Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 23:02   #221
Vtaroian
Vreemdeling

Vtaroian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
So, wat is dan eigenlijk het probleem?
Wat is er mis met de grenzen van '48? Wat is daar belachelijk aan?
Hier is er duidelijk en IQ probleem.
Drink iets en lees weer eens.
Vtaroian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 23:24   #222
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees jij eigenlijk wel mijn berichten? Nérgens heb ik gezegd dat de oorspronkelijke provincie Palestina zich niet tot voorbij de Jordaan uitstrekte!

Natuurlijk ging Palestina oorspronkelijk wél verder dan de Jordaan. Anders kon het ook niet op die grens in twee gedeeld worden.

Wat heeft het uitsluiten van Transjordanië voor zionistische kolonisatie te maken met "Judenrein'? Het zegt veel over uw paranoia.

Het Saoudi Arabië waar u op afgeeft is een bondgenoot van de Verenigde Staten van Amerika, waar u zo hoog mee oploopt.
De vraag os of je jezelf wel herleest:
In San Remo kreeg Groot-Brittanië een mandaat over Palestina van de Volkenbond. Het gebied over de Jordaan werd inderdaad Transjordanië. Over het andere deel was echter nog geen definitieve beslissing genomenWat inhoud dat op het ogenblik van San Remo (april 1920) zowel Transjordanie¨zou gesticht worden "werd" en het andere deel ... "was" alles dus in verband met San Remo, waar de realiteit is dat Transjordanie werd bezet door de troepen van Abdullah in 1921 en maar in 1923 erkend. Dat is al een groot verschil. Je zou met dezelfde verhaaltjes kunnen vertellen dat 11/9 een gevolg was van de inval in Afghanistan en Irak

Hoeveel Joden leven er in Transjordanië? Geen! Judenrein. Zelfs in 1948 hebben ze de laatste joden uit de oude stad van Jeruzalem verdreven. Dus ook de bewoners die er altijd geleefd hadden. Maar ja die zullen niet meetellen. Het ganse Jordanië was Judenrein gemaakt! Als de waarheid zeggen al voor jou paranoia is, welke ziekte heb jij dan wel

Saoedi-Arabie is ineens slecht als ze met de VS samenwerken, maar als ze ons de pijpleidingen afsluiten zijn ze de goeie. Als ze miljoenen gaven aan de zelfmoordernaars zijn ze de goeie... Je moet wel weten wat je wil hoor.

Wel aangenaam verrast dat je Israël eindelijk erkent. Laat het dan ook zo, ze zullen hun plan wel trekken en zijn goed op weg met Abbas. En binnen een paar jaar zal Sharon ook als de grote held van de vrede aanzien worden, zowat gelijk Reagan die ook het Sovjetblok klein gekregen heeft en voor vrede in Europa gezorgd heeft (de Balkan uitgezonderd, maar daar zijn andere oorzaken....).
Oud 29 januari 2005, 00:05   #223
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
In San Remo kreeg Groot-Brittanië een mandaat over Palestina van de Volkenbond. alles dus in verband met San Remo, waar de realiteit is dat Transjordanie werd bezet door de troepen van Abdullah in 1921 en maar in 1923 erkend.
In deze link lees ik nochtans duidelijk dat in San Remo het Verenigd Koninkrijk een mandaat kreeg over Palestina.
www.nl.wikipedia.org/Conferentie_van_San_Remo

Citaat:
Hoeveel Joden leven er in Transjordanië?
Lees eerst je eigen opmerkingen eens! Je opmerking was dat Transjordanië uitgeloten werd voor 'the jewish national home' of zoals ik concreet zei 'dat Transjordanië uitgesloten werd voor zionistische kolonisatie'.

Citaat:
Saoedi-Arabie is ineens slecht als ze met de VS samenwerken, maar als ze ons de pijpleidingen afsluiten zijn ze de goeie. Als ze miljoenen gaven aan de zelfmoordernaars zijn ze de goeie... Je moet wel weten wat je wil hoor.
En binnen een paar jaar zal Sharon ook als de grote held van de vrede aanzien worden.
Met Saoudie-Arabië heb ik niks te maken. Alsof ik mij ooit zou bezighouden zo'n land te verdedigen.

Binnen de grenzen van 1948 heb ik Israël altijd erkend.

Als Sharon nog vrede wil brengen zal hij nog wel even moeten meegaan. Die vrede laat nog wel even op zich wachten en de grote held zal hij wel niet worden.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 29 januari 2005 om 00:06.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 00:07   #224
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vtaroian
Hebt uzelf een probleem misschien? Geen argumenten meer?
Oud 29 januari 2005, 00:35   #225
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In deze link lees ik nochtans duidelijk dat in San Remo het Verenigd Koninkrijk een mandaat kreeg over Palestina.
www.nl.wikipedia.org/Conferentie_van_San_Remo

Lees eerst je eigen opmerkingen eens! Je opmerking was dat Transjordanië uitgeloten werd voor 'the jewish national home' of zoals ik concreet zei 'dat Transjordanië uitgesloten werd voor zionistische kolonisatie'.

Met Saoudie-Arabië heb ik niks te maken. Alsof ik mij ooit zou bezighouden zo'n land te verdedigen.

Binnen de grenzen van 1948 heb ik Israël altijd erkend.

Als Sharon nog vrede wil brengen zal hij nog wel even moeten meegaan. Die vrede laat nog wel even op zich wachten en de grote held zal hij wel niet worden.
Al schietend terugtrekkend en dan weeral wat vervalsen. Nog steeds dezelfde methodiek. Maar ik wist wel dat je het nooit zult leren. Dat is de reinste marxistische methode en we weten wat daaruit gekomen is en dat ze het zelf verbrod hebben

en ik sluit me aan bij de terechte opmerking van VT...

maar wel een goed idee ook een wikipedia te lezen, maar dan de engelstalige versie
http://en.wikipedia.org/wiki/British...e_of_Palestine
http://en.wikipedia.org/wiki/Hussein...Correspondence

want daar staat ongeveer hetzelfde in dat IK schrijf, maar jij dan toch een probleem me hebt.

Ook de kaart is zeer accuraat:
http://www.passia.org/palestine_fact...h-mandate.html
al komt die van een palestijnse site en geeft duidelijk aan dat de Palestina Transjordanie bevat!

Laatst gewijzigd door nadine : 29 januari 2005 om 00:50.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 00:35   #226
Vtaroian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hebt uzelf een probleem misschien? Geen argumenten meer?
Alle redelijke argumenten zijn gegeven geweest.

De grenzen van 1948 oproepen als tegenargument bewijst van weinig verstand van de zaak. Het wordt niet meer gebruikt door Arabische onderhandelaars. Arabieren nb hadden deze grenzen van 1948 nooit erkent. Tegen zijn om tegen te zijn is niet een verstandig houding en een discussie is onmogelijk geworden met U.

Er is bij U een IQ probleem.
Oud 29 januari 2005, 00:50   #227
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vtaroian
Alle redelijke argumenten zijn gegeven geweest.De grenzen van 1948 oproepen als tegenargument bewijst van weinig verstand van de zaak. Het wordt niet meer gebruikt door Arabische onderhandelaars. Arabieren nb hadden deze grenzen van 1948 nooit erkent. Tegen zijn om tegen te zijn is niet een verstandig houding en een discussie is onmogelijk geworden met U.
Het probleem is vooral dat ú géén toekomstvisie hebt.

Ik zou het kunnen laten bij zulke 'grapjes' als het zogezegde IQ-probleem, maar dat soort argumenten is in de meeste gevallen een teken van zwakte, dus ik laat het.

U wilt de bezette gebieden voor altijd en eeuwig bij Israël? Hoe gaat u dat praktisch gezien doen? Wat gaat u met de Palestijnen doen? Eeuwig blijven vechten? De muur voor eeuwig laten staan in de hoop dat de Palestijnen zelf vertrekken? Denkt u dat de internationale gemeenschap de annexatie van de bezette Palestijnse bezette gebieden ooit zal aanvaarden? Wat met het ongenoegen van de Palestijnse Israëli's over hun discriminatie? Als u eerlijk bent weet u dat u op al die vragen geen echt antwoord hebt. Uw project heeft dus geen kans op slagen.
Oud 29 januari 2005, 01:00   #228
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Al schietend terugtrekkend en dan weeral wat vervalsen. Nog steeds dezelfde methodiek. Maar ik wist wel dat je het nooit zult leren. Dat is de reinste marxistische methode en we weten wat daaruit gekomen is en dat ze het zelf verbrod hebben

en ik sluit me aan bij de terechte opmerking van VT...

maar wel een goed idee ook een wikipedia te lezen, maar dan de engelstalige versie
http://en.wikipedia.org/wiki/British...e_of_Palestine
http://en.wikipedia.org/wiki/Hussein...Correspondence

want daar staat ongeveer hetzelfde in dat IK schrijf, maar jij dan toch een probleem me hebt.

Ook de kaart is zeer accuraat:
http://www.passia.org/palestine_fact...h-mandate.html
al komt die van een palestijnse site en geeft duidelijk aan dat de Palestina Transjordanie bevat!
Marxistische methodes, drinken, IQ-problemen,... : uw argumenten zijn weer zeer overtuigend en wéér blijkt u het niet te kunnen halen zonder gescheld.

Als de verschillende versies van wikipedia onderling verschillen moet wikipedia zijn teksten gelijkstemmen.

Nu heb ik al zeker drie keer geschreven dat Palestina oorspronkelijk ook Transjordanië omvatte en nog schrijft u het tegendeel. Onthou het deze keer aub.
Oud 29 januari 2005, 01:03   #229
nadine
Parlementslid

Standaard

Dit is ook een interessante over de palestijnse mufti en bevestigt zijn inbreng in de Shoah! Wist niet dat het zo duidelijk op Wikipedia stond, alhoewel de inhoud toch bekend is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husayni

Opmerkelijk is de bevestiging dat de palestijnse mufti een grote verantwoordelijkheid draagt in het uitmoorden van 500.000 joden uit Hongarije (ik heb ook boeken met al die copijen van originele documenten) en de gasaanval op Tel-Aviv.

En dan gaan "ze" nog beweren dat ze niets met de Shoah te maken hebben....

Laatst gewijzigd door nadine : 29 januari 2005 om 01:04.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 02:19   #230
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Vtaroian

Een taktiek op zich natuurlijk, alles wat U niet aanstaat onder de categorie propaganda thuis brengen. Gaat U de geschiedenis herschrijven? De relatie tussen het Israëlische leger en de US is een vorm van kruisbestuiving: enerzijds vormt Israël een testgebied voor de US, anderzijds beschikt Israël over toptechnologie met af en toe een productiefout.

In 1948 was USA inderdaad geen bondgenoot van Israël. Na WO II werd echter wel duidelijk dat de VS de enige overblijvende wereldmacht zou zijn, dus richtten de zionisten hun pijlen op de VS. Tot WO II had de VS nooit problemen ondervonden met de Arabische wereld. Om hun expansiepolitiek in Israël kracht bij te zetten, zou het de zionisten natuurlijk goed uitkomen wanneer de VS zich op één of andere manier vijandig ging positioneren tegenover de Arabische wereld. Om het proces van groeiende vijandigheid in de hand te werken werden verscheidene, ogenschijnlijk Arabische aanvallen gepleegd op Amerikaanse doelwitten.
- In 1955 viel de regering van Israël over “the Lavon Affair”. De crisis was onstaan nadat Israëlische agenten, verkleed als Arabieren, explosieven hadden geplaatst nabij Amerikaanse installaties in Egypte.
- In 1967 werd een gelijkaardige actie op poten gezet tegen de USS Liberty, een ongewapend Amerikaanse communicatieschip. 35 bemanningsleden kwamen om, een deel kon echter overleven en getuigde later dat de aanval werd uitgevoerd door Israëlieten. Het doel was de totale Amerikaanse bemanning te elimineren en de schuld later in de schoenen van Egypte te schuiven. Deze gebeurtenis is tot vandaag de dag nog niet onderzocht door het Amerikaanse congres.

Laatst gewijzigd door Gun : 29 januari 2005 om 02:45.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 04:45   #231
Vtaroian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Vtaroian

anderzijds beschikt Israël over toptechnologie

In 1948 was USA inderdaad geen bondgenoot van Israël. Na WO II werd echter wel duidelijk dat de VS de enige overblijvende wereldmacht zou zijn,

- In 1955 viel de regering van Israël over “the Lavon Affair”.
- In 1967 werd een gelijkaardige actie op poten gezet tegen de USS Liberty, een ongewapend Amerikaanse communicatieschip..
Ik zal het kort houden.

1°Na WO II warren twee concurente wereldmachten USA - SSSR.
Koop een bril als U wil geschiedenis leren.

2° Israel beschikt over de allerbeste toptechnologie, 12% van de Nobel-prijzen gaan naar Joden.

3° De zaak Lavon is een "smoesje" van de oppositie om een regering te doen vallen. Nil novi sub sole.

4° De USS Liberty was op een plaats die door israel een "declared war exclusion zone" was. America en de US Navy hadden buiten moeten blijven. Eigen schuld dikke bult. De diplomaten waren ingelicht. Er is tijdig een Notice to mariners + een Notice to airmen uitgebracht. De Franse marine had een radio avurnaf uitgezonden. (avurnav = avis urgent aux navigateurs).
"Uit de weg", dat geld voor iedereen.
Oud 30 januari 2005, 13:10   #232
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wilt de bezette gebieden voor altijd en eeuwig bij Israël? Hoe gaat u dat praktisch gezien doen? Wat gaat u met de Palestijnen doen? Eeuwig blijven vechten? De muur voor eeuwig laten staan in de hoop dat de Palestijnen zelf vertrekken? Denkt u dat de internationale gemeenschap de annexatie van de bezette Palestijnse bezette gebieden ooit zal aanvaarden? Wat met het ongenoegen van de Palestijnse Israëli's over hun discriminatie? Als u eerlijk bent weet u dat u op al die vragen geen echt antwoord hebt. Uw project heeft dus geen kans op slagen.
Indien mogelijk ja . Practisch gewoon wet stemmen in knesset "wij claimen dit gebied" . De palestijnen kunnen blijven of verdreven worden , na WO II werden miljoenen duitsers verdreven en geen haai kraait er naar . De internationale gemeenschap aanvaardt de annexatie van de westelijke sahara en de verdrijving van miljoenen duitser na WO II dus zullen ze dit ook aanvaarden.
Oud 30 januari 2005, 17:59   #233
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Indien mogelijk ja . Practisch gewoon wet stemmen in knesset "wij claimen dit gebied" . De palestijnen kunnen blijven of verdreven worden , na WO II werden miljoenen duitsers verdreven en geen haai kraait er naar . De internationale gemeenschap aanvaardt de annexatie van de westelijke sahara en de verdrijving van miljoenen duitser na WO II dus zullen ze dit ook aanvaarden.
En daarmee heeft u duidelijk gemaakt hoe u écht denkt en wat u écht wil.
Oud 31 januari 2005, 01:30   #234
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig hoe U de tomeloze hoogheidswaanzin formuleert. Of hebben we hier opnieuw met een IQ- of drankprobleem te maken?

Get real!!!
Oud 31 januari 2005, 10:16   #235
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En daarmee heeft u duidelijk gemaakt hoe u écht denkt en wat u écht wil.
ik gaf hier een extreem vb hoe eenvoudig het zou kunnen zijn . het ideegoed van Kach na ik ter voorbeeld .Ik ben er tenzeerste van overtuigd dat de internationale gemeenschap niets zal doen. Waarom ? het groot gedeelte van de int. gemeenschap geeft niet thuis bij int. actie ( Somalia, Kosovo , irak) het grootste deel van de actie zijn georganiseerd door de amerikanen . Daarom alleen denk ik dat de int gemeenschap enkel geld zal inzamelen om te verdelen in vluchtelingenkamp .
Oud 31 januari 2005, 22:09   #236
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is alleszins wel raar dat Sharon van Abbas eist dat hij de Palestijnse militanten aanpakt, maar hij blijkbaar zijn eigen leger niet kan overtuigen van eens een paar weken te stoppen met tienjarige Palestijnse meisjes af te schieten.

Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 22:21   #237
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Het is alleszins wel raar dat Sharon van Abbas eist dat hij de Palestijnse militanten aanpakt, maar hij blijkbaar zijn eigen leger niet kan overtuigen van eens een paar weken te stoppen met tienjarige Palestijnse meisjes af te schieten.

Tja wat wil je nu dat er daar op gezegd wordt. Iedereen zal dit een spijtig voorval vinden maar meer ook niet hoor. Ik denk niet dat deze soldaat met opzet zal geschoten hebben integenstelling tot hamasaanhanger die wel met opzet kinderen doden
Oud 31 januari 2005, 22:32   #238
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Even gesurfd op enkele israëlische sites. en wat lazen we daar?

Attacks Continue Under PA Security

Attacks continue to emanate from Gaza towns handed over to PA Security, with eight mortar shells launched and a 110 pound bomb uncovered today.

The mortar shells slammed into the Gush Katif Jewish communities of N’vei Dekalim and Gadid Monday afternoon. One shell hit a home in N’vei Dekalim, destroying the kitchen but failing to injure any of the inhabitants.

The owner of the house told Israel Radio that she hoped people wound not continue to be fooled by the “trickery” of the PA police, who rather than fight terror, take an active role in it. Over 2,000 armed PA Arabs have been deployed in the area surrounding Gush Katif, ostensibly to prevent the firing of rockets and mortars.

“The continued meetings between Defense Minister Shaul Mofaz and [PA strong-man Muhammed] Dahlan as mortar shells continue to fall on Gush Katif are shameful and morally indefensible,“ said Gush Katif spokesman Eran Sternberg. “We will do everything in our power to bring this reprehensible situation to an end.”

Also Monday, the explosive device was discovered by border police just south of the Kissufin crossing, the main entrance to Gush Katif. It was detonated safely by police sappers. Terrorists also opened fire in the direction of the hothouses of the southern Gaza town of Morag this afternoon. There were no injuries reported.

http://www.arutzsheva.com/news.php3?id=76195

Hoe wil je een vertrouwensband scheppen als de terreur blijft toeslaan
Even op de tanden bijten Israël

Laatst gewijzigd door garfield : 31 januari 2005 om 22:37.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 22:34   #239
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja wat wil je nu dat er daar op gezegd wordt. Iedereen zal dit een spijtig voorval vinden maar meer ook niet hoor. Ik denk niet dat deze soldaat met opzet zal geschoten hebben integenstelling tot hamasaanhanger die wel met opzet kinderen doden
Spijtig voorval... dan begrijp je niet veel van moderne oorlogsvoering. Soldaten schieten zomaar niet zomaar een beetje in het wilde weg. Je zult het waarschijnlijk niet graag horen, maar als een meisje van 10 wordt geraakt in haar kop, dan is dat eenvoudig weg omdat een Israelisch soldaat haar in het visier nam, en afdrukte. Elk leger heeft nu eenmaal zijn portie psychopaten, de rest zijn zoete sprookjes en fabeltjes.

Oud 1 februari 2005, 12:09   #240
garfield
Europees Commissaris

Standaard

nog effe iets anders

bron www.msn.be

Meer dan 130.000 betogen in Jeruzalem tegen terugtrekking

(Belga) Meer dan 130.000 Israëli's verzamelden zondagavond in Jeruzalem om te betogen tegen de eenzijdige terugtrekking van het joodse leger uit de Gazastrook. De Israëlische premier Sharon heeft de Palestijnen beloofd om zijn leger dit jaar geleidelijk uit het Palestijns gebied terug te trekken.
De betogers verzamelden voor de Knesset, het parlement. De politie telde 130.000 manifestanten. De organisaties van kolonisten die opgeroepen hadden om te betogen, verklaarden zelf verrast te zijn door de hoge opkomst. (dwm)

het probleem voor Sharon zal vooral de rechtervleugel zijn van zijn eigen likudpartij. Sharon doet met zijn terugtrekkingsplan het goede Israël zal op termijn beter van worden en het zal de palestijnen en de rest van de wereld een signaal geven van kijk wij tonen goede wil nu jullie nog.

Laatst gewijzigd door garfield : 1 februari 2005 om 12:09.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be