![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, we hadden dat met kerncentrales. Dat Russische leverancier is een hoogst twijfelachtige zaak, en het is juist dat vandaag, het onze eigen onnozelaars zijn die de kraan willen dicht draaien, maar je begrijpt goed dat de dag dat het Vladimir zou uitgekomen zijn, HIJ die kraan zou dichtgedraaid hebben, als we nog veel en veel verder zouden afhankelijk geweest zijn van zijn pijplijn, he.
De prijs om gans uw energie voorziening in handen te geven van een maffioos, is dat je nadien naar die zijn pijpen moet dansen he, en zelfs dan ben je nog niet zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Betekent dat dat we NIET moeten streven naar meer onafhankelijkheid? Jazeker. Maar dat doe je niet door je eigen opties te beperken, voor de meerdere en glorie van een andere leverancier.
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wij geen grondstoffen hebben komt van die onnozelheid dat we gebieden waar wel grondstoffen zijn niet gaan veroveren zijn. Enfin, erger: we zijn die wel gaan veroveren, en we hebben die dan weer losgelaten. Omdat we vonden dat het volk dat daar rondliep "hun" land mocht hebben. Maar kom, met een combinatie kernenergie / hernieuwbaar, waarin het aandeel hernieuwbaar bepaald wordt door wat technisch en economisch zinvol is, waren wij qua energie eigenlijk zoet. We hebben dat in de vuilbak gekieperd, en nu is het bleiten he. Zeggen dat we nu Russisch gas moeten hebben is geen oplossing, want vroeg of laat komt deze toestand TOCH terug, en hoe langer we wachten, hoe meer zeer het zal doen, want ondertussen zouden de Groene Zotten voortdoen met het afhankelijk maken van Russisch gas. Als het nu niet is, zou het binnen 3 of 5 of 10 jaar zijn, en telkens zouden we er slechter aan toe zijn dan nu. Want vergis U niet: we zouden nooit "rationeel" beslist hebben om van Russisch gas af te stappen, dat is immers het Groene Plan om voluit daarvoor te gaan. Dat hoort bij de Groene Smoes. En vroeg of laat zou het toch stoppen, omdat wij hommeles zouden hebben met Vladimir, of Vladimir (of zijn opvolger) er voordeel aan zouden hebben om ons totaal te fnuiken. Het is enkel maar omdat we totale idioten hebben, goddank, in de EU dat ze die ondoordachte beslissing NU genomen hebben, en dus de schade beperken. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2022 om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een centrale zou wel helpen, maar lost het probleem van corrupte politici niet op.
Beter streven we naar een eigen economie en eigen grid los van wat ons nu aangeboden wordt. Het is pure diefstal en onderdrukking van de mensheid.
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad.
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Idealistisch, maar irreëel. Het is waar; diens brood men eet (in dit geval russische energie en grondstoffen) diens woord men spreekt. Awel, dat we dan 15 jaar onzen teut houden, wat ons de tijd geeft een definitief einde te maken aan de navo-bezetting, en om op een zo individueel mogelijke basis energie-onafhankelijk te worden. Elke agglomeratie van 250.000 mensen, een eigen kern-centrale.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 september 2022 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We keren beter terug naar de basis (met de huidige tech) om van daaruit de bevoorrading van de basis uit te bouwen. Ge helpt de wereld meer met een overschot aan voedsel te sturen dan ze hier onveilig op elkaar te duwen en tekorten op te stapelen.
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Behalve wijzelf.
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs uw zonne-panelen hebt ge niet te kiezen en moeten verplicht op de grid. Democratie noemen die onverkozenen dat nog.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten zonnepanelen verplicht op het net? Alleen als ge wil profiteren van de idiote overheidsregels denk ik.
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 september 2022 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Panelen is goed, maar een windmolen hoort daar bij imo.
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, nee, dan zijn wij hier gewoon een wingewest van de Russen geworden he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.greenevelien.com/blog/we-zijn-off-grid Studiedag off-grid: (en inschrijven mogelijk) https://www.greenevelien.com/9Studiedag.php Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2022 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil in de richting van een Earthship naar het principe van Michael Reynolds. 1 ik kan niet in een woonwijk bouwen, want is a te duur en b onmogelijk een stedenbouwkundige vergunning te krijgen. 2 ik kan alleen grond betalen voor vakantiehuis op te bouwen en daar kan ik a mijn adres niet zetten en b kan ik nooit een bouwvergunning in dienen.
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
"off-grid" gaan zit er voor mij dus sowieso niet in.
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
We zullen dan wel de navo van onze rug moeten krijgen, want die zien een as eur-rus-azie in het GEHEEL niet zitten. tiens, zou het dat dan TOCH zijn
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 september 2022 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent een geschoolde techneut, je weet hoe je off-grid kunt werken. Maar is het niet fair om te stellen dat dit voor 99%van de bevolking geen optie is ? Die kiezen tussen de alternatieven die de markt in aanbod heeft, en die zijn allemaal met koppeling aan het net toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Die data in 1880 werd via heel eenvoudige sattelieten gecapteerd dacht ik?
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat een hele hoop volk nog niet eens een rol WC papier veilig kan bedienen is eigenlijk maar een ergernis voor me, geen probleem tot nu toe.
![]() |