Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2016, 16:54   #221
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik wil binnen iets meer dan 2 jaar op pensioen gaan.
42 jaar gewerkt is genoeg.
En ik zal mij niet vervelen.
Groot gelijk, als je kan moet je gaan, tijd tekort als je op pensioen bent.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 19:44   #222
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb sedert mijn pensioen (en daarvoor trouwens ook niet) geen zwart gat gezien, gevonden, laat staan er in gevallen.
Integendeel, ik heb de hele tijd zo'n gevoel dat ik boven op een witte berg zit .... en kan het dus iedereen aanbevelen.

Maar wel akkoord: ieder diertje zijn pleziertje. Het zou nooit een verplichting mogen zijn.

.
Het verwondert me dat ik hier nog geen sneer gekregen heeft dat de partij waar ik lid van ben, de pensioenleeftijd wil verhogen.

Daarmee ik dus niet antwoorden wat ik zou willen zeggen. 'k Zal het dan zomaar doen:
- als je het zelf kan betalen om de rentenier uit te hangen: geen probleem.
- mocht de gemeenschap met haar solidariteit het kunnen bolwerken en betalen dat iedereen op zijn 50ste met pensioen gaat: geen probleem. Natuurlijk: iemand die dan toch blijft voorwerken, moet daarvan de vruchten ten volle kunnen genieten. Als ge vervalt in een communistisch systeem, dan zal het zeer vlug zeer catastrofaal worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 21:48   #223
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verwondert me dat ik hier nog geen sneer gekregen heeft dat de partij waar ik lid van ben, de pensioenleeftijd wil verhogen.

Daarmee ik dus niet antwoorden wat ik zou willen zeggen. 'k Zal het dan zomaar doen:
- als je het zelf kan betalen om de rentenier uit te hangen: geen probleem.
- mocht de gemeenschap met haar solidariteit het kunnen bolwerken en betalen dat iedereen op zijn 50ste met pensioen gaat: geen probleem. Natuurlijk: iemand die dan toch blijft voorwerken, moet daarvan de vruchten ten volle kunnen genieten. Als ge vervalt in een communistisch systeem, dan zal het zeer vlug zeer catastrofaal worden.

.
Zolang jij maar op pensioen bent he schoofke, laat de volgende generaties maar langer werken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 21:53   #224
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooral de jongeren dromen al van hun pensioen.
Straffe gevolgtrekking op basis van zo'n artikel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 09:07   #225
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik doe het graag maar de stress is wel meer slopend dan iemand die op het dak moet kruipen. Ik ken ook geen enkele dakwerker die tijdens zijn verlof in buitenland 4-6 uur per dag doorwerkt.
Als je tijdens je verlof ook nog blijft doorwerken als je al bijna 70 bent zal uw werkske wel niet te hard zijn maar en vooral plezanter dan thuisblijven bij de madamme.......En je hebt gelijk er zullen niet veel dakwerkers dat doen op hun 70 of eerdergezegd dat kunnen....Van mijn kant denk ik te weten waarom
Verder kan ik moeilijk begrijpen dat een schatrijk iemand die dan nog een beroep heeft dat hij dolgraag doet nog enige last kan hebben van stress.....of het moet zijn dat jij stress en spanning zie adrenaline met elkaar vermengt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2016 om 09:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 09:19   #226
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zolang jij maar op pensioen bent he schoofke, laat de volgende generaties maar langer werken.
Moeten de gepensioneerden van vandaag hun pensioen op jouw rekening storten ? Is het dat wat je wil ? Of moeten die mensen zich bij jou komen verontschuldigen ? Of ben je lastig dat jij het iets minder makkelijk zal hebben ?
Oud 29 juli 2016, 12:03   #227
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten de gepensioneerden van vandaag hun pensioen op jouw rekening storten ? Is het dat wat je wil ? Of moeten die mensen zich bij jou komen verontschuldigen ? Of ben je lastig dat jij het iets minder makkelijk zal hebben ?
Ja maar de verlenging van de pensioenleeftijd hevig steunen, terwijl je eigen vrouw levenslang heeft gedopt en je zelf op je 50-ste vervroegd op pensioen bent gegaan is toch wel redelijk grof.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 15:01   #228
Johan Daelemans

Standaard

Pensioen moet men gewoon afschaffen.
Je kan het probleemloos vervangen door een omgevormde ziekteverzekering en van zodra een voltijdse job door een achteruitgaande gezondheid niet meer mogelijk is - afbouwen naargelang het ziektebeeld.

Een dakwerker bijvoorbeeld van zodra het lichaam niet meer mee wil, een ambtenaar bijvoorbeeld van zodra de geest in gebreke blijft.

Verder de gepensioneerden 'herkenbaar' maken in het straatbeeld.
Dit zal het sociaal contact onderling sterk beïnvloeden.

'Ha, gaat het niet meer?' 'last met het lichaam of met de geest?' ... zijn mogelijke vragen die het menselijk contact kunnen bevorderen.

Het is ook zo dat iemand die het niet echt getroffen heeft qua gezondheid heeft op die manier ook nog wat aan zijn leven.
Vandaag verwacht men die voltijds tot ze dood vallen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 juli 2016 om 15:03.
Oud 29 juli 2016, 15:12   #229
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar de verlenging van de pensioenleeftijd hevig steunen, terwijl je eigen vrouw levenslang heeft gedopt en je zelf op je 50-ste vervroegd op pensioen bent gegaan is toch wel redelijk grof.
Dat is dan ook weeral waar.
Oud 29 juli 2016, 15:15   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Straffe gevolgtrekking op basis van zo'n artikel.
Ik beken....ik wou wat olie op het vuur gooien
Oud 29 juli 2016, 15:18   #231
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook weeral waar.
Ik begin u te appreciëren.
Oud 29 juli 2016, 16:30   #232
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je tijdens je verlof ook nog blijft doorwerken als je al bijna 70 bent zal uw werkske wel niet te hard zijn maar en vooral plezanter dan thuisblijven bij de madamme.......En je hebt gelijk er zullen niet veel dakwerkers dat doen op hun 70 of eerdergezegd dat kunnen....Van mijn kant denk ik te weten waarom
Verder kan ik moeilijk begrijpen dat een schatrijk iemand die dan nog een beroep heeft dat hij dolgraag doet nog enige last kan hebben van stress.....of het moet zijn dat jij stress en spanning zie adrenaline met elkaar vermengt.
U hebt rare ideen over ondernemingen leiden. Stress komt er altijd bij. Tenzij men het doet zoals Porsche (beweerd) van het ene faillissement in het andere. Porsche zal wel geen 20-30 miljoen van de bank kunnen lenen. Maar hij onderhoud wel het imago dat u ook graag colporteert over bedrijfsleiders. Van het ene diner in het andere, wat achter hun bureau aan hun kloten zitten krabben en gebaren dat ze werken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 08:32   #233
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
U hebt rare ideen over ondernemingen leiden. Stress komt er altijd bij. Tenzij men het doet zoals Porsche (beweerd) van het ene faillissement in het andere. Porsche zal wel geen 20-30 miljoen van de bank kunnen lenen. Maar hij onderhoud wel het imago dat u ook graag colporteert over bedrijfsleiders. Van het ene diner in het andere, wat achter hun bureau aan hun kloten zitten krabben en gebaren dat ze werken.
Neen dat doe ik niet en u ontwijkt mijn stelling.
Feit is dat u doet dat allemaal doet uit vrije wil en niet meer opdat je het nodig hebt.....als je wil kan je morgen op uw luie krent gaan liggen want je bent schatrijk.....dat is een wereld van verschil met een jonge ondernemer die torenhoge schulden en lasten moet tornen....en niet weet of hij zal kunnen overleven.
U kan een jonge muzikant zijn die het nog moet maken of u kan een Rolling Stone miljardair zijn......of ze beiden dezelfde stress ervaren ? Denk het niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juli 2016 om 08:41. Reden: Ston
Oud 30 juli 2016, 09:09   #234
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat u doet dat allemaal doet uit vrije wil en niet meer opdat je het nodig hebt.....als je wil kan je morgen op uw luie krent gaan liggen want je bent schatrijk.....dat is een wereld van verschil met een jonge ondernemer die torenhoge schulden en lasten moet tornen....en niet weet of hij zal kunnen overleven.
U kan een jonge muzikant zijn die het nog moet maken of u kan een Rolling Stone miljardair zijn......of ze beiden dezelfde stress ervaren ? Denk het niet.
Er zijn succesverhalen maar het aantal mislukkingen is nog vele malen hoger.
Ik denk dat als je geen speciaal ondernemingstalent hebt of geen mamie en papie met veel geld, dat het dan honderdduizend keer beter is voor de gezondheid om gewoon ambtenaar te worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 13:59   #235
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Pensioen moet men gewoon afschaffen.
.....
Ik denk dat er meer Vlamingen zijn die geloven in vliegende schotels, dan dat er zijn die jou gelijk gaan geven met deze uitspraak.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 14:29   #236
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De afgunst loopt eraf met genoeg venijn om de hele bevolking van Guinea Nieuw Papoea te vaccineren.
Wat een miserable houding.
Ietwat triest ook.
Oud 1 augustus 2016, 07:43   #237
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er meer Vlamingen zijn die geloven in vliegende schotels, dan dat er zijn die jou gelijk gaan geven met deze uitspraak.

.
Alle begin is moeilijk. Besef één ding, hoe dichter de pensioenleeftijd het moment van overlijden nadert hoe meer mijn 'onzin' waarheid wordt.
Hoeveel % van de huidige bevolking haalt nooit zijn pensioen?
Hoeveel % gaan dat in de toekomst worden?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2016 om 07:46.
Oud 1 augustus 2016, 08:00   #238
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Daar zou je nog wel eens van kunnen verschieten, schaf mijn pensioenbijdrage onmiddelijk af en ik zal wel voor mezelf zorgen op mijn oude dag. Ik draag veel meer bij dan dat ik zelf ooit zal krijgen.

http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/c...s/default.aspx
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 10:13   #239
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat als je geen speciaal ondernemingstalent hebt of geen mamie en papie met veel geld, dat het dan honderdduizend keer beter is voor de gezondheid om gewoon ambtenaar te worden.
Aan het aantal ziektedagen te zien die zelfstandigen 'verduren' en die ambtenaren opsouperen/opsparen ....
Oud 1 augustus 2016, 10:24   #240
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt je hebt het verhaal Coucke maar de meesten blijven gewoon hun hele leven met shampoo leuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be