Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2021, 16:45   #221
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gebruik je eigen hersencellen en gezond verstand, daarvoor heb je ze gekregen.
"Wat niet van iedereen kan gezegd worden" denk ik doorgaans na het lezen van uw posts.
Het probleem met irrationeel gedrag is natuurlijk dat je dat zelf niet ziet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:51   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jah, kijk, gij vindt het dus niet erg om als gezonde mens ziek te kunnen worden of zelfs mogelijk te komen overlijden door de gevolgen van een vaccin dat bedoeld is om je in de toekomst gezond te houden?
Inderdaad, omdat het een afwegen is tussen twee risico's. Dat is de reden waarom ik zeg dat in de huidige stand van zaken, 60+ nobrainer men het vaccin moet nemen, 30- nobrainer men het vaccin niet moet nemen, en daartussen kan men discussieren.

Citaat:
Dan blijf ik liever gezond zonder vaccin tot in die toekomst en áls er dan mogelijk, misschien, ooit een volgend coronavirus zou kunnen komen, dan zie ik dan wel.
Iedereen maakt zijn eigen overwegingen he.

Citaat:
Overigens: waar haal jij dat dat vaccin nu ook niet erg is? Zijn de vaccin-doden NU allemaal fake misschien?
Zelfs moesten dat echte vaccin doden zijn, zijn dat er veel minder dan corona doden, he.

100 vaccin doden op 1 miljoen zou reeds een winst zijn aan 60+, he. En zoveel zijn er niet denk ik.

Dus, daaronder heeft het maar weinig belang zou ik zeggen. Of er nu 10 doden vallen op 1 miljoen vaccins, of 0.1, heeft eigenlijk geen belang als je 60+ bent: corona is riskanter, ongeveer 1 kans op 100. Als je dus zegt dat je 1 kans op 10 hebt om corona op te doen, dan is dat nog 1 kans op 1000. Dat is nog altijd 10 keer erger dan zelfs 100 vaccin doden op 1 miljoen. En zoveel zijn er niet denk ik.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:09   #223
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, omdat het een afwegen is tussen twee risico's. Dat is de reden waarom ik zeg dat in de huidige stand van zaken, 60+ nobrainer men het vaccin moet nemen, 30- nobrainer men het vaccin niet moet nemen, en daartussen kan men discussieren.

Iedereen maakt zijn eigen overwegingen he.

Zelfs moesten dat echte vaccin doden zijn, zijn dat er veel minder dan corona doden, he.

100 vaccin doden op 1 miljoen zou reeds een winst zijn aan 60+, he. En zoveel zijn er niet denk ik.

Dus, daaronder heeft het maar weinig belang zou ik zeggen. Of er nu 10 doden vallen op 1 miljoen vaccins, of 0.1, heeft eigenlijk geen belang als je 60+ bent: corona is riskanter, ongeveer 1 kans op 100. Als je dus zegt dat je 1 kans op 10 hebt om corona op te doen, dan is dat nog 1 kans op 1000. Dat is nog altijd 10 keer erger dan zelfs 100 vaccin doden op 1 miljoen. En zoveel zijn er niet denk ik.
Israël 40 keer meer corona doden met vaccin dan zonder.

4,4%

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 februari 2021 om 17:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:21   #224
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het verbijsterend dat mensen doodsbang zijn van een virus dat opgeblazen werd tot een dodelijke bedreiging en achteraf minder erg blijkt te zijn dan een seizoensgriep om dan vaccinatie toejuichen waarmee ze dan door hetzelfde virus besmet zullen worden (vectorvaccins) of erger nog: proefkonijn worden voor mRNA vaccins, nog nooit toegepast op de mensheid en waarvan zelfs de farmaceuten niet weten welke gevolgen er zullen zijn.
Jezelf als gezonde mens laten besmetten of risico lopen op onbekende nevenwerkingen, dus ziek worden door vaccinatie, om je gezondheid te beschermen?
Logica?
Stop toch eens met liegen, mens! Ten eerste, dit is wel degelijk erger dan griep, wat al tot den treure bewezen is, en ten tweede mRNA-behandelingen zijn wel degelijk al eerder toegepast, namelijk bij kankerbehandelingen.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:52   #225
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Stop toch eens met liegen, mens! Ten eerste, dit is wel degelijk erger dan griep, wat al tot den treure bewezen is, en ten tweede mRNA-behandelingen zijn wel degelijk al eerder toegepast, namelijk bij kankerbehandelingen.
En mislukt.
Oud 28 februari 2021, 18:24   #226
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat is een anti-vaxxxer? iemand die per definitie tegen vaccinaties is? ja, dat is nogal dom.

Maar ik als iemand die al corona heeft gehad en dus vertrouwen heeft in zijn eigen immuunsysteem is ook anti-vaccinaties als hij de vaccinatie niet neemt?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 19:48   #227
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is een anti-vaxxxer? iemand die per definitie tegen vaccinaties is? ja, dat is nogal dom.

Maar ik als iemand die al corona heeft gehad en dus vertrouwen heeft in zijn eigen immuunsysteem is ook anti-vaccinaties als hij de vaccinatie niet neemt?
Dat is het probleem: iedereen die niet met gestrekt armpje meewandelt voor het Virologische Rijk wordt samengezet met die nuttige idioten van zilver-papieren hoedjes antivaxxers om zo samen de gaskamers in te moeten.
Oud 28 februari 2021, 19:52   #228
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem: iedereen die niet met gestrekt armpje meewandelt voor het Virologische Rijk wordt samengezet met die nuttige idioten van zilver-papieren hoedjes antivaxxers om zo samen de gaskamers in te moeten.
Niet overdrijven.
Je verwart een ostentatieve antivaxer met wie nog niet staat te springen om z'n spuit te krijgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 19:53   #229
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet overdrijven.
Je verwart een ostentatieve antivaxer met wie nog niet staat te springen om z'n spuit te krijgen.
Ik zeg juist dat die verwarring juist deel uitmaakt van de propaganda van het Virologische Rijk. Mensen die wat bedenkingen hebben worden samengezet met echte antivaxxers, en naar de gaskamers van het politiek verwerpelijke gevoerd.
Oud 28 februari 2021, 20:31   #230
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel enkel maar als je er vanuit gaat dat het vaccin heel goed werkt.

Als we een miljoen mensen inenten en er zijn er maar 100.000 van effectief beschermd, dan staan we terug even.

Hoe goed werkt het bij de effectieve risicopatiënten, dat is de vraag. In elk geval, afgaand op de Israëlische cijfers niet de 92, 95 of 97% die ze claimen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 20:32   #231
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wel enkel maar als je er vanuit gaat dat het vaccin heel goed werkt.

Als we een miljoen mensen inenten en er zijn er maar 100.000 van effectief beschermd, dan staan we terug even.
Ja, natuurlijk. Maar zelfs een efficientie van 50% is goed genoeg, als er ordes van grootte verschil is tussen de kans om dood te gaan zonder, en de kans om dood te gaan met.
Oud 28 februari 2021, 20:37   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Hoe goed werkt het bij de effectieve risicopatiënten, dat is de vraag. In elk geval, afgaand op de Israëlische cijfers niet de 92, 95 of 97% die ze claimen.
Ja, da's waar, maar die hun kans is dan toch waarschijnlijk heel hoog om aan corona te sterven, dus of je daar nu nog een procentje bijdoet of niet, door het gevaccineer maakt ook weer niet veel uit.

Het is ook de reden waarom ik - ook al houd ik rekening met de mogelijkheid dat infectie door een variant na vaccinatie gevaarlijker kan zijn dan zonder vaccinatie - toch vind dat bejaarden zich beter laten vaccineren: ZOVEEL zal die extra kans om dood te gaan aan die variant nu ook weer niet zijn PLUS waarschijnlijk gaan zij ook weer prioritair zijn voor een booster.

Stel dat uw kans om gevaccineerd aan een variant te sterven in oktober, door vaccinatie, 10% is.

Stel dat je toch al 10% kans hebt om aan corona te sterven nu. Als door het vaccin die kans nu 5% wordt, en in oktober, dus 20%, (terwijl die zonder vaccin 10% zou blijven), dan doe je het voor die paar maanden aan 5% he. 't is toch weer dat gewonnen, en is het niet veel gewonnen, van 10% naar 20% is ook niet veel verloren.

Maar als je van 0.5% naar 0.2% gaat nu, en naar 10% in oktober, dan is dat een ander paar mouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be