Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2020, 21:05   #221
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Steeds is de suggestie dat het alleen om criminele zwarten zou gaan die bovendien ook nog levensgevaarlijk verzet zouden bieden tijdens hun aanhouding, dit ter rechtvaardiging van het politie optreden. En de main stream media voeren een internationaal gecoördineerde campagne, met als doel BLM drugsdealers en pooiers rijk te maken, en de politie te vernederen.

Zoiets toch ??
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 21:26   #222
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Steeds is de suggestie dat het alleen om criminele zwarten zou gaan die bovendien ook nog levensgevaarlijk verzet zouden bieden tijdens hun aanhouding,
De huidskleur interesseert me letterlijk geen moer !!
Wanneer men onterecht gedood of gearresteerd door de politie , dan is die agent in de fout !!
Wie zich werkelijk gewelddadig verzet , en op de politie begint te kloppen of schieten ,
tja , dan moet die er maar tegen een tegenstootje kunnen !!
En natuurlijk , onnodig geweld is ALTIJD fout !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 21:26   #223
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In 2012 gepubliceerd:

Victims were majority white (52%) but disproportionately black (32%) with a fatality rate 2.8 times higher among blacks than whites. Most victims were reported to be armed (83%); however, black victims were more likely to be unarmed (14.8%) than white (9.4%) or Hispanic (5.8%) victims. Fatality rates among military veterans/active duty service members were 1.4 times greater than among their civilian counterparts. Four case subtypes were examined based on themes that emerged in incident narratives: about 22% of cases were mental health related; 18% were suspected “suicide by cop” incidents, with white victims more likely than black or Hispanic victims to die in these circumstances; 14% involved intimate partner violence; and about 6% were unintentional deaths due to LE action. Another 53% of cases were unclassified and did not fall into a coded subtype. Regression analyses identified victim and incident characteristics associated with each case subtype and unclassified cases.

bron : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6080222/
Oud 17 augustus 2020, 22:04   #224
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik beweer niet dat rascisme ergens anders niet voorkomt . Misschien is het wel erger in Rusland.
Ja, wie weet, eh. Of is het elders in de wereld mss nóg veel erger.
Neem nu bv dit:

Racism in Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Africa

Ethnic relations in India
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_relations_in_India

Lebanon has a racism problem
https://www.aljazeera.com/indepth/op...075823036.html

Anti-Syrian racism in Turkey
https://www.opendemocracy.net/en/nor...ism-in-turkey/

Racism in Asia
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Asia

Racism in Israel
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Israel

Xenophobia and racism in the Middle East
https://en.wikipedia.org/wiki/Xenoph...he_Middle_East

Racism in South America
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_South_America

Redelijk duidelijk, zou ik denken.
Racisme wordt al duizenden jaren wereldwijd toegepast en maakt derhalve deel uit van de menselijke natuur en zou dus als universeel mensenrecht moeten (kunnen) gelden.
Oud 17 augustus 2020, 22:13   #225
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In 2012 gepubliceerd:

Victims were majority white (52%) but disproportionately black (32%) with a fatality rate 2.8 times higher among blacks than whites. Most victims were reported to be armed (83%); however, black victims were more likely to be unarmed (14.8%) than white (9.4%) or Hispanic (5.8%) victims. Fatality rates among military veterans/active duty service members were 1.4 times greater than among their civilian counterparts. Four case subtypes were examined based on themes that emerged in incident narratives: about 22% of cases were mental health related; 18% were suspected “suicide by cop” incidents, with white victims more likely than black or Hispanic victims to die in these circumstances; 14% involved intimate partner violence; and about 6% were unintentional deaths due to LE action. Another 53% of cases were unclassified and did not fall into a coded subtype. Regression analyses identified victim and incident characteristics associated with each case subtype and unclassified cases.

bron : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6080222/
Dat is de prijs die je als bevolkingsgroep betaalt als er veel drugsnieten tussen zitten. De kans dat ik ooit een kogel van een zwarte door mijn hoofd krijg acht ik 25 procent. Het maakt ook niet dat ik een nacht minder slaap of ik mij opsluit in traliewerk. Integendeel als het gebeurt dan gebeurt het maar. Van een blanke acht ik de kans dat ik gekilled wordt minder dan 1 procent. Ik heb er redenen toe. Een bloedvriend, blank, is vorig jaar door roofoverval vermoord. Zeer recent een andere vriend, ook blank, vastgebonden en hebben ze met een houwer op zijn hoofd geslagen. Gelukkig niet blind. Zelf ben ik ook eens tor bloedens toe beroofd geweest, maar dat was mijn eigen schuld omdat de overvaller zag dat ik dronken was.. Ik kan wel doorgaan, maar ik hou het hierbij. . Ik kan u zeggen alle daders waren zwart. Om een lang verhaal kort te maken. Uw betoog zegt mij geen zier. Daarbij ik heb geen hekel aan zwarten, allerminst zelfs. Maar je moet wel eerlijk blijven en realiteit niet bleachen. Waar daders zijn, vallen slachtoffers, ook onder de daders.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 augustus 2020 om 22:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 12:12   #226
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Nog een stukje naar beneden door onze Silicon Valey vrienden.

Toets in op google:

(Afbeeldingen)

1.White couples

2.Black couples

3. Asian couples

Punt 2 en 3 komt overeen met de zoekopdracht. Punt 1 niet.

Deze lijn wordt niet misschien — maar gewoon dus ook — doorgetrokken naar het nieuws toe. Het ene nieuws mag mainstream zijn, het andere nieuws moet begraven worden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2020 om 12:13.
Oud 18 augustus 2020, 12:51   #227
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds is de suggestie dat het alleen om criminele zwarten zou gaan die bovendien ook nog levensgevaarlijk verzet zouden bieden tijdens hun aanhouding, dit ter rechtvaardiging van het politie optreden. En de main stream media voeren een internationaal gecoördineerde campagne, met als doel BLM drugsdealers en pooiers rijk te maken, en de politie te vernederen.

Zoiets toch ??
Hoe komt het dat een fait divers tot zo'n wereldwijde escalatie komt?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 17:29   #228
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Statistische logica heb ik het over.
En ik beweer niet dat rascisme ergens anders niet voorkomt . Misschien is het wel erger in Rusland.
Idd. Of Rwanda. In een niet zo ver verleden heeft daar een redelijk grote genocide plaatsgevonden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 18:32   #229
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Godverdomme nog aan toe zeg. Google: White man

Ik ben totaal verbijsterd!!

Alle blanke criminelen op een rij krijg je te zien die een zwarte overhoop geknald of gestoken hebben.

Er staan ook een paar zwartkoppen tussen. Uiteraard gedood door blanken.
Oud 18 augustus 2020, 18:42   #230
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Godverdomme nog aan toe zeg. Google: White man

Ik ben totaal verbijsterd!!

Alle blanke criminelen op een rij krijg je te zien die een zwarte overhoop geknald of gestoken hebben.

Er staan ook een paar zwartkoppen tussen. Uiteraard gedood door blanken.
Eén zwaluw maakt de lente niet maar...: https://www.campaignlive.co.uk/artic...n-need/1519321
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 18:59   #231
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Eén zwaluw maakt de lente niet maar...: https://www.campaignlive.co.uk/artic...n-need/1519321
Ik ben in Nederland, nog niet zo lang geleden een job, jaarcontract, misgelopen omdat men specifiek naar een persoon van allochtone (gekleurde) afkomst vroeg. Ik was geknipt voor de job maarja...

Misschien moeten meisjes zoals in je clip worden 'teruggepakt' met als excuus dat ze niet zwart genoeg zijn..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2020 om 19:09.
Oud 18 augustus 2020, 20:08   #232
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat is de prijs die je als bevolkingsgroep betaalt als er veel drugsnieten tussen zitten. De kans dat ik ooit een kogel van een zwarte door mijn hoofd krijg acht ik 25 procent. Het maakt ook niet dat ik een nacht minder slaap of ik mij opsluit in traliewerk. Integendeel als het gebeurt dan gebeurt het maar. Van een blanke acht ik de kans dat ik gekilled wordt minder dan 1 procent. Ik heb er redenen toe. Een bloedvriend, blank, is vorig jaar door roofoverval vermoord. Zeer recent een andere vriend, ook blank, vastgebonden en hebben ze met een houwer op zijn hoofd geslagen. Gelukkig niet blind. Zelf ben ik ook eens tor bloedens toe beroofd geweest, maar dat was mijn eigen schuld omdat de overvaller zag dat ik dronken was.. Ik kan wel doorgaan, maar ik hou het hierbij. . Ik kan u zeggen alle daders waren zwart. Om een lang verhaal kort te maken. Uw betoog zegt mij geen zier. Daarbij ik heb geen hekel aan zwarten, allerminst zelfs. Maar je moet wel eerlijk blijven en realiteit niet bleachen. Waar daders zijn, vallen slachtoffers, ook onder de daders.
Mijn link laat zien dat zwarten in de VS vaker slachtoffer zijn van politie geweld
terwijl ze minder vaak vuurwapens bij zich hadden. Zwarten zijn vaker crimineel , maar dat betekend niet dat de zwarte slachtoffers van politie geweld ook crimineel zijn. Er zijn veel veroordelingen van politie mensen geweest in de VS, hun optreden viel niet te rechtvaardigen.

Ik hield overigens geen betoog, maar gaf informatie die de achtergronden van de huidige escalatie in beeld brengt.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 18 augustus 2020 om 20:21.
Oud 18 augustus 2020, 20:13   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Mijn link laat zien dat zwarten in de VS vaker slachtoffer zijn van politie geweld
terwijl ze minder vaak vuurwapens bij zich hadden. Zwarten zijn vaker crimineel , maar dat betekend niet dat de zwarte slachtoffers van politie geweld ook crimineel zijn. Er zijn veel veroordelingen van politie mensen geweest in de VS, hun optreden viel niet te rechtvaardigen.
Uw cherrypicking link geeft u gelijk. Dat wisten we al.

Tof, en nu? Agenten gewoon een nekschot geven?
Oud 18 augustus 2020, 20:19   #234
Diego Raga

Standaard

De Atmo's en iedereen die vind dat de flikken -hier of ginder- gewelddadig/racistisch zijn, zouden eens 'n weekje of 2 moeten meegaan op patrouille in achterbuurten en nogo-zones.
Kwestie van tijd voor ze een arrestatie moeten doen van een vluchtende/gewapende/doorgesnoven burger.
Ben echt wel benieuwd hoe onze Disney-idealisten zo'n situatie zouden aanpakken.
Oud 18 augustus 2020, 20:21   #235
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Atmo's en iedereen die vind dat de flikken -hier of ginder- gewelddadig/racistisch zijn, zouden eens 'n weekje of 2 moeten meegaan op patrouille in achterbuurten en nogo-zones.
Kwestie van tijd voor ze een arrestatie moeten doen van een vluchtende/gewapende/doorgesnoven burger.
Ben echt wel benieuwd hoe onze Disney-idealisten zo'n situatie zouden aanpakken.
Gewoon allemaal cumbaya zingen. Afwisselen met JOFH.
Oud 18 augustus 2020, 20:34   #236
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw cherrypicking link geeft u gelijk. Dat wisten we al.
ik heb gelinkt naar de gehele website, een US.gov website .
waarom is dat cherrypicken, wat zijnde andere cijfers dan ?

Citaat:
Tof, en nu? Agenten gewoon een nekschot geven?

Nee, ik geef gewoon weer dat er onschuldige zwarten zijn zonder gegronde redenen zijn gedood door agenten.
Oud 18 augustus 2020, 20:39   #237
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Steeds weer die extreme voorbeelden waarbij het politie optreden wel te rechtvaardigen valt of begrijpbaar is . De gevallen waarbij dat niet het geval is negeert u .

Kennelijk heerst er een verbod op het kijken naar oorzaken , we worden geacht mee te blaffen met de populistische zwart wit sentimenten, en niet genuanceerd te zijn .
Ik geef gewoon droge cijfers van de US government , en dan al gaat men op de persoon spelen .

Laatst gewijzigd door atmosphere : 18 augustus 2020 om 20:47.
Oud 18 augustus 2020, 20:57   #238
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Steeds weer die extreme voorbeelden waarbij het politie optreden wel te rechtvaardigen valt of begrijpbaar is . De gevallen waarbij dat niet het geval is negeert u .
Ga toch maar eens 'n weekje of 2 mee (als vrijwilliger) op patrouille in bv Brussel en meet uw hartslag en bloeddruk, wanneer bij een ID-controle plots 30 man rond/naast/tegen u gaat staan, van hun kloten beginnen te maken en/of met stenen/flessen/molotovs hun argumenten onderschrijven.
Eens zien hoelang je nog 'objectief' zal blijven, zonder stenen/vuisten/voeten op uw smoel te krijgen óf tegengeweld te gebruiken.

Weet me te zeggen hoe dat experimentje is afgelopen, wil je ?
Oud 18 augustus 2020, 21:07   #239
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2020 om 21:20.
Oud 18 augustus 2020, 22:07   #240
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik geef gewoon weer dat er onschuldige zwarten zijn zonder gegronde redenen zijn gedood door agenten.
Dat is best mogelijk. Niemand is perfect en zeker agenten niet. En wat met de onschuldige blanken die werden gedood? Bestaan die ook volgens u? Of zijn die minder belangrijk in uw betoog voor een betere wereld?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be