![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, dat is inherent aan de aard van deze zaak he. Men kan niet tegelijkertijd willen tracen, en niet GIGANTISCH VEEL test capaciteit ter beschikking stellen. Gierig zijn op testen maakt tracen zinloos. Het is in principe juist dat als het tracen totaal werkt, en men onbegrensde testcapaciteit heeft, het in principe zelfs mogelijk is om de ziekte uit te roeien op een paar weken, als iedereen het spel zou meespelen. Maar dat zou inderdaad op een halve zelf-gekozen lockdown neerkomen in de eerste weken. Maar men kan niet doen alsof. Men kan niet doen alsof men 'besmette gevallen" thuis wil houden, EN tegelijkertijd klagen dat er teveel testen gebruikt worden en dat teveel mensen thuis blijven. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra iemand positief is krijgen alle contacten in die 14 dagen terug die melding. Het is dan afwachten. Men raad dan aan 3 a 4 dagen te wachten en u dan te laten testen voor het zekere. En tussendoor in afzondering te blijven. Als zelfstandige lijkt me dat een goede manier om meteen ook maar uw failliet aan te vragen. Nu dat ondervinden ze in Nederland. Goed he die gadgets?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 oktober 2020 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hup we zijn weer in normale doen.
Covid19 Alert publiceerde zaterdag de broncode van zijn applicatie. Uit onderzoek van RTL Nieuws is gebleken dat deze broncode privacygevoelige informatie bevatte. Het gaat om ‘200 bijna volledige namen, e-mailadressen en versleutelde wachtwoorden’. De gegevens zijn afkomstig van een andere app van de ontwikkelaar. Na de melding van RTL Nieuws, zijn de gegevens offline gehaald en heeft de ontwikkelaar het datalek gemeld bij het ministerie en de Autoriteit Persoonsgegevens. Ondanks de actie, zijn de gegevens alsnog online terug te vinden. Er zijn immers kopieën gemaakt op andere (persoonlijke) Github-accounts. ‘Ontzettend amateuristisch’ Immotef, ontwikkelaar van de Covid19 Alert-app, heeft een database met gegevens in de broncode van de Covid19 Alert-app geplaatst. Waarom een database met persoonsgegevens is opgeslagen in de broncode, is nog onduidelijk. Een expert die anoniem wil blijven liet tegenover RTL weten dat het ‘gewoon ontzettend amateuristisch’ is. De expert vraagt zich af hoe deze app door de selectie heen is gekomen. Er bestaan echter nog veel meer vragen bij de Covid19 Alert-app. Zo maakt Immotef in de app gebruik van blockchain om de ‘gegevens te beschermen’, blockchain gekoppeld aan Digibyte-munten.
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desondanks zit er toch iets logisch in. Wie een rood scherm krijgt is misschien wel vlugger geneigd om zich eens te laten testen. Iets wat een overheid toch zou mogen incalculeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral bij iPhone. Maar ook algemeen.
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het afgezet; vertrouw die bluetooth niet & moest ik ziek worden -> tant pis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou je doen als je rood scherm krijgt en je voelt je kiplekker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien rood scherm, me asap uit de voeten maken of course! xD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is VOOR DE ANDEREN dat je die informatie krijgt "pas op, je bent misschien besmettelijk", he. Niet om zelf te vermijden van ziek te zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 oktober 2020 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, er is iets dat in uw richting gaat, maar enkel maar toepasselijk is op kinderen. Blijkbaar bouwen we een levenslange partiele immuniteit op tegen de klasse griep die we als kind meegemaakt hebben: https://www.nhs.uk/news/heart-and-lu...time-immunity/ maar niet tegen andere. Maw, eens de kindertijd voorbij, speelt dat allemaal veel minder, die langdurige immuniteit. Alles lijkt erop te wijzen dat "levenslange immuniteit" iets is voor kinderen. Vaccins zijn dinges voor kinderen. Nadien is het slapper. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2020 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.kqed.org/stateofhealth/1...-or-flu-itself Verder is dat artikel pro vaccin, maar ik vind dat een voorspelbare maar zeker geen eenduidige conclusie. En ja, het moet wel een voordeel hebben, denk aan de stervende Indiaantjes. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 oktober 2020 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |