![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Zeker weet ik dat niet. Ik lees dat niet. Waar gij het nieuws volgt is uw zaak.
Citaat:
Citaat:
Als bazookas pakken we dan misschien meth of heroïne ofzo. Alcohol kunnen we dan op gelijke voet zetten met machinegeweren. Of zijt gij de enige die zo de analogie naar eigen goesting moogt indelen? Maw, ge zijt weer aan't cherrypicken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 april 2018 om 21:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=kjNwMOLulUQ 5'47" Luister naar de weigering van Nungent om de analogie te aanvaarden MET EXACT DEZELFDE argumenten die hier gebruikt wordt om de analogie te verwerpen, maar dan omgekeerd. Ik ben voor overheidsbeperking van BEIDE! Ik ben consequent. Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 april 2018 om 23:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge maakt de vergelijking met het verkeersreglement. Goed en wel, makkelijk afdwingbaar, aangezien ge weet waar ge moet gaan zoeken. Daarom staan er geen flitspalen in't bos. En als ge uw analogie dan volgt, als ik op privéterrein zo snel mag rijden als ik wil, mag ik daar ook blowen zoveel ik wil. Citaat:
En waarom zou ik zelf mijn analogieën kiezen, als uw analogieën perfect mijn punt kunnen staven? Kies ze dan wat beter hé, uw analogieën. Of wacht, we mogen ons enkel bij dat ene aspect van de analogie houden waar gij op doelt. Daar is een naam voor zeker? Oh ja, cherry-picking. Citaat:
Citaat:
Maar enfin, dezelfde beperking zou al een begin zijn. Niet dat ik mij daar nu veel van aantrek, dat niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar wat kan t motief zijn om psycho-non-actieve cannabis te gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze kunnen het maar eens proberen. Er ligt zoveel brol in verschillende winkels waarvan ik mij afvraag wie't koopt.
Hun eigen zeggen is dat ze het als vervanger van tabak willen verkopen. Ik heb geen idee hoe't smaakt, maar misschien voor de smaak van een joint te hebben terwijl ge niet stoned wilt zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om uw wereldverbijsterende analogie nog eens boven te halen; als niet het wapen maar de mens achter het wapen de oorzaak is van de moord, is dan bij ongevallen onder invloed ook niet de mens de oorzaak van het ongeval en niet het middel waar hij onder invloed van is? Of geldt uw analogie dan plots niet meer? Tenslotte: er vallen doden door ongevallen met bestuurders onder invloed van alcohol en/of medicijnen, met bestuurders zonder rijbewijs, met bestuurders die oververmoeid of aan't gsm-en zijn,... Dus ja; er vallen vast ook doden door bestuurders die onder invloed van cannabis zijn (al lees je niet al te vaak dat dat het geval is) maar waarom zouden we cannabis dan verbieden terwijl gsm's, alcohol, medicijnen ed. wel toegelaten zijn en enkel het besturen van voertuigen onder invloed ervan verboden is? Het argument 'cannabis veroorzaakt doden in het verkeer dus het moet verboden worden' gaat dus niet op want er zijn tientallen middelen die doden veroorzaken in het verkeer en die ook niet verboden zijn. Meest logische oplossing; cannabis is toegelaten maar een voertuig besturen onder invloed ervan is, net als bij alle andere middelen, verboden. Een beetje consequent zijn in de wetgeving is nooit verkeerd.
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder verwijs ik graag naar Lidl als je nog vragen hebt over hun verkoopsstrategie...
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat helpt bijkbaar soms bij oa epilepsie omwille van die andere stof (niet THC).
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 april 2018 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijkt ook dat vele mensen die iets drinken met de smaak van alcohol (zonder dat er daadwerkelijk alcohol in hun drank zit) een dronken gevoel kunnen krijgen. Puur psychologisch is dat. Het brein associeert de smaak met het produkt en er ontstaat een dronken gevoel zonder dat de persoon onder invloed is van alcohol. Misschien werkt dat bij cannabis ook zo? Een soort placebo-effect als het ware...
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet ge wat? laat maar! Ik zal u niet meer lastig vallen met vragen die ge niet wilt beantwoorden. ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 april 2018 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je moet van De Block wel eerst verhuizen naar een land waar die olie toegelaten is.
Als je in Belgie blijft echter, dan is de keuze creveren of naar de gevangenis en daar creveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel duidelijker kan een antwoord nog zijn??
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#237 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 27 april 2018 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- als geneesmiddel moet erkend worden en daar bestaan nogal strenge procedures voor. Ik denk niet dat De Block dat op haar eentje kan beslissen. - het vrij verkrijgbaar moet worden, maw van de drugslijst geschrapt. Dat is dan weer iets voor Justitie.
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |