![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nieuw gitaar zou er wel afkunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er sterk m'n bedenkingen bij, ja. Ben benieuwd of we er later nog iets van gaan horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten die ouders dat maar zelf betalen als ze bewust kiezen voor een Down kind, elk Down kind kost meer dan 2 miljoen hoor. Zijn er geen grenzen aan solidariteit? Heeft het kind zelf ook geen recht op een goeie start, op een goed leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan zeker. Maar is het geen betere keuze het al te aborteren voor het geboren wordt als je zeker bent dat het Down heeft? Eens de ouders er niet meer zijn blijken kinderen die niet zelfstandig kunnen zijn wel nog grotere slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gelden die wetten toch ook. Moesten het Nieuwsblad en HLN , de twee meest gelezen kranten van dit land, dit feit uit hun duim gezogen hebben en De Block dus valselijk beschuldigen van manifeste onkunde en nalatigheid ,vindt ik het toch verdacht dat zij , noch haar kabinet nog niet gereageerd hebben op die ,volgens U , valse beweringen van HLN en het Nieuwsblad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nieuw gitaar.
(ik probeer maar te helpen he)
Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 september 2019 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Pia, het land heeft jou gered”
Ha neen hé, het land heeft geen kloten gedaan, enkel de inwoners van dit onland hebben een inspanning geleverd. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...T=480104456941 |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je kan daar de redactie ineens per mail melden dat het land geen kloten gedaan heeft en dat het de burgers zijn geweest die dat hebben rechtgezet. ik stoorde mij ook meteen aan die titel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat zoiets moet worden opgevangen door onze sociale zekerheid. Zoals Anna List terecht opmerkt: zonder Novartis geen medicijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 september 2019 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan een netwerk moet altijd en door iedereen actief gebouwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als we toch bezig zijn met onze vuile muilen te roeren (kwaadsprekerij over misbruik van de centen door die ouders) :
ik ben benieuwd of we ooit te weten gaan komen hoeveel sms-jes er uit Vlaanderen kwamen, en hoeveel uit het andere land.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() ik ook, maar verzet me toch ook tegen de 'logica' die nu blijkbaar meer en meer aanvaard wordt, dat de prijszetting gebeurt dmv het tellen van 'geredde' levensjaren dan wel door de kostprijs van het medicijn ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() je rekt de posts hierboven wel heel erg op, dat heeft niemand beweerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die kostprijs heeft imo ook te maken met de intensiteit van gebruik. Moest maar 1% vd bevolking af en toe hoofdpijn krijgen, zou een Dafalgan waarschijnlijk ook veel meer kosten.
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog wat van mijn eigen gedachten spuien:
- persoonlijk zou ik voor abortus kiezen in gevallen als Down, of Pia. Op het eerste zicht evenwel nooit opleggen aan mensen die van een ander gedacht zijn. Het wordt dan wel moeilijk voor mij, als er van die hardnekkige religieuze kloten zijn die blijven kweken, zelfs al is van hun tweede kindje op voorhand geweten dat het een zwaar sukkelaarke gaat zijn. Of die de solidariteit misbruiken door vaccinaties te weigeren. - omtrent de farma-industrie: dank zijn de winst van die 2 mio dollar, gaat novartis een nieuw geneesmiddel kunnen uitvinden, dat 4 (vier !!) kinderlevens zal redden, zonder zoveel tralala is nu voor Pia nodig was. (ik heb een familielid dat in de medische sector werkt in de usa op fundamentele research; dat manneke moet toch betaald worden ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 september 2019 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() experten, ook Novartis zelf, geven toe dat de prijs gezet wordt naar 'gewonnen' levensjaren ... ik vind dit een perverse prijszetting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook, maar laten we onszelf geen illusies maken, Farma-bedrijven zijn "big business", en ver van filantropische instellingen.
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij Down zeker niet. ben opgegroeid met buren met een Down kind. Ik zeg niet dat t simpel is, maar dat is zeker haalbaar. je leert daar veel van. simpel gelukkig proberen zijn, ook zonder controle, tamelijk belangrijk. Laatst gewijzigd door Anna List : 18 september 2019 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook in dit geval, waar de initiële onderzoekskosten gefinancieerd werden door publieke gelden, en het farmabedrijf pas betrokken werd eens die eerste preklinische testen veelbelovende resultaten toonden.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |