Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2020, 10:46   #221
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Geen fysiek contact is de ergste straf dat ze geven in een gevangenis. Als gij een vrouw hebt zouden ze u moeten scheiden en u ook alleen in een kamertje opsluiten want dat is wat ze met studenten doen. Als ze de regels breken en ze zitten met 4 samen dan noemen ze dat de feestende jongeren.
Wat een vergelijking

Iedere jongere heeft hopelijk familie
Iedere jongere heeft een knuffelcontact
Iedere jongere mag 4 vrienden zien in openlucht

En ik zou mijn vrouw moeten afgeven

Nog overdrijvingen?
Oud 14 november 2020, 10:52   #222
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de jeugd echt haar op hun tanden had, dan zouden die direct stoppen met dat piramidespel stoppen dat jullie voor jullie zelf hebt opgezet. Namelijk ullie pensioen. Gij denkt dat jullie met jullie 35 jaar werken daar genoeg hebt ingestopt om daarna nog 40 jaar te trekken.
Dat is een ander probleem.
Overigens ik betaal genoeg voor mijn eigen pensioen. Als de overheid dat geld dat ik betaal verkwanselt dan zit de verantwoordelijkheid daarvoor bij de overheid en niet bij mij.
Mijn pensioenbijdrage wordt afgetopt en ik krijg uiteindelijk als ik binnen 15 jaar op pensioen ben geen bedrag dat in relatie staat met wat ik heb bijgedragen. En dat geldt voor de meeste mensen zo.
En dat geldt voor de jeugd ook.
Als de pensioenleeftijd wordt verhoogd dan is dat een belastingsverhoging die een generatie overslaat. Eigenlijk is dat schandalig.
Vroeger was de pensioenleeftijd 65 maar de levensverwachting was ook 65.
Moet ik daar een tekening bij maken. De overheid verdiende dus aan die pensioen bijdragen. Want volgens de gaus curve haalde 50% de 65 niet.
Mensen die studeren worden bijkomend ook nog eens gestraft. Terwijl de realiteit is dat je moet studeren om een deftige job te kunnen bemachtigen. Dat dan het inkomen en de bijdragen ook hoger gaan zijn. En je dus eigenlijk niet moet verwachten dat die per se langer werken omdat ze sowieso al meer gaan bijgedragen hebben dankzij die hogere studies en ergo hogere inkomens.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 10:56   #223
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben als jonge 40 er redelijk vroeg aan kinderen begonnen.
Weet je dat mijn 18jarige dochter vriendinnen heeft die iets oudere ouders heeft en die hun eigen kinderen thuis ook mondmaskers laten opzetten en die worden al van te voren met een schuldgevoel opgezadeld dat als de ouders ziek worden dat het aan de kinderen zou liggen. Vinden jullie dat nog normaal?
ALS die INWONENDE kinderen de regels volgen is dat NIET normaal.
ALS die kinderen tegen beter weten in risico gedrag vertonen die hun ouders (met eventueel onderliggende medische problemen) in gevaar kunnen brengen, of NIET meer inwonen, lijkt mij dat aanvaardbaar vanuit die ouders geredeneerd.

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2020 om 11:00.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 11:01   #224
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als ik voor mezelf spreek, ik heb na mijn studies nog 42 jaar gewerkt, zelfs tot na mijn 65, Dus om nog 40 jaar te trekken word ik 106. Volgens de bevolkingspiramide is de kans daarop 0%.

Nog overdrijvingen?
Dat zijn geen overdrijvingen, hooguit veralgemeningen. Ik weet ook heus wel dat er bij zijn die 45 jaar gewerkt hebben of meer waaronder mijn ouders.
En als dat een overdrijving is dan staat die in schril contrast met Anne Frank in de discussie te sleuren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 11:04   #225
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen overdrijvingen, hooguit veralgemeningen. Ik weet ook heus wel dat er bij zijn die 45 jaar gewerkt hebben of meer waaronder mijn ouders.
En als dat een overdrijving is dan staat die in schril contrast met Anne Frank in de discussie te sleuren.
Ik heb ze er niet "ingesleurd" enkel gereageerd dat kun je trouwens nog nalezen.

nog overdrijvingen?
Oud 14 november 2020, 11:04   #226
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mensen die studeren worden bijkomend ook nog eens gestraft. Terwijl de realiteit is dat je moet studeren om een deftige job te kunnen bemachtigen. Dat dan het inkomen en de bijdragen ook hoger gaan zijn. En je dus eigenlijk niet moet verwachten dat die per se langer werken omdat ze sowieso al meer gaan bijgedragen hebben dankzij die hogere studies en ergo hogere inkomens.
Vergeet niet dat de kosten om te kunnen of mogen studeren hoofdzakelijk door de gemeenschap worden gedragen, hoe duur de studies annex kot ook mogen zijn voor de ouders.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 11:07   #227
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ze er niet "ingesleurd" enkel gereageerd dat kun je trouwens nog nalezen.

nog overdrijvingen?
Ik weet dat jij Anne Frank er niet hebt ingesleurd maar jij reageert wel op berichten die daar mee te maken hadden en jij hebt dan uw vader er bij gesleurd. Maar vertel eens welk leed jij meegemaakt hebt in uw jeugd.
Oud 14 november 2020, 11:10   #228
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vergeet niet dat de kosten om te kunnen of mogen studeren hoofdzakelijk door de gemeenschap worden gedragen, hoe duur de studies annex kot ook mogen zijn voor de ouders.
Ja dat is dan ook waar gemeenschapsgeld voor moet dienen. Voor studies, voor wegen, voor ambtenarij, voor gezondheidszorg,...
Maar niet om al dat geld nu over de balk te smijten met lockdowns in te voeren voor mensen te beschermen die als ze willen dit ook zelf kunne doen.
Oud 14 november 2020, 11:22   #229
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
we zijn generaties aan het vergelijken, niet meer

hier zijn mensen die beweren dat de afgelopen 8 maand zwaarder zijn voor de jeugd als de periode 40-45.
er zijn zelfs die beweren dat deze 8 maand zelfs meerdere generaties zal verwoesten.
bijna iedereen hier beweert dat jongeren vandaag zo verschrikkelijk hard en zelfs veel harder afzien als eender welke andere bevolkingsgroep.
Een heel klein vraagje aan alle + 44 jarigen.
Hoe noemen jullie de dienstplicht?

Nu;
De voorbije 8 maanden hebben inderdaad meerdere generaties verwoest.
De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese samenleving ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese economie ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel het West-Europese schoolsystem ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel het West-Europese verzorgingssysteem ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese sociale omgang ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese vrije tijdsbesteding ontwricht.
De voorbije 8 maanden hebben heel de West-Europese overheidsfinanciën ontwricht.

Nu goed, die alles is in de 20ste eeuw ook 3 maal gebeurd.

2 maal waarbij er ook grote infrastructuur en materiele schade was.
Toen dit de 1 keer gebeurde in West-Europa, had de wereld zich na 15 jaar nog niet hersteld van de gevolgen.Het Uitblijven van het herstel veroorzaakte 21 jaar later, de 2 algemene ontwrichting in West-Europa.
Na deze algemene ontwrichting, die op het Amerikaanse continent na wereldwijd was, pakken men de zaken anders aan.
Na enkele jaren kenden de Westerse wereld dan ook gouden tijden.
Dit vooral omdat de materiele vernieling wereldwijd algemeen was.
In de periode van de ontwrichting was er ook een enorme technische vooruitgang geboekt, die daarna ten diensten van de bevolking kwam.
De industrie boemde, de Westerse maatschappij maakte op alle vlakken enorm vooruitgang.

+/-25 jaar later begonnen de eerste terugvallen, 30 jaar later was die terugval in sommige gebieden zo erg, dat ze van economische toppers, naar economische achtergestelde gebieden gingen.
Tot vandaag 45 jaar later, hebben die gebieden zich nog steeds niet kunnen herstellen van die ontwrichtingen.
De andere gebieden, die eigenlijk genoten van de economische boem van die gebieden, konden zich dankzij hun geografie en hun eigen achterstand op die gebieden wel herpakken en voor hun dienstverleende industrie maakte het immers niet uit wie hun diensten inhuurde.

Maar de reden waarom de boemende industriegebieden zich nooit konden herstellen, is omdat er geen materieel en infrastructuur was vernietigd.
Na de ondergang van hun economie moesten zij zichzelf opnieuw uitvinden, terwijl ze moesten opboksen tegen economische goedkopere gebieden, in een steeds mobielere wereld.

De economische ontwrichting in die gebieden laat al meer 45 jaar zijn sporen achter.
Hoe ver in tijd denk je dat de gevolgen van de huidige algemene ontwrichting zullen moeten gedragen worden.

Citaat:
Ik ga daar niet mee akkoord, maar blijkbaar mag dat enkel als ik elk jaar de oorlogsdoden herdenk.
Anders ben ik dus een hypocriet of wat insinueer je nu?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 11:25   #230
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zoals ik al zei :
1. Je moet tegenwoordig hogere studies doen of je geraakt niet aan de bak
2. Hogere studies betekent een hoger inkomen en dus ook meer belastingen

ergo

De mensen die langer studeren betalen dat allemaal terug aan de gemeenschap door belastingen te betalen die het mogelijk maken om de volgende generatie te laten studeren.
En via rsz, waarin een afgetopte pensioensbijdrage zit, worden die afgezet door de overheid. En dan wordt de pensioenleeftijd nog eens verhoogd. Wat de facto een belastingsverhoging is.
Oud 14 november 2020, 11:32   #231
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet dat jij Anne Frank er niet hebt ingesleurd maar jij reageert wel op berichten die daar mee te maken hadden en jij hebt dan uw vader er bij gesleurd. Maar vertel eens welk leed jij meegemaakt hebt in uw jeugd.
mijn vader er bij halen was een CONCREET voorbeeld van het gebrek aan vrijheid gedurende de oorlogsjaren, als reactie op de OVERDREVEN stelling dat de jeugd toen meer vrijheid had dan nu.

