![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gat komt er ook niet door roken te verbieden, alleen het gat in de markt voor rokers cafés verdwijnt omdat het verboden is. In de plaats komen er dan zwarte cafés, rokers die thuis hun pintje drinken met vrienden. Trouwens veel goedkoper. Hopelijk verbieden ze u daar dan de toegang omwille van uw eigen gezondheid. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat nu toch niet geloven dat die mensen meer naar de film gaan kijken zeker, want daar moogt ge al veel langer niet roken. Neen, mijn beste, het bestedingsgedrag blijft hetzelfde, het enige verschil is dat ze hun vuile rook buiten gaan uithoesten en dat het voor henzelf en voor de niet-rokers gezonder wordt, en voor de handelszaken goedkoper wegens properder en gene mikmak met luchtafzuiginstallaties ... En mijn voorbeeld van Rome - waar enkele kollega's recent over vertelden - bewijst het. Proost.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geweldige "bewijsvoering" hoor... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er nog mensen op café gaan? Natuurlijk gaan er nog mensen op café gaan maar geloof maar niet dat een zwaar verslaafde roker daar uren zal blijven. Laatst gewijzigd door Bobke : 18 februari 2005 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overblijvende zullen uiteraard nog wel klanten hebben. Als ik op restaurant ga drink ik nu nog één wijntje als ik met de auto ben. Na het eten nog wat blijven hangen met een Irish koffie is er wel niet meer bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de roker kwam daar ook een sigaartje aan te pas. Nu gaan we dat inderdaad thuis doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Maar waarom neemt ge geen pousse-café meer? Omdat ge niet meer moogt roken op restaurant? Waar dan? Ik wil altijd wel eens een goed adres kennen, waar mijn smaak niet wordt bedorven door tabaksrook.
Nee, het zal denk ik eerder zijn, omdat het te duur is, of omdat je BO bent (halve BOB). Of vergis ik mij?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
* U wilt hormonenvrij vlees verkopen op voorwaarde dat alle beenhouwers sluiten die wel gehormoniseerd vlees verkopen. * U wilt een viswinkel openen als alle beenhouwers sluiten. * U wilt een boekenwinkel openen als de TV wordt afgeschaft. * U wilt een fietsenwinkel beginnen als alle garages sluiten. * U wilt elektrische auto's verkopen door verbrandingsauto's te verbieden. U wilt dus gewoon uw willeke opleggen aan alle anderen. Citaat:
Citaat:
En toch kunnen ze dat van de rookvrije café's toch maar niet vinden. Citaat:
Citaat:
En waarom moeten we moraliserend beslissen dat de markt fout is en uw ideologie juist? Wat maakt dat uw gedachten boven die van een natuurlijk evenwicht staat als een vrije markt? Waarom bent u beter? Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan op restaurant om te eten, dat roken valt meestal wel mee. Dat iemand een paar tafels verder een sigaret opsteekt stoort mij helemaal niet. Een zwaar geparfumeerde dame in mijn onmiddellijke omgeving bederft mijn smaak en geur veel meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Marco, ik lees in je post dat we toch al op 1 punt overeenkomen: Dat rokersvrije cafés onder deze omstandigheden geen overlevingskansen hebben. Over de reden waarom zijn we het blijkbaar niet eens. Maar vanuit dat standpunt kan ik al wel beginnen redeneren.
Citaat:
En dat geldt toch net zo hard voor uw overige voorbeelden. Citaat:
Waarom staat mijn idee dan boven die vrije markt? Omdat het levens redt. Citaat:
De kant die ik verdedig beperkt inderdaad een bevolkingsgroep, en gaat in tegen de vrije markt. De kant die jij verdedigt beperkt ook een bevolkingsgroep, en doodt jaarlijks duizenden mensen. Daarom denk ik dat mijn idee boven dat natuurlijk evenwicht van de vrije markt staat. Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 februari 2005 om 13:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moogt wel van mening verschillen met mij, maar ge moogt mij niet voor de zot houden hé. Mijn voorbeeld van Rome gaat niet over één onnozel kaffee. Dat gaat over heel Rome en misschien of wellicht wel over heel Italië. Want wat kwam mij ter ore? Enkele kollega's die een lang weekeinde gingen genieten in Rome vertelden dat ze erg verwonderd waren dat in restaurants en pizzeria's de rokers geregeld naar buiten gingen, omdat het blijkbaar volgens de wet niet meer mocht. De kollega's kennen geen Italiaans, maar wisten erbij te vertellen dat de uitbater telkens een woordje toegesproken kreeg voor dat de Italiaantjes buiten gingen (wellicht om te zeggen dat ze nog niet gingen afrekenen of zoiets.) En ge gaat mij toch niet zeggen dat ge niet weet dat in New York het ook al verboden is te roken in horeka-zaken? Ik weet, het is raar. Sommige zaken zijn raar. Toen ik zowat 30 jaar geleden in Washington was, dan mocht men daar alleen maar alkohol gebruiken binnen in kaffees, als men gezeten was. Wij wisten dat eerst niet en als wij met een klein groepje aan de bar bleven hangen, dan regelde de patron het telkens dat de andere barzitters opschoven ... wij waren verwonderd dat die dat zonder morren deden .... Dus: voor mijn part een wet in Vlaanderen dat in ruimtes waar het publiek drank of etenswaren normaliter verbruikt: rookverbod. En ge moogt mij geloven: dat zal niemand, maar dan ook niemand schaden. Integendeel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men mag niet meer roken in openbare plaatsen (inclusief restoraunt en cafés) in Europa: Italie - Ierland (april 2004) - Noorwegen (juni 2004) - het UK (oktober 2004) hetzelfde geldt in Nieuw Zeeland - Hong-Kong - Australie (zomer 2005) en in de US (New York, Los Angeles, San Francisco en Boston) Het is nog maar een begin, maar aan de data zie je in welke sneltreinvaart dit idee terein wint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge bewijst er alleen mee dat de horeca niet volledig verdwenen is. Geeft eens cijfers van het aantal horeca zaken en hun omzet voor en na het verbod. Dan kunnen we verder discuteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als gij blijft geloven tot bewijs van het tegendeel, dat die kaffee-gangers dus wel van hobby veranderd zijn, dan zitten ze nu inderdaad allemaal in de cinema. Ik herhaal het wel, omdat ik het graag herhaal: ik ben voorstander voor een dergelijke Vlaamse wet, omdat iedereen, iedereen, ook de horeka-uitbaters er wel bij vaart. En 't meest van al, varen de stinkstokgebruikers er wel bij: ze kunnen af en toe genieten van wat buitenlucht, hetgeen zeer gezond is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom geen belastingvoordeel geven voor rookvrije cafés ? De uitbater en klant kunnen dan zelf uitmaken wat ze kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |