![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat weet u over Peak Oil? | |||
Niets, ik ben dom en lui. Ik verkies niet te weten. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
Voorlopig weinig. Maar ik doe mijn best om er zo snel mogelijk meer over te weten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Ik ken het fenomeen. Het heeft m'n leven veranderd. Ik bereid me stilaan voor. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Als expert lobby ik nu al opdat politici een beleid van Peak Oil Preparedness implementeren voor het te laat is. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Boven de 65 dollar.
![]() Voor ons zijn die waanzinnige olieprijzen dus een goudmijn he. De ene zijn brood ... ander zijn dood |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emmn explain yourself. in mijn ogen zijn die prijzen DE doodsteek voor onze economie. Inflatie groeit steeds verder dus kunnen wij minder kopen met onze lonen, alles wordt stilaan minder betaalbaar... wij schenken enorme bedragen weg aan arabieren.. etc.. Misschien snap ik hier iets niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Gouverneur
|
![]() je bent een optie vergeten:
"none of the above"
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus importeurs verdienen centjes. 'ons' en 'onze' economie bestaat niet. wat goed is voor mij, is wsh slecht voor de portemonnee van iemand anders. 'wij' zijn in dit land geen groot economisch blok. en ik kan mij niet explainen omdat er anders teveel goudzoekers komen plunderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Portemonnee van iemand anders interesseert mij niet echt
![]() ik ben vooral geinteresseerd in mijn eigen portemonnee en imho zijn de hoge olieprijzen SLECHT voor mijn portemonnee en tenzij je voor de olieindustrie werkt zijn de hoge prijzen voor UW portemonnee ook niet bepaald interessant.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen is er de dupe van hoor, zeker niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Dat verhaaltje van importeurs die zogezegd gouden zaken doen omdat ze goedkope productjes uit China binnenhalen, is natuurlijk onzin.
De hoge olieprijzen zijn enkel goed voor Arabieren. Zowel de Chinese manufacturers als de logistiek als de shippers zijn allemaal de dupe, en dus ook de importeurs, die trouwens in Europa niet zomaar alle Chinese rommel mogen binnenhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik (ik waan me even de overheid) geconfronteerd zou worden met een probleem als dit zou ik me eerst even het fundament in vraag stellen nl. - Waarom moet er permanente groei zijn? Als ik even heel politiek incorrecte zinnetjes mag verkopen: We hebben jarenlang massa's steenkool en nadien olie erdoor gejaagd. Met als gevolg een vreselijke stijging van het CO2 in de lucht, met alle gevolgen vandien die een opwarming van de aarde (verandering van het klimaat) met zich meebrengt. Echter, nu we het zo ver gedreven hebben dat er niet veel meer CO2 bij kan voordat er euhm ... erge dingen gebeuren, komt er godzijdank een oplossing aandrijven uit onvewachtte hoek ... nl. ... ![]() Helaas voor sommigen, maar uiteindelijk gelukkig voor velen, heeft de natuur in die zin (of wie of wat u ook wilt geloven dat voor dit alles gezorgd heeft) een soort zelf-corrigerend systeem uitgedacht ... er is namelijk net genoeg olie om onszelf, al dan niet "per ongeluk", voor een groot gedeelte op de slechte weg te helpen ... maar er is er te weinig om 'de boel helemaal naar de kloten te helpen'. (Mmmm ... blijbaar wist moeder Natuur wel dat de mensen veel over zouden hebben voor het geld ...). Geniaal toch? (Oké schiet maar)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 augustus 2005 om 23:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
(Vandaag) In de reeks alternatieven voor petrol (en misschien morgen bij uw Humo ![]() * Personenwagens, bussen, jeeps, bulldozers en truks: -Plantenolie (koolzaad waarschijnlijk dat op bepaalde geografische locaties masssaal zal verbouwd worden) - Schapenurine ![]() - Perslucht - en (zelf uitgevonden): glijden op water richting uw bestemming (maar daar moet nog wat meer wetenschappelijk onderzoek naar verricht worden ![]() Zoals u ziet, voor het ene land is het ene alternatief al wat haalbaarder dan het andere, maar voor ieder is er wat wils. ![]() * Plastieke fleskes en pottekes: - Alles wat vloeibaar is in een glazen verpakking, plastic stoppen worden behouden worden mss ook van glas in de toekomst - verpakkingen voor shampoo's e.d.: van ieder merk worden grote vaten in de winkel gezet die worden bijgevuld, en ieder heeft natuurlijk een plastiek potteke en vult dat bij (of we recycleren) - charcuterie en de boterhammekes worden verpakt in boterhammenpapier - voor andere toestanden zoals koekjes en eten: in papierachtigen * Zeepkes, shampoo'kes en zalfkes: - obv plantaardige olie * Medicijnen, kauwgum, snoepjes, make-up... - uiteraard van plantaardige olie * Pesticiden - Worden uiteraard uit de handel genomen. Oplossing: beestjes in ons voordeel gebruiken (maar dan moeten we wel goed omspringen met het klimaat anders bestaat er het risico dat ze gaan lopen) Nu zal u nu zich misschien wel de bedenking maken dat er veel extra papier en karton gaat nodig zijn, en dat er dus veel extra bomen moeten gekapt worden... Maar hennep wordt de nieuwe basis van papier en dat soort toestanden.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
Dan zal er wel een strookske aarde over de hele omtrek van de aarde moeten vrijgemaakt worden ... Tenzij we ons natuurlijk om de zoveel tijd gaan bukken/onszelf ingraven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Laat me raden ... u bent van de V.S.? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de hoge olieprijzen zijn ook goed voor de oliemultinationals de freight carrier prijzen vallen nog altijd reuze mee voor een containertje Antwerpen Shanghai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet echt vreemd als je de theorie en praktijk achter prana kent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals een Australische vrouw trouwens, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die indier : ik zou hem graag eens in een grote glazen bak zetten in het midden van de woestijn : volop zonlicht. (ok, ik smijt er een airco en een parasol bij voor de fun) Hoelang zou het duren voor hij op zijn knieen zit om eruit te mogen. Niet lang denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die kerel is door nasa uitgenodigd geweest, zij hebben hem geobserveerd en sindsdien hoor je er niets meer omtrent ... prana ... chi ... ki ... volop aanwezig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik raad u de website van Skepp aan of van Etienne Vermeersch als middel om terug te landen in de realiteit. Het is hier op de planeet aarde nog zo slecht niet, weet je. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor ons is. LOL go back to sleep. ze noemen de wetenschappers niet voor niets Goyims! LOL met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |