![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als u bedoelt dat ik de slachting op de Congolezen ontken, dan liegt u. Ik erken zeker die genocide, maar ik vind niet dat Leopold II hiervoor alle schuld treft. Citaat:
Natuurlijk droeg hij de verantwoordelijkheid! Een bedrijfsleider is ook verantwoordelijk voor de fouten van zijn personeel. Maar moet hij daarom gelijk gesteld worden met zijn onderdanen die deze misdaden begingen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kwamen ze wel terug met een leeuwenvlag ( niettemin een heraldisch symbool) ? Merkwaardig toch wanneer de leeuwenvlag reeds ingeburgd was ... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal geen verzinsel van ossaert, dat werd ook vernoemd in die documentaire. Zeker ook weer een complot van de Flaminganten zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds eerder antwoordde ik op de vraag: de kruisvaarders trokken naar het heilig Land met kruisvlaggen en keerden ook weer terug met kruisvlaggen. Merkwaardig? Niets te merkwaardig aan. Dat kan alleen iemand zeggen die niets over de kruistochten afweet. De paus Urbanus had bepaald dat de deelnemende volkeren onder een kruisvlag naar het heilig Land moesten trekken, er strijden en aldus terugkeren. En niet onder de feodale banieren. In dat verband moet ik trouwens een eerder bericht verbeteren: het rode kruis op wit was de vlag van de Fransen; het groene kruis op wit was de vlag van de troepen uit de Nederlanden. Er waren ook gele kruisen op wit - als ik me niet vergis de vlag van de Italianen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer leefde de sjah ook alweer??? Eerdere Perzische vlaggen waarop een leeuw prijkt, dateren uit de 18e eeuw. Eerder waren er vlaggen in gebruikt met de groene halve maan alsook met een schaap erop... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het trouwens niet over "vlaggen", maar over schilden en banieren. Op vlaggen stonden niet noodzakelijk afbeeldingen van het schild. Op banieren wel. Zo bestond er in later tijden een vlag van het graafschap Vlaanderen, nl. twee banen zwart en geel. Het schild van het graafschap was echter de zwarte leeuw op gouden veld. De grafelijke banier had hetzelfde als het schild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is nu uw stelling ? De leeuw werd reeds voor de kruistochten gebruikt als heraldisch symbool zodus is die niet ingevoerd uit het middenoosten ? Een vlag is ook een heraldisch symbool. Dat kan uit het middenoosten gehaald zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 7 juni 2005 om 21:51. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft vlaggen verwarren met banieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die schrijft dat de leeuw "als oorkonde" moet hebben bestaan, weet gewoon niet waarover het gaat. U weet blijkbaar niet eens wat een "oorkonde" is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||||||||||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Je erken de genocide, maar niet de verantwoordelijkheid van Leopold II? Ik ben eens benieuwd met welke bokkesprong je je hieruit zal redden: Leopold was staatshoofd van C-V, dus alleen al de jure verantwoordelijk voor wat er in zijn land gebeurde. En dan is er nog, uiteraard, de vaststelling dat Leopold C-V beschouwde als een wingewest, bedoeld om in die tijden van wild kapitalisme zijn investering te maximaliseren. Wat dan met de exorbitante normen, de bevordering van de meest productieve 'rubberboeren', het weren van kritische stemmen, de genegeerde rapporten? Zelfs alleen al een gedeelde verantwoordelijkheid, of 'het weigeren van hulp aan personen in nood' (in zekere zin) alleen al zijn voldoende om je handen van Leopold II af te trekken. Zijn verdiensten op architecturaal vlak halen zelfs niet de verdiensten van een Hitler (zonder bijbedoelingen!) die Duitsland snelwegen en Volkswagen schonk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 7 juni 2005 om 22:33. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
go Ossaert, go[edit] [size=1]Edit:[/size]
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 juni 2005 om 23:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#238 | |||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() In wat voor bochten ga jij je nog wringen??? Hulp aan personen in nood!!! Het gaat hier niet om een verkeersongeval hoor! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom verslijten de zielige flaminganten dit Groot Staatsman dan voor een moordenaar, een genocideur, een crimineel? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#239 |
Staatssecretaris
|
![]() Moeten dan alle kanalen die gegraven zijn door Willem 1 ook weer dichtgegooid worden? Want dat waren realisaties van het Verenigd koninkrijk der Nederlanden die in 1830 verscheurd geweest is door franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |