![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bang.... mensen bang maken, ze gaan uw ziekenbond afschaffen, stel u voor 5 euro terugbetaling op uw antibiotica, en 20 euro voor uw doktersvisite, je gaat 25euro armer worden, en ondertussen rippen we wel 5000euro van u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Euh, brother paul.
Doktersbezoeken, medicatie en vooral ziekenhuizenbezoeken kosten wel een veelvoud van hier he. Ik weet niet of jij al een amerikaanse apotheek bent binenngestapt, maar ik heb daar ooit antibiotica moeten kopen voor 120 dollar. Dezelfde verpakking kost in Belgie nog geen euro.... Huisartsenbezoeken, tandartsenbezoeken, ...kosten daar allemaal echt behoorlijk veel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem wat hier betreft, veel mensen denken ten onrechte dat ze goed gedekt zijn. Tot iets ernstig gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Voor iedereen. Het amerikaanse systeem is veel duurder voor de gehele maatschappij, en levert geen betere zorg als pakweg Frankrijk, Belgie of Duitsland.
![]() In de VS is het platte commerce geworden. De stelling dat stevig privatiseren hier efficientiewinsten oplevert is dus onwaar. De reden is ook simpel: er is geen alternatief. Als je ziek bent, heb je hulp nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Ik reageerde gewoon op je bewering dat die antibiotica hier slechts €1 zou kosten.
Citaat:
Zo ligt de kost van de zorg in vele ontwikkelingslanden nog stukken lager. ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 25 november 2016 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo liggen hier de kosten voor de patient, in bepaalde Brusselse ziekenhuizen ook stukken hoger. Maar het grote verschil zal wel zijn dat een privéverzekering een vaste premie is voor iedereen (maw iedereen betaalt hetzelfde, voor hetzelfde risico), terwijl het hier recht evenredig is met het loon. En wat de kwaliteit van de gezondheidszorg betreft, daarvoor is de levensverwachting de negenproef, en waarin Belgie en Amerika niet zoveel verschillen (ze zitten beiden in het peleton van de Westerse landen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt nu eigenlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven, voor expats die naar 't buitenland worden gezonden geldt ook een soort van health package dat deel uitmaakt van de hele deal. En als je zelf als zelfstandig ondernemer een resident wordt in verre continenten buiten de EU: dan dek je jezelf toch in? "Thinking one step ahead"... is basic sense, dacht ik.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 november 2016 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brexiters are foregone losers. It's uncertain if Brexit will materialise in the end. If it doesn't, they lose. If it does, it will be an existential threat to the UK. If the UK fractions, they loose. But even if it does not fraction, the UK will suffer up to the point the losses largely surpass any imaginable gain. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ontwikkelingslanden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het dan juist door het tegenovergestelde te beweren? Dat de zorg in de VS beter moet zijn omdat ze meer uitgeven? Ook niet. Maw, die grafieken zeggen niets zonder extra parameters erbij te halen die NIET af te leiden zijn uit de grafiek.
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt een product, en je hebt de prijs. De zorg in de VS is niet van een hoger niveau dan in pakweg Frankrijk, maar toch kost hij een pak meer. De conclusie is dus vrij simpel: men overbetaalt in de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Je kan het zwanzen in mijn schoenen schuiven, maar toon dan waar je dat kan uit afleiden in de grafiek die je postte. Ik zie nergens een parameter 'quality of health services' staan? Jij wel?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 26 november 2016 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe oud wordt de gemiddelde Amerikaan ? En hoe welstellend zijn ze doorgaans, of zijn ze allemaal failliet aan hun ziektekosten ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |