![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat de bokser in kwestie ZELF niet het initiatief neemt om het karyotype te laten determineren, en deze discussie over hem eens en voor altijd afsluit. Mijn spider-sense vermoed dan ook dat de bokser verdomd goed weet hij een man is.
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
Sommige hebben meer talent, en andere meer doorzettingsvermogen. En ga zo maar door. We moeten het niet moeilijker maken dan het is, en het is daarom dat rond het onderwerp zoveel mist gespuid wordt; De natuur biedt ons een quasi of zelfs geheel onfeilbare methode om het geslacht van een mens te determineren, zijn of haar karyotype. Ik heb de vraag hier als een aantal maal gesteld; kan een chromatin-test een uitslag "geslacht onbepaald" opleveren?
![]() |
![]() |
#223 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verwacht je nu echt dat een persoon die 20 jaar als vrouw door het leven gaat, alle vrouwelijke kenmerken heeft, waar werkelijk NIEMAND aan twijfelde dat ze een vrouw is... tot ze een genetische test doet die stelt dat ze eigenlijk "een man is"; verwacht je daarvan dat iedereen, inclusief zijzelf, die nu een man moet noemen? Dat is het toch nodeloos moeilijk maken?... Ik begrijp niet waarom je wilt vasthouden aan de chromosoon-benadering, terwijl er een goed alternatief is. Waarom vind je T-based niet goed? Kan je dat uitleggen? Citaat:
Citaat:
Het voordeel?: De twijfelgevallen die "oneerlijk" voordeel halen uit hun intersekse eigenschappen vallen eruit ZONDER dat je XY-vrouwen treft die op geen enkele manier voordeel hebben uit hun interseks eigenschappen (zoals bvb. Maria Martinez-Patino). What's not to like?... Merk wel op, dat neemt dit probleem niet weg: Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Maar ligt de ondergrens van een man niet boven de bovengrens van een vrouw?
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals even terug verklaard: ik vind het onsportief.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
De draad die ik startte had als bedoeling om te discussiëren over de manier waarop in de sport de opdeling "mannen/vrouwen" moet gebeuren, op gang te brengen. Binnen de respectievelijke groep mannen en vrouwen wordt ook al opgedeeld, (zie de gewichtsklassen in gevechtssporten) dus een verdere opdeling binnen andere sporten, zoals zwemmen, roeien, golf, etc kan zelfs aan de orde komen. Grote sterke atleten roeien, zwemmen en golfen nu eenmaal beter dan zwakke, kleine atleten. Dus in die zin vind ik een opdeling tussen "sterke grote sporters" en "zwakkere kleine sporters" zelfs eerlijker dan een loutere opdeling "man/vrouw" Maar dat is dus een andere discussie.
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet alleen het Ioc die tests doen dan? Want dat is maar een 4 jaarlijks topevenement. Onderliggend heb je internationale, nationale en plaatselijke sportorganisaties. Het zou nogal wat zijn als iedere club, waar ook ter wereld, moet gaan beginnen labotests te bestellen.
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uit: https://quillette.com/2024/08/03/xy-...helif-yu-ting/
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een akkefietje tussen IOC & IBA. Staat ook hier: https://quillette.com/2024/08/03/xy-...helif-yu-ting/
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Niemand zijn lichaam is hetzelfde. Binnen de groep "mannen" zijn er ook mannen die méér testosteron produceren, op een louter natuurlijke manier, dan anderen. Ik zou dus zeggen dat een T-test enkel kan beoordelen waar je je als man op de schaal van 100% testosteron-productie tot 0% testosteron bevindt, maar niet OF je een man of vrouw bent.
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom je dan per se wilt vasthouden aan chromosome-based testing is mij niet duidelijk. IOC is daarmee gestopt. zie: " This method of testing was later abolished, as it was shown to be inconclusive in identifying maleness.[17] The International Association of Athletics Federations ceased sex screening for all athletes in 1992,[18] but retained the option of assessing the sex of a participant should suspicions arise. As well, in 1992, the IOC continued compulsory sex verification, but switched from the Barr body test to a Polymerase Chain Reaction (PCR) test to look for "male-related genetic material" through DNA samples collected from a buccal swab. This test was still subject to criticism and several medical associations opposed gender verification by the late 1990s.[19] A resolution was passed at the 1996 International Olympic Committee (IOC) World Conference on Women and Health "to discontinue the current process of gender verification during the Olympic Games". The International Olympic Committee's board voted to discontinue the practice in June 1999.[20] Chromosome testing was last performed at the Atlanta Olympic Games in 1996. " https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_ve...tion_in_sports
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 6 augustus 2024 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een eenduidige scheiding. Very simple. En met klassieke dopingtest kan achterhaald worden of Testosteron natuurlijk is of niet.
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Het verschil gaat niet over sterkere tov zwakkere mannen, natuurlijk is dat verschil er, het feit dat ze in een totaal andere categorie spelen. In het Engels: "a whole different ballgame"... ![]()
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
van dezelfde orde zijn; "zoals iedereen wel weet" "zoals het algemeen is aangenomen" "zoals alle wetenschappers consensus hebben gevonden" De basis-tenet van elke dwanggedachte. Neen dus. Het is intussen niet duidelijk. Ik blijf de vraag herhalen; is er een mogelijkheid dat een chromatin-test een uitslag biedt dat er géén resultaat bekomen wordt? Kan het IOC mij misschien een antwoord geven?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 augustus 2024 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"This method of testing was later abolished, as it was shown to be inconclusive in identifying maleness."
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil je nu ook mijn vraag beantwoorden? Ik heb ze al 3 keer gesteld. Waarom wil je vasthouden aan de chromosoon-benadering, terwijl er een goed alternatief is. Waarom vind je T-based niet goed? Kan je dat uitleggen?
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge laat ne vent van 150 kilo en bij de 2 meter ook niet vechten tegen ene van 75 kilo en 1,70 meter he. Die drukt die gewoon dood hij moet er zelf niet op kloppen. En als hij er op wilt kloppen kan dat schriel ventje niet eens terugslaan, die zijn armkes zijn gewoon te kort. Ik dacht dat in den boks toch alles om een fair fight draait niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat is dus bij deze dan in orde. Het is nu eenmaal niet echt eervol om als man (zelf al ben je misschien in een vrouwenlichaam geboren) op dames te gaan kloppen. Echte feministes gaan hier ook weer niet mee akkoord gaan maar ja ge kunt niet voor iedereen goed doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
"It was shown" "Het was aangetoond" "zoals iedereen wel weet" "het is algemeen aangenomen" En, "in identifying maleness" om "mannelijkheid" aan te tonen dus. (het gaat hier over "man-zijn" niet over hoe "mannelijk je er uit ziet." Dus weer een fenotypische benadering van een karyotypisch onderzoek. Dus neen, dit beslecht de discussie niet. Er is niet aangetoond dat er iets beter is dan een chromatin-test om te determineren of een lichaam uit XX dan wel XY chromosomen bestaat. Ik heb ook al geschreven dat de hoeveelheid testosteron in een lichaam aangepast kan worden, zelfs op natuurlijke manier, dus dat dat een inferieure test is om "man-zijn" (niet mannelijkheid) aan te tonen.
![]() |