Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2005, 01:10   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Iemand die 120 rijdt op het 1e rijvak is niet in overtreding,en dus zullen diegenen die het 2e en 3e rijvak gebruiken ook niet harder mogen of ze zijn in overtreding!
Heel simpel op papier ,iets moeilijker in praktijk!
heb ik zulks ooit beweerd doornroosje ?
ik zeg gewoon dat iemand die 80 op 't eerste rijdt helemaal niet zo abnormaal traag rijdt, zeker als je rekening houdt met een everedige verdeling van die snelheden bij fileverkeer, zelfs moest dat zo zijn dan nog is hij totaal in zijn recht
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 12:58   #222
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Voor wie vindt dat "ze" weer in zijn zakken zitten is het toch heel simpel? Wie zich aan de maximumsnelheid houdt, wordt niet beboet.
Voor de rest kunt u rustig verder de voeten van wandelaars eraf sjezen op het zebrapad, met fietsen zonder licht blijven rijden, dubbel parkeren, voorrangsregels negeren, bumperkleven, uw gordel "vergeten" vast te klikken (en dat geldt natuurlijk dubbel voor uw kinderen, die u liever tussen de twee voorste zetels laat plaatsnemen), ...

Maar pas op als ge ooit 130 km/h rijdt op de autostrade hé ! Want dan zijt ge nen doodrijder, maniak, moordenaar, egoïstische chauffeur, en meer van dat fraais.

Oud 9 februari 2005, 13:02   #223
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Dura lex sed lex
En laat dat nu net hét adagio zijn om burgerlijke ongehoorzaamheid goed te praten
Oud 9 februari 2005, 13:07   #224
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
??? hoe moet iemand dat dan anders interpreteren, ancapa

en het niet overdreven traag dat heb ik je al aangetoont uitgaande van 3 vakken zoals in je voorbeeld
120-70 = 50
50/3 = 16.67 km/h per interval , logischer kan het haast niet, of hoe zag jij dat ?
dus in 't eerste vak een gemiddelde van exact 70+16.67/2 = 78.33 km/h

80 km/h is 20% van het toegestane interval meer dan het absolute minimum 70, niet slecht voor een eerste vak en zeker niet een overtreven trage snelheid op een autosnelweg waar de snelheidslimiet op 120km/h ligt

dien toerist reed dus wat sneller dan het logisch gemiddelde in dat vak
en
dien toerist kan het ook niet helpen dat in dat eerste vak de meesten daar iets van een 90-100 rijden wat eerder het logisch gemiddelde van het tweede vak is

als jij dat traag vindt dan spreekt dat boekdelen over jouw mening over 120km/h
In feite hebt u dus eigenlijk juist niets aangetoond, want als de reële situatie is dat de snelheid op een autostrade verdeeld is rond 105 km/h (en dus niet op 95 km/h, zoals je theoretische voorbeeld suggereert), dan rij je tegen 80 km/h ver onder het gemiddelde en ver buiten de standaarddeviatie.
Oud 9 februari 2005, 14:44   #225
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Voor de rest kunt u rustig verder de voeten van wandelaars eraf sjezen op het zebrapad, met fietsen zonder licht blijven rijden, dubbel parkeren, voorrangsregels negeren, bumperkleven, uw gordel "vergeten" vast te klikken (en dat geldt natuurlijk dubbel voor uw kinderen, die u liever tussen de twee voorste zetels laat plaatsnemen), ...

Maar pas op als ge ooit 130 km/h rijdt op de autostrade hé ! Want dan zijt ge nen doodrijder, maniak, moordenaar, egoïstische chauffeur, en meer van dat fraais.

Wanneer u betrapt wordt op een van de misdrijven die u opsomt, wordt u op de bon geslingerd. Idem dito voor snelheidsovertredingen. Wanneer u de regels NIET overtreedt, zal u geen boete krijgen.
Wat is uw punt?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:05   #226
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer u betrapt wordt op een van de misdrijven die u opsomt, wordt u op de bon geslingerd. Idem dito voor snelheidsovertredingen. Wanneer u de regels NIET overtreedt, zal u geen boete krijgen.
Wat is uw punt?
Een punthoofd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 16:29   #227
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wie vindt dat "ze" weer in zijn zakken zitten is het toch heel simpel? Zorg ervoor dat u geen overtredingen begaat. Wie zich aan de maximumsnelheid houdt, wordt niet beboet.
En als je niet eet dan wordt je ook niet dik.
En als je niet werkt dan wordt je niet moe.
En als je niet vrijt dan krijg je geen aids.
Vul aan naar believen.......
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 16:41   #228
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is uw punt?
"Wanneer ons kat een hond was, dan kon ze blaffen."

Men controleert voornamelijk, hoofdzakelijk en zelfs bijna uitsluitend op de snelheidsregels.

Ten andere is het onmogelijk om altijd en overal rigoureus de verkeersregels te volgen.

Het is toch ergerlijk hoe dezelfde mensen die op andere vlakken pleiten voor "tolerantie, verdraagzaamheid, consequentie, ..." er nu alles aan doen om de zero-tolerance en puur repressieve aanpak ivm (auto)verkeer goed te praten.
Oud 9 februari 2005, 19:36   #229
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Men controleert voornamelijk, hoofdzakelijk en zelfs bijna uitsluitend op de snelheidsregels.

Ten andere is het onmogelijk om altijd en overal rigoureus de verkeersregels te volgen.

Het is toch ergerlijk hoe dezelfde mensen die op andere vlakken pleiten voor "tolerantie, verdraagzaamheid, consequentie, ..." er nu alles aan doen om de zero-tolerance en puur repressieve aanpak ivm (auto)verkeer goed te praten.

[font=Times New Roman][size=3]Haalt de woorden uit mijn mond![/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 22:36   #230
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Over "tolerantie en verdraagzaamheid" gesproken: dit gaat over een inperking van de marge(!) BOVEN de maximumsnelheid. Serieus blijven hé. Overigens kan je je de vraag stellen hoe ver "tolerantie" en "verdraagzaamheid" moeten gaan als je weet dat overdreven snelheid de grootste oorzaak is van ongevallen met tragische (doden en zwaargewonden) afloop.

Wat betreft "consequentie" heb je gelijk: er mag wat mij betreft even rigoureus opgetreden worden tegen stoep- en fietspadparkeerders, te weinig afstand houden, niet-handenvrij bellen tijdens het rijden,...
Oud 9 februari 2005, 23:42   #231
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Over "tolerantie en verdraagzaamheid" gesproken: dit gaat over een inperking van de marge(!) BOVEN de maximumsnelheid. Serieus blijven hé. Overigens kan je je de vraag stellen hoe ver "tolerantie" en "verdraagzaamheid" moeten gaan als je weet dat overdreven snelheid de grootste oorzaak is van ongevallen met tragische (doden en zwaargewonden) afloop.

Wat betreft "consequentie" heb je gelijk: er mag wat mij betreft even rigoureus opgetreden worden tegen stoep- en fietspadparkeerders, te weinig afstand houden, niet-handenvrij bellen tijdens het rijden,...
Dat is misdaad ook! En hoe ver moet de tolerantie daar gaan?
En zou men daar niet beter wat strenger zijn!

En ofwel bent u nog erg jong en mist u levenservaring,ofwel bent u strikt genomen een heilig paterke,of moet u zelf niet instaan voor een gezin met kinderen,anders zou u wel weten wat het kost om dat te onderhouden.
Niemand zegt dat er niet streng mag opgetreden worden tegen overtreders van de verkeerswet,maar daarom moet men mensen nog niet van bed op stro brengen door extreme maatregelen in verband met superboetes.
Trouwens ik denk dat de tolerantie van de kiezer ook ver bereikt is,zeker als men hem blijft treffen in zijne portemonee.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 23:57   #232
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite hebt u dus eigenlijk juist niets aangetoond, want als de reële situatie is dat de snelheid op een autostrade verdeeld is rond 105 km/h (en dus niet op 95 km/h, zoals je theoretische voorbeeld suggereert), dan rij je tegen 80 km/h ver onder het gemiddelde en ver buiten de standaarddeviatie.
dus als de reële situatie anders is dan diegene die je zou moeten hanteren dan ben je dus in fout als je van die reële situatie al teveel afwijkt ?

maw :
+ voorrang van rechts uitkomende op een drukkere baan : vergeet het maar

+ wagens die niet sneller kunnen rijden dan, laat ons zeggen 100km/h niet op de meer op autostrades want de reële situatie zou wel eens kunnen zijn dat men er gemiideld 135 snort , dus da's ver buiten de standaarddeviatie

+ oranje lichten en rode lichten negeren op plaatsen waar de reële situatie overduidelijk aantoont dat het toch nog een halve minuut zal duren alvorens de anderen groen krijgen

+ steeds dubbel parkeren daar de reële situatie dubbel parkeren eerder als regel dan als uitzondering neemt

+ tenminste 60 rijden in zone 30

+ pinken is verboden, mensen zouden de indruk krijgen dat je pinker verkeerdelijk neemt voor je versnellingspook

+ stilstaande, gestopte, geparkeerde voertuigen hebben voorrang op het doorgaand verkeer

moet ik nog doorgaan ?

Laatst gewijzigd door praha : 10 februari 2005 om 00:06.
Oud 10 februari 2005, 00:00   #233
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

misschien omdat men het gemiddelde eindelijk eens op 95 wilt brengen ?
met een toegelaten standaardeviatie van 25 ?
zou dat kunnen ?
Oud 10 februari 2005, 00:13   #234
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Dat is misdaad ook! En hoe ver moet de tolerantie daar gaan?
En zou men daar niet beter wat strenger zijn!

En ofwel bent u nog erg jong en mist u levenservaring,ofwel bent u strikt genomen een heilig paterke,of moet u zelf niet instaan voor een gezin met kinderen,anders zou u wel weten wat het kost om dat te onderhouden.
Niemand zegt dat er niet streng mag opgetreden worden tegen overtreders van de verkeerswet,maar daarom moet men mensen nog niet van bed op stro brengen door extreme maatregelen in verband met superboetes.
Trouwens ik denk dat de tolerantie van de kiezer ook ver bereikt is,zeker als men hem blijft treffen in zijne portemonee.
U meent persoonlijk te moeten worden, wel, ik meen niet te jong te zijn om mij een mening te vormen over verkeersbeleid (om u een idee te geven: ik rijd al 15 jaar met de auto). Een verkeersongeluk, te wijten aan overdreven snelheid maar waarbij ikzelf niet 'in fout' was, kostte me het zicht aan 1 oog. Ik hoop dat het u of uw kinderen nooit overkomt.

Ik blijf erbij: al het gemekker tegen het streng optreden komt in feite neer op een pleidooi VOOR te hard rijden. Als u de boetes te hoog vindt houd ud an aan de verkeersregels, basta! Sommigen missen blijkbaar de capaciteiten om te beseffen dat absolute vrijheid een onzinnig idee is, zeker in het verkeer.
Oud 10 februari 2005, 00:22   #235
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U meent persoonlijk te moeten worden, wel, ik meen niet te jong te zijn om mij een mening te vormen over verkeersbeleid (om u een idee te geven: ik rijd al 15 jaar met de auto). Een verkeersongeluk, te wijten aan overdreven snelheid maar waarbij ikzelf niet 'in fout' was, kostte me het zicht aan 1 oog. Ik hoop dat het u of uw kinderen nooit overkomt.

Ik blijf erbij: al het gemekker tegen het streng optreden komt in feite neer op een pleidooi VOOR te hard rijden. Als u de boetes te hoog vindt houd ud an aan de verkeersregels, basta! Sommigen missen blijkbaar de capaciteiten om te beseffen dat absolute vrijheid een onzinnig idee is, zeker in het verkeer.
Het gaat vooral over de hoge boetes.
Ik ben voor hogere pakkans maar lagere boetes.
De huidige boetes is voor sommige bestuurders een flinke aderlating, voor anderen een lachertje.
Je wilt toch niet dat kapitaalkrachtigen wel uw kinderen mogen omverrijden omdat zij zich de hoge boetes kunnen veroorloven ?
Meer pakkans, lagere boetes en rijbewijs met strafpunten.

Laatst gewijzigd door Bobke : 10 februari 2005 om 00:28.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:22   #236
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Alle criminelen met een straf korter dan 2 jaar worden vrijgelaten omwille van plaatsgebrek. Mensen die 6 km/h te hard rijden worden onmiddelijk gestraft met boetes.

Ik dacht wel gehoord te hebben dat ze de misdaad harder wou bestraffen, blijkbaar hadden ze het dus over de echte criminelen in dit land...mensen die dus 6 km/h te hard rijden en niet de overvallers die minder dan 2 jaar krijgen voor de rechter, deze worden beloond.
Tsjah, wat moeten ze doen? Elke automobilist dat meer dan 6 km per uur te hard rijdt in de bak steken?
Daarbij, de superboetes missen hun effect niet want de ongevallen dalen. En het is daarvoor dat ze die superboetes ingevoerd hebben.
Wat moeten ze doen met overvolle gevangenissen? Nieuwe zetten, ja, akkoord. Maar wie wil er een gevangenis in zijn tuin?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:33   #237
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het gaat vooral over de hoge boetes.
Ik ben voor hogere pakkans maar lagere boetes.
De huidige boetes is voor sommige bestuurders een flinke aderlating, voor anderen een lachertje.
Je wilt toch niet dat kapitaalkrachtigen wel uw kinderen mogen omverrijden omdat zij zich de hoge boetes kunnen veroorloven ?
Meer pakkans, lagere boetes en rijbewijs met strafpunten.
daar ben ik het volledig mee eens
je kan geen hogere boetes geven naargelang het inkomen/vermogen daar dit een inbreuk zou zijn op het gelijk berechten
maar een rijbewijs met punten zou hier efficient kunnen zijn
punten die ook weer 'slijten' zoals de bonus-malus met het verjaren
Oud 10 februari 2005, 00:33   #238
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Tsjah, wat moeten ze doen? Elke automobilist dat meer dan 6 km per uur te hard rijdt in de bak steken?
Daarbij, de superboetes missen hun effect niet want de ongevallen dalen. En het is daarvoor dat ze die superboetes ingevoerd hebben.
Wat moeten ze doen met overvolle gevangenissen? Nieuwe zetten, ja, akkoord. Maar wie wil er een gevangenis in zijn tuin?
Als niemand nog met de auto kan rijden omdat hij zich geen boete kan veroorloven zullen de ongevallen nog dalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:34   #239
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als niemand nog met de auto kan rijden omdat hij zich geen boete kan veroorloven zullen de ongevallen nog dalen.
Of mensen kunnen zich aanpassen aan de regels. En gewoon niet meer te hard rijden.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:36   #240
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

btw doet me denken aan die stomme bonus die afgesloten wordt op de verzekerde en zijn/haar geschiedenis en gekoppeld wordt aan een voertuig en niet noodzakelijk aan de bestuurder
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be