordje "racist" het alllemaal gezegd en uitgelegd hebben!
Diegenen onder de vreemdelingen die zich aan onze wetten en levenswijze houden, daarvan merken we niet eens meer dat het "vreemdelingen" zouden zijn! We leven gewoon met en naast en door elkaar zonder verdere problemen! Iedereen zal wel zo een paar mensen kennen...
En daar zitten moslims tussen !!
U ziet kennelijk alleen de moslims die om de één of andere reden opvallen.
Steeds worden problemen veroorzaakt door enkele moslims, in de schoenen geschoven van de wereldwijde moslimgemeenschap, dat betekend dus dat ook de meest brave moslims beschuldigd worden. Dat is simplistische zwart wit retoriek die met de werkelijkheid niets van doen heeft.
atmosphere is offline  
Oud 14 maart 2016, 03:48   #232
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof is niet de hoofdreden voor hun geweld!

.
Blijf het licht van de zon maar ontkennen.

Citaat:
Met elk land waar zich een totale islamisering heeft voltrokken, ging het bergafwaarts. Hoe meer islamisering, hoe meer onrust, materiële en culturele armoede, conflicten tussen bevolkingsgroepen, bloedvergieten en andere ellende.

Nahed Selim is tolk en schrijfster. Haar laatste boek ’Allah houdt niet van vrouwen’ verscheen vorig jaar bij uitgeverij Houtekiet
daiwa is offline  
Oud 14 maart 2016, 07:24   #233
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afwachten dus wat de toekomst zal brengen.

De grondregels van de islam staan uitgespeld in de koran.
Om ’n ‘goede’ moslim te zijn dien je de inhoud volledig na te leven, als de daarin beschreven omstandigheden zich voordoen mbt niet-moslims.
Een moslim kan het zich dus niet permitteren om het op te nemen voor niet-moslims, tenzij ‘m de kwalijke én voorgeschreven gevolgen daarvan wil dragen, net zoals destijds geen enkele Duitser het in het openbaar kon opnemen voor joden, zonder daarvan de kwalijke gevolgen te dragen.
JIJ bepaalt nu al wat een 'goede Moslim' zou zijn? Moeahahahahahaha, en als bij toeval neem jij de definitie over van de rabiate Moslimfanatici?

En al de rest is gewoon je reinste bullshit, vertrekkend vanuit jouw vooroordelen.

Citaat:
Hoeveel interpretaties heeft/had het nazisme tov niet-nazi’s ?
Waarom zou dat enig belang hebben? Ontken je misschien dat er tal van tendenzen en interpretaties binnen de Islam bestaan?

Citaat:
Daar ga ik nu van wakker liggen, zie.
IK hoop het, je heb het nodig.

Citaat:
Zolang er geen enkele moslim in het openbaar de inhoud van de koran – die dus discriminatie, geweld en ongelijkheid tov niet-moslims voorschrijft – afkeurt, is er idd geen verschil te maken tussen hen die hier en ginder leven.
Ah ja, de klassieke cirkelredeneringstruk. Indien een zogezegde Moslim een andere interpretatie heeft van de Koran heeft dat die van de rabiate fanatici (Rn dus ook de jouwe), dan is het geen Moslim meer, omdat, je weet wel, Moslims hebben maar één interpretatie van de Koran.

Citaat:
Alsof nazi’s, waar dan ook in de wereld, ‘gematigder’ zouden zijn dan de originele in Duitsland…
Wie zegt dat er geen gematigde versie van het Nazisme zou bestaan? 'Gematigde Nazi's' zitten een beetje overal in de Europese parlementen... Er zitten er zelfs op dit eigenste forum.
Oud 14 maart 2016, 07:44   #234
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ bepaalt nu al wat een 'goede Moslim' zou zijn? Moeahahahahahaha, en als bij toeval neem jij de definitie over van de rabiate Moslimfanatici?

En al de rest is gewoon je reinste bullshit, vertrekkend vanuit jouw vooroordelen.

Waarom zou dat enig belang hebben? Ontken je misschien dat er tal van tendenzen en interpretaties binnen de Islam bestaan?

Ah ja, de klassieke cirkelredeneringstruk. Indien een zogezegde Moslim een andere interpretatie heeft van de Koran heeft dat die van de rabiate fanatici (Rn dus ook de jouwe), dan is het geen Moslim meer, omdat, je weet wel, Moslims hebben maar één interpretatie van de Koran.

Wie zegt dat er geen gematigde versie van het Nazisme zou bestaan? 'Gematigde Nazi's' zitten een beetje overal in de Europese parlementen... Er zitten er zelfs op dit eigenste forum.
Een gematigde nazi hoe ziet die er dan uit?
Is dat er eentje die graag ziet dat er joden worden vergast maar die zelf de gaskraan niet open zet?
Pericles is offline  
Oud 14 maart 2016, 07:46   #235
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het is net de zwijgende meerderheid die de fanatiekelingen vrij baan geven, net door er niet tegen in te gaan.
Ik heb nooit betoogd tegen terrorisme. Ik verheerlijk het dus.
Dat is toch jouw redenering, neen?

Citaat:
Idem voor de christenen in het M-O, die er niet voor kozen om hun kerken en kloosters in brand te steken of weggezjost te worden…
En er waren hier of ginder ook geen moslims te zien die daartegen protesteerden.
Die van ginder zouden het maar eens moeten proberen, maar je beschouwt ze waarschijnlijk ofwel als medeplichtigen, ofwel als lafaards, nietwaar?
En voor het overige, omdat ZIJ het doen, mogen WIJ het ook doen?

Citaat:
Zoiets als; ‘Waarom zouden ‘gematigde’ nazi’s uberhaupt over het nazisme zoals beschreven in Mijn Kamp moeten praten ?
Praten zij er dan over?

Citaat:
Vraagje; hoeveel niet-christenen worden er dagelijks gemolesteerd door christenen ?
Zolang zich dat niet voordoet is er voor mij geen probleem wie er in wat geloofd.
Dubbele moraal dus, wat ik wel verwachtte.
Enfin, het is vooral zo dat je de vraag niet beantwoord, maar ook dat verwachtte ik.

Citaat:
En btw, ik ben niet-gelovig en had je dat al in een eerdere post gemeld. Kort van geheugen, mss ?
Neen, ik heb dan ook niet gezegd dat je gelovig waart, wel dat je een Christen ben.

Citaat:
Goeike, dat ‘m er dan mee stopt zich moslim te noemen, eh.
JIJ hebt hem Moslim genoemd, hé...

Citaat:
Zolang z’n minder gematigde geloofsbroeders daar geen weet van hebben, zal ‘m daar idd geen last van hebben.
Durft ‘m dat ook zeggen tegen z’n imam ?
Heb ik ergens geschreven dat hij Moslim was? Neen, ik had over een Turk. Maar jouw vooroordelen hebben van hem een Moslim gemaakt. Niet alleen een Moslim, maar ook nog ene die naar de moskee gaat.

Ik ga jouw iets verklappen: hij gaat niet naar de Moskee, heeft een Belgische niet-Moslima-vriendin, doet zelfs de Ramadan niet. Nochtans, als je het hem vraagt, zegt hij van zichzelf dat hij Moslim, maar dan wel een seculiere (neen, ik ken Ke Nan niet).

Volgens jou moest hij al lang dood zijn, nietwaar?

Citaat:
Ik ga nog eens herhalen wat ik schreef:

“Ik wilde aantonen dat zelfs ‘seculiere’ moslims kop of munt moeten kiezen als de hel hier of elders uitbreekt.
Degenen die dat wel doen, worden dan zelfs door de ‘gematigden’ als afvalligen beschouwd en dan komt hun leven in gevaar.”

Moeilijk te ontkennen, geen vooroordelen, dus, wel beenharde realiteit.
De realiteit? Een ingebeelde realiteit gebaseerd op uw vooroordelen, ja...
Steeds veralgemenen, veralgemenen, en nog eens veralgemenen, veel verder geraak je niet.

Citaat:
Anderzijds mag je hier openbaar kakken op de bijbel, geen kat die je wat zal aandoen.
Vanwaar dat verschil in aanpak tov moslims ?
Zou het mss iets met de levenswijze van hun respectievelijke profeten te maken kunnen hebben ?
Je hebt hier voor een stuk gelijk in. Maar dat heeft niks met de Moslims en de Islam te maken, en alles met ons eigen.

Nu ja, ergens begrijp ik het wel. Als IK de Islam bekritiseer, weet ik van mijn eigen wel dat ik de Moslims schoffeer, niet omdat ik hen haat, maar omdat ik niks moet hebben van religie in het algemeen. En dat ik andere religies even sterk bekritiseer en de spot ermee drijf.

Ik weet anderzijds wel dat tal van mensen, ook op dit forum, de Islam aangrijpen om hun allofoob gedrag te verdoezelen.

Citaat:
Hoeveel uittredende christenen worden er gemolesteerd voor hun kritiek op de bijbel of hun afvalligheid ?
Kan je daar iets concreter over zijn, dan je vooroordeel daarover spuien ?
Ah, maar dat was de opmerking niet, hé. Het ging over het verbod op afvalligheid. En dat je dat nu wil of niet, ook het Katholicisme verbiedt afvalligheid.
Oud 14 maart 2016, 07:48   #236
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een gematigde nazi hoe ziet die er dan uit?
Is dat er eentje die graag ziet dat er joden worden vergast maar die zelf de gaskraan niet open zet?
Neen. Sommige noemen hen 'nationalisten'.

Bij voorbeeld.
Oud 14 maart 2016, 17:13   #237
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof is niet de hoofdreden voor hun geweld! In het westen zijn wij doof voor die andere redenen. In naam van een godsdienst iets doen betekend niet dat die godsdienst ook de reden is !
De 9/11 aanslagen bv hadden heel duidelijke redenen, welke zowel door de US veiligheidsagenten als door de daders zelf zijn onderstreept.
De reden was niet islam.

Uw praatje over Islam is totaal niet waar vele moslims in geloven. Het is weer een onderdeel uit de zelf geïnterpreteerde verzameling koran teksten die islamofoben zo graag rondstrooien.
Ik ben het totaal niet eens met het idee dat alleen de islam een rol speelt in al die problematiek, dat is extreem kortzichtig.

Het ontstaan van IS bv heeft het westen volledig aan zichzelf te danken

niet raar! Het idee achter die stelling is dat ze in geen enkel land welkom zijn. Hoe bepalen we zoiets dan ??
Voor sommigen vormen ze geen probleem , voor anderen wel

Precies hetzelfde gaat op voor andere grote goepen immigranten !! niet alleen voor moslims. Hier in Nederland waren Antillianen eerst de meest criminele groep, er waren problemen met Ambonezen ( treinkaping met doden)
Allemaal niets nieuws.

En daar zitten moslims tussen !!
U ziet kennelijk alleen de moslims die om de één of andere reden opvallen.
Steeds worden problemen veroorzaakt door enkele moslims, in de schoenen geschoven van de wereldwijde moslimgemeenschap, dat betekend dus dat ook de meest brave moslims beschuldigd worden. Dat is simplistische zwart wit retoriek die met de werkelijkheid niets van doen heeft.
En denk je nu dat je iets weerlegt hebt???
Overal, over de ganse niet-moslimwereld worden de moslims als een last en een gevaar gezien, punt!
In verband met de vraag: noem één land die moslims als een positieve toevoeging aan zijn maatschappij ziet is het antwoord nochtans simpel: geen enkel!
Het is niet omdat er ook wat moslims tussen zitten die geen last verkopen dat het geheel ok is!

Laatst gewijzigd door andev : 14 maart 2016 om 17:28.
andev is offline  
Oud 14 maart 2016, 17:17   #238
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Doe geen moeite...
We hebben het allemaal gesnapt, uitgenomen de moslims zelf.
Of hebben die schrik voor hun leven zodra ze ook maar iets zouden luidop zeggen over hun fucking profeet en godsdienst?

Hopelijk leeft de brave man nog waarover het artikeluittreksel (de Standaard) hieronder gaat, of zou hij al gelyncht zijn?

Citaat:
De Egyptische minister van Justitie is zondag ontslagen nadat er ophef was ontstaan over een uitspraak die hij tijdens een tv-uitzending had gedaan. Ahmed al-Zend had namelijk laten verstaan dat hij indien nodig ‘zelfs de profeet’ achter slot en grendel zou stoppen.

De minister kreeg vrijdag op de private zender Sada al-Balad de vraag voorgeschoteld of hij bereid is om zeven journalisten op te sluiten die zich volgens hem schuldig hadden gemaakt aan laster.

‘Zelfs als het om de profeet zou gaan’ zou ik hen opsluiten, zo antwoordde de minister. Vervolgens leek hij zich te realiseren dat zijn woorden wel eens gevoelig kunnen liggen, en maakte hij zijn excuses over. ‘Ik vraag God om vergiffenis’, zo klonk het.

De uitspraak lokte desondanks heel wat protest uit in Egypte. Op sociaalnetwerksites werd massaal om het ontslag van de minister gevraagd. Sommigen vonden ook dat hij zich wegens godslastering voor de rechtbank moest verantwoorden.

Al-Zend heeft zich de voorbije dagen al meermaals publiekelijk geëxcuseerd voor wat hij een ‘verspreking’ noemde. Maar dat zette geen zoden aan de dijk: eerste minister Sherif Ismail besliste zondag een decreet uit te vaardigen waarin al-Zend uit zijn functie werd ontheven.

Laatst gewijzigd door andev : 14 maart 2016 om 17:22.
andev is offline  
Oud 14 maart 2016, 21:11   #239
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik ga jouw iets verklappen: hij gaat niet naar de Moskee, heeft een Belgische niet-Moslima-vriendin, doet zelfs de Ramadan niet. Nochtans, als je het hem vraagt, zegt hij van zichzelf dat hij Moslim, maar dan wel een seculiere (neen, ik ken Ke Nan niet).
Gezien we tot de hoogdag van Huppeldepup kunnen discuteren over de wenselijkheid van de islam (in het westen), heeft het weinig zin om daar jouw en mijn tijd nog in te steken.

Laten we dan ineens maar eens de mening van 'n Turk aan het woord, mbt tot die geestdodende religie/ideologie (ik hoop dat Ke Nan dit ook leest), kwestie om het eens van 'n ander te horen, wat er met dat onmenselijke gedachtengoed dient te gebeuren.:

De islam moet verbannen worden

"De Turkse dichter, anarcho-semi-communist-atheïst, Serkan Engin schreef een kernachtig essay waarmee hij de moslims de ogen wil openen en hen tot afstand nemen van de islam wil brengen. Hij maakt duidelijk dat de islam de gevaarlijkste ideologie is die er ooit bestond/bestaat."

http://rechtsactueel.com/2015/02/10/...bannen-worden/

Uiteraard kan ik je nog tal van getuigenissen geven van andere ex-moslims, maar ik hoop dat de zieleroersel van deze ene volstaat, om een en ander in het juiste perspectief te zetten.
Denk daar morgen maar 's over na als je op de trein zit.
Oud 14 maart 2016, 22:07   #240
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gezien we tot de hoogdag van Huppeldepup kunnen discuteren over de wenselijkheid van de islam (in het westen), heeft het weinig zin om daar jouw en mijn tijd nog in te steken.

Laten we dan ineens maar eens de mening van 'n Turk aan het woord, mbt tot die geestdodende religie/ideologie (ik hoop dat Ke Nan dit ook leest), kwestie om het eens van 'n ander te horen, wat er met dat onmenselijke gedachtengoed dient te gebeuren.:

De islam moet verbannen worden

"De Turkse dichter, anarcho-semi-communist-atheïst, Serkan Engin schreef een kernachtig essay waarmee hij de moslims de ogen wil openen en hen tot afstand nemen van de islam wil brengen. Hij maakt duidelijk dat de islam de gevaarlijkste ideologie is die er ooit bestond/bestaat."

http://rechtsactueel.com/2015/02/10/...bannen-worden/

Uiteraard kan ik je nog tal van getuigenissen geven van andere ex-moslims, maar ik hoop dat de zieleroersel van deze ene volstaat, om een en ander in het juiste perspectief te zetten.
Denk daar morgen maar 's over na als je op de trein zit.
De islam is inderdaad veel gruwelijker en gevaarlijker dan het nazisme van nationaal-socialist Hitler. Wanneer beginnen die linkse idioten dat eindelijk in te zien? Of zijn zij in feite brothers in arms?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 14 maart 2016 om 22:16.
Lukkas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be