Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2021, 18:31   #221
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vergelijkingen met de Nazi's en holocaust zijn absurd.
Ik doe niet mee daaraan. Godwin draait zich om in zijn graf.
Same shit different story. Kamp in 2 verdelen en wie niet meeloopt is de zondebok voor alles wat fout loopt.
Textbook dictators, deze overheid is niet eens een representatieve democratie. De Waalse meerderheid is de Vlaamse minderheid. Charade.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 september 2021 om 18:31.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2021, 20:47   #222
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Lockdown ging ook nooit eindigen volgens sommigen, en de avondklok ook niet en de mondmaskerplicht ging alleen maar erger worden. Maar kijk nu : overmorgen vervalt ze op de werkvloer en in de winkels nadat ze al grotendeels is afgeschaft op andere plaatsen.

De onheilsprofeten hebben redelijk vaak ongelijk gekregen en de optimisten gelijk.
Ik zit bij de optimisten, Het Covid Safety Ticket is tijdelijk.
Niemand gaat daar dood aan en het heeft nut.

Perfectie is de vijand van het goede, ik kan leven met imperfectie zolang het maar goed genoeg is.
Gewoon negeren en niet reageren als Godwin opduikt. Ik draai gewoon de knop dicht en lees zelfs niet meer verder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2021, 21:26   #223
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Milgram experiment toonde aan dat jij dat net zo goed zou doen onder de juiste omstandigheden.

Had je dat niet door?
Ik zou de man met de lange witte jas een peer op zijn bakkes gegeven hebben. Ik begrijp dat zoiets niet strookt met uw karakter.

Het experiment diende aan te tonen waarom “normale” mensen, onder de juiste omstandigheden veranderden in moordlustige barbaren, tijdens woII.

Zaken die voorheen niet gebeurden (zoals quasi- of geheel verplichte vaccinatie nu) werden volkomen normaal, namelijk mensen vergassen. (Toedienen van chemische substantie via luchtwegen, nu intra-musculair)

Een kritisch denkend mens moet niet gewezen worden op de analogie...
Oud 29 september 2021, 21:30   #224
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gewoon negeren en niet reageren als Godwin opduikt. Ik draai gewoon de knop dicht en lees zelfs niet meer verder.
Als men nu eens zou stoppen met zich te gedragen als nazi int kwadraat, dan kan men ook stoppen met de vergelijking te maken.
Oud 29 september 2021, 21:52   #225
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Begrijpelijk, het zou natuurlijk te confronterend zijn als je zou beseffen wat voor mens je bent he.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 05:06   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje jammer natuurlijk, want het is qua concept heel toepasselijk. Zoals ik al vele keren gezegd heb, natuurlijk is het geen echt nazisme in de antisemitische betekenis ervan. Het is enkel zo dat het totalitair is. En dat het laatste historische voorbeeld dat onze contreien meegemaakt hebben op dat vlak, het nazisme was. Indien wij eerder in Lithouwen zouden geleefd hebben, dan zouden we eerder met Stalinisme vergelijken he. En het is ook geen Stalinisme in de details natuurlijk.

Maar het is wel totalitarisme, als men gewone burgers discriminerende politiemacht begint te geven om mensen op te delen in die van de Partij, en die erbuiten, voor normale banale gebeurtenissen.

Citaat:
De Lockdown ging ook nooit eindigen volgens sommigen, en de avondklok ook niet en de mondmaskerplicht ging alleen maar erger worden. Maar kijk nu : overmorgen vervalt ze op de werkvloer en in de winkels nadat ze al grotendeels is afgeschaft op andere plaatsen.
De dreiging van lockdown stopt niet he. Dat kan elk moment terugkomen. Het volstaat dat "de cijfers stijgen". De maskerdinges ook he. Het is geen ding dat voorgoed wettelijk onmogelijk gemaakt werd. Het is niet omdat je nu een kleine pauze meemaakt in de acute toepassing ervan, dat het een concept is dat verdwenen is. In 2019 was het ONDENKBAAR dat zoiets kon gebeuren. Nu is het iets dat voorlopig op pauze gezet werd. De "rechtszekerheid" dat een lockdown niet kan, is weg. In tegendeel. Het volstaat dat er binnen 2 maanden 10 keer meer besmettingen zijn, en je zal zien dat die maskertjes en zo weer bovengehaald worden.

Citaat:
De onheilsprofeten hebben redelijk vaak ongelijk gekregen en de optimisten gelijk.
Dat meen je niet. De maatschappij is naar de kloten, het is erger verlopen dan voorspeld, en jij vindt dat optimisten gelijk hadden ?

We gingen een paar weken lockdown hebben he. En dat was het. We hebben anderhalf jaar de maatschappij opgeblazen, die is nu ongeveer totaal naar de knoppen, en de schuldigen voor dat wangedrag zijn helemaal niet veroordeeld, in tegendeel, hun manier van doen is nu stilaan "norm" geworden. Het totalitarisme is geinstalleerd. Burgers spelen politie agentje om anderen te controleren of ze wel banale zaken mogen doen. Open uw ogen wat voor een wereld het geworden is.

Citaat:
Bijlange niet. Dat wordt een Chinees sociaal pasje.

Zolang niet toegegeven wordt dat gans dit gedoe nefast was, dat het gewoon laten waaien van in het begin veel minder levensjaren had vernietigd, en de schuldigen van al dat gedoe zwaar veroordeeld moeten worden, en dat zoiets niet meer voor herhaling vatbaar is, zitten wij in een totalitaire maatschappij he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 06:03   #227
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Milgram experiment toonde aan dat jij dat net zo goed zou doen onder de juiste omstandigheden.

Had je dat niet door?
Neen : "In de meest beroemde variant van het experiment bleek ongeveer twee derde van de proefpersonen dusdanig gevoelig te zijn voor autoriteit dat zij in een wetenschappelijk experiment een medemens konden doden. Over de hele reeks bekeken was een meerderheid uiteindelijk ongehoorzaam (57%). "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

Niet iedereen dus , zoals jij lijkt te insinueren.
Oud 30 september 2021, 06:50   #228
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Neen : "In de meest beroemde variant van het experiment bleek ongeveer twee derde van de proefpersonen dusdanig gevoelig te zijn voor autoriteit dat zij in een wetenschappelijk experiment een medemens konden doden. Over de hele reeks bekeken was een meerderheid uiteindelijk ongehoorzaam (57%). "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

Niet iedereen dus , zoals jij lijkt te insinueren.
Als je het voltage gestaag laat stijgen. Als er een "curryworst" staat geloven ze het wel....

Een geweer in iemand zijn hand proppen en dan zeggen: "Maak die af!"

Dat is onomkeerbaar hé.
Oud 30 september 2021, 07:06   #229
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat altijd een heel eigenaardig experiment gevonden. In normale omstandigheden is "overheid" en sociale druk daar toch om U TE BELETTEN VAN ANDEREN AF TE MAKEN. De natuurlijke wens is toch om anderen af te maken, en het zijn juist de sociale beletsels, en de fysische moeilijkheid, en het risico van represailles, die maken dat je dat NIET doet.

Iemand in de mogelijkheid stellen om een ander te folteren en/of af te maken terwijl hij daar nu eens niet de sociale rem voor krijgt, en niet de fysische moeilijkheden moet ondergaan, en niet het risico moet lopen, dat is dan toch evident dat hij dat gaat doen. Dat is niet "zwichten voor het gezag", maar "een ongehoorde opportuniteit krijgen" he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2021 om 07:07.
Oud 30 september 2021, 07:18   #230
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat altijd een heel eigenaardig experiment gevonden. In normale omstandigheden is "overheid" en sociale druk daar toch om U TE BELETTEN VAN ANDEREN AF TE MAKEN. De natuurlijke wens is toch om anderen af te maken, en het zijn juist de sociale beletsels, en de fysische moeilijkheid, en het risico van represailles, die maken dat je dat NIET doet.

Iemand in de mogelijkheid stellen om een ander te folteren en/of af te maken terwijl hij daar nu eens niet de sociale rem voor krijgt, en niet de fysische moeilijkheden moet ondergaan, en niet het risico moet lopen, dat is dan toch evident dat hij dat gaat doen. Dat is niet "zwichten voor het gezag", maar "een ongehoorde opportuniteit krijgen" he.
In een regime was iemand altijd de beul.

