Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2005, 15:36   #221
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ze kunnen netzogoed lid worden van de Al-Qeida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Hier ga je alweer de fout in. Heel veel Koerden houden van de Turkse vlag. Op de Turkse tv waren veel Koerden gekomen die het liefde voor Turkije en de Turkse vlag uitten en het vertrappelen van de Turkse vlag veroordeelden
[/quote]
Hieruit leid ik af dat jij de Koerden-kwestie degradeert tot een 'terroristen-zaakje'. Ik wil zelfs verder gaan: jij ontkent zelfs dat er zoiets is als koerd-zijn, immers 'goede' Koerden zijn Turken, en de 'slechte' Koerden zijn terroristen. De meerderheid van de Koerden is niet pro-turks zoals jij gelooft...als dit zo zou zijn, kon de pkk geen brede guerillia oorlog voeren want van essentieel belang bij een guerillia oorlog is de steun van brede lagen van de bevolking...of ontken je nu ook dat de pkk, of ondertussen Kongra-gel, een zeer succesrijke guerillia beweging is?

een gegeven waar zelfs jij niet omheen kan: alle Koerdische gemeentelijke besturen zijn in handen van de pro-koerdische Dehap en niet één of ander Turkse partij...in vele gemeentes halen ze op hun eentje meer dan 50% en in sommige gemeentes zelfs tot boven de 80%. Wat betekent dit???
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 16:10   #222
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meest geniale persoon aller tijden Mustafa Kemal Ataturk.
Dit had ik even over het hoofd gezien. M.K.A. mag dan niet echt dom geweest zijn, maar om hem de meest geniale persoon aller tijden te noemen....prettig gestoord noemen ze dat
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 16:21   #223
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
De reden waarom men iemand opsluit is nochtans bijzaak voor "styllo-ben".

Nu doe je mij onrecht aan...zoals te merken is aan mijn gedrevenheid achter dit topic, ben ik zeer verontwaardigd omdat de kinderen opgesloten worden omdat ze de Turkse vlag probeerden te verbranden (probeerden want het lukte hen niet...). Als zij nu 'serieuzere terroristen' zouden zijn, zou ik nu minder uit mijn vel springen.

Hij wil alleen platte compassie opwekken voor het feit dat het om jongeren gaat, die al voor de zevende - en nu achtste - nacht gevangen zitten.

Het gaat hier op de eerste plaats niet om de jeugdige leeftijden van de betrokken mensen maar om de verkrampte Turkse wetgeving. En hoe verkrampt die wetgeving nu is, wordt juist bewezen door de jeugdige leeftijden. Hoe ge het draait of keert, het feit dat het om pubertjes gaat, kun je niet minimaliseren of uit het oog verliezen.

En ja, dat het om jonge kinderen gaat, raakt mij zeer diep...dit is een teken van menselijkheid, en geen anti-Turkse propaganda.

Als ooit het VB aan de macht komt - al ben ik er nogal gerust op dat zo'n ramp ons nooit zal overkomen - zal er ook wel strenger worden opgetreden tegen een schending van nationale symbolen als de Vlaamse Leeuw.

En daarom is het gerechtvaardigd dat die Koerdische kinderen opgesloten worden...of wat wil je hiermee precies zeggen?

Waaruit u mag afleiden dat ik ook van oordeel ben dat de straf voor het schenden van nationale symbolen fel overdreven is. Alleen is het argument dat het hier om kinderen gaat een vals-sentimenteel argument.

Neen, het feit dat het om kinderen gaat, moet zelfs extra onderstreept worden om de verkramptheid van Turkije te kunnen aantonen. Vergeet niet dat ik, als EU-burger, het recht heb om te weten wat vlees ik in de kuip heb als de toetreding van Turkije tot de EU plaatsvindt.

Elk politiek kamp zou het moeten vermijden om kinderen in te zetten voor een zaak die zij niet begrijpen

De jongens hebben verklaard dat iemand anders hen de Turkse vlag gegeven had om het te verbranden. Zij zijn dus slachtoffer van een provocatie, een complot. Maar van dit hoor je niks in de Turkse media...

maar als bepaalde ouders zo fanatiek zijn dat ze hun kinderen de vuurlinie in sturen,

De feiten gebeurden tijdens newroz, een feest. Iedereen, van jong tot oud bevond zich op straat. Bovendien, de ouders werden pas op de hoogte gesteld toen de kinderen allang door de politie meegenomen waren. Zij wisten van niks...

Malinois, ik zou het op prijs stellen als je correct en bij de feiten blijft. Een uit zijn nek blazende 'gelegenheids-deelnemer' is het laatste wat we hier nodig hebben.

dan past daar geen sentimenteel pardon.

kinderen blijven kinderen, een beetje menselijkheid graag.

Als de straf tenminste niet in strijd is met de universele rechten van de mens

Wat het dus zeer zeker is. Maar weet ge, wetten en regels zijn niet alles. Menselijkheid is belangrijker. Wat ons, het Westen, onderscheidt van de rest van de wereld, is niet onze supergoeie grondwet maar onze redelijkheid. Een kind van 13 jaar die een vlag over de grond sleept 13 jaar gevangenisstraf geven, grondwet of niet, zoiets laten we gewoon niet toe, al komt het Vlaams Belang aan de macht!!!

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 april 2005 om 16:26.
Oud 1 april 2005, 18:10   #224
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hieruit leid ik af dat jij de Koerden-kwestie degradeert tot een 'terroristen-zaakje'
Waarom post je het vervolg van mijn post niet?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 18:30   #225
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
een gegeven waar zelfs jij niet omheen kan: alle Koerdische gemeentelijke besturen zijn in handen van de pro-koerdische Dehap en niet één of ander Turkse partij...in vele gemeentes halen ze op hun eentje meer dan 50% en in sommige gemeentes zelfs tot boven de 80%. Wat betekent dit???
Lijkt wel haast op democratie.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 1 april 2005 om 18:30.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 19:23   #226
sdqa
Banneling

Standaard

ik spuw ook op die turkse vlag...
sdqa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 19:29   #227
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sdqa
Je doet maar.
Oud 1 april 2005, 19:30   #228
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Dacht ik ook al.
Oud 2 april 2005, 09:05   #229
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je doet maar.
Maar dan niet in Turkije .
Oud 2 april 2005, 09:06   #230
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dacht ik ook al.
Ondanks al die stemmen... geen enkele volkstvertegenwoordiger?
Oud 2 april 2005, 10:48   #231
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

@styllo_ben

Goed. Het is jou niet zozeer om de leeftijd van die kinderen te doen, maar om de toetreding van Turkije bij Europa.
Dat had ik natuurlijk van in het begin kunnen raden.

(Je weet toch dat in de tijd dat Spanje tot Europa toetrad, je daar nog gestraft kon worden voor een zoen op straat, zelfs als hetero-koppel? - onder invloed van de EU is die wet intussen al weer afgeschaft, en maakt Spanje deel uit van het "redelijke" westen.
Ik ben niet bang dat Turkije zich niet naar de etische redelijkheid van de rest van Europa zal schikken - ziij het misschien wat trager dan wij wensen. Jammer voor de redelijke Turken dat het nog minstens 10 jaar duurt eer Turkije lid kan worden.)
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 13:50   #232
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Jammer voor de redelijke Turken dat het nog minstens 10 jaar duurt eer Turkije lid kan worden.)
Heel jammer want dat zal veel meer dan 10 jaar duren (volwaardig lid)
Oud 2 april 2005, 14:05   #233
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel jammer want dat zal veel meer dan 10 jaar duren (volwaardig lid)
Als het doorgaat dan zal het tussen de 15 en 20 jaar duren.
Oud 2 april 2005, 14:21   #234
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Hieruit leid ik af dat jij de Koerden-kwestie degradeert tot een 'terroristen-zaakje'. Ik wil zelfs verder gaan: jij ontkent zelfs dat er zoiets is als koerd-zijn, immers 'goede' Koerden zijn Turken, en de 'slechte' Koerden zijn terroristen. De meerderheid van de Koerden is niet pro-turks zoals jij gelooft...als dit zo zou zijn, kon de pkk geen brede guerillia oorlog voeren want van essentieel belang bij een guerillia oorlog is de steun van brede lagen van de bevolking...of ontken je nu ook dat de pkk, of ondertussen Kongra-gel, een zeer succesrijke guerillia beweging is?

Jij trekt werkelijk lachwekkende conclusies. Waar heb ik gezegd dat Koerden niet bestaan? Ik heb Koerden altijd erkend als een ander volk. Turken en Koerden hebben niet dezelfde oorsprong. Koerden zijn meer gerelateerd aan Perzen. Wat ik heb geschreven is dat er veel Koerden zijn die van Turkije en de Turkse vlag houden. In sommige provincies in het Zuidoosten stemt inderdaad een groot deel van de Koerdische bevolking op de Dehap. Dit wilt niet meteen zeggen dat ze voor onafhankelijkheid zijn. Dehap staat ook voor meer rechten voor de Koerden. Overigens had de Dehap ongeveer 6% van de stemmen gehaald bij de landelijke verkiezingen terwijl geschat wordt dat 20% van Turkije bestaat uit Koerden. Dat betekent dat ongeveer 30% van de Koerden voor de Dehap heeft gestemt of dat betekent dat het werkelijke aandeel Koerden kleiner is dan 20%. Ik heb nergens gezegd dat de Koerden geen steun vinden onder brede lagen van de bevolking. De strijd van de PKK was overigens geen grootschalige oorlog. Het is in ieder geval niet vergelijkbaar met oorlogen zoals in Ruwanda en in Bosnie. Wat jij ook niet weet is dat veel Koerdische dorpjes aangevallen en afgeperst werden door de PKK. Daarom meldden veel Koerden zich vrijwillig aan als dorpswachter. Het Turkse leger trainde en bewapende hen. Deze dorpswachters beschermden de dorpen tegen PKK terroristen. Veel terroristen zijn omgebracht door deze dorpswachters. Na de komst van deze dorpswachters is het nog sneller bergafwaarts gegaan met de PKK.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 14:59   #235
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sdqa
Ik heb nog nooit een Turkse vlag van dichtbij gezien...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 15:04   #236
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb nog nooit een Turkse vlag van dichtbij gezien...
Je monitor is aardig dichtbij hoop ik. (kan je op je monitor spuwen)
Oud 2 april 2005, 15:19   #237
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je monitor is aardig dichtbij hoop ik. (kan je op je monitor spuwen)
wie zie dat kelt daarop zou spuwen

Dan moet ik mijn monitor weer kuisen

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 15:20   #238
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
wie zie dat kelt daarop zou spuwen
Niemand, ik vond het alleen een grappig idee (daarom ook tussen haakjes)

Laatst gewijzigd door sinan123 : 2 april 2005 om 15:21.
Oud 2 april 2005, 18:45   #239
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat jij ook niet weet is dat veel Koerdische dorpjes aangevallen en afgeperst werden door de PKK. Daarom meldden veel Koerden zich vrijwillig aan als dorpswachter. Het Turkse leger trainde en bewapende hen. Deze dorpswachters beschermden de dorpen tegen PKK terroristen. Veel terroristen zijn omgebracht door deze dorpswachters. Na de komst van deze dorpswachters is het nog sneller bergafwaarts gegaan met de PKK.
klopt niet... dit is de officiele versie. Ik heb nu geen tijd maar zal later de echte weergeven..
Oud 4 april 2005, 13:43   #240
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Je weet niet waarover je spreekt. Ok, alle gemeentelijke besturen zijn in handen van de pro-Koerdische partij DEHAP, maar echt macht hebben ze niet. In Turkije zijn de gemeentes alleen bevoegd om vuilnis op te halen en om gedurende de vastenperiode (ramadan) een tent op te zetten waar dan de armste mensen een warme maaltijd kunnen komen halen. Voor meer serieuzere bestuurlijke zaken zijn de gemeentes niet bevoegd. Integenstelling tot bij ons, beschikken de Turkse gemeentes ook niet over een politie-apparaat, geen burgerlijke stand enz enz.

Echte macht op lokaal niveau berust bij de gewesten. De gewesten worden bestuurd door een soort van prefect. Deze wordt aangesteld door de centrale regering in Ankara...en van deze mogen we niet verwachten dat ze een pro-Koerd tot prefect benoemt. De prefecten hebben in Turkije veel macht. Ze beschikken over het politie-apparaat, burgerlijke stand, kadaster, onderwijs, economie enz enz. Bijkomstig voor de Koerdische gewesten is er een soort van 'super-prefect'. deze prefect, eveneens aangesteld door Ankara, staat boven de gewone prefecten en is vooral belast met veiligheidszaken. Deze super-prefect 'heerst' over de koerdische gebieden waar de noodtoestand van kracht is. Deze super-prefect heeft het laatste woord over de politie en de lokale brigades van de gendarmerie. Om zijn veiligheidstaak naar behoren te kunnen uitoefenen is er op dat niveau trouwens een hechte samenwerking met het leger.

Als je in Turkije de steun hebt van de prefecten en van de super-prefect kun ja alles gedaan krijgen...als je hun steun niet hebt, krijg je niets gedaan.

Met dit probleem zitten momenteel de Koerdische gemeentelijke besturen: zij hebben een zeer duidelijk mandaat gekregen van de lokale bevolking maar omdat ze de prefecten en hun bureaucratie tegen zich hebben, worden ze totaal verlamd. Zo is het dus mogelijk dat de door Ankara aangestelde prefect een democratisch verkozen (Koerdische) burgermeester uit zijn ambt kan ontzetten. Het is vaak voorgevallen dat de politie in opdracht van een prefect een Koerdische burgermeester arresteert.

Zei u daarnet dat dit op democratie lijkt???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be