![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedere jongere heeft hopelijk familie Iedere jongere heeft een knuffelcontact Iedere jongere mag 4 vrienden zien in openlucht En ik zou mijn vrouw moeten afgeven Nog overdrijvingen?
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens ik betaal genoeg voor mijn eigen pensioen. Als de overheid dat geld dat ik betaal verkwanselt dan zit de verantwoordelijkheid daarvoor bij de overheid en niet bij mij. Mijn pensioenbijdrage wordt afgetopt en ik krijg uiteindelijk als ik binnen 15 jaar op pensioen ben geen bedrag dat in relatie staat met wat ik heb bijgedragen. En dat geldt voor de meeste mensen zo. En dat geldt voor de jeugd ook. Als de pensioenleeftijd wordt verhoogd dan is dat een belastingsverhoging die een generatie overslaat. Eigenlijk is dat schandalig. Vroeger was de pensioenleeftijd 65 maar de levensverwachting was ook 65. Moet ik daar een tekening bij maken. De overheid verdiende dus aan die pensioen bijdragen. Want volgens de gaus curve haalde 50% de 65 niet. Mensen die studeren worden bijkomend ook nog eens gestraft. Terwijl de realiteit is dat je moet studeren om een deftige job te kunnen bemachtigen. Dat dan het inkomen en de bijdragen ook hoger gaan zijn. En je dus eigenlijk niet moet verwachten dat die per se langer werken omdat ze sowieso al meer gaan bijgedragen hebben dankzij die hogere studies en ergo hogere inkomens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALS die kinderen tegen beter weten in risico gedrag vertonen die hun ouders (met eventueel onderliggende medische problemen) in gevaar kunnen brengen, of NIET meer inwonen, lijkt mij dat aanvaardbaar vanuit die ouders geredeneerd.
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2020 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als dat een overdrijving is dan staat die in schril contrast met Anne Frank in de discussie te sleuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
nog overdrijvingen?
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Ik weet dat jij Anne Frank er niet hebt ingesleurd maar jij reageert wel op berichten die daar mee te maken hadden en jij hebt dan uw vader er bij gesleurd. Maar vertel eens welk leed jij meegemaakt hebt in uw jeugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar niet om al dat geld nu over de balk te smijten met lockdowns in te voeren voor mensen te beschermen die als ze willen dit ook zelf kunne doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe noemen jullie de dienstplicht? Nu; De voorbije 8 maanden hebben inderdaad meerdere generaties verwoest. De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese samenleving ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese economie ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel het West-Europese schoolsystem ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel het West-Europese verzorgingssysteem ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese sociale omgang ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese vrije tijdsbesteding ontwricht. De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese overheidsfinanciën ontwricht. Nu goed, die alles is in de 20ste eeuw ook 3 maal gebeurd. 2 maal waarbij er ook grote infrastructuur en materiele schade was. Toen dit de 1 keer gebeurde in West-Europa, had de wereld zich na 15 jaar nog niet hersteld van de gevolgen.Het Uitblijven van het herstel veroorzaakte 21 jaar later, de 2 algemene ontwrichting in West-Europa. Na deze algemene ontwrichting, die op het Amerikaanse continent na wereldwijd was, pakken men de zaken anders aan. Na enkele jaren kenden de Westerse wereld dan ook gouden tijden. Dit vooral omdat de materiele vernieling wereldwijd algemeen was. In de periode van de ontwrichting was er ook een enorme technische vooruitgang geboekt, die daarna ten diensten van de bevolking kwam. De industrie boemde, de Westerse maatschappij maakte op alle vlakken enorm vooruitgang. +/-25 jaar later begonnen de eerste terugvallen, 30 jaar later was die terugval in sommige gebieden zo erg, dat ze van economische toppers, naar economische achtergestelde gebieden gingen. Tot vandaag 45 jaar later, hebben die gebieden zich nog steeds niet kunnen herstellen van die ontwrichtingen. De andere gebieden, die eigenlijk genoten van de economische boem van die gebieden, konden zich dankzij hun geografie en hun eigen achterstand op die gebieden wel herpakken en voor hun dienstverleende industrie maakte het immers niet uit wie hun diensten inhuurde. Maar de reden waarom de boemende industriegebieden zich nooit konden herstellen, is omdat er geen materieel en infrastructuur was vernietigd. Na de ondergang van hun economie moesten zij zichzelf opnieuw uitvinden, terwijl ze moesten opboksen tegen economische goedkopere gebieden, in een steeds mobielere wereld. De economische ontwrichting in die gebieden laat al meer 45 jaar zijn sporen achter. Hoe ver in tijd denk je dat de gevolgen van de huidige algemene ontwrichting zullen moeten gedragen worden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Je moet tegenwoordig hogere studies doen of je geraakt niet aan de bak 2. Hogere studies betekent een hoger inkomen en dus ook meer belastingen ergo De mensen die langer studeren betalen dat allemaal terug aan de gemeenschap door belastingen te betalen die het mogelijk maken om de volgende generatie te laten studeren. En via rsz, waarin een afgetopte pensioensbijdrage zit, worden die afgezet door de overheid. En dan wordt de pensioenleeftijd nog eens verhoogd. Wat de facto een belastingsverhoging is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen leed ondervonden, ik heb wel van bij de geboorte "abnormale" afmetingen, wat tot pesten door medeleerlingen en leraren aanleiding gaf. Maar is dat leed? neen, ik kon dat plaatsen en het heeft mede gemaakt tot wie ik ben. Ik moest ook eerst studeren, dan meehelpen in het winkeltje van mijn moeder en pas dan spelen met vrienden. Is dat leed? neen, het bracht verantwoordelijkheidsbesef bij, waar ik nu nog de vruchten van pluk.
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je ontneemt de huidige jongeren wel de kans om tussen hun 23 en 65 42jaar te werken, want je steelt al 8 maanden van hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra we dat wel mogen, zit ge immers met het probleem dat ge 10 of 100 levensjaren opoffert voor 1 potentieel gewonnen levensjaar. Dus dat is no-go, we zouden wel eens rationeel kunnen zijn in zulke overweging, dus nee. Er zijn elk jaar mensen die van griep sterven, omdat anderen die daar niet van sterven die griep doorgeven. Waar is uw medemenselijkheid geweest om niet elk jaar al die mensen contacten te verbieden gedurende enkele maanden en zo die dierbare doden te vermijden ? Je zegt dat ze dan maar ZICHZELF MOETEN BESCHERMEN MET EEN VACCIN he. Welja. Maar wat heeft dat er nu mee te maken ? In plaats van een vaccin kunnen gepensioneerden thuis blijven en zich niet blootstellen he. Dat is veel veiliger dan een griepvaccin. Voor griep heb jij NOOIT gepleit dat jongeren schandalige moordenaars waren die die gevaarlijke griep doorgaven. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
bovendien heb ik 2 diploma's en ben ik maanden verloren, omdat het leger niet kon besluiten of ze mij nu wel of niet moesten hebben. Ben ik ook bestolen? Dus uw timing klopt dus niet. En stelen is een groot woord, aangezien ik geen enkel voordeel heb van deze overheidsmaatregelen. en 8 maanden klopt ook al niet. nog overdrijvingen?
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is bijna zoals met dopen. De ene lichting neem wraak op de volgende lichting voor wat hen door de vorige lichting is aangedaan. Uiteindelijk ontspoort het. Uw vader heeft het niet onder de markt gehad in de oorlog, niemand betwist dat. Ik wil daar ook geen getal op plakken om het een waarde van afzien te geven. Hij heeft afgezien, punt. De huidige generatie jongeren die nu in hun vrijheden worden beperkt ziet ook af. Maar op een andere manier dan uw vader. Ik zie eigenlijk niet in waarom dat per se met elkaar vergeleken moet worden. Volgens mij kan je dat niet vergelijken, want de situatie is totaal anders. Maar dat betekent niet dat de huidige jongeren niet gebukt gaan onder de huidige beperkende maatregelen die hun een deel van een normale jeugd ontneemt. Net zoals uw vader ook een deel van zijn normale jeugd ontnomen is. Maar op een andere manier en in een andere tijdscontext. Pesten, en zeker door leraren. Ik begrijp niet dat sommige figuren zelfs les mogen geven. Gepest worden veroorzaakt trouwens wel degelijk leed. De gevolgen zijn minder zelfvertrouwen, angsten en dergelijke. Het leidt soms tot zelfmoord. En nu met het internet houdt het ook nooit op. Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 november 2020 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de discussie ging erom dat sommige op de jeugd zitten af te geven en dan leed er beginnen bij te sleuren dat zij zelf niet hebben meegemaakt en dan verander ik van modus. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 november 2020 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Minister-President
|
![]() Awel nog een bijkomend probleem van die lockdowns.
Gisteren stond in de krant dat ze een op dinsdag een 12 jarig meisje probeerden te ontvoeren met een witte cammionet omstreeks 16h. Awel net op dezelfde dag bijna op het zelfde uur hebben ze mijn dochter proberen vast te rijden op 400m van mijn deur. Dit was echter een blauwe camionet met verdonkerde ruiten. Daar buiten kom ze enkel nog zien dat het geen belgische nummerplaat was. We hebben dit dan ook meteen bij de politie aangeven. Zou dit een effect zijn van dat de hoerenkoten gesloten zijn en dat er een hoop gefrustreerde venten rondlopen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar de jeugd mag dat niet. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2728831/ Niettemin is de helft of meer van de gevaccineerde griepdoden toch even dood als een corona dode he. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |