Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2022, 10:12   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

“Als je op 11 juli de Franstalige media te woord staat, is een schildknaap met de vlag essentieel” (maar blijkbaar ook de officiële Vlaamse leeuw) volgens de baas van reservespeler.

Welja, de baas van reservespeler speelt op de twee vlaggen he. Dat is wat hij "confederalisme" noemt, de grote spreidstand tussen Belgisch Vlaanderen en volks Vlaanderen. Het is daarom dat hij een groot politicus is.

Merk ook het Belgische kleurtje bij de dames in de achtergrond en de schildknaap in de voorgrond

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 10:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 10:15   #222
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Welja, de baas van reservespeler speelt op de twee vlaggen he. Dat is wat hij "confederalisme" noemt, de grote spreidstand tussen Belgisch Vlaanderen en volks Vlaanderen. Het is daarom dat hij een groot politicus is.

Merk ook het Belgische kleurtje bij de dames in de achtergrond en de schildknaap in de voorgrond
Politici winnen het uiteindelijk van ideologen. Vroeger was het mantra ook 'Europa zal het oplossen' als ware het een Deux ex machina. Nu is het confederalisme. Noch vlees, noch vis en nieuwe problemen voor de toekomst van la Belgique.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 10:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 10:34   #223
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is dat?
Hint: CLOUSEAU ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 10:34   #224
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

“Als je op 11 juli de Franstalige media te woord staat, is een schildknaap met de vlag essentieel” (maar blijkbaar ook de officiële Vlaamse leeuw) volgens de baas van reservespeler.
Ze hebben wel de enige juiste vlag.
Oud 12 juli 2022, 10:36   #225
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Ik snap dat u het hier niet over wilt hebben, want het is pijnlijk voor u. Maar dit vormt wel de kern van het probleem. Het Belgie van u is namelijk gebouwd op los zand.... het heeft geen fundament. De Luikse "revolutie", de assimilatiepolitiek van de belgische wetgevende macht, het anti-Nederlandse sentiment... het tweederangs burgerschap, het Vlaamse minderwaardigheidscomplex. Dit kon toch ook onmogelijk goed blijven gaan? Ofwel het "Vlaams" zou definitief verdwijnen, ofwel de Vlaming zou emanciperen. Gelukkig, en misschien wel tegen alle verwachtingen in, gebeurde dat laatste.... een proces dat nu nog steeds gaande is.... een proces dat een onafhankelijk Vlaanderen als eindbestemming kent....

ALs u met fundament een roemrucht verleden bedoeld dan staan de Hollanders hoog genoteerd.

Man man, wat die allemaal in hun kolonies hebben uitgevreten.......
Oud 12 juli 2022, 10:39   #226
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
ALs u met fundament een roemrucht verleden bedoeld dan staan de Hollanders hoog genoteerd.

Man man, wat die allemaal in hun kolonies hebben uitgevreten.......
Nu nog kan je menige Hollander boos krijgen als je J.P. Coens standbeeld in Hoorn controversieel durft noemen. Dat heb ik zelf meegemaakt toen ze Leopold II afbraken (in mijn thuisplaats, Ekeren notabene) en ik het onderwerp aanhaalde. Ik insinueerde zelfs niet dat het standbeeld moest verdwijnen en daar was het woedende gezicht van de baas uit de Biblebelt (Gouda) die boos de kamer verliet zonder pardon (meteen aannemend dat ik woke ging wezen).

Altijd erg raar gevonden. Die man heeft echt een genocide gepleegd op de Banda-eilanden en het enige wat ik deed was dat controversieel noemen. Meteen de mond gesnoerd vóór het gesprek begon en de sfeer was gezellig voordien.

Ik wil maar zeggen: ik hou van Nederland, maar het beste middel tegen het minderwaardigheidscomplex van de Vlaming is in Holland vertoeven en het land leren kennen.
Ja, we doen veel dingen toch beter en zijn vaak zelfs volwassener, dankzij andere ervaringen in onze geschiedenis.

BDW is geen domoor en zegde op de Nederlandse televisie zelf ook: "ik ga niet alles zeggen, want ik wil wel vrienden blijven". Wijze woorden. Nederlanders trekken veel sneller conclusies dan Belgen en zijn contenter met sumiere informatie. Iets wat een Vlaming niet kan zonder zich belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:01.
Oud 12 juli 2022, 10:48   #227
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gisteren ook een Nederlandse erg boos gekregen omdat die alles wat ik zegde verkeerd begreep. Uiteindelijk zegde ik: "je bent niet zo slim, he?" En contact werd voorgoed gebroken. Het ga haar goed. Eigenlijk dom dat ik er energie in stak, want ze is luid, lelijk en dom. Verder emotioneel onstabiel op het on-Nederlandse af.

Het gebeurt vaker dat een dommere Nederlander in zijn/haar patriotische trots gekrenkt wordt door mij, omdat ik als Belg niet in staat ben blind patriotisch te zijn.

Gelukkig ken ik ook top-mensen die Nederlander zijn. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Anders zou Nederland het zwakkere broertje van België genoemd worden en niet omgekeerd en zou dat internationaal zo erkend worden he?

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 10:51.
Oud 12 juli 2022, 10:55   #228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dat een beetje is zoals kerstmis. Dat was ook een heidens feest, dat van de winter zonnewende (vooral van belang in het hoge noorden, maar ook in het Romeinse rijk), en is "gekaapt" door de Christenen om proberen de oudere cultuur te verdringen.

Op dezelfde manier kan je zeggen dat er twee entiteiten zijn:

1) een Vlaams volk (deel van de inwoners van Belgisch Vlaanderen) dat een onafhankelijk volk wil zijn, maar geen staatkundige structuren heeft, en inderdaad ergens als feestdag 11 juli heeft, en als vlag wat men de Vlaamse strijdvlag noemt. Dat is een "volkse" beweging die geen staatkundige erkenning heeft.
Geen staatkundige erkenning, en jammer genoeg een blijvende idolatrie voor VNV en bijgevolg collaboratie gerelateerde symbolen zoals dat geel-zwart ding.

Citaat:
2) en dan is er een Belgische staatkundige structuur die de Belgische Vlaamse regio heet, administratief dus een onderdeel van de Belgische staat,
Juist.

Citaat:
en die, zoals de Christenen een feestdag op 11 juli hebben geplaatst om het origine een beetje te verdringen. Ze hebben ook een vlag die een beetje lijkt op de Vlaamse strijdvlag als "officieel Belgisch symbool" gekozen, en daar is een beetje rood bij om dat te herinneren.
Fout.

Groep 1 heeft daar wel een poging toe gedaan in het vlaams parlement, om 'hun' collabo-vlag als vlag van Vlaanderen te laten erkennen maar het parlement is daar niet ingetrapt. (cfr het voorstel van decreet Evrard Raskin - Volksunie- zie artikel 2 ) https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1113473 Men heeft zich voor de definitieve keuze van onze vlag op oude middeleeuwse afbeeldingen van het Wapen van het graafschap Vlaanderen gericht.

Citaat:
Dus zijn er twee aparte dingen: enerzijds het feest en de vlag van een strijdend volk voor zijn onafhankelijkheid, en anderzijds een officieel feest en een vlag van een Belgische instelling, die probeert van die eerste "over te nemen".
Als het Vlaams parlement een decreet stemt ter bepaling van feestdag, Vlaamse vlag en volkslied is het wat kort door de bocht om dit als 'Belgische instelling...

Citaat:
Men kan uiteraard voorstander zijn van het ene of van het andere, naargelang. Maar het zijn twee aparte entiteiten, twee aparte feesten, en twee aparte vlaggen. De "Belgische" versie imiteert echter enorm die van de "volkse" versie waardoor er verwarring ontstaat en dat is - zoals met Kerstmis - er de bedoeling van.
Dat zijn de typische verhalen van oude Volksuniërs... Dat het een 'Belgische' variant is. Quatsch dus.

De poging van Volksuniër Evrard Raskin was mislukt, en het VP nam een definitieve tekst aan die je hier kunt nalezen. https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1023971

Art 3 en 4 bepalen de Vlaamse vlag.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 10:58   #229
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien werd het destijds zo intern verkocht om dat mee te stemmen ?
Het klopt dat Volksunie dat in die tijd beweerde, om niet te moeten toegeven dat ze op hun gezicht waren gevallen.

Citaat:
Trouwens, het is gewoon een boerenbedrog geweest, he. Want er was de omzendbrief Peeters bijvoorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Omzendbrief-Peeters

Kortom, dit is altijd in Vlaanderen "verkocht" als zijnde een overgangsmaatregel, en langs Franstalige kant als zijnde een verworven recht. Aangezien Vlamingen onnozelaars zijn, hebben ze de Franstalige versie in de Grondwet gestemd.
Peeters probeerde het inderdaad 'op te lossen' met zijn omzendbrief maar is mislukt.
Oud 12 juli 2022, 10:59   #230
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 12 juli 2022, 11:02   #231
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overmorgen herdenken we de waternood in ons land van 1 jaar geleden.
Oud 12 juli 2022, 11:03   #232
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- lol -
Oud 12 juli 2022, 11:05   #233
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

J.P. Coen wordt trouwens nog oprecht geëerd in sommige protestantse kringen, soms met tranen erbij. Extreme Belgicisten die Leopold II op een voetstuk plaatsen zijn veel zeldzamer.

Dat heb je als je land een grootmacht is geweest en altijd zelfbestuur heeft gekend gedurende een groot deel van je geschiedenis. Het zorgt voor een andere blinde vlek waarvan wij dorps-Vlamen dan weer geen last hebben, al zijn onze gebreken ook wat die zijn vis-?*-vis Nederland.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:08.
Oud 12 juli 2022, 11:07   #234
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met ne vendelier bedoel ik wel iets meer dan een vlag uithangen op 11 juli.
Of wilt u beweren dat al de mensen die met een jupilervlag zwaaien en ze aan de gevel hangen, vendeliers zijn?
Ik dacht het niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 11:15   #235
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met ne vendelier bedoel ik wel iets meer dan een vlag uithangen op 11 juli.
Of wilt u beweren dat al de mensen die met een jupilervlag zwaaien en ze aan de gevel hangen, vendeliers zijn?
Ik dacht het niet.
We gaan elkaar toch geen Liesbethje noemen ?

Het is hier op 't forum al jaren de gewoonte om de adepten van dat geel-zwart dinges te betitelen met de geuzennaam 'vendeliers'.
Oud 12 juli 2022, 11:18   #236
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb Essen eens bezocht tijdens 11 juli. Wat viel me op? De meeste leeuwenvlaggen die uithingen waren de officiële versie, maar in één straat waar nogal rijk volk woont (de Guido Gezellelaan) waren het vooral strijdvlaggen en redelijk veel ook.

Al bij al was het gezelliger op de Vlaamse radio. De Vlaamse feestdag zal nooit een uitbundig feest worden en dat is ok. 21 juli wordt evenmin een groot festijn en dat is evenzeer ok.

Het hoort gewoon bij onze volksaard om niet te hard van stapel te lopen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:22.
Oud 12 juli 2022, 11:19   #237
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De zanger van Clouseau.
Dat is toch Koen Wouters.
Oud 12 juli 2022, 11:21   #238
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is Koen Wouters.

Ik vroeg wie Koen Wauters is.
Oud 12 juli 2022, 11:22   #239
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets om fier op te zijn.
Oud 12 juli 2022, 11:22   #240
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We gaan elkaar toch geen Liesbethje noemen ?

Het is hier op 't forum al jaren de gewoonte om de adepten van dat geel-zwart dinges te betitelen met de geuzennaam 'vendeliers'.
Waarom?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be