Ik heb geen leed ondervonden, ik heb wel van bij de geboorte "abnormale" afmetingen, wat tot pesten door medeleerlingen en leraren aanleiding gaf. Maar is dat leed? neen, ik kon dat plaatsen en het heeft mede gemaakt tot wie ik ben. Ik moest ook eerst studeren, dan meehelpen in het winkeltje van mijn moeder en pas dan spelen met vrienden. Is dat leed? neen, het bracht verantwoordelijkheidsbesef bij, waar ik nu nog de vruchten van pluk.
Oud 14 november 2020, 11:33   #232
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik voor mezelf spreek, ik heb na mijn studies nog 42 jaar gewerkt, zelfs tot na mijn 65, Dus om nog 40 jaar te trekken word ik 106. Volgens de bevolkingspiramide is de kans daarop 0%.

Nog overdrijvingen?
och arme, hij heeft van zijn 23 tot zijn 65 42 jaar gewerkt.
maar je ontneemt de huidige jongeren wel de kans om tussen hun 23 en 65 42jaar te werken, want je steelt al 8 maanden van hen.
Oud 14 november 2020, 11:39   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u ook hoeveel griepgevaccineerden er toch nog doodgaan? met dat cijfer kunt u verder redeneren. De niet gevaccineerden nemen zelf in alle vrijheid het risico en zijn niet vergelijkbaar met de coronadoden die nog geen vaccin hebben.
Ik weet dat het vaccin de kans op overlijden met ongeveer 30% verkleint. Er zijn dus nog heel wat griepdoden, ook gevaccineerden. En we mochten geen rekeningen maken he. Of het nu 10 doden zijn of 10 000 maakt geen verschil, bij medemenselijkheid mogen we geen rekeningen maken volgens U.

Van zodra we dat wel mogen, zit ge immers met het probleem dat ge 10 of 100 levensjaren opoffert voor 1 potentieel gewonnen levensjaar. Dus dat is no-go, we zouden wel eens rationeel kunnen zijn in zulke overweging, dus nee.

Er zijn elk jaar mensen die van griep sterven, omdat anderen die daar niet van sterven die griep doorgeven. Waar is uw medemenselijkheid geweest om niet elk jaar al die mensen contacten te verbieden gedurende enkele maanden en zo die dierbare doden te vermijden ?

Je zegt dat ze dan maar ZICHZELF MOETEN BESCHERMEN MET EEN VACCIN he. Welja.

Maar wat heeft dat er nu mee te maken ? In plaats van een vaccin kunnen gepensioneerden thuis blijven en zich niet blootstellen he. Dat is veel veiliger dan een griepvaccin.

Voor griep heb jij NOOIT gepleit dat jongeren schandalige moordenaars waren die die gevaarlijke griep doorgaven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 11:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 11:39   #234
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
och arme, hij heeft van zijn 23 tot zijn 65 42 jaar gewerkt.
maar je ontneemt de huidige jongeren wel de kans om tussen hun 23 en 65 42jaar te werken, want je steelt al 8 maanden van hen.
niks ocharme aangezien ik zelfs na mijn 65 verder gedaan heb.
bovendien heb ik 2 diploma's en ben ik maanden verloren, omdat het leger niet kon besluiten of ze mij nu wel of niet moesten hebben. Ben ik ook bestolen?

Dus uw timing klopt dus niet.

En stelen is een groot woord, aangezien ik geen enkel voordeel heb van deze overheidsmaatregelen. en 8 maanden klopt ook al niet.

nog overdrijvingen?
Oud 14 november 2020, 11:42   #235
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn vader er bij halen was een CONCREET voorbeeld van het gebrek aan vrijheid gedurende de oorlogsjaren, als reactie op de OVERDREVEN stelling dat de jeugd toen meer vrijheid had dan nu.

Ik heb geen leed ondervonden, ik heb wel van bij de geboorte "abnormale" afmetingen, wat tot pesten door medeleerlingen en leraren aanleiding gaf. Maar is dat leed? neen, ik kon dat plaatsen en het heeft mede gemaakt tot wie ik ben. Ik moest ook eerst studeren, dan meehelpen in het winkeltje van mijn moeder en pas dan spelen met vrienden. Is dat leed? neen, het bracht verantwoordelijkheidsbesef bij, waar ik nu nog de vruchten van pluk.
Het leed van één generatie gaan gebruiken om het leed van de huidige generatie te verzwakken is nergens voor nodig.
Dat is bijna zoals met dopen. De ene lichting neem wraak op de volgende lichting voor wat hen door de vorige lichting is aangedaan. Uiteindelijk ontspoort het.

Uw vader heeft het niet onder de markt gehad in de oorlog, niemand betwist dat. Ik wil daar ook geen getal op plakken om het een waarde van afzien te geven. Hij heeft afgezien, punt.

De huidige generatie jongeren die nu in hun vrijheden worden beperkt ziet ook af. Maar op een andere manier dan uw vader. Ik zie eigenlijk niet in waarom dat per se met elkaar vergeleken moet worden. Volgens mij kan je dat niet vergelijken, want de situatie is totaal anders.

Maar dat betekent niet dat de huidige jongeren niet gebukt gaan onder de huidige beperkende maatregelen die hun een deel van een normale jeugd ontneemt. Net zoals uw vader ook een deel van zijn normale jeugd ontnomen is. Maar op een andere manier en in een andere tijdscontext.

Pesten, en zeker door leraren. Ik begrijp niet dat sommige figuren zelfs les mogen geven. Gepest worden veroorzaakt trouwens wel degelijk leed. De gevolgen zijn minder zelfvertrouwen, angsten en dergelijke. Het leidt soms tot zelfmoord. En nu met het internet houdt het ook nooit op.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 november 2020 om 11:48.
Oud 14 november 2020, 11:42   #236
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Awel alles hierboven idem op mij toepasbaar maar dat zou ik geen leed durven noemen en ik ben er alleen sterker uitgekomen.

Maar de discussie ging erom dat sommige op de jeugd zitten af te geven en dan leed er beginnen bij te sleuren dat zij zelf niet hebben meegemaakt en dan verander ik van modus.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 november 2020 om 11:43.
Oud 14 november 2020, 11:50   #237
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Awel nog een bijkomend probleem van die lockdowns.

Gisteren stond in de krant dat ze een op dinsdag een 12 jarig meisje probeerden te ontvoeren met een witte cammionet omstreeks 16h.
Awel net op dezelfde dag bijna op het zelfde uur hebben ze mijn dochter proberen vast te rijden op 400m van mijn deur. Dit was echter een blauwe camionet met verdonkerde ruiten. Daar buiten kom ze enkel nog zien dat het geen belgische nummerplaat was. We hebben dit dan ook meteen bij de politie aangeven.
Zou dit een effect zijn van dat de hoerenkoten gesloten zijn en dat er een hoop gefrustreerde venten rondlopen?
Oud 14 november 2020, 11:55   #238
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niks ocharme aangezien ik zelfs na mijn 65 verder gedaan heb.
bovendien heb ik 2 diploma's
En dan, er zijn mensen die er wel wat meer hebben.

Citaat:

en ben ik maanden verloren, omdat het leger niet kon besluiten of ze mij nu wel of niet moesten hebben. Ben ik ook bestolen?
Dus uw timing klopt dus niet
Oei, je spreekt hier zelf over verloren maanden.
Maar de jeugd mag dat niet.

Citaat:

En stelen is een groot woord, aangezien ik geen enkel voordeel heb van deze overheidsmaatregelen. en 8 maanden klopt ook al niet.

nog overdrijvingen?
Medeplichtigheid aan dieftstal word niet bepaald door eigen voordelen, wel door je goedkeuring van de diefstal.
Oud 14 november 2020, 12:01   #239
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel nog een bijkomend probleem van die lockdowns.

Gisteren stond in de krant dat ze een op dinsdag een 12 jarig meisje probeerden te ontvoeren met een witte cammionet omstreeks 16h.
Awel net op dezelfde dag bijna op het zelfde uur hebben ze mijn dochter proberen vast te rijden op 400m van mijn deur. Dit was echter een blauwe camionet met verdonkerde ruiten. Daar buiten kom ze enkel nog zien dat het geen belgische nummerplaat was. We hebben dit dan ook meteen bij de politie aangeven.
Zou dit een effect zijn van dat de hoerenkoten gesloten zijn en dat er een hoop gefrustreerde venten rondlopen?
Nee, ontvoeringen, verkrachtingen, moorden, diefstallen, mensenhandel en mishandelingen zijn van alle tijden en alle omstandigheden.
Oud 14 november 2020, 12:16   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet dat het vaccin de kans op overlijden met ongeveer 30% verkleint.
Hier is een studie die zelfs suggereert dat het in de buurt van 47% zou liggen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2728831/

Niettemin is de helft of meer van de gevaccineerde griepdoden toch even dood als een corona dode he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 12:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be