Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2022, 22:21   #221
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij bent de strafste hier. Er zijn die de motivatie van alle kiezers kennen, maar jij weet alles van iedereen in Vlaanderen.

Zou het kunnen dat de wens de vader is van de gedachte?
Alles kan Xeno, koffiekan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 22:51   #222
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De bevolking van Vlaanderen geeft enkel om wat ze netto overhouden op het einde van de maand.

En neen, dat heeft met vermeende transfers geen kl*ten van de schoof te maken.
Vermeend ?? Ook niet snel verlegen, gij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 13:56   #223
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vermeend ?? Ook niet snel verlegen, gij.
De joodse bevolking kreeg na WO2 te maken met negationisme t.a.v. de Holocaust. Nu krijgen wij Vlamingen te maken met een negationisme van een ander soort, namelijk t.a.v. de transfers. There are no Americans in Baghdad…
Oud 22 juni 2022, 13:58   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De joodse bevolking kreeg na WO2 te maken met negationisme t.a.v. de Holocaust. Nu krijgen wij Vlamingen te maken met een negationisme van een ander soort, namelijk t.a.v. de transfers. There are no Americans in Baghdad…
Je vergeet het negationisme van sommige N-VA adepten : die ontkennen dat BDW de liberalen probeerde te couilloneren en zichzelf daardoor buitenspel heeft gezet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 13:59   #225
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bevolking van Vlaanderen geeft enkel om wat ze netto overhouden op het einde van de maand.

En neen, dat heeft met vermeende transfers geen kl*ten van de schoof te maken.
Dat heeft nu eens alles te maken met de Godverdomse transfers, transfers die de Vlamingen uitzuigen zodat de Waalsen politici hun volk kan laten rusten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 13:59   #226
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je vergeet het negationisme van sommige N-VA adepten : die ontkennen dat BDW de liberalen probeerde te couilloneren en zichzelf daardoor buitenspel heeft gezet.
dat is gewoon de eigen (boeren)uitleg van Lachaert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 14:00   #227
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles kan Xeno, koffiekan.
Melkpot.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 16:29   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat die episode van N-VA versus de “gekoppelde liberalen” bij u een soort psychisch trauma heeft nagelaten. Je vermeldt het om de haverklap. Misschien komt het omdat, door het wegvallen van de N-VA optie jullie dan noodgedwongen hebben moeten jullie toevlucht nemen tot de “sandalen dragende zuiveren in de ecologische en anti-nucleaire leer” van Groen en Ecolo. Je zou al voor minder…
Oud 22 juni 2022, 16:53   #229
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SP.A lag ook op intensieve. Met de nieuwe voorzitter zijn ze bijna weer tussen de mensen.
Grappig: naarmate ze groeien, komen ze dichter bij het VB en de NVA. Bij de mensen dus.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 16:58   #230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is gewoon de eigen (boeren)uitleg van Lachaert.
Juist ja. Ik neem aan dat jij het beter weet dan wat zowat alle wetstraatwatchers unisono schreven.
Oud 22 juni 2022, 17:09   #231
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Die Belgicisten zijn voor niets verlegen.

Na de ontkenning van de verfransing van Brussel en de Vlaamse Rand en
de Franstalige bevelen in het Belgisch leger tijdens WOI,ontkennen ze nu ook al de transfers.

Wie wil er nu nog met zulke mensen in één land wonen?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 17:10   #232
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat die episode van N-VA versus de “gekoppelde liberalen” bij u een soort psychisch trauma heeft nagelaten. Je vermeldt het om de haverklap. Misschien komt het omdat, door het wegvallen van de N-VA optie jullie dan noodgedwongen hebben moeten jullie toevlucht nemen tot de “sandalen dragende zuiveren in de ecologische en anti-nucleaire leer” van Groen en Ecolo. Je zou al voor minder…
Eigenlijk ontgoocheld het me een klein beetje dat je het motief van mijn schadenfreude zo zwakjes weet te kaderen...

Mijn leedvermaak draait rond twee zaken :
-NVA heeft geen verweer tegen partijen/politieke families die hun omvang boosten tijdens coalitiegesprekken door zich vast te klinken aan elkaar. Dat moet dus MAXIMAAL uitgebaat worden, de razernij daarover bij de GL is enkel extra plezier
-ik zit niet te wachten op een groen verhaal-bis in een volgende regering, maar dat is volkomen bijkomstig tegenover het belang om OVLD + MR er federaal weer bij te hebben, dat is prioritair. Dat N-VA daarbij de bonen zou moeten vreten is enkel collateral damage en enkel hun probleem.

Dus ALS er na de verkiezingen en de retoriek die daarbij hoort tijdens de coalitiegesprekken in 2024 een werkzame formule kan gevonden worden (= geen institutioneel gezeik) om NVA mee in de coalitie te trekken ten koste van de groene boontjes is dat voor mij prima. Veel beter zelfs dan eender welke formule met groen-ecolo erbij.

En het trauma, beste quercus, zit niet bij mij maar wel bij de Grote Leider & zijn fanatiekste volgelingen die het nog altijd niet kunnen verteren dat de GL daar op die laatste dag van de coalitiegesprekken met al zijn bravado gewoon keihard op zijn bek gegaan is.
En dat is nu net de reden dat Bart Lachaert zo hartsgrondig haat : omdat hij hem toen niet heeft kunnen bij zijn pietje pakken en hij weigerde om MR te lossen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 juni 2022 om 17:13.
Oud 22 juni 2022, 17:16   #233
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Grappig: naarmate ze groeien, komen ze dichter bij het VB en de NVA. Bij de mensen dus.
Dat is een uiterst gewaagde uitspraak...
Oud 22 juni 2022, 17:42   #234
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zuiveren in de anti nucleaire leer zijn toch maar ferm akkoord gegaan met het langer open houden van de kerncentrales.
De realiteit wijst de rechtse anti-groen rakkertjes hier snoeihard en heel duidelijk terecht. En reduceert hun gezever tot persoonlijke anekdotische fantasie.

Voor de anti-energie leer moet u bij de rechtse, zich als een groen dulle eco-taliban gedragende mevrouw Demir zijn.
Nu wil ze ook al geen windmolens meer op grondgebieden waar ze niet eens bevoegdheden heeft...dat mens zou een perfect voorbeeld kunnen zijn bij het lemma "eco-taliban".

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 juni 2022 om 17:47.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 17:46   #235
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is een groot verschil.
VB is niet dicht bij DE mensen. Maar dicht bij een bepaald soort mensen. Niet iedereen.
N-VA is ook alleen maar dicht bij de rijke mensen. Helemaal niet bij iedereen dus.

Met Vooruit kunt u inderdaad dicht bij alle mensen komen. De rare sujetten die zich dicht voelen bij voorvernoemde partijen zullen dat wel weer ontkennen, maar ja....zucht.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 19:33   #236
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ontgoocheld het me een klein beetje dat je het motief van mijn schadenfreude zo zwakjes weet te kaderen...

Mijn leedvermaak draait rond twee zaken :
-NVA heeft geen verweer tegen partijen/politieke families die hun omvang boosten tijdens coalitiegesprekken door zich vast te klinken aan elkaar. Dat moet dus MAXIMAAL uitgebaat worden, de razernij daarover bij de GL is enkel extra plezier
-ik zit niet te wachten op een groen verhaal-bis in een volgende regering, maar dat is volkomen bijkomstig tegenover het belang om OVLD + MR er federaal weer bij te hebben, dat is prioritair. Dat N-VA daarbij de bonen zou moeten vreten is enkel collateral damage en enkel hun probleem.

Dus ALS er na de verkiezingen en de retoriek die daarbij hoort tijdens de coalitiegesprekken in 2024 een werkzame formule kan gevonden worden (= geen institutioneel gezeik) om NVA mee in de coalitie te trekken ten koste van de groene boontjes is dat voor mij prima. Veel beter zelfs dan eender welke formule met groen-ecolo erbij.

En het trauma, beste quercus, zit niet bij mij maar wel bij de Grote Leider & zijn fanatiekste volgelingen die het nog altijd niet kunnen verteren dat de GL daar op die laatste dag van de coalitiegesprekken met al zijn bravado gewoon keihard op zijn bek gegaan is.
En dat is nu net de reden dat Bart Lachaert zo hartsgrondig haat : omdat hij hem toen niet heeft kunnen bij zijn pietje pakken en hij weigerde om MR te lossen.
Uit wat zou zo'n werkzame formule kunnen bestaan, ik zie zo direct geen reden voor de N-VA om daarin mee te stappen.
Oud 22 juni 2022, 20:21   #237
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit wat zou zo'n werkzame formule kunnen bestaan, ik zie zo direct geen reden voor de N-VA om daarin mee te stappen.
In 2014 deden ze dat toch...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 20:56   #238
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer eenvoudig : het gaat om de knikkers, niet om het spel. Regeringsdeelname voor N-VA is het doel. Kabinetten vullen, ministers benoemen, benoemingstreinen in alle federale agentschappen en honderden adviesraden en parastatalen vullen met partijgenoten of hun zoontjes en dochters. Nu gaat dat allemaal naar liberalen, groenen, sossen en tsjeven. Nikske voor N-VA...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 juni 2022 om 20:57.
Oud 22 juni 2022, 21:31   #239
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dom, dommer, domst ?
Oud 22 juni 2022, 21:32   #240
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft nu eens alles te maken met de Godverdomse transfers, transfers die de Vlamingen uitzuigen zodat de Waalsen politici hun volk kan laten rusten.
Hou toch op met die vermeende transfers op te blazen.
U klinkt de laatste tijd meet VB dan N-VA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be