![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Raad Van Europa 1997 "Convention for the Protection of Human Rights and Dignity of the Human Being with regard to the Application of Biology and Medicine" Hoofdstuk II, “Consent,” Artikel 5, “General Rule":
“An intervention in the health field may only be carried out after the person concerned has given free and informed consent to it” |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_fever Maar de voornaamste reden om dat te verplichten is om de verdere verspreiding naar andere landen te beletten. Met andere woorden, als je naar een land gaat waar gele koorts heerst, zou je goed zot moeten zijn om U niet te laten vaccineren. Die "verplichting" is dus eigenlijk gewoon een daad van rationaliteit, die bij een intelligente mens niet nodig is. Men haalt hier soms hepatitis B en tetanus en polio aan ook, maar ge moet ook goed zot zijn om U daar niet tegen te vaccineren, die ziektes zijn vrij erg, en dat ongeacht uw leeftijd. Dit is een van de eerste keren dat men mensen zou dwingen om een vaccin te nemen tegen een ziekte waar ze HOEGENAAMD GEEN LAST van hebben op een manier dat er veel andere ziektes zijn die we vrij laten rondgaan, die erger zijn. En dan nog met vaccins die toch wel nogal hevige reacties uitlokken (volgens mij omdat de dosissen te hoog zijn). Dat gezegd, ERG is het nu ook niet om die te nemen. Het gaat hem gewoon om het principe, dat men mensen gaat dwingen, voor de eerste keer bij mijn weten, om geneesmiddelen te nemen waar zij meer nadeel van hebben dan hetgeen waar die middelen tegen beschermen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2021 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad. De toestand in de bussen wordt niet ernstig genomen. Er is geen controle. De chauffeur zit afgeschermd en dat is het zowat. In een vliegtuig riskeer je minder besmettingen dan in een bus, en toch is de controle groter hoewel ze geen vragende partij zijn. Het zijn de landen van bestemming die wel of niet vragende partij zijn. En dan is de vraag: hoe komt dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen neemt de bus. Iedereen neemt de tram. Dat is het gewone volk, brave burgers, mensen die naar hun werk gaan. Dat zijn onschuldigen, en dat zijn er veel. Als je het gepeupel wil ophitsen, dan ga je het gepeupel toch niet zelf met de vinger wijzen. Ah, ja, sorry: met sanitaire zaken heeft dat allemaal niks te maken. Goed beseffen dat ALLES wat we gedaan hebben, niks heeft uigehaald. Sommige zaken HADDEN IETS KUNNEN DOEN maar hebben niet veel gedaan. Anderen doen niks en konden ook niks doen. Zitten zeveren over mensen die vliegtuigen nemen, is zoiets. Dat heeft geen enkele sanitaire zin. Zoals 99% in deze crisis. Er is eigenlijk maar 1 soort maatregel dat gewerkt heeft, zie Australie en zo: het niet laten binnenkomen, en heel heel streng zijn aan de grens. En elke kleine haard direct smoren. DAT is iets dat werkt. Het is het enige. EENS het overal gezeten heeft, zijn AL DIE DINGEN totaal maar dan ook totaal vechten tegen de bierkaai, en wie dat na anderhalf jaar van die zever nog altijd niet door heeft is een geweldige oen. Van farmaceutische dingen zijn er 2 dingen die werken: 1) zuurstof geven en ontstekingsremmers 2) vaccineren van mensen die veel risico lopen En er was waarschijnlijk een derde: vroegtijdig voorschrijven van een aantal middelen, zoals ivermectine, HCQ, mensen vitamine D doen nemen en dergelijke meer. Maar dat heeft men bewust en schandalig allemaal tegengewerkt. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2021 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein detailtje. "Covids-vaccinatie" is,voor zover mij bekend,nog in geen enkel wettelijk erkend werk (wettelijk/juridisch ) genoteerd als een aanvaarde grondreden om een bepaald werk niet meer te MOGEN uitoefenen.Zelfs "rugpijn" heeft al meer rechtsgrond dan Covids. Eerst DAT oplossen en inderdaad...zijn er mogelijkheden... En NIET met van die collectivistische onwettelijke "bijna-krijgswet"-zever afkomen. Maar welke politicus in Belgie zal dat blik wormen nog DURVEN open trekken....Ik zie nu al dat de meeste politici,ja,inclusief zelfs van de PvdA en het VB als knollen in de grond blijven en vooral buiten beeld proberen te blijven wat "covids" aangaat....de LAFAARDS.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2021 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er verder geen barst van dat daar geen uitzonderingsclausule bij staat voor besmettelijke ziekten. Onder andere omdat er al minstens één vaccinatie bij ons wel degelijk wettelijk verplicht is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 juli 2021 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat men die verplichting bij het zorgpersoneel oplegt om de mensen gerust te stellen terwijl de meerwaarde vrij gering is. Ergens las ik hier een bericht dat een niet gevaccineerde poetsvrouw niet binnen mag. Eigenlijk compleet zot. Mensen worden hieromtrent niet goed geïnformeerd. Zich laten vaccineren om de omgeving te beschermen. Zo wordt er toch bericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die brave burger neemt meer dan vroeger het vliegtuig. In veel gevallen is de prijs van een ticket lager dan de péage op de route de soleil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt een beetje zoals iemand die in de nucleaire sector werkt, maar zich niet in stralingsomgeving wil begeven met een dosimeter. Je moet een beetje meedoen met de geplogenheden van uw sector. Wie niet in geneesmiddelen en zo gelooft, heeft in de zorg sector niks te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dan doet hij het voor recreatieve redenen, de smeerlap. Je kan niet ontkennen dat er een zeker Calvinistisch aspect is aan deze corona dinges: het is not done om plezier te beleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#234 |
Schepen
|
![]() Hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat men in ons land vaccinatie verplicht voor iedereen? En kan dat zo maar met een experimenteel iets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez zo in de keel dus.
![]() |
![]() |
#236 |
Schepen
|
![]() Jazeker: Van in het prille begin van de crisis heb ik de indruk dat er in de ziekenhuizen veel mensen zijn gestorven OMDAT men hen zuurstof toediende. Een teveel aan constant toegediende zuurstof is toch dodelijk, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat dit ook wel de bedoeling was.
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan komen de miljoenen schadeclaims zoals nu al farmaceuten uitbetalen aan vaccinatie slachtoffers. Bovendien kan en mag geen overheid een medische handeling, dat vaccinatie is, verplichten. Stel je voor dat ze iedereen zouden kunnen verplichten tot een medische handeling zoals een hartoperatie. Onmogelijk. Waarom wordt anders met alle mogelijke drukkingsmiddelen mensen indirect gedwongen tot vrijwillige vaccinatie? Het moet ten alle prijze vrijwillig blijven want dan is elk gevolg en schade door vaccinatie de schuld van de gevaccineerde.
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ze stierven niet enkel door constant toegediende of teveel aan zuurstof maar de longen konden door covid de zuurstof niet opnemen en doorgeven aan het bloed waardoor de weke longblaasjes onherstelbaar werden beschadigd door de druk van de toediening van de zuurstof. Het grote probleem was het levensbedreigende lage saturatie niveau, het zuurstofgehalte in het bloed, omdat de longen geen zuurstof konden opnemen/doorgeven aan het bloed met als gevolg door zwaar en lang zuurstoftekort het falen van organen, hersenen etc..en uiteindelijk overlijden.
![]() |
![]() |
#240 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |