![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar net zoals ik niet graag geconfronteerd wordt met een interview van Dewinter waarin hij mag uitpakken met zijn mening over alles waar een kleurtje aan hangt, hoef ik de extremistische lulkoek van De Croo ook nergens meer te lezen, tenzij ze zich gedecideerd kunnen uitdrukken. Daar zijn ze beiden helaas niet toe in staat. Ik val geenszins de vrije meningsuiting aan. De Croo mag zeggen wat hij wil en Dewinter ook, maar er is geen maatschappelijke nood om de braaksels van beide heren in de media te zien verschijnen. Enkel extremistische idioten die zich zoals alle extremisten onbewust zijn van hun eigen extremisme, kunnen staan schreeuwen dat Dewinter en zijn fascinatie voor allochtonen of De Croo en zijn hersenspinsels over Vlaamsnationalisten persé moeten verschijnen in de krant. Maar het is zo moeilijk hé, om te erkennen dat er grenzen zijn aan het fatsoen, aan het verstrekken van een tribune voor een politiek onwaardige intrigant, als de geviseerde spreker net dat clubje aanvalt waar je zelf de pik op hebt? Zelfs journalisten zijn maar mensen met een politieke overtuiging.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 15 augustus 2017 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef maar één illustratie, in de vorm van een vraag: heeft de vld de snelbelgwet mee goedgekeurd ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de CD&V is ook geen "gewone" partij... De partij die graag in het midden van het bed ligt, de partij die het "katholiek" zijn prijst en zo aanhangers hoopt te krijgen uit die hoek, de partij die jaren aan de macht of mee aan de macht was en nu waarschijnlijk voorgoed aan het afkalven is wegens steeds groter gebrek aan "katholieken". Die worden steeds ouder en verdwijnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heel toepasbaar op die twee zinnetjes van je. Nikszeggend, futloos, ongekruid, totaal inwisselbaar met duizenden vergelijkbare prullen. Persoonlijk zou ik liever mijn lip kapot bijten Schoof, dan deze van een ontstellende zwakheid getuigende, tja, ..."mening" de vrijheid te schenken. Maar elk zijn meug natuurlijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig voor ons is dat hier niet het geval. Citaat:
Heeft er iemand behoeft aan de Pravda ? Citaat:
En ik hecht veel belang aan de vrije pers, eentje waar er geen zich moreel superieur wanende mediacensuur bestaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook daar speelde hetzelfde principe : persvrijheid. De journalist en zijn redactie beslist wat zij willen publiceren. Geen censuur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt zelfs de keuze geen krant te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doen ze te graag in de plaats van de mensen, zeggen/schrijven wat er moet van gedacht worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dit is voor mij een dikke 2. Alleen al maar om het feit dat je inziet dat mogelijk die blok-kiezers van destijds voor het grootste gedeelte ontevredenen waren over het politieke reilen en zeilen. Het gedachtengoed van het blok had minder belang. Door het blok uit te rangeren heeft men ontevreden Belgen uitgeschakeld. Opgelet! Ik spreek bewust niet over ontevreden Vlamingen! En bij gebrek aan enig alternatief om hun ontevredenheid te uiten; welke ook de reden daartoe was; zijn er velen die weg opgegaan. En komt er morgen een nieuwe partij dan zal die automatisch ook aanhangers hebben; zeker als ze zich uiten tegen mogelijk onrecht van het regime. Voor mij blijft de vraag of ze die nieuwe partij dan ook in een cordon zullen plaatsen? Of plaatst de top van deze partij ook deze eigen partij zelf in het cordon en kiest hij; voor de zoveelste maal zelfs; voor appelen en peren. Politiek moeilijk? Niks van. In dit land is politiek altijd eenvoudig geweest. Zowel in het kiezen van de volksvertegenwoordigers als in het beoefenen er van. Alle betrokkenen hoeven maar het geëffende pad te volgen. Uitzonderingen worden wel afgevoerd naar de catacomben van de democratie. Of worden behandeld als pest-lijders. Zij dienen nog uitsluitend tot volksvermaak. België. Land van pensenkermissen. Land waar Bosch ook de ware aard van zijn inwoners op doek schilderde. En waar Jacques Brel over zong als zijn "platte land". Do geht niks boven, du bist it allein. (Jo Erens) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is echter niet hetzelfde als een pers die enkel schrijft wat jij graag hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erdogan heeft hier veel gelijkgestemden, al beseffen ze het zelf niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een pers waaruit jij graag onzin in de verf zet die jij graag hoort en de rest zelfs niet leest. En er vooral; via nietszeggende one-liners; ruzies over uitlokt die geen enkele politieke waarde hebben. De trol van het forum verdedigt hier dus zijn democratie. Lees de hele topic. Over zijn eigen democratisch denken wil hij het niet hebben. Wel over dat van anderen. Wat hij telkens toevoegt zijn lieve woordjes die benadrukken dat iedereen; buiten hijzelf; idioten zijn. Je bent een vrij man trol. Waarom wil je absoluut vertoeven tussen idioten? Zelfverheerlijking? Ooit zei mij iemand : "In het land der blinden is éénoog koning". Ben je er fier op om éénoog te willen spelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zolang ze schrijven wat jij graag hoort.
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebrek aan besef geldt lang niet alleen voor aanhangers van Erdogan.
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling