![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie gaat zo zot zijn? |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik koop iets van een waarde van 750 euro, maar de belastingen er op zijn 100%. M.a.w. bij een aankoop van een product van 750 euro is mijn basisinkomen al weg. In de lessen economie, die ik 50 jaar geleden op school kreeg, wilde dat zeggen dat mijn geld plots maar de helft meer waard is. Al degenen die hard gewerkt hebben en een centje opzij konden leggen, zullen u dankbaar zijn, hun spaargeld smelt weg als sneeuw voor de zon. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 juli 2025 om 01:04. |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat die "groei" juist moet inhouden is voorlopig onduidelijk. Bijvoorbeeld, wat voor zin heeft het nog om kennis te vergaren als al die kennis straks in het verlengde van de mens ligt? Men merkt het nu al dat dit enorme gevolgen heeft voor de intellectuele capaciteiten van de nieuwste generatie. Die gaat achteruit, hard.
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist ja. Ik bedoelde dat 100% van de prijs belasting is. En niks overblijft om "te kopen".
Niet 100% op de aankoopprijs, maar 100% van de betaling is belasting. De belastingsvoet is oneindig. Want ge moet al die centen als belasting binnendoen, om die weer als basisloon kunnen uit te geven he |
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja, na een tijdje zal dat 100% van de mensheid zijn. Het is binnenkort met de mensheid gedaan he. Tenzij een grote nucleaire oorlog die ons teruggooit in het stenen tijdperk, dan hebben we weer eeuwen voor ons. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste krijgt ge alles wat ge nodig hebt voor niks (het is daarvoor toch in de eerste plaats dat ge werkt, he, om in uw levensonderhoud kunnen te voorzien en niet te kreperen van honger en kou). Ten tweede, als ge zou willen werken voor grote luxe gaat dat niet, want men gaat U alles afromen om al die niet-werkenden hun levensonderhoud mee te voorzien. Uw rendement moet gigantisch zijn alvorens ge serieus rijk kunt worden met zulke lasten, en bijna niemand is zo rendabel he. Er is dus geen enkele reden meer voor quasi niemand om nog te werken. Ge moet geen schrik hebben van honger en kou, en ge kunt toch geen grote luxe vergaren. Niet vergeten dat gij een "basis inkomen" wilt waar men "normaal goed" van kan leven, ttz, waar mensen normaal gezien voor moeten werken. Niet een aalmoes. Welnu, als ge het gros van de mensen gratis geeft waar zij nu voor werken, dan stoppen ze met werken. Maar om dat te geven moet ge de kleine groep die werkt, veel meer afnemen dan nu. 99% of zo. Geen 50%. Als 1 persoon op 100 werkt, moet die 1 persoon 99% belast worden. Die moet dus 100 keer meer verdienen dan een normaal persoon om een normaal loon over te houden. Die gaat dat niet doen he. Het is pas als die 1000 of 10 000 keer meer verdient dan een normaal persoon dat het interessant wordt. Welnu, waar zijn al die mensen die 1000 keer meer verdienen dan een normaal persoon vandaag ? Veel zijn dat er niet he. En als die er al zijn, zullen die naar een land gaan waar men hen geen 99% belast he. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2025 om 06:40. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niemand voelt zich geroepen om die beantwoorden. Stel dat we een "basis-inkomen" niet zouden "uitkeren" in €€, maar in letterlijk de basis om modern en proper te overleven, zonder enige toeters of bellen. Wat heeft iedere Belg in België dan minimaal nodig?
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
20 jaar of langer doppen is geen uitzondering hé. In een andere draad schreef iemand: "Waarom zou ik drie dagen gaan werken voor 86 euro"? |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal de volgende keer wel wat vaseline gebruiken want het brandt precies nog steeds eh?
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even wat context zodat confraters intenties een beetje duidelijk worden:
Hij voelt zich al een paar dagen in zijn reet gepakt voor een heel simpel feit. In deze post maakte ik de rekening voor mezelf als ik een job op interimbasis die ik aangeboden kreeg, zou aannemen of wanneer ik gewoon zou blijven stempelen. Daar kwam de simpele uitkomst uit dat drie dagen zes uur gaan werken me welgeteld €86 meer zouden opleveren dan wanneer ik niet zou gaan werken. Het verschil tussen dop en loon is voor mij dus wekelijks max €86 (bruto!). Dat is volgens mij niet meer dan een gewone berekening. Niets mis mee dacht ik. Ik denk zelfs dat de meeste mensen de rekening op die manier zouden maken. Je bekijkt hoeveel geld in er beide gevallen binnenkomt en als daar geen verschil op zit heb je met te gaan werken in principe niets 'verdiend', want er komt geen cent meer binnen. Ook confraters Grote Leider is die mening toegedaan want hij wil met zijn trawanten het verschil tussen arbeid en niet-arbeid groter maken. Waarom willen ze dat? Omdat 'de rekening maken' gewoon iets menselijk is. Iedereen doet dat. Maar als ik ook op die manier eens de rekening maak en ik gebruik ergens 1 'verkeerd' woordje; dan gaan de poorten der hel open!! Soit; ik maakte dus ergens in die post de 'fout' om 1 keer te zeggen dat ik dus met gaan werken €86 'verdien'. En sindsdien gebruikt confrater dat ene zinnetje in werkelijk elke draad waar hij zich vertoont om rond te bazelen dat ik vind dat ik met werken slechts €86 verdien. En dat dat niet genoeg is en dat ik dat dus niet ga doen. Waarmee hij zwart op wit aantoonbaar aan't liegen is. Want dit is wat ik in die post ook nog mee gaf: Citaat:
Op een normale, volwassen manier lukt dat blijkbaar niet. Zelfs wanneer ik als werkloze een job voor 3 dagen aanneem, blijf ik voor hem de pispaal. Niet omdat ik ga werken (dat is dan blijkbaar toch niet zo belangrijk) maar gewoon omdat ik het verschil tussen loon en dop verkeerd definieerde. Iemand die gaat werken is voor hem dus van geen tel als hij ook gewoon kan woordjesneuken. Ik vind het wel amusant. Maar het zou wel fair zijn als hij dan minstens even de link naar mijn post bij zou voegen zodat anderen kunnen zien waar hij spijkers op laag water ging zoeken en hoe hij zit te liegen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2025 om 08:45. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In principe moet je daar op kunnen overleven.
|
|
|
|
#237 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
https://www.techniekwebshop.nl/kroon...SABEgJsqfD_BwE |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom nog werken? 2K is te weinig. Uw tandarts edm wordt ook niet meer terugbetaald he. Geef dat tijd en stimuleer ook dat geld te investeren en gebruiken om te ondernemen.
|
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen.
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar dat is dan meer voor vluchtelingen die tijdelijk opgevangen worden he. Onze voorvaderen bouwden voldoende welvaart op. tijd de flow naartoe de politiek naar de burger te leiden
|
|