Nu dat is niet beschaafd genoeg meer. Dus een cipier moet nu de mensen die iets verkeerds hebben gedaan fijnmalen tot voorbeeldige burgers.

"Ze kauwen op je en dan wordt je weer uit gerocheld."

Dat bepaalde junkies het wel leuk vinden voor de adrenaline kick om anderen tot moes te kloppen is iets anders...
Oud 30 september 2021, 07:59   #231
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

United Airlines zet 600 anti-vaxxers aan de deur.
https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...d-c37c170ac509
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 08:11   #232
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En nog eens bijna 2000 die op onbetaald verlof worden gestuurd, ideaal nu ze een overschot hebben aan personeel maar ik zie het al gebeuren dat ze binnenkort een tekort gaan hebben.

---
Minder dan 3 procent van de 67.000 Amerikaanse United-werknemers riep religieuze of medische redenen in om zich niet te laten vaccineren. Wie om medische redenen niet gevaccineerd is, wordt vanaf 2 oktober met onbetaald verlof gestuurd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 08:15   #233
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En nog eens bijna 2000 die op onbetaald verlof worden gestuurd, ideaal nu ze een overschot hebben aan personeel maar ik zie het al gebeuren dat ze binnenkort een tekort gaan hebben.

---
Minder dan 3 procent van de 67.000 Amerikaanse United-werknemers riep religieuze of medische redenen in om zich niet te laten vaccineren. Wie om medische redenen niet gevaccineerd is, wordt vanaf 2 oktober met onbetaald verlof gestuurd.
Simpel toch ? Als er een tekort komt : nieuwe (gevaccineerde) crewleden recruteren hee.
Oud 30 september 2021, 08:33   #234
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel toch ? Als er een tekort komt : nieuwe (gevaccineerde) crewleden recruteren hee.
Zo makkelijk gaat dat nu ook weer niet, er komt redelijk wat opleiding bij kijken. We gaan zien wanneer het zover is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 08:37   #235
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat uw reactie geweest zou zijn moest de kop net iets anders geweest zijn. Iets in de aard van "United airlines zet 600 moslims aan de deur"
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 30 september 2021, 08:42   #236
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Had je dat niet door?
Na heel deze farce van het laatste anderhalf jaar is het mij duidelijk geworden dat ik dat helemaal niet zou doen. Wat me ook duidelijk is geworden, is dat ook niet echt de grote verzetsheld zou geweest zijn... Maar uiteindelijk vind ik het meest frappante dat de totalitairen hier wel altijd met het morele vermanende vingertje stonden te wijzen. Dat mag dus vanaf nu ook de prullenbak in hé.
Oud 30 september 2021, 08:48   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat zo gemakkelijk was, wil dat zeggen dat er nooit een probleem in de zorg was, en dat er dus geen maatregelen nodig waren he.
Oud 30 september 2021, 09:06   #238
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

jaja, niet-gevaccineerden propageren de epidemie en moeten dus uitgesloten worden van sociale activiteiten terwijl gevaccineerden ongevaarlijk zijn...

No Significant Difference in Viral Load Between Vaccinated and Unvaccinated, Asymptomatic and Symptomatic Groups Infected with SARS-CoV-2 Delta Variant
Citaat:
We found no significant difference in cycle threshold values between vaccinated and unvaccinated, asymptomatic and symptomatic groups infected with SARS-CoV-2 Delta. Given the substantial proportion of asymptomatic vaccine breakthrough cases with high viral levels, interventions, including masking and testing, should be considered for all in settings with elevated COVID-19 transmission.
Oud 30 september 2021, 09:29   #239
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zo makkelijk gaat dat nu ook weer niet, er komt redelijk wat opleiding bij kijken. We gaan zien wanneer het zover is.
Ik denk niet dat er veel problemen zijn voor een buiten gesjotte anti-vaxxer om tot inkeer te komen en dan terug te gaan solliciteren voor zijn oude job hoor.
Oud 30 september 2021, 09:37   #240
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Perfectie is de vijand van het goede, ik kan leven met imperfectie zolang het maar goed genoeg is.
Want de vaccins werken voor altijd en "boosters" zijn niet (meer) nodig ?
Want het virus is gestopt met muteren bij het aanhoren dat er een covid safe ticket is ?
StV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be