Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2017, 12:10   #221
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus ik kan vrijwillig mijn ouder financieel bijspringen bij laag pensioen en die bijdrage aftrekken ?
Ja (art. 104 WIB voor de geïnteresseerden) mits je kan aantonen dat je ouders behoeftig zijn - dus niet enkel een laag pensioen, maar ook geen of een laag vermogen - én die bijdrage regelmatig is, m.a.w. dat je elke maand bijspringt in de betaling van de rusthuisfactuur.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:18   #222
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu zijn we bij de essentie.

ouders moeten niks.
kinderen moeten ook niks.

maar we weten allemaal dat wanneer de politiek zich bemoeit met de gezinschapsbanden en de menselijkheid ... dat het dan is om een extra 'verplichte solidariteit' op te leggen hé ...

en allemaal omdat de structuur van het bestuur te duur is en de politici te incapabel om daar iets aan te doen.

deze staat leeft al 50 jaar boven zijn stand.
Dat is natuurlijk de perceptie die ze genereren, maar je weet, over tijd zei een van 'onze' politici dat ze het probleem van de pensioenen zo kunnen oplossen maar dat ze het niet doen omdat ze dan de verkiezingen verliezen.

Het is dus zuiver moedwilligheid en kwaadwilligheid om zoveel mogelijk te kunnen blijven graaien en hun profitariaat zolang mogelijk in stand te houden.
Oud 27 april 2017, 12:27   #223
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus ik kan vrijwillig mijn ouder financieel bijspringen bij laag pensioen en die bijdrage aftrekken ?
Die bijdrage wordt bij hen wel belast he (doch vermoedelijk aan ene lager tarief).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 april 2017 om 12:27.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:29   #224
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ja (art. 104 WIB voor de geïnteresseerden) mits je kan aantonen dat je ouders behoeftig zijn - dus niet enkel een laag pensioen, maar ook geen of een laag vermogen - én die bijdrage regelmatig is, m.a.w. dat je elke maand bijspringt in de betaling van de rusthuisfactuur.
dus een bejaarde met minimumpensioen maar die nog in zijn eigen huisje woont voldoet niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:29   #225
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die bijdrage wordt bij hen wel belast he (doch vermoedelijk aan ene lager tarief).
dat valt perfect te optimaliseren hé
Oud 27 april 2017, 12:30   #226
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de perceptie die ze genereren, maar je weet, over tijd zei een van 'onze' politici dat ze het probleem van de pensioenen zo kunnen oplossen maar dat ze het niet doen omdat ze dan de verkiezingen verliezen.

Het is dus zuiver moedwilligheid en kwaadwilligheid om zoveel mogelijk te kunnen blijven graaien en hun profitariaat zolang mogelijk in stand te houden.
het wordt idd hoe langer hoe duidelijker dat de politieke partijen en het politieke personeel nog enkel voor zichzelf rijden ...
Oud 27 april 2017, 12:32   #227
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Ben ik blij dat mijn ouders al lang de pijp aan Maarten hebben gegeven Hoe de laatste jaren financieel waren weet ik niet want ik kwam er al jaren niet meer. Het enige wat ik weet is toen ik een brief van de Notaris ontving met de melding dat de ouderlijke woning was verkocht. Maar het was niet veel soeps meer. Na aftrek van-ik-weet-niet welke kosten allemaal was het nog goed om eens goed te gaan eten. Moesten ze vandaag nog leven ik zou nooit maar 1 euro betalen om hun rusthuis te betalen. Moet je betalen omdat ze toevallig je verwekkers waren? Ik dacht het niet!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 27 april 2017 om 12:33.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:42   #228
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus een bejaarde met minimumpensioen maar die nog in zijn eigen huisje woont voldoet niet ?
Een eigen woning zal doorgaans niet in de weg staan. Spaarrekeningen, effecten en dergelijke wel, tenzij het om kleine bedragen gaat, maar dat kan je makkelijk versluizen - liefst met een beetje anticipatie.

Maar alles is ten slotte afhankelijk van de inschatting van de fiscale administratie en uiteindelijk de rechter.

Laatst gewijzigd door Zeus : 27 april 2017 om 12:44.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 13:06   #229
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ben ik blij dat mijn ouders al lang de pijp aan Maarten hebben gegeven Hoe de laatste jaren financieel waren weet ik niet want ik kwam er al jaren niet meer. Het enige wat ik weet is toen ik een brief van de Notaris ontving met de melding dat de ouderlijke woning was verkocht. Maar het was niet veel soeps meer. Na aftrek van-ik-weet-niet welke kosten allemaal was het nog goed om eens goed te gaan eten. Moesten ze vandaag nog leven ik zou nooit maar 1 euro betalen om hun rusthuis te betalen. Moet je betalen omdat ze toevallig je verwekkers waren? Ik dacht het niet!
Arme man.
Altijd met alles en iedereen overhoop liggen....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 april 2017 om 13:07.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 13:56   #230
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
deze informatie is juist.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 14:07   #231
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik heb indertijd 5,5 jaar 8500 Bef. per maand bijgelegd voor mijn schoonouders.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 14:12   #232
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
amai, duidelijk een moeilijke jeugd gehad, en toch altijd zo positief en sympathiek blijven overkomen gij, sjiek!

:flower:
Oud 27 april 2017, 14:13   #233
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb indertijd 5,5 jaar 8500 Bef. per maand bijgelegd voor mijn schoonouders.
en bleek het achteraf een goeie investering?
Oud 27 april 2017, 14:15   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu zijn we bij de essentie.

ouders moeten niks.
kinderen moeten ook niks.

maar we weten allemaal dat wanneer de politiek zich bemoeit met de gezinschapsbanden en de menselijkheid ... dat het dan is om een extra 'verplichte solidariteit' op te leggen hé ...

en allemaal omdat de structuur van het bestuur te duur is en de politici te incapabel om daar iets aan te doen.

deze staat leeft al 50 jaar boven zijn stand.
Je bevestigt wat ik al in de beginpost schreef, namelijk:

Citaat:
Het is duidelijk: de OCMW's hebben geld tekort. Véél geld. Hoe zou d�*t toch maar komen?
Oud 27 april 2017, 14:45   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het een goede of slechte investering is doet er niet toe. De mensen die iets achterlaten voor hun kinderen hebben daar, bovenop voor hun pensioen, voor gewerkt én belastingen op betaald. De overheid heft zelfs nog een keer belastingen op het erfdeel van de kinderen. Als het aan de "sociale" tsjeven ligt volstaat dat niet. Iedereen weet dat de meeste mensen die in een home belanden hun spaargeld moeten aanspreken omdat de rusthuizen peperduur zijn, en een doorsnee pensioen niet volstaat om het te betalen.

Een oude boom verplaatsten kan niet zonder ernstige gevolgen. Dat geldt ook voor oude mensen. Niemand ruilt zijn vertrouwde omgeving op als het even anders kan. Ik vind het een regelrechte schande dat een pensioen niet volstaat om een wachtkamer van de dood van te kunnen betalen.

De kinderen moeten langer werken zodat ze zélf niet meer voor hun ouders kunnen zorgen, er wordt zowiso al de helft van hun inkomen in beslag genomen om de "sociale zekerheid" van te bekostigen, en betalen daar bovenop ook nog het tekort aan pensioen waar hun ouders voor gewerkt hebben, als het van de tsjeven afhangt. En dan hebben we het niet eens over de kosten die asielzoekers met zich meebrengen. Asielzoekers van allerlei slag die, jaar na jaar, met duizenden toestromen.

Voor mij heeft dit niets meer met solidariteit te maken maar met regelrechte diefstal. Diefstal die het wraakroepende gevolg is van een halve eeuw wanbeheer, schuldopbouw, de eigen zakkenvullerij van de roverheid, en.....europees dwangbeleid.
Oud 27 april 2017, 14:51   #236
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bevestigt wat ik al in de beginpost schreef, namelijk:
het is dan ook geen toeval dat deze discussie nu naar boven komt.

de lijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen moeten worden opgemaakt, en er gaapt een hemelsbrede kloof tussen CD&V partijtop (wir schaffen das) ... en de gemeentemandatarissen die op tal van vlakken aan hun kiezers moeten uitleggen dat er voor hen en voor hun zorg en voor allerhande gemeentelijke basisinfrastructuur geen geld meer is.
Oud 27 april 2017, 15:27   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de tsjeven denken dat ze op deze manier hun sociale imago kracht kunnen bijzetten vergissen ze zich nog geen beetje.
Peeters zal met geloofwaardiger argumenten moeten komen om te verklaren waarom hij, als eerste vice-minister van de federale dinges de Antwerpse lijst gaat trekken voor de lokale verkiezingen.

Om midden in het bed te mogen liggen is er meer nodig van de stem van 14% Antwerpenaren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 april 2017 om 15:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 16:15   #238
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De mensen hadden geen frank om aan hun ... te krabben.............nooit gehad trouwens. Mijn vrouwtje had 2 kleedjes (die ze zelf gemaakt had) en één annorak toen we trouwden.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 27 april 2017 om 16:20.
Oud 27 april 2017, 16:17   #239
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Een goede raad aan beleggers? Koop aandelen in rusthuizen. Altijd prijs.
Oud 27 april 2017, 16:26   #240
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als de tsjeven denken dat ze op deze manier hun sociale imago kracht kunnen bijzetten vergissen ze zich nog geen beetje.
Peeters zal met geloofwaardiger argumenten moeten komen om te verklaren waarom hij, als eerste vice-minister van de federale dinges de Antwerpse lijst gaat trekken voor de lokale verkiezingen.

Om midden in het bed te mogen liggen is er meer nodig van de stem van 14% Antwerpenaren.
¨
Peeters is de vorige keer geflest voor premier en voelt dat hij dat de volgende keer ook zal zijn. Zijn ambitie is liever de nummer 1 in de economisch belangrijkste stad dan de 2de viool in een deelregering. Zijn afgang gaat enorm pijn doen want daarachter is er niets meer voor Monsieur Non. Of is de kiezer dan toch zoooooooooooooo oerdom???????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be