![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor woonde ik bij mijn werk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je misbruikt het zelfbeschikkingsrecht als voorwensel om bezit te nemen op wat de ganse mensheid toebehoort nl de Natuur en ontneemt anderen hiermee hun recht op zelfbeschikking. Iemand zijn zelfbeschikkingsrecht ontnemen betekent iemands vrijheid inperken. Is dat liberaal???????????????????????????
Laatst gewijzigd door @lpha : 5 maart 2005 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk dat er een probleem is ontstaan. Dat de overheid nog meer sociale woningen wil bijbouwen, terwijl die toch een noodoplossing zouden moeten zijn, toont aan dat we verkeerd bezig zijn.
Iedereen die het financiële geloop wat volgt, zal je kunnen vertellen dat het grote geld van de beurzen aan het weglopen is, allemaal richting vastgoed. Dit is een trend die zou moeten worden ontmoedigd omdat het jonge mensen steeds moeilijker maakt om nog een eigen huis te kopen. Zij moeten dan huren wat een verarming betekent. Ik ben daarom een voorstander van maatregelen die het bezitten van overdreven veel vastgoed gaan ontmoedigen. Dit zou kunnen betekenen dat het KI voor een eerste woning wordt afgeschaft, maar verdriedubbeld voor een tweede, derde , etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Vreemdeling
|
![]() Is dat niet kortzichtig?
Als woningen bijvoorbeeld spotgoedkoop zouden worden , gaan andere producten toch duurder moeten worden. Beleggers zoeken altijd naar de meeste opbrengst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik pleit vurig voor invoering van een grondbelasting gelijk aan 100% van de marktwaarde maar afschaffing van belasting op het bouwwerk. Grond waar een krot opstaat is in de praktijk vaak minder waard omdat het afbreken geldkost aan de potentiele koper om er een ander te bouwen. Dit belet echter de huisjesmelker niet om hoge huurprijzen voor te vragen en te krijgen voor zijn krot. Vermits dat krot niets waard is, integendeel zelfs, verhuurt die pandjesmelker infeite zijn grond. Maar aangezien de waarde van de grond ontstaat uit de aanwezigheid van een samenleving behoort deze waarde de gemeenschap toe. Hieruit volgt dat de pandjesmelker zijn huuropbrengst moet afstaan aan de gemeenschap. Uit dit fonds kan dan een basisinkomen betaald worden dat ieders rechtmatig aandeel is in het collectief bezit. In het huidige systeem steekt de huisjesmelker alles onrechtmatig in eigen zak en krijgt de gemeenschap niets. (Het KI op een krot is zogoed als niets) Op die manier is meteen ook de speculatie op gronden uitgebannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb an sich geen problemen met een vrije markt, maar die hoort op tijd gecorrigeerd te worden als massale geldstromen een verstoring van basisbehoeften gaat veroorzaken en zulkse correctie lijkt me zich stilaan op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mijn zin krijg, dan wordt huren weer waar het eigenlijk best voor is : het tijdelijk gebruiken van een woning omdat je tijdelijk in die buurt moet zijn (voor werk of omdat je eigen huis nog in aanbouw/aankoop is, ... etc.). Niet iedereen zal een eigen huis willen kopen en dat hoeft ook niet. Maar momenteel huren enorm veel mensen omdat het hen niet meer mogelijk is om te kopen. De prijs van een huis stijgt per jaar meer dan ze op een jaar tijd kunnen sparen met hun inkomen. Vorig jaar stegen de vastgoedprijzen met 12 % !!
Neem een degelijke gezinswoning aan 150.000 euro. Op een jaar tijd stijgt die 18.000 euro in prijs ! Dat is een smak geld. Als dit doorgaat gaan nog veel meer mensen moeten huren en gaat de overheid nog veeeeel meer sociale woningen moeten zetten. En dat systeem is vierkant, want uiteindelijk betalen de belastingsbetalers voor die woningen. De vastgoedsector wentelt gewoon de prijs van zijn woekergedrag af op de staat en dus de belastingbetaler en daar moet dringend een einde aan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Regelrechte diefstal dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Vreemdeling
|
![]() Jazeker,
Het verwonderd mij echt dat ik zo slecht begrepen wordt. Er mag geen recht op basisbehoeften bestaan. Er moeten steeds mensen zijn die wanhopig verlangen naar een betere situatie. Geef een grote groep de basisbehoefte gratis, dan stort alles in mekaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
De ballingen worden op den troon verheven in bloed baden de lieden van het jagersgild en langen tijd zal hij heersen dragend het symbool ervan. Jullie tijd is voorbij - vlucht nu het nog kan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 maart 2005 om 17:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Weet je
en het leuke aan skull and bones bvb is ..... dat ze hun kisten al hebben klaargezet in hun hoofdkwartier nu hoeven ze er alleen nog maar in te kruipen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Onze wereld wordt geregeerd door psychopaten die veel gevaarlijker zijn dan marc durtroux. Die is zelfs nog heel braaf in vergelijking met...
De kernboodschap van het evangelie waarop deze heerschappen zich oa menen te baseren bvb is breek het brood = deel spontaan uw basisbehoeften. Zoniet is vrede onmogelijk. En necrofilius die zegt hier dus dat oorlog een noodwendigheid is ????? Je bent van een ander tijdperk man.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Vreemdeling
|
![]() Ik was echt goedmenend.
Het zal een kwestie van begrijpen-niet begrijpen-wil- onwil zijn... Moeilijk in te schatten op dit moment. De kunst van debateren is niet van snel te antwoorden, maar precies te begrijpen wat de gesprekspartner bedoelt en dan hierop repliek te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevolking vergrijst en toch worden steeds nieuwe woningen bijgebouwd. Binnenkort moet de woningmarkt toch oververzadigd zijn en de huurprijzen instorten? |
|
![]() |
![]() |