![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Bush is een groene jongen geworden.
Dat maakt het de democraten weer wat moeilijker voor de komende Congresverkiezingen. Daarna verandert deze kameleon wel weer van kleur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() In New York DC is de kindersterfte twee keer hoger dan in Beyjing.
Zou de VS wel zijn prioriteiten juist hebben?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Schepen
|
![]() Wat de Amerikaanse opeenvolgende regeringen altijd hebben gedaan, is het importeren van (economische) voordelen en het exporteren van nadelen. Zo blijft de balans voor het land zelf natuurlijk positief, maar dit kan niet blijven duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() De vs-multi's beheersen de mondialisering, maar als het gaat om vrije concurrentie in hun havens toe te passen, sluiten ze de rangen, die hypocrieten.
Deze keer had Bush gelijk, moet ik hem meegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Als de Vs overal mag binnenvallen, mag iedereen dan ook de VS binnenvallen? Of is dat niet eerlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() OPROEP AAN EXTRA-KLEINE KINDERVERKRACHTERS:
Begeef je als de bliksem naar de Staat Nebraska in de VS. Daar worden kinderverkrachters onder de 1 meter 55 centimeter niet in de gevangenis opgesloten, omdat ze wel eens ...verkracht zouden kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() En maar kappen op de VS (meestal terecht)...
Maar zouden China, Rusland, India... voor ons niet veel gevaarlijker zijn? [SIZE=1](Ik weet wel dat de mensenrechten daar veel beter gerespecteerd worden dan in de VS, dat het leven er veel aangenamer is en dat die landen ons veel meer economische groei geven)...[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Wie had dat ooit gedacht dat Arnie de ijzerpomper ooit CO2 zou gaan beginnen wegpompen, en zo leiding gaan geven in de VS en in de wereld in de aanpak van de klimaatwissel, iets wat de amerikaanse president totnogtoe negeert.
Ik zal mijn (negatieve) mening over de virtule Terminator moeten bijstellen. Hij is nu een reële Initiator geworden. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2006 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In China: total: 23.12 deaths/1,000 live births male: 20.6 deaths/1,000 live births female: 25.94 deaths/1,000 live births (2006 est.) In de VS: total: 6.43 deaths/1,000 live births male: 7.09 deaths/1,000 live births female: 5.74 deaths/1,000 live births (2006 est.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk moest ik naar Washington DC ipv naar New york Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2006 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() @Thomas:
A ja CIA factbook. Interessante site. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2006 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() Geachte Heer Presidente Magnificolorum,
Als voorzitter van het Wereldwijde Drugskartel neem ik hier de enthousiaste vrijheid U van harte te bedanken voor de gunstige commerciële ommekeer waarvoor u zorgde door de Taliban te verdrijven uit Afganistan. De kweek - en het aanbod- van opium afkomstig uit deze bevrijde regio alleen al overtreft daardoor de dag van vandaag ruim de hele wereldvraag. Leve de Vrijheid. Leve de democratie. En moge elk van Uw dagen een gelukkige dag zijn. Met de hoogste verhoogachting, Getekend; Eno2 Voorzitter van het Wereldwijde Drugskartel |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Het terrorisme moet bestreden worden, maar het moet helemaal niet vergeleken worden, als bedreiging, met Hitler en Stalin, zoals Bush dat doet.
Dat zulke absurde vergelijkingen gemaakt worden, bewijst alleen maar dat Amerika zulk soort opgeklopte bedreiging broodnodig heeft om zijn obsceen hoge militaire budget verder te blijven opdrijven. Terrorisme vormt momenteel helemaal geen grote bedreiging voor de beschaving. Daarvoor is het nog te lokaal, te incidenteel, te los georganiseerd, te microschalig. Het beschikt noch over legers, noch over natie-Staten. Wel tracht Bush een paar staten als terroristisch te stigmatiseren, kwestie van zijn voorbije en toekomstige pre-emptieve oorlogsbedrijvigheden goed te praten. Wat er nu al, hier en overal wél een reële en veel grotere bedreiging vormt voor onze beschaving, dat is gewoon de wijze waarop onze beschaving functioneert. En wel meer bepaald en a forteriori die van de VS. Dat gaat nu al zover dat we binnenkort het blote voortbestaanvan de mensheid zelf in vraag mogen stellen binnen een termijn van honderd jaar. Wat er dus in de eerste plaats bestreden moet worden is het zelfvernietigende patroon van de stijgende ongelijkheid, de extreme armoede, en de wereld-onleefbaar- makende milieuverloedering. Dat, en niet in de eerste plaats het terrorisme, vormt de ware bedreiging voor de wereldgemeenschap. Laat ons daar eens een oorlog tegen uitroepen, die met alle middelen moet gewonnen worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 september 2006 om 11:20. |
![]() |
![]() |