Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2022, 11:58   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Islamitische beschavingen doden hun volgende generatie zelfs niet in de baarmoeder.
Dat is trouwens het voornaamste probleem ermee
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:03   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt lullen zoveel ge wilt hoe bewust het kindje is, pijn is pijn. Bewust van de pijn is bewust van de pijn.
Maar uw goudvis ook he. Ik heb het over voldoende hoge vorm van bewustzijn opdat het zich zodanig van dierlijk bewustzijn zou onderscheiden dat het ergens "rechten" zou verdienen: maw voldoende hoge graad van intelligentie en geraffineerdheid. Mocht "pijn" een probleem zijn, dan zouden we ook niet mogen gaan vissen niewaar. En zeker geen konijn dood doen. Natuurlijk voelt een konijn pijn. Zelfs een vis. Maar daar hebben we nooit problemen over gemaakt, en dat is normaal ook, gezien wij predatoren zijn. Een leeuw kent ook geen rechten toe aan antilopen omdat die "pijn" zouden hebben.

Maar in het bovenstaande doe ik een tegemoedkoming aan mensen die ergens denken dat een parasiterende levensvorm "rechten" zou hebben op parasiteren, want in de praktijk blijft mijn idee dat de parasiet altijd onderworpen is aan de wens van de gastheer (vrouw) om die parasiet buiten te bonjouren.

ZELFS al ben jij een volwassen, bewuste, intelligente mens: als jij van MIJN lichaam zou afhangen, dan is het normaal dat ik recht op leven en dood heb over jou.

Het idee zelf dat wij *in het algemeen* niet zouden mogen doden, of geen mensen zouden mogen doden, is gewoon absurd. De strikt enige reden waarom wij afspreken van elkaar niet te doden, is er een van wederzijdse winst he, maar daar is niks fundamenteels of bijzonders aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 12:07.
Oud 1 juli 2022, 12:06   #223
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar uw goudvis ook he. Ik heb het over voldoende hoge vorm van bewustzijn opdat het zich zodanig van dierlijk bewustzijn zou onderscheiden dat het ergens "rechten" zou verdienen: maw voldoende hoge graad van intelligentie en geraffineerdheid. Mocht "pijn" een probleem zijn, dan zouden we ook niet mogen gaan vissen niewaar. En zeker geen konijn dood doen. Natuurlijk voelt een konijn pijn. Zelfs een vis. Maar daar hebben we nooit problemen over gemaakt, en dat is normaal ook, gezien wij predatoren zijn. Een leeuw kent ook geen rechten toe aan antilopen omdat die "pijn" zouden hebben.
En dat is het probleem.
Pro choicers strijden massaal voor dierenrechten, maar zijn tegelijk medeplichtig aan de grootste MENSELIJKE genocide in de menselijke geschiedenis.

Stop dus met een mens naar een goudvis, parasiet of hoopje cellen te degraderen en schep een wereld van liefde.
Pro choice haar enige choice is abortus, zouden veel moeders niet liever meer zekerheid verwerven? Crises door degene veroorzaakt lossen het op met genocide. Dat kan anders.
Oud 1 juli 2022, 12:07   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is het probleem.
Pro choicers strijden massaal voor dierenrechten
Eh, nee. Uiteraard mag je gaan jagen en vissen en zo. Alleen moet je geen dierenbevolkingen totaal gaan uitroeien, want dan is er geen speelgoed meer over nadien. Maar bij mensen is dat geen probleem, er loopt veel te veel volk rond.

Weet je wat ? Mochten wij op aarde maar met een paar tientallen rondlopen, dan zou een ban op abortus, en een gedwongen verkrachting van adolescenten, zinvol zijn. Maar dat is het geval niet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 12:09.
Oud 1 juli 2022, 12:10   #225
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, nee.
Verdoofd slachten?
Een kind mag uit elkaar gerukt worden, maar een dier moet verdoofd sterven.
Oud 1 juli 2022, 12:14   #226
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdoofd slachten?
Alé goed.. dan zullen we de foetuskes eerst verdoven..

Edit: om mijn onzinnige opmerking alvast onderuit te halen: volgens onderzoek zou een foetus tot 24 weken oud geen pijn voelen en is verdoving dus niet noodzakelijk.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 1 juli 2022 om 12:21.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:23   #227
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Alé goed.. dan zullen we de foetuskes eerst verdoven..

Edit: om mijn onzinnige opmerking alvast onderuit te halen: volgens onderzoek zou een foetus tot 24 weken oud geen pijn voelen en is verdoving dus niet noodzakelijk.
Kerel,grrrrr *pets*
Klik op de link in de OP en dat is 12w bovendien deelde ik een onderzoek om aan te vullen op degene die dat weg redeneerden om hun geweten te sussen.
https://forum.politics.be/showthread...40#post9986640

Edit: ik zal eens folders bovenhalen en ze u geven. Repent.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2022 om 12:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:42   #228
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vergelijk ik hier appels met peren of smijt ik hier bronnen?
U vergelijkt appelen met xenokersen, dicht eigenschappen toe aan zaken/dingen/personen die er helemaal niet zijn, en uw bronnen zijn prachtvoorbeelden van cherrypicking.
Citaat:
Pro choice moet ge echt alles voorkauwen omdat ze niet eens een gif kunnen zien voor wat het is.
Wat is er eigenlijk mis met vrije keuzes? Dat U die 2 woorden specifiek toekent aan mensen die niet rabiaat anti-kindermoord zijn, da's uw specialleke.
Citaat:
Wie negeert de ervaringsdeskundigen? Die artsen die er meer dan 1000 uitvoerden daar... Of wat van diegene die abortus overleefden en hun stem uiten?
Daarom dat ik het vroeg, U bent blijkbaar een ervaringsdeskundige.
Maar wie er nu de slechterik in het verhaal? De man die uw moeder tot abortus verplichte, of uw moeder die zelfs daarin faalde?
Citaat:
Infanticide is infanticide, een kat is een kat.
Neonaticide is voornamelijk een vrouwenzaak.
Citaat:
Die selectief verontwaardigde politici die enkel uit hun toren komen voor verdienmodellen zijn verre van experts, hun experts zijn niet eens experts maar lopen mee in the narrative die door censuur en stigma tot stand kwam. De hoeren van Babylon.
QED
Politici zijn zelfs geen hoeren.
Bij een hoer is de kans op eerlijke handel bestaande.
Oud 1 juli 2022, 12:45   #229
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergelijkt appelen met xenokersen, dicht eigenschappen toe aan zaken/dingen/personen die er helemaal niet zijn, en uw bronnen zijn prachtvoorbeelden van cherrypicking.
Quoteer uit waar ik dat doe, weergeef hoe en onderbouw het met een peer reviewed verslag.
EN graag concreet zonder teveel subjectieve bijvoegingskes.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2022 om 12:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:46   #230
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdoofd slachten?
Zolang het maar milieuvriendelijk is.
Citaat:
Een kind mag uit elkaar gerukt worden,
Het lijkt erop dat je mijn mixer wel leuk vind.
Maar een foetuske gaat geen korte wandeling maken door een lange mixer, dus stel ik een goeie ouwerwetse Moulinex staafmixer voor.
Citaat:
maar een dier moet verdoofd sterven.
Elk excuus is een goed om relidioten te laten steigeren.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 juli 2022 om 12:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:47   #231
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quoteer uit waar ik dat doe, weergeef hoe en onderbouw het met een peer reviewed verslag.
EN graag concreet zonder teveel subjectieve bijvoegingskes.
Gewoon uw startfilmke en uw onderbouwing dat het foutuske bijna rambogewijs probeerde te ontsnappen aan de stofzuiger.
Oud 1 juli 2022, 12:52   #232
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon uw startfilmke en uw onderbouwing dat het foutuske bijna rambogewijs probeerde te ontsnappen aan de stofzuiger.
We zien daar een abortus op een kind 12w na conceptie. Van rust naar stress gaan.
Wie het niet ziet, heeft een brilletje nodig of is niet in staat een ultrasound af te lezen. Maar maak u vooral wijs dat ik hier degene ben die zichzelf iets voorliegt.
Oud 1 juli 2022, 12:55   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zien daar een abortus op een kind 12w na conceptie. Van rust naar stress gaan.
Wie het niet ziet, heeft een brilletje nodig of is niet in staat een ultrasound af te lezen. Maar maak u vooral wijs dat ik hier degene ben die zichzelf iets voorliegt.
Ik kan u niet verplichten feiten te aanvaarden. U gelooft wat u gelooft.

Eneuh, Ik lieg me niets voor. Ik besef dat een abortus het vernietigen van een potentieel goed menske is.

Awel, om mijn geweten te zalven haal ik straks 400 gram ongepelde garnalen en een Rodenbach.

Voor u ook een Rodenbach?

Laatst gewijzigd door maddox : 1 juli 2022 om 12:55.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:56   #234
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u niet verplichten feiten te aanvaarden. U gelooft wat u gelooft.

Eneuh, Ik lieg me niets voor. Ik besef dat een abortus het vernietigen van een potentieel goed menske is.

Awel, om mijn geweten te zalven haal ik straks 400 gram ongepelde garnalen en een Rodenbach.

Voor u ook een Rodenbach?
Je liegt jezelf wel voor als de foetus er niet stressvol op reageert.
Oud 1 juli 2022, 12:58   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdoofd slachten?
Ik heb nooit gehoord van verdoofd vissen.
Oud 1 juli 2022, 12:59   #236
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je liegt jezelf wel voor als de foetus er niet stressvol op reageert.
Nope, U gelooft dat een foetus de interne structuren heeft om een stress reactie te kunnen hebben.
Oud 1 juli 2022, 13:02   #237
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, U gelooft dat een foetus de interne structuren heeft om een stress reactie te kunnen hebben.
Verhoogde hartslag + latere nuancering : https://www.ajog.org/article/S0002-9...cleInformation

Ik vraag me toch echt af op welke wetenschappen gij al die onzin baseert? Bron?
Oud 1 juli 2022, 13:04   #238
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Het punt is dat het onmogelijk is te weten wat nu pijn voelt. Misschien voelen stenen pijn als we ze in stukken kappen. Gezien het een "interne" bewuste ervaring is, en we totaal niet weten waar dat vandaan komt (de "filosofische zombie").

Wij kunnen enkel maar "naar analogie" werken, of met entiteiten die kunnen communiceren en "geloven" dat wat ze zeggen, overeenkomt met een bewuste ervaring he.

Wij hebben dus enkel maar informatie over wat "pijn" ervaring is, vanuit mensen die ons iets zeggen "ai dat doet zeer", en de fysiologische waarnemingen die daarmee gecorreleerd zijn. We kennen de neurologische signalen die gepaard gaan met "ai dat doet zeer", maar het is onmogelijk hieruit algemene principes af te leiden over welke natuurkundige processen nu aanleiding geven tot ergens een of andere bewuste pijn ervaring en welke niet ; het enige wat we doen is extrapoleren van wat we van mensen die zeggen "ai het doet zeer" geleerd hebben naar analogie.

Als wij een simpele PC nemen en daar een C programmaatje op doen draaien dat print "ai het doet zeer" dan gaat geen kat geloven dat die PC zeer had.

Als een heel ontwikkelde artificiële intelligentie ons ooit op een dag zal zeggen "ai het doet zeer" dan gaan we dat misschien wel geloven. Maar we hebben geen enkele objectieve basis om ons op te baseren, behalve onze eigen ervaring, en naar analogie, die van "mensen die goed op ons gelijken".

Alleen heeft de discussie van "het doet zeer" totaal niks te maken met abortus hier, dat over iets helemaal anders gaat: het recht om als volwassen mens (vrouw) de toegang van parasieten tot uw lichaam te beeindigen, en het gegeven dat het ding dat men hierbij verwijdert, qua ontwikkeling, bewustzijn, intelligentie en al dat nog ver ONDER het niveau van dieren staat waar men helemaal zo geen discussies over voert (orde goudvissen).

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:08.
Oud 1 juli 2022, 13:08   #239
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat het onmogelijk is te weten wat nu pijn voelt. Misschien voelen stenen pijn als we ze in stukken kappen. Gezien het een "interne" bewuste ervaring is, en we totaal niet weten waar dat vandaan komt (de "filosofische zombie").

Wij kunnen enkel maar "naar analogie" werken, of met entiteiten die kunnen communiceren en "geloven" dat wat ze zeggen, overeenkomt met een bewuste ervaring he.

Wij hebben dus enkel maar informatie over wat "pijn" ervaring is, vanuit mensen die ons iets zeggen "ai dat doet zeer", en de fysiologische waarnemingen die daarmee gecorreleerd zijn. We kennen de neurologische signalen die gepaard gaan met "ai dat doet zeer", maar het is onmogelijk hieruit algemene principes af te leiden over welke natuurkundige processen nu aanleiding geven tot ergens een of andere bewuste pijn ervaring en welke niet ; het enige wat we doen is extrapoleren van wat we van mensen die zeggen "ai het doet zeer" geleerd hebben naar analogie.
Waarom steekt ge niet gelijk uw vingers in beide oren om lalalalala te typen?

Current neuroscientific evidence indicates that the onset of fetal pain perception is possible during the first trimester of pregnancy, during which time the minimum necessary neuroanatomy for fetal pain perception has developed, via the cortical subplate, via the thalamus, or both. Similarly, fetal awareness, mediated by the brainstem, has been demonstrated by 14 weeks gestation.3
If the fetus is capable of experiencing pain, which research convincingly indicates is possible beginning in the first trimester, then an ethical obligation exists to prevent, mitigate, and treat fetal pain whenever it can be anticipated.

https://www.ajog.org/article/S0002-9...cleInformation

Maar we zien duidelijk dat het al zo op 12w ook is, verhoogde hartslag, stressreacties. Het kindje gaat duidelijk van rust naar onrust.
Denial isn’t a river in Egypt.
Oud 1 juli 2022, 13:11   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verhoogde hartslag + latere nuancering : https://www.ajog.org/article/S0002-9...cleInformation
Maar je beseft toch dat zoiets helemaal niet betekent dat er een bewuste reactie is he. Uw hartslag wordt door heel "primitieve" circuits bestuurd, die ook in goudvissen aanwezig zijn.

https://www.yourarticlelibrary.com/f...-diagram/88354
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be