Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2016, 22:31   #221
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, de Amerikanen hebben gekozen om Obamacare af te schaffen...
bang.... mensen bang maken, ze gaan uw ziekenbond afschaffen, stel u voor 5 euro terugbetaling op uw antibiotica, en 20 euro voor uw doktersvisite, je gaat 25euro armer worden, en ondertussen rippen we wel 5000euro van u
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 22:34   #222
Tavek
Banneling

Standaard

Euh, brother paul.

Doktersbezoeken, medicatie en vooral ziekenhuizenbezoeken kosten wel een veelvoud van hier he. Ik weet niet of jij al een amerikaanse apotheek bent binenngestapt, maar ik heb daar ooit antibiotica moeten kopen voor 120 dollar. Dezelfde verpakking kost in Belgie nog geen euro....

Huisartsenbezoeken, tandartsenbezoeken, ...kosten daar allemaal echt behoorlijk veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 22:39   #223
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh, brother paul.

Doktersbezoeken, medicatie en vooral ziekenhuizenbezoeken kosten wel een veelvoud van hier he. Ik weet niet of jij al een amerikaanse apotheek bent binenngestapt, maar ik heb daar ooit antibiotica moeten kopen voor 120 dollar. Dezelfde verpakking kost in Belgie nog geen euro....
... voor de patiënt.
Oud 25 november 2016, 22:48   #224
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, brother paul.

Huisartsenbezoeken, tandartsenbezoeken, ...kosten daar allemaal echt behoorlijk veel.
Je kan gewoon een persoonlijke verzekering nemen. Naargelang ge een grootverdiener zijt betaald ge minder op het einde van de rit. Ik heb mijn Amerikaanse Social Security Card sinds 1980 en daar geraak je inderdaad niet zeer ver mee maar toch verder dan wat hier soms te lezen valt.

Idem wat hier betreft, veel mensen denken ten onrechte dat ze goed gedekt zijn. Tot iets ernstig gebeurd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 22:56   #225
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
... voor de patiënt.
Voor iedereen. Het amerikaanse systeem is veel duurder voor de gehele maatschappij, en levert geen betere zorg als pakweg Frankrijk, Belgie of Duitsland.

In de VS is het platte commerce geworden. De stelling dat stevig privatiseren hier efficientiewinsten oplevert is dus onwaar. De reden is ook simpel: er is geen alternatief. Als je ziek bent, heb je hulp nodig.
Oud 25 november 2016, 23:19   #226
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iedereen.
Ik reageerde gewoon op je bewering dat die antibiotica hier slechts €1 zou kosten.

Citaat:
Het amerikaanse systeem is veel duurder voor de gehele maatschappij, en levert geen betere zorg als pakweg Frankrijk, Belgie of Duitsland.

In de VS is het platte commerce geworden. De stelling dat stevig privatiseren hier efficientiewinsten oplevert is dus onwaar. De reden is ook simpel: er is geen alternatief. Als je ziek bent, heb je hulp nodig.
Verder kan je absoluut geen conclusie trekken uit die grafieken omdat ze omwille van vele parameters simpelweg niet één op één met elkaar te vergelijken zijn.
Zo ligt de kost van de zorg in vele ontwikkelingslanden nog stukken lager.

Laatst gewijzigd door hamac : 25 november 2016 om 23:21.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 23:56   #227
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je kan gewoon een persoonlijke verzekering nemen. Naargelang ge een grootverdiener zijt betaald ge minder op het einde van de rit. Ik heb mijn Amerikaanse Social Security Card sinds 1980 en daar geraak je inderdaad niet zeer ver mee maar toch verder dan wat hier soms te lezen valt.

Idem wat hier betreft, veel mensen denken ten onrechte dat ze goed gedekt zijn. Tot iets ernstig gebeurd.
De totale kosten liggen in de VS om de één of andere reden, wel hoger dan hier.
Zo liggen hier de kosten voor de patient, in bepaalde Brusselse ziekenhuizen ook stukken hoger.
Maar het grote verschil zal wel zijn dat een privéverzekering een vaste premie is voor iedereen (maw iedereen betaalt hetzelfde, voor hetzelfde risico), terwijl het hier recht evenredig is met het loon.
En wat de kwaliteit van de gezondheidszorg betreft, daarvoor is de levensverwachting de negenproef, en waarin Belgie en Amerika niet zoveel verschillen (ze zitten beiden in het peleton van de Westerse landen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 02:08   #228
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is/gaat er fundamenteel veranderen aan het leven van de Britten en de Amerikanen?
Niks...
Ma ,ja,ik kan mij nochtans goed herinneren hoe destijds onze rooie zender telkens weer met reportages afkwam om te benadrukken hoe slecht het wel gesteld was met little Jackie onder de union vlag tijdens Tatchtsers beleid in vergelijking met onze samenleving én beleid...

Wat is uw punt nu eigenlijk...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 02:44   #229
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Het doet plezier om eens iets te anders dan cowboy verhalen te lezen. Oef.
Daarenboven, voor expats die naar 't buitenland worden gezonden geldt ook een soort van health package dat deel uitmaakt van de hele deal.
En als je zelf als zelfstandig ondernemer een resident wordt in verre continenten buiten de EU: dan dek je jezelf toch in?
"Thinking one step ahead"... is basic sense, dacht ik.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 november 2016 om 02:53.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 03:25   #230
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sinds de Brexit ben ik de mening toegedaan dat dezer dagen alle zekerheden stilaan verdwijnen.
Ik plaats dit op een Engelse site en vertaal het niet:

Brexiters are foregone losers.
It's uncertain if Brexit will materialise in the end. If it doesn't, they lose.
If it does, it will be an existential threat to the UK. If the UK fractions, they loose. But even if it does not fraction, the UK will suffer up to the point the losses largely surpass any imaginable gain.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 03:32   #231
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wij kennen reeds de laagste werknemers- en zelfstandigenpensioenen van de Westerse wereld.
In Spanje is het gemiddelde pensioen 650€
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 04:40   #232
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Betalen ze daar ook nog belasting en sociale lasten op en een "bijzondere tijdelijke bijdrage"?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 08:19   #233
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Verhouding inkomsten - uitgaven.
Of wat je met je pensioen kan kopen.
Of de koopkracht van je pensioen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 09:35   #234
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageerde gewoon op je bewering dat die antibiotica hier slechts €1 zou kosten.

Verder kan je absoluut geen conclusie trekken uit die grafieken omdat ze omwille van vele parameters simpelweg niet één op één met elkaar te vergelijken zijn.
Zo ligt de kost van de zorg in vele ontwikkelingslanden nog stukken lager.
Je kan uiteraard conclusies trekken. De zorg ligt in deze landen op vergelijkbaar niveau.

In ontwikkelingslanden niet.
Oud 26 november 2016, 09:41   #235
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan uiteraard conclusies trekken. De zorg ligt in deze landen op vergelijkbaar niveau.
Waar zie je dat op die grafiek?

Citaat:
In ontwikkelingslanden niet.
De zorg zal in ontwikkelingslanden ondermaats zijn, net als hun uitgaven.
Is het dan juist door het tegenovergestelde te beweren? Dat de zorg in de VS beter moet zijn omdat ze meer uitgeven? Ook niet.

Maw, die grafieken zeggen niets zonder extra parameters erbij te halen die NIET af te leiden zijn uit de grafiek.
Oud 26 november 2016, 10:09   #236
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zie je dat op die grafiek?

De zorg zal in ontwikkelingslanden ondermaats zijn, net als hun uitgaven.
Is het dan juist door het tegenovergestelde te beweren? Dat de zorg in de VS beter moet zijn omdat ze meer uitgeven? Ook niet.

Maw, die grafieken zeggen niets zonder extra parameters erbij te halen die NIET af te leiden zijn uit de grafiek.
Wat ben je aan het zwanzen ?

Je hebt een product, en je hebt de prijs. De zorg in de VS is niet van een hoger niveau dan in pakweg Frankrijk, maar toch kost hij een pak meer.

De conclusie is dus vrij simpel: men overbetaalt in de VS.
Oud 26 november 2016, 10:18   #237
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ben je aan het zwanzen ?

Je hebt een product, en je hebt de prijs. De zorg in de VS is niet van een hoger niveau dan in pakweg Frankrijk, maar toch kost hij een pak meer.

De conclusie is dus vrij simpel: men overbetaalt in de VS.
Nogmaals, waar zie je dat op die grafiek?
Je kan het zwanzen in mijn schoenen schuiven, maar toon dan waar je dat kan uit afleiden in de grafiek die je postte.
Ik zie nergens een parameter 'quality of health services' staan? Jij wel?

Laatst gewijzigd door hamac : 26 november 2016 om 10:25.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 10:21   #238
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ma ,ja,ik kan mij nochtans goed herinneren hoe destijds onze rooie zender telkens weer met reportages afkwam om te benadrukken hoe slecht het wel gesteld was met little Jackie onder de union vlag tijdens Tatchtsers beleid in vergelijking met onze samenleving én beleid...

Wat is uw punt nu eigenlijk...
Dat is afhankelijk van het antwoord op mijn vraag.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 14:33   #239
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iedereen. Het amerikaanse systeem is veel duurder voor de gehele maatschappij, en levert geen betere zorg als pakweg Frankrijk, Belgie of Duitsland.

Hoe groot is de kindersterfte in de usa ?
Hoe oud wordt de gemiddelde Amerikaan ?
En hoe welstellend zijn ze doorgaans, of zijn ze allemaal failliet aan hun ziektekosten ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 23:50   #240
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, waar zie je dat op die grafiek?
Je kan het zwanzen in mijn schoenen schuiven, maar toon dan waar je dat kan uit afleiden in de grafiek die je postte.
Ik zie nergens een parameter 'quality of health services' staan? Jij wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be