![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welja, de baas van reservespeler speelt op de twee vlaggen he. Dat is wat hij "confederalisme" noemt, de grote spreidstand tussen Belgisch Vlaanderen en volks Vlaanderen. Het is daarom dat hij een groot politicus is. Merk ook het Belgische kleurtje bij de dames in de achtergrond en de schildknaap in de voorgrond ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man man, wat die allemaal in hun kolonies hebben uitgevreten....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Altijd erg raar gevonden. Die man heeft echt een genocide gepleegd op de Banda-eilanden en het enige wat ik deed was dat controversieel noemen. Meteen de mond gesnoerd vóór het gesprek begon en de sfeer was gezellig voordien. Ik wil maar zeggen: ik hou van Nederland, maar het beste middel tegen het minderwaardigheidscomplex van de Vlaming is in Holland vertoeven en het land leren kennen. Ja, we doen veel dingen toch beter en zijn vaak zelfs volwassener, dankzij andere ervaringen in onze geschiedenis. BDW is geen domoor en zegde op de Nederlandse televisie zelf ook: "ik ga niet alles zeggen, want ik wil wel vrienden blijven". Wijze woorden. Nederlanders trekken veel sneller conclusies dan Belgen en zijn contenter met sumiere informatie. Iets wat een Vlaming niet kan zonder zich belachelijk te maken. Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren ook een Nederlandse erg boos gekregen omdat die alles wat ik zegde verkeerd begreep. Uiteindelijk zegde ik: "je bent niet zo slim, he?" En contact werd voorgoed gebroken.
![]() Het gebeurt vaker dat een dommere Nederlander in zijn/haar patriotische trots gekrenkt wordt door mij, omdat ik als Belg niet in staat ben blind patriotisch te zijn. Gelukkig ken ik ook top-mensen die Nederlander zijn. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Anders zou Nederland het zwakkere broertje van België genoemd worden en niet omgekeerd en zou dat internationaal zo erkend worden he? Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groep 1 heeft daar wel een poging toe gedaan in het vlaams parlement, om 'hun' collabo-vlag als vlag van Vlaanderen te laten erkennen maar het parlement is daar niet ingetrapt. (cfr het voorstel van decreet Evrard Raskin - Volksunie- zie artikel 2 ) https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1113473 Men heeft zich voor de definitieve keuze van onze vlag op oude middeleeuwse afbeeldingen van het Wapen van het graafschap Vlaanderen gericht. Citaat:
![]() Citaat:
De poging van Volksuniër Evrard Raskin was mislukt, en het VP nam een definitieve tekst aan die je hier kunt nalezen. https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1023971 Art 3 en 4 bepalen de Vlaamse vlag. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overmorgen herdenken we de waternood in ons land van 1 jaar geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() J.P. Coen wordt trouwens nog oprecht geëerd in sommige protestantse kringen, soms met tranen erbij. Extreme Belgicisten die Leopold II op een voetstuk plaatsen zijn veel zeldzamer.
Dat heb je als je land een grootmacht is geweest en altijd zelfbestuur heeft gekend gedurende een groot deel van je geschiedenis. Het zorgt voor een andere blinde vlek waarvan wij dorps-Vlamen dan weer geen last hebben, al zijn onze gebreken ook wat die zijn vis-?*-vis Nederland. Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hier op 't forum al jaren de gewoonte om de adepten van dat geel-zwart dinges te betitelen met de geuzennaam 'vendeliers'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb Essen eens bezocht tijdens 11 juli. Wat viel me op? De meeste leeuwenvlaggen die uithingen waren de officiële versie, maar in één straat waar nogal rijk volk woont (de Guido Gezellelaan) waren het vooral strijdvlaggen en redelijk veel ook.
Al bij al was het gezelliger op de Vlaamse radio. De Vlaamse feestdag zal nooit een uitbundig feest worden en dat is ok. 21 juli wordt evenmin een groot festijn en dat is evenzeer ok. Het hoort gewoon bij onze volksaard om niet te hard van stapel te lopen. Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN