![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die voorgenomen poging van de VRT-betreft, ik zie het liever niet gebeuren. Net zomin als de poging van de Vlaamse regering om een "Canon" op te stellen van de Vlaamse cultuur. Al die bemoeienissen zijn misschien niet slecht bedoeld maar geven van bij de start aanleiding tot een eindeloos en dodelijk vermoeiend gekissebis. Groeten van een overtuigde Vlaming die wel veel verder kijkt dan de grenzen van dit "Gewest".
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verdomme met welk recht durven hier die achterlijke Vlamingen de grote francofonie zijn vrije en infiltrerende toegang op zijn rechtmatig veroverde Vlaamse gronden ontzeggen??? God wat zijn die Vlamingen toch achterlijk dat ze durven afkomen met een eigen Vlaamse aard en eigen Vlaamse kenmerken en dat tegenover de grote Francofonie die niet anders doet dan zich zelf van s'morgens tot s'avonds op te hemelen en te bezingen... En natuurlijk, zoals ze de Vlamingen hebben doordrongen van de les dat ze als Vlaming alleen maar tweedehands achterlijke individuen zijn hoe zouden diezelfde Vlamingen nu durven vragen van nieuwkomers van over de heel wereld die zich in Vlaanderen willen vestigen dat zij zich aan hun Vlaamse omgeving zouden aanpassen...??? Man, man, wij moeten de Turkse jeugd die hier de hitlergroet, oei het is Erdogangroet als verenigd Turks (mag niet Vlaams zeggen zelfs als ze hier al meerdere generaties wonen) samenhorigheidsgevoel van hunne voetbalclub aanvaarden; wij moeten hier de kopvod en andere denigrerende symbolen van misogyne godsdiensten aanvaarden... Maar verdomme voor wie nemen wij ons wel dat wij durven respect en eerbied vragen voor onze eigenheid... Vlaamse eigenheid bestaat niet, mag niet bestaan in bekrompen la Belgique... Wanneer ga jij dat eens doorhebben in plaats van hier jouw regelrechte anti-Vlaams-racistische preek te komen afdraaien... en hem nog willen doen doorgaan voor wijsheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij zijn er en zij blijven, punt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien als er een volk is dat zich overal aanpast dan zijn het wel de Vlamingen... Maar geef toe dat jij weigerde met die Vlamingen om te gaan, niet omdat het Vlamingen waren, maar omdat de grote francofonie je dat zo goed en grondig geindoctrineerd had... Over bekrompenheid gesproken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom jezelf al bloot te geven door met regelrechte leugens af te komen die totaal niets met de werkelijkheid van doen hebben... Bang dat het anders er te dik zou opliggen dat je gewoon Belgische anti-Vlaams geindoctrineerde taal komt vertellen... Iets wat overal in de wereld gewoon de werkelijkheid is en schering en inslag, dat wordt ineens de Vlamingen als niet kunnen aangerekend... Durf jij jezelf na al jouw haatdragende, onverdraagzame taal nog in de ogen zien??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 12 december 2020 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger kreeg de Vlaamse jeugd strafpunten op school als ze, zelfs op de speelplaats Vlaams en niet frans, durfden praten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie die hele zogezegde Vlaamse canon gewoon als een Belgisch middel om de Vlamingen nog wat meer tegen elkaar in het harnas te jagen... Je weet wel, verdeel en heers... waar la Belgique al vanaf de eerste dag zo enorm groot in was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() volledige assimilatie.
Werklozen die niet verder dan de kerktoren geraken kijken teveel naar startrek. Resistance is futile. You will be assimilated. Niemand vraagt volledige assimilatie. Men vraagt integratie. Groot verschil. Typisch vlaming zijnde, als ik in een ander land kom, spreek ik de taal van dat land als dat enigzins voor mij mogelijk is, en neem ik bepaalde gebruiken over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vraag is of het wenselijk is een aparte taal te hebben van het Nederlands. Typen we dan in een taal die niet bij ons past nu? Mijn antwoord ken je al: 'neen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik wil dat de Vlaamse streektalen verdwijnen; in tegendeel zelf; maar ik zie wel in dat iedere streektaal districtgebonden is en dus niet voor het hele Vlaamse gebied kan tellen... Om er dan maar een nieuwe verzamelde bij te maken zie ik ook het nut niet in... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
|
![]() Citaat:
https://www.vlaamsbelang.org/persnot...aanderen-2007/ Citaat:
Ook uw psychologische glazen bol is echt maar een plastiek prul uit den Action. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar is het normaal dat men fier is op zijn identiteit en van alle volkeren wordt dat aanvaard door de andere volkeren, Een Waal is fier Waal te zijn en is fier op andere Walen. Er is echter één volk dat zichzelf niet kan verdragen. In Vlaanderen worden Vlamingen die zich Vlaming durven noemen Nazi's genoemd.
De reden dat ze altijd het onderspit gaan delven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet zijn dat als Vlaanderen rijk is in iets het wel degelijk daarin is... |
|
![]() |
![]() |