![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, dat is geen bevestiging daarvoor, ook niet omdat uw soortgenoten dat denken met volle overtuiging, voor "hun eigen bestwil".
Natuurlijk is misdaad romantisch: we kijken er allemaal naar op TV. Ergens willen we het ook doen, maar voor de buitenwereld mag dat niet enzo... Misdaad loont ook in de meeste gevallen, zeker als ge uit uw doppen kijkt: ik heb, zoals velen wss, al dingen uitgespookt waardoor ge in den bak kunt belanden...maar waar ge zelfs geen kick van krijgt. Misdaad maakt het leven spannender: ge VOELT dat ge leeft IPV de alledaagse brave burger uit te hangen... al is die burger vaak eigenlijk ook geen engeltje: iedereen heeft wel iets op zijn kerfstok staan. Wie niet is een onnozelaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop voor de andere druggebruikers dat jij HUN mening niet verkondigt en dat je een alleenstaand geval bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() Jawatte, als ge daardoor vebaast zijt, das dan teken van gezond verstand zeker?
Ik zeg wa IK denk; ik denk ze zelf over na, en ik zeg niet zomaar alles wat verantwoord klinkt; zoals gij dat doet. Maar toch denk ik dat er nog veel zijn die er zo over denken... vooral onder de jongere generaties, maar meestal niet die kinkels vanop het kneuterige platteland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het fijn voor u dat ge graag misdaden begaat, maar zit er dan geen nonsens over te verkopen. Het loont helemaal niet, want als dief, inbreker, overvaller ben je een pest voor de maatschappij, en je zal er zelf toch voor moeten boeten want ge zult ooit gepakt worden. Dan, over drugs: ik zet drugsgebruikers- en dealers (en deze twee zijn onafscheidelijk verbonden met elkaar, geen gebruikers zonders dealers) inderdaad in het rijtje met criminelen. Net zoals heel veel overheden en regeringen in de wereld dat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Waar is de tijd dat ik een forum geopend had met mijn tegendraads drugvoorstel...
kort samengevat : alle drugs legaliseren en verkopen met taksbandje alle drugs verkopen aan meerderjarigen aparte sociale zekerheid voor drugkopers te betalen met hun taksbandjes..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat ge al in uw broek doet als ge maar de naam VB hoort. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Parlementslid
|
![]() Kijk, Vlaanderen zit als volgt in elkaar:
Wettelijk mogen we nog maar heel weinig. In de praktijk doen we allemaal gewoon ons goesting. Resultaat: Een mooie balans tussen een Brave New World en een wetteloze Mad Max-anarchie. Concreet over Canabis: Iedereen mag in principe kiezen om al dan niet weed te roken. Maar anderzijds is het rommel die je als mens verandert in de slechte zin. Dus wat doet de wet? Verbieden! Da's goed want het is rommel. Wat doet de burger? Smoren tegen de sterren op! Ook goed want iedereen heeft het recht om te genieten van wat moeder natuur voortbrengt. Resultaat: De illegale sfeer rond canabis zorgt ervoor dat niet iedereen gewoon begint met canabis te roken. Maar wie echt wil kan het wel doen, gelukkig maar. Heeft allemaal niks met hypocrisie te maken maar eerder met machtsbalansen. Elke belangengroep doet zijn best en daardoor is het hier goed leven. Als één van beide kampen gelijk krijgt dan wordt het pas een ramp.
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Aan die protvod in uw avatar te zien lijkt mij dat erg logisch dat ge met zoiets nog afkomt omdat ge het niet snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant wil ik uw smoel eens zien als ge op Dour festival zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
![]() mooi, mooi. Zegt meer over jezelf dan over mijn avatar eigelijk. Maar goed, ik zou zeggen neem gerust nog een jointje, en vlucht in uw waanwereld. Ge kunt de echte maatschappij niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nuja, tolerantie en een heel klein beetje begrip moet je op dit forum duidelijk niet verwachten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Ik klasseer druggebruik bij misdaad, en drugsdealers bij zware criminelen. Dit is een juridisch en maatschappij-ideologisch standpunt, meer niet. Het is ook niet omdat ik tegen overvallers of ander uitschot ben dat ik daarom die mensen persoonlijk niet kan verdragen, ze moeten zich gewoon schikken naar de wetten die gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zeer goed van u... ![]() Mja, ik ging hier nog iets plaatsen, maar iets zegt er me dat dat geen zin heeft. Het blijft me gewoon verbazen hoe mensen toch telkens opnieuw in hun eigen intuïtieve denkwijzen kunnen vastgeroest zitten. (bijv. een hypocriete drugswet als centraal argument gebruiken in de mening over drugs... Terwijl het net over de juistheid van die wet gaat !!! ) Laatst gewijzigd door boeha : 25 januari 2005 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
spreek dan over illigaal drugebruik en legaal druggebruik en denk telke male je een pint zou drinken dan ook : "ik ben een druggebruiker, niet zomaar een druggebruiker, zelfs een harddruggebruiker, maar wel een legale harddruggebruiker8) " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
noem alcohol, caffeine en nicotine geen drugs meer maar ''genotsmiddelen" ![]() Probleem opgelost... Leve de hypocrisie! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |