![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De groep wappies van 40 - 65 jaar is bijzonder klein. We hebben het hier over minder dan 284000 mensen in gans Belgie. Dat is stukken kleiner dat het aanvaardbare aantal doden voor een epidemische piek trouwens. Nog geen 3 jaar normale doden. Maar het gaat over een scenario dat het aantal doden zou optimiseren. Niet over een populariteitsconstest. Ik ben eerder favorabel aan gewoon niks doen, en iedereen vrij laten, maar dat gaat waarschijnlijk meer doden veroorzaken. Misschien zelfs evenveel dan we er gehad hebben met het gemaatregel. edit: trouwens, dat ik niet populair zou zijn bij die gepensioneerden en wappies heeft geen belang: aangezien die opgesloten zijn in eenzame isolatie mogen die toch niet gaan stemmen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2021 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die krijgen hier nog geen anti conceptie.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra het over een persoon gaat die kan overwegen of hij een vaccin zou nemen of niet, en dan op rationele manier een kosten baten analyse opstelt waarom hij dat nu niet zou nemen, is dat voor mij geen wappie. Dat een 25-jarige bijvoorbeeld zegt dat hij niet ziet waarom hij zo een vaccin zou nemen, of dat een 45-jarige die al 2 keer milde corona heeft gehad, geen goesting heeft om dat vaccin te nemen, is voor mij geen wappie. Dat een 70-er die nog gene corona heeft gehad zich niet laat vaccineren maar toch schrik heeft om aan corona te sterven, dat is voor mij een wappie. Maar er zijn er hier waarschijnlijk die MIJ als een wappie beschouwen omdat ik geen 100% vaccineer alles en overal de spuit erin voorstander ben, tot men meer weet van hoe die dingen op termijn werken qua immuniteit. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2021 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn véél te veel variabelen, om zo maar te zeggen dat een 70-jarige die de griep niet heeft gehad een onnozelaar is omdat hij verkiest géén vaccin te nemen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 december 2021 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-een besmetting -een ongewenst 'pakje', dus huppekee naar de dokter voor abortus Strak plan heb jij hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon de biologie meegeven zoals ze is en veilig laten vrijen. Anti conceptie is kankerverwekkend.
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Op basis van alle mogelijke informatie een beslissing nemen over uw eigen lijf, is het enige recht dat een mens heeft. En dat geldt ook voor mensen met een kleine leeftijdsnummer voor hun naam. Uiteraard ben ik vader voor iets.....
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
En als ze op 14 zwanger geraken, is dat meestal de schuld van de ouders, die geen opvoeding konden of wilden geven, of van ouders die denken dat ze slimmer zijn dan de natuur. Of die naar "experten" luisteren die denken dat ze slimmer zijn dan de natuur.
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben het met U eens dat het dwingelanden zijn die aan een lantaarnpaal moeten gehangen worden ; maar ik heb elders al gezegd dat ik in zekere omstandigheden wel degelijk een vaccinale verplichting kan zien zitten. Maar die omstandigheden zijn hier niet toepasselijk. Voor mij is dat gevaccineer trouwens minder erg dan de andere liberticide dingen die we meegemaakt hebben en waarvoor de verantwoordelijken toch ooit eens aan een lantaarnpaal zouden gehangen moeten worden. Maar het schokkende bij het gevaccineer is nog meer dan elders, de totale onwetenschappelijkheid van de zaak. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rekbaarheid v.h. menselijk kunnen is eindig ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk bijvoorbeeld dat het op puur dynamisch vlak van de epidemie een enorme kemel was om de jongeren (zeg maar, onder de 30 jaar) aan te zetten tot vaccinatie deze zomer. Hadden we dat NIET gedaan, we hadden zo geen hoge piek bereikt in november he, omdat er meer besmettingen zouden geweest zijn deze zomer, en nadien dus meer duurzame natuurlijke immuniteit. Boven een zekere leeftijd blijft vaccinatie in elk geval voordelig. En zelfs INDIVIDUEEL kan het voordelig zijn bij jongere leeftijd, maar het is MAATSCHAPPELIJK waarschijnlijk nadelig. DAT is het ironische aan dat prikkerdeprik: het ware waarschijnlijk GOED geweest voor die 25 jarige om een prikje te nemen, maar SLECHTER voor de groep. En we stelden het omgekeerd voor. En nu moeten we zien of dat gevaccineer een BELEMMERING zal zijn voor evoluerende immuniteit he. Als dat zo is, dan is het "Houston, we have a problem" he. Dat men zo algemeen is gaan vaccineren zonder zich daar eerst van te verzekeren dat dat probleem niet bestaat, is toch wel cavalier vind ik. Deze zomer zullen we het waarschijnlijk weten, nadat we een update hebben willen krijgen voor de variant die na omicron zal komen. Maar misschien laat die langer op zich wachten. Ondertussen willen we weten in de omicron golf, of gevaccineerden niet-geboosten er slechter dan wel beter aan toe zijn dan niet-gevaccineerden. DAT zal al een indicatie geven of we een probleempje hebben of niet. Als zou blijken: 1) dat normaal gevaccineerden niet geboosten er niet slechter aan toe zijn dan maagdelijke niet-gevaccineerden met omicron 2) we gemakkelijk een update kunnen krijgen die werkt naar een nieuwe variant DAN zullen heel wat potentiele hindernissen voor totale vaccinatie weg vallen. Maar zolang we daar geen uitsluitsel over hebben spelen we wat met vuur he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nodig (bijna) alle medeforummers uit om de definitie van wappie te baseren op het eerste gebruik van dat woord.
Dat was in Nederland, nog voor enige corona. En het werd gebruikt om mensen aan te duiden die beslissingen namen die niet gebaseerd zijn op moderne hedendaagse wetenschappelijke inzichten; soms wel beïnvloed door druggebruik, maar anders ook. Bijvoorbeeld nu dus: iemand die relatief teveel geloof hecht aan het voordeel van het opdrijven van je immuniteit, zonder daarbij de hulp te aanvaarden van een vaccinatie. Simpeler: elke Vlaming die meent het beter te weten dan de faculteiten van geneeskunde, biologie en toegepaste biologie, van al onze universiteiten, en in het bijzonder van de bollebozen virologen, infectiologen, vaccinologen ... van deze faculteiten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch: op opvoeding staat nooit garantie. (ikzelf heb hoerenchance met mijn kinderen en schoonkinderen, en tot op heden ook met de kleinkinderen ...) Niemand is de ontwerper van zijn verhaal DS van vandaag: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, je had daar zelfs onnozelaars tussen die zegden dat natuurlijke immuniteit niet werkte, maar vaccinale heel goed was, en mensen onbesmettelijk maakte in de weinige gevallen dat ze het dan toch opdeden. Terwijl - zoals hier toen al aangegeven - er tonnen wetenschappelijk werk was dat het omgekeerde aangaf. Waren het dan ook wappies die zegden dat men zich moest vaccineren "om anderen te beschermen" en dat we "groepsimmuniteit gingen halen bij 70% vaccinatie" ? Je weet wel, mensen die totaal uit hun nek lullen op TV, in flagrante tegenspraak met wat wetenschappelijk geweten is ? Waren het ook wappies die zegden dat we met een tijdelijke lockdown een epidemie gingen tegenhouden ? Je weet wel, mensen die niet eens begrijpen hoe het SIR model werkt ? We hebben deze laatste 2 jaar nogal wat wappies op TV horen lullen over covid he ! Maar blijkbaar zijn mensen die dus alle gekende wetenschap in de wind slagen om zotternijen op TV uit te kramen, GEEN wappies als zij professor zijn, en als ze nadien komen vertellen dat hun onwetenschappelijke lulkoek een gevolg was van het toen ontbrekende maar ondertussen gewonnen voortschrijdende inzicht ